De ergernis

05-03-2009 17:16 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk, het krijgen van kinderen is een aanslag op het lichaam van de vrouw. En 3 maanden voordat de oudste geboren werd, dat is nu bijna 9 jaar geleden, heb ik dat leuke figuurtje wat mijn vrouw toen had, voor het laatst gezien. Navraag hoe lang zo’n herstelperiode duurt levert een nors gesnauw op en de mededeling dat ze er mee bezig is. Alle delen van Mevr. Bakker hebben we in huis, en noodgedwongen moet ik me deze kost laten welgevallen.

We hebben al aardig wat discussies over diëten achter de rug, volgens mij is afvallen alleen mogelijk wanneer je veel beweegt en bewust eet. We hebben een homtrainer, buikspierapparaten en alle delen van een loop programma op Mp3, gevolg is dat ik zelf sportiever geworden ben, ik loop nu 10 km, maar helaas mijn vrouw kijkt er niet naar om.

Ik erger me kappot, en ga al 2 jaar niet meer naar het strand omdat ik geen zin heb om naast een pad in het zand te zitten.

Zijn er mensen die nog tips hebben? Hoe krijg ik het ze beweging? Hoe kan ik dit subtiel aanpakken?

En kom nou aub niet met: “er is meer dan alleen het figuurtje”…….. zo kortzichtig ben ik nou ook weer niet, ik heb het gevoel dat de ergernis me zo langzamerhand mijn huwelijk gaat kosten.
Ik had andermansgrapjes niet gelezen Lancelot. Dus gewoon twee zielen 1 gedachte, niets meer niets minder.
He lancel0t reageer nou even op mijn vragen,

Hoeveel is je vrouw aangekomen?

Hoeveel ben jij aangekomen (ook sinds de tijd dat jullie samenzijn)
Ik mag trouwens toch wel hopen dat jij niet kalend bent, geen buikje kweekt, geen rimpels of iets dergelijks?
quote:droppertje schreef op 05 maart 2009 @ 20:14:

Lancel0t hoeveel kilo is je vrouw eigenlijk aangekomen?mijn vrouw rond de 25 kg, ikzelf ben 1.93/87 kg
Als ik trouwens jouw vrouw geweest zou zijn, zou ik ook geen zin hebben om te gaan afvallen. Waarom is het zo'n groot probleem voor je? en hoeveel is ze dan aangekomen? Misschien is zij hier ook wel erg onzeker over en ze zal zich dan ook niet aantrekkelijk voelen. Laat merken dat je van dr houd, koop een mooi lingeriesetje voor dr of mooie kleren. En als jij altijd kookt kun je toch ook lekker en gezond koken?
quote:Eowynn_ schreef op 05 maart 2009 @ 20:24:

Ik mag trouwens toch wel hopen dat jij niet kalend bent, geen buikje kweekt, geen rimpels of iets dergelijks?haha, integendeel, halflang haar, en met die rimpels valt het wel mee. Wat weeg jij eigenlijk??
quote:Lancel0t schreef op 05 maart 2009 @ 20:26:

[...]

mijn vrouw rond de 25 kg, ikzelf ben 1.93/87 kgEn hoe groot is je vrouw dan? en hoeveel weegt ze?
En jij bent ook niet zwanger geweest denk ik?
92 kilo, schoon aan de haak, bij een lengte van 1.70.

Vanwaar die interesse? Zijn de getallen een beetje naar je zin zodat je even kunt sneren?
Ok....ik hoop dat je wat aan mijn reactie hebt, want hoewel ik het eens ben met sommige reacties, wil ik je toch proberen te helpen

25 kilo is veel om aan te komen. Zwangerschappen en leeftijd veranderen je lijf, maar dat weet je natuurlijk al.

Het lijkt een ontzettend taboe, maar er zijn gewoon mensen die een slanke vrouw nou eenmaal aantrekkelijker vinden dan een dikke vrouw.

Je vrouw heeft een keuze gemaakt om niet actief iets te ondernemen om af te vallen (als het steeds mislukt, noem ik het niet actief). Maar je moet je afvragen waarom dat zo is

-Is ze zelf heel gelukkig met haar figuur? Er zit niks anders op: accepteren of weggean

-Is ze er zelf ongelukkig mee? Misschien vindt ze het niet erg genoeg om er daadwerkelijk wat aan te doen, maar er is ook een heel reeele kans dat ze gewoon te onzeker wordt gemaakt door jouw denigrerend (dat zijn ze!) opmerkingen. En zowat elke vrouw hier zal beamen: een vrouw onzeker maken werkt juist averechts!!!!!

Zoals al eerder gezegd, en in het geval je toch bij haar wil blijven en zij op zich wel wil afvallen, probeer haar eerst eens een tijd te complimenteren met wat ze wel goed voor mekaar heeft. Inderdaad ogen, voeten o.i.d., maar ook hoe lief ze is/ dingen goed regelt/ jou altijd complimenteert of whatever, verzin het maar. En zelfs dan, zelfs dan, is het compleet haar eigen keuze of ze gaat afvallen. hard, maar waar --> accepteren

Maar hoe dan ook zal je echt iets aan jezelf moeten veranderen, want je kan het gewoon niet maken over je vrouw te spreken als een pad en sowieso vind ik het belachelijk dat je de mening van anderen (wat zullen ze op het strand wel niet denken) belangrijker vindt dan het respect voor je vrouw (je schamen voor haar vind ik heul respectloos).

Dus ik begrijp je, maar ben ook een beetje boos
Òooooh, wat zijn mannen toch heerlijk onhandig

Fijn openingsverhaal op een topic waar voornamelijk vrouwen komen. Slimme zet Lancelot!

Beetje klunzig dus.

Maargoed, ik neem aan dat dit een serieus probleem is en dat je het niet alleen voor jezelf, maar ook voor haar vervelend vindt.

Laat je haar nog merken dat je haar mooi vindt? Ik neem aan dat ze ondanks die extra kilo's die jij niet zo charmant vindt, wel nog dezelfde schoonheid heeft die ze had toen je voor haar viel? Zeg je dat haar?

Vrouwen gaan stralen van complimenten. Daardoor ga je je goed voelen, aantrekkelijk en zit je dus beter in je vel.

Maak haar het hof in bed, vaak! Sex is een superwork-out.

Kortom, geef haar een goed gevoel, neem die kilo's toch maar voor lief. Geef haar een mooi setje, een mooie jurk en die extra kilo's staan dan meteen een stuk beter.

Ze moet er toch ooit zelf voor kiezen om af te vallen. Het enige wat jij kan doen is van haar houden.

Sterkte
Lancel0t???? hello????
quote:droppertje schreef op 05 maart 2009 @ 21:03:

Lancel0t???? hello????

Misschien zit ie huilend op de bank en bedenkt hij zich wat een geweldige, mooie vrouw hij eigenlijk heeft na al die narigheid te hebben gelezen van al die rotvrouwen hier?

haaaaaaaaaaaaaaaahahahhaa

die rotvrouwen
Grrrrrrr....

Na al die moeite om een serieus advies te geven
Het half lange haar voor een staartje heb je al. Ik zou d'r inruilen voor een 21jarige mokkel en een Harley.
plus tattoo
Van Mokkels naam.
en mama
hey kjong is still alive!
whahahhaha je avatar is trouwens echt grappig...ik zag die man ooit schilderen op tv.....was gefasineerd!!!
gefasCineerd
Maar Lancelot zegt toch helemaal niet dat ie vanwege de mening van anderen niet naast zijn vrouw wilt zitten op het strand. Hij wil er zelf niet naar kijken volgens mij.

Kom net terug van cafebezoek met man, en ik heb hem over dit topic verteld. Hij kon zich wel heel erg makkelijk in jou verplaatsen. Maar dat had ik ook eigenlijk wel een beetje verwacht....in jou wel..... /

Wij waren het er trouwens over eens (ik 3 wijntjes, hij 3 biertjes, dan zijn we het altijd wat meer eens zeg maar ) dat uiterlijk gewoon wel belangrijk is in de relatie. En dan niet de fotomodellenlook, maar dat de een wel het idee heeft dat de ander er moeite voor doet. Ik vertelde hem dat toen wij qua relatie echt in zwaar weer zaten dat ik het heel fijn vond dat ie er zo leuk uit zag, soms was dat het enige positieve punt wat ik nog kon noemen. Dat beaamde hij (slik....maar ook weer niet geheel onverwacht).

Misschien is dit nog een leuke tip voor je: ga eens een GPS wandeling maken. Je kunt die dingen huren maar je kunt ze ook kopen (vanaf ¤100,- ongeveer), volgens mijn collega's vinden kinderen het ook hartstikke leuk (pubers natuurlijk niet), je bent iig lekker buiten en aan het bewegen.

Het is makkelijker om aan een sport te beginnen als je al weet van jezelf dat het leuk is om een stuk te lopen en dat je het best kan.
anoniem_656afa06231f5 wijzigde dit bericht op 05-03-2009 21:40
Reden: Niet zoveel zuipen
% gewijzigd
En anders past die GPS op je motor.
Waarom reageren jullie allemaal zo gestoken? Het woordgebruik van Lancelot is behoorlijk bot, maar daar kunnen we toch wel doorheen prikken? Is het zo erg om over je partner te zeggen dat ze te dik is? Dat je daar van baalt? Dat je haar niet meer aantrekkelijk vindt? Komt dat te dichtbij ofzo? Bang dat je eigen man zo kan reageren?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven