Ongewenst zwanger. Help

29-05-2018 19:54 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Namens hier wil ik even anoniem mijn verhaal kwijt. Ik heb namelijk niet echt iemand om dit mee te bespreken, waardoor ik er met de dag steeds slechter aantoe ben.

Na mijn eerste geslachtsgemeenschap was het dus direct raak. Waar ik eigenlijk altijd al bang voor was. Ik heb een aantal dagen geleden een zwangerschapstest gedaan aangezien ik al een week overtijd was. Stiekem verwachte ik niet dat de uitslag "positief" zou zijn aangezien 'het' er maar voor een klein deel in is geweest.
Op de dag dat ik er achter kwam kon ik alleen maar huilen, nu 3 dagen later is het er alleen maar slechter op geworden. Ik ben 19 jaar oud, woon nog thuis, ik ga volgend jaar afstuderen en heb ook nog eens een erg gelovige familie.

Mijn enige optie is dus een abortus waar ik al een afspraak voor heb ingepland (abortuspil). Waar ik nu dus mee zit is dat ik het gewoon niet kan. ik ben al 5 weken zwanger. Ik ben bang dat het pijn krijgt wanneer ik het laat verwijderen.

Mijn vraag is aan de dames die een abortus gepleegd hebben. Komt het ooit goed? Zal dat verdriet en pijn ooit verdwijnen? Ik heb nu al zoveel verdriet wanneer ik andere baby's zie en dat ik dat leventje niet aan de mijne kan geven. Waardoor ik mij enorm schuldig voel. Alvast heel erg bedankt.

Met vriendelijke groet,

Cleartje
anoniem_370364 wijzigde dit bericht op 29-05-2018 22:17
12.41% gewijzigd
Maaruh heb je het dan niet veilig gedaan?
Het vruchtje kan geen pijn voelen, omdat de zenuwbanen nog niet aangelegd zijn.

Ga hulp zoeken bij je abortus, je maakt er een groot drama van, waar je misschien niet meer zo makkelijk uit komt.
En ga, na de abortus, op zoek voor goede anti conceptie, zodat het nooit meer hoeft te gebeuren.
yourlocalhero schreef:
29-05-2018 20:01
Maaruh heb je het dan niet veilig gedaan?
Ik was begonnen met de pil. Weet niet of ik iets verkeerds heb gedaan.
karin12345 schreef:
29-05-2018 20:03
Het vruchtje kan geen pijn voelen, omdat de zenuwbanen nog niet aangelegd zijn.

Ga hulp zoeken bij je abortus, je maakt er een groot drama van, waar je misschien niet meer zo makkelijk uit komt.
En ga, na de abortus, op zoek voor goede anti conceptie, zodat het nooit meer hoeft te gebeuren.
Bedankt voor de tip
Zoek contact met het Fiom en ga daar een gesprek aan. Zoek hulp en laat je begeleiden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
cleartjee_ schreef:
29-05-2018 20:04
Ik was begonnen met de pil. Weet niet of ik iets verkeerds heb gedaan.
:facepalm: condoom?
[quote=cleartjee_ post_id=2
bolletje88 wijzigde dit bericht op 29-05-2018 20:08
Reden: Dubbel is niet nodig
68.79% gewijzigd
Eh, laat je eens voorlichten En ga zo snel mogelijk uit huis! Bestaat de rutger stichting nog eigenlijk?
Wat een moeilijke keuze! Neem de tijd om hier goed over na te denken en voor te bidden ( als je zelf ook gelooft). Zou jouw familie ongehuwd zwanger zijn erger vinden dan abortus?

Ik ken je situatie verder niet, maar misschien helpt het je om te beseffen dat meerdere mensen ooit in zo'n situatie hebben gezeten en dat ouders/familie toch weer bijdraaide. Misschien weet je dat een minister van de Christenunie ook ooit ongewenst zwanger was en uiteindelijk haar kind heeft gehouden. Zij is alleenstaande moeder en wordt gerespecteerd door veel christenen.

Kan je over je twijfels praten met een jeugdleider, huisarts of iemand van school/opleiding?

Veel sterkte gewenst met dit besluit!
Wat vind de vader er eigenlijk van?
Ik hoop dat je iemand hebt waar je mee kan praten. :hug:
Kasboom wat doet het er toe wat de vader er van vindt?

Als hij zegt ik ben tegen abortus dus je laat het kind maar gewoon geboren worden. Maar je moet er niet op rekenen dat ik je ga helpen.

Of nu moeten we trouwen terwijl to denkt oh nee ik wil eigenlijk helemaal geen relatie met hem.
Neem contact op met het FIOM. Zij kunnen je goed begeleiden. En lieverd, een zwangerschap van 4-5 weken is een vruchtzakje. Als het begin van het kindje er is, is het niet groter dan een 2mm. Het embryotje zal geen pijn voelen en jij zelf zult hevig "menstrueren". Als het de bedoeling is dat jij moeder wordt van dit zieltje, zal het heus bij je terug komen, wanneer je er klaar voor bent.

Voortaan wel veilig vrijen!
anoniem_347523 wijzigde dit bericht op 29-05-2018 21:54
0.48% gewijzigd
Kokoro schreef:
29-05-2018 21:39
Neem contact op met het FIOM. Zij kunnen je goed begeleiden. En lieverd, een zwangerschap van 4-5 weken is een vruchtzakje. Als het begin van het kindje er is, is het niet groter dan een 2mm. Het embryotje zal geen pijn voelen en jij zelf zult "hevig" menstrueren. Als het de bedoeling is dat jij moeder wordt van dit zieltje, zal het heus bij je terug komen, wanneer je er klaar voor bent.

Voortaan wel veilig vrijen!
Tuurlijk-- schreef:
29-05-2018 20:12
Wat een moeilijke keuze! Neem de tijd om hier goed over na te denken en voor te bidden ( als je zelf ook gelooft). Zou jouw familie ongehuwd zwanger zijn erger vinden dan abortus?

Ik ken je situatie verder niet, maar misschien helpt het je om te beseffen dat meerdere mensen ooit in zo'n situatie hebben gezeten en dat ouders/familie toch weer bijdraaide. Misschien weet je dat een minister van de Christenunie ook ooit ongewenst zwanger was en uiteindelijk haar kind heeft gehouden. Zij is alleenstaande moeder en wordt gerespecteerd door veel christenen.

Kan je over je twijfels praten met een jeugdleider, huisarts of iemand van school/opleiding?

Veel sterkte gewenst met dit besluit!
Reacties waar ik wat aan heb. Heel erg bedankt!
Dit is hoe een zwangerschap van 5 weken eruit ziet : Afbeelding

Het is een bolletje met vocht waarin een dooierzakje (yolksac) zit. Het kindje moet nog ontstaan. Mocht het er al zijn is het echt ieniemienie en zeker niet in staat pijn te voelen. Misschien maakt het het iets makkelijker voor je. Wanneer heb je de afspraak? Onder de 6 weken en 2 dagen heb je geen wettelijke bedenktijd voor abortus, maar wellicht is het goed om die voor jezelf wel in te bouwen. Hoe dan ook; Als je de keuze lastig vindt, bespreek het eens met het FIOM. Online hebben ze ook al veel zelfhulp.
anoniem_347523 wijzigde dit bericht op 29-05-2018 22:04
23.26% gewijzigd
Hier een overtijdsbehandeling gehad op mijn 16e. Ben nu 35 en heb 2 gezonde kinderen dus niet bang zijn dat het hierna misschien nooit meer lukt.

Ik heb nooit spijt gehad van mijn keuze. Kies nu voor jezelf. Je hebt nog tijd zat.

Sterkte. Gaat er wel iemand met je mee om je te steunen?
Kokoro schreef:
29-05-2018 21:52
Dit is hoe een zwangerschap van 5 weken eruit ziet :
Ik heb deze week de intake. Ondanks ik in mn 5e week zit, werd er vermeld dat het wettelijk verplicht is om 5 bedenkdagen te nemen. Indien er volgende week plek is hoop ik dat ik dan geholpen kan worden. Zit dan in minn 6e week. Bedankt voor het geruststellen
anoniem_370364 wijzigde dit bericht op 29-05-2018 23:40
53.69% gewijzigd
Gatekeeper* schreef:
29-05-2018 21:57
Hier een overtijdsbehandeling gehad op mijn 16e. Ben nu 35 en heb 2 gezonde kinderen dus niet bang zijn dat het hierna misschien nooit meer lukt.

Ik heb nooit spijt gehad van mijn keuze. Kies nu voor jezelf. Je hebt nog tijd zat.

Sterkte. Gaat er wel iemand met je mee om je te steunen?
Lijkt mij super pittig op je 16e, fijn dat het toch goed gekomen is. Dankjewel ❤. En ja, mijn vriend gaat mee.
Dat is best bijzonder.. Kan me voorstellen dat het moeilijker voor je wordt als je langer moet wachten.

----------------------------------------
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... us-regelen

Na het 1e gesprek bij uw huisarts of de arts van de abortuskliniek heeft u een verplichte bedenktijd. Deze bedenktijd is 5 dagen tussen het 1e gesprek en de abortus. Dit is omdat u vrijwillig en welbewust moet kunnen kiezen voor een abortus. Ook moet de behandelend arts er zeker van zijn dat uw keuze vrijwillig en weloverwogen is.

Bent u 16 dagen of minder over tijd? Dan heeft u geen verplichte bedenktijd. 16 dagen overtijd = 6 weken en 2 dagen zwanger.
----------------------------------------

Graag gedaan, veel sterkte gewenst!
sugarmiss schreef:
29-05-2018 21:17
Kasboom wat doet het er toe wat de vader er van vindt?

Als hij zegt ik ben tegen abortus dus je laat het kind maar gewoon geboren worden. Maar je moet er niet op rekenen dat ik je ga helpen.

Of nu moeten we trouwen terwijl to denkt oh nee ik wil eigenlijk helemaal geen relatie met hem.
Ik stel gewoon een vraag ja? En niet aan jou, ik weet niet waarom je nou zoveel onzin tikt maar het is totaal niet relevant.

To, fijn dat je vriend mee gaat naar de afspraak, heel veel sterkte.
Kasboom schreef:
29-05-2018 22:54
Ik stel gewoon een vraag ja? En niet aan jou, ik weet niet waarom je nou zoveel onzin tikt maar het is totaal niet relevant.

To, fijn dat je vriend mee gaat naar de afspraak, heel veel sterkte.
Hij leeft in dezelfde soort situatie helaas. Keuze dus samen gemaakt.
Heel erg bedankt
Je kunt evt. een gesprek aanvragen bij Siriz.

https://www.siriz.nl/over-siriz/
Even los van de omstandigheden: wat wil je zelf?

Ik ben absoluut niet tegen abortus, maar als ik je zo lees, heb ik de indruk dat je er niet achter staat? Ik vind dat er op dit forum nogal makkelijk over abortus gedaan wordt, alsof het niks voorstelt. Terwijl het toch iets is waar je de rest van je leven mee voort moet. Ik wil je zeker niet in een bepaalde richting duwen, maar ik vrees er een beetje voor dat je er later spijt van zult hebben.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
cleartjee_ schreef:
29-05-2018 23:37
Hij leeft in dezelfde soort situatie helaas. Keuze dus samen gemaakt.
Heel erg bedankt
Fijn voor je, dat je vriend met je meegaat.
Heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven