Ander beeld over trouwdag

28-05-2018 09:29 38 berichten
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-05-2018 10:28
Reden: openingspost verwijderd, maatregelen genomen
99.68% gewijzigd
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Je man doet moeilijk. Ik vind dat hij over de uitnodigingen aan zijn kant van de familie gaat en jij over jouw kant van de familie.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof jij veel toegevingen doet maar dat dat andersom niet het geval is.
Natuurlijk moet jij ook kunnen uitnodigen wie je wilt !
Welke ceremonie bedoel je? In het gemeentehuis? Die is openbaar en voor iedereen toegankelijk, met en zonder uitnodiging.
Als jullie hierover al geen compromis kunnen sluiten hoe moet dat dan als jullie getrouwd zijn?
Die gedachte schiet ook wel door mijn hoofd. Veel wensen doet hij totaal niet moeilijk over. Wat voor locatie en wat we eten en wie er allemaal komen. We delen alleen een andere mening over dat hij de ceremonie (dus het trouwen zelf) meer besloten wilt houden en het feest een stuk drukker.
Fijne trouwdag gewenst.
susan wijzigde dit bericht op 28-05-2018 10:11
94.14% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Succes ermee.
susan wijzigde dit bericht op 28-05-2018 10:11
97.65% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Kan het zijn dat voor je vriend de ceremonie in de kerk het belangrijkste is? Vaak wordt het burgerlijk huwelijk heel klein gehouden en is iedereen welkom in de kerk.

Volgens mij is het huwelijk op het gemeentehuis openbaar.

Misschien is er een compromis mogelijk. Jullie mogen beide 15 mensen (of meer of minder) voor de ceremonie en eten. En het is dan aan jou en je vriend zelf om te bepalen wie er wel en wie er niet mag komen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Trouwen doe je samen, en het moet voor allebei leuk zijn. Ik zou goed zoeken naar wat voor jullie beiden écht heel belangrijk is, en op alle andere punten wat meer aanpassen aan de ander.

En argumenten als "zo hoort het nu eenmaal" zou ik helemaal onderaan het lijstje plaatsen. Als je zelf niet weet wat je wil, kun je altijd nog kiezen voor hoe het -kennelijk- hoort.
Er is vast een compromis mogelijk. Ik moet er maar eens goed over praten, want hij kijkt er gewoon anders naar als ik. Ik houd ook voet bij stuk want ik zie het anders gewoon niet voor me ;]
:facepalm:
anoniem_370152 wijzigde dit bericht op 28-05-2018 10:30
98.81% gewijzigd
Ik las je topic en het komt op mij over dat je al veel hebt toegegeven aan je partner.

Zou met je partner in gesprek gaan. Dat jij het belangrijk vindt dat de voor jou belangrijke personen daarbij aanwezig zijn en vooral het waarom. Als je partner inziet dat jij ook concessies gedaan hebt naar hem toe, dan lijkt het mij dat hij ook concessies doet naar jou. Hoeft niet in te houden dat hij ook een oom / tante / neef / nichtje moet uitnodigen. Kan zijn dat hij iemand heeft die voor hem belangrijk is en hij zou kunnen uitnodigen.

Alvast een hele fijne dag toegewenst en veel geluk samen!
Je nodigt toch sowieso mensen uit die je mag en graag ziet..ik snap zijn beredenering niet geheel met als jij die uitnodigt moet ik dit ook.
MMXVIII schreef:
28-05-2018 09:34
Als jullie hierover al geen compromis kunnen sluiten hoe moet dat dan als jullie getrouwd zijn?
Dit.
Hij lijkt minder bereid tot compromissen, dat wordt een gezellig huwelijk. :nope:
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Waarom zou hij dan ook zijn oom en tante moeten uitnodigen? Dat begrijp ik niet. Kan hij dat uitleggen?
Mijn mening is dat jij mag uitnodigen wie je wilt (mits het in het budget en de zaal past natuurlijk). Als hij een zus uitnodigt en jij hebt geen broers of zussen, waarom zou jij dan niet je oom en tante en kinderen uitnodigen?
The owls are not what they seem
Succes ermee, TO
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 28-05-2018 10:07
Reden: OP weggehaald, dan mijn eigen reactie ook.
98.04% gewijzigd
yourlocalhero schreef:
28-05-2018 09:54
Je nodigt toch sowieso mensen uit die je mag en graag ziet..ik snap zijn beredenering niet geheel met als jij die uitnodigt moet ik dit ook.
Misschien zo denken wij er allebei over. Hij is ook niet echt van het principe hoe alles hoort. Hij is bang dat hij reacties krijgt van zijn ouders.
In ieder geval bedankt. Ik heb nu al wat reacties gelezen die mij verder kunnen helpen. Ik sluit dit topic.
Voor hem is zijn zus hechte familie, voor jou je oom en tante. En jij hebt geen broers of zussen, dus nodig je je oom en tante in die plaats uit.
Dat betekent helemaal niet dat hij zijn ooms en tantes ook uit moet nodigen.
En dat kan hij best aan zijn ouders uitleggen. En zouden zij het niet snappen, jammer dan. Het is jullie bruiloft.
En weg openingspost.
Als hij dat wat voor jou belangrijk is niet erkent, dan zou ik geeneens trouwen!
Hier moet echt iets aan gedaan worden. Een doodnormaal topic, met normale reacties en hup weg OP. Over het forum leesbaar houden gesproken...
Kleppeboxx schreef:
28-05-2018 09:45
Ik las je topic
Jij wel...
HUH? het topic staat er net een half uur! Nou graag gedaan hoor TO. Fijne trouwdag gewenst.
The owls are not what they seem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven