De ergernis

05-03-2009 17:16 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk, het krijgen van kinderen is een aanslag op het lichaam van de vrouw. En 3 maanden voordat de oudste geboren werd, dat is nu bijna 9 jaar geleden, heb ik dat leuke figuurtje wat mijn vrouw toen had, voor het laatst gezien. Navraag hoe lang zo’n herstelperiode duurt levert een nors gesnauw op en de mededeling dat ze er mee bezig is. Alle delen van Mevr. Bakker hebben we in huis, en noodgedwongen moet ik me deze kost laten welgevallen.

We hebben al aardig wat discussies over diëten achter de rug, volgens mij is afvallen alleen mogelijk wanneer je veel beweegt en bewust eet. We hebben een homtrainer, buikspierapparaten en alle delen van een loop programma op Mp3, gevolg is dat ik zelf sportiever geworden ben, ik loop nu 10 km, maar helaas mijn vrouw kijkt er niet naar om.

Ik erger me kappot, en ga al 2 jaar niet meer naar het strand omdat ik geen zin heb om naast een pad in het zand te zitten.

Zijn er mensen die nog tips hebben? Hoe krijg ik het ze beweging? Hoe kan ik dit subtiel aanpakken?

En kom nou aub niet met: “er is meer dan alleen het figuurtje”…….. zo kortzichtig ben ik nou ook weer niet, ik heb het gevoel dat de ergernis me zo langzamerhand mijn huwelijk gaat kosten.
Als ze nou een leuke vent had om voor af te vallen, maar van zo'n hork als jij zou ik zou moe worden dat ik pas zou afvallen als er een leuke vent in the picture was.
Beter. Zíj gaat aan de Harley.
En ermee op vakantie.

GPSje op het stuur.

Wapperende hamsterwangen in de tegenwind.

Go mama!

Ik zie het wel voor me.
Vlinder, tuurlijk weet Mr Nilsson hoe hij iets bij me moet bereiken, dat weet ik andersom ook Als je dat na 17 jaar nog niet zou weten

En natuurlijk heeft zijn houding bijgedragen aan het feit dat ik gezond ben gaan leven. Met kutopmerkingen en bot gedoe bereik je bij mij het tegenovergestelde
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:Lancel0t schreef op 05 maart 2009 @ 22:18:

[...]

Je vergeet dat het niet van vandaag op morgen is, maar na 6 jaar van beloftes ben ik het zat. En met niets aan je hoofd hebben, hoe vaak worden die smoesjes wel niet gebruikt. De puf niet hebben zul je bedoelen.

We gaan helemaal niet op vakantie.Kennelijk kan ze zich niet aan de 'beloftes' houden, dus is het tijd om iets anders te proberen. Directe actie dus. Wil je dat eigenlijk nog wel? Want dat betekent dat je zelf denk ik ook wel veel moet geven.
quote:kjong schreef op 05 maart 2009 @ 22:24:

En ermee op vakantie.

GPSje op het stuur.

Wapperende hamsterwangen in de tegenwind.

Go mama!

Ik zie het wel voor me.

GPS is voor mannen-met-een-windjack.

quote:HoiPippiLangkous schreef op 05 maart 2009 @ 22:26:

Vlinder, tuurlijk weet Mr Nilsson hoe hij iets bij me moet bereiken, dat weet ik andersom ook Als je dat na 17 jaar nog niet zou weten

En natuurlijk heeft zijn houding bijgedragen aan het feit dat ik gezond ben gaan leven. Met kutopmerkingen en bot gedoe bereik je bij mij het tegenovergestelde Ja, wij zijn ook al bijna 13 jaar bij elkaar, know what you mean, gelukkig....Al hebben wij ook wel een periode gehad dat we ons vooral gedroegen alsof we dat niet wisten. Werd gevoed door boosheid, irritatie en gebrek aan zelfinzicht. Is nog niet zo heel lang geleden. Herkenbaar Lance?
Ik vat het ook helemaal niet verkeerd op hoor Vlinder. Ik ben ook retetrots op mezelf en realiseer me tegelijk heel goed wat Mr Nilsson's aandeel is.
quote:kjong schreef op 05 maart 2009 @ 22:12:

(Hey, noem mee geen knul, maat.

Hey noem me geen maat, vriend.

Hey noem me geen vriend, goos.

Hey noem me geen goos, dude...)

Gewoon. Benieuwd naar.

Als ik naar mezelf kijk (ik ben Mokkel - en noem me geen mokkel, knul- ) zo de zorg voor kinderen huishouden en inkomen hebbende, zou ik niet weten wanneer ik iets extra's in moet plannen.

Bijv: Pas jij wel eens op? (Wat op zich al een hylarische vraag is)Een soort van er moet wel iets mis zijn met jou. Nou laat ik je zeggen doos, ik neem het overgrote deel van de aktieviteiten (lees spelletjes, voetballen, etc) voor mijn rekening.
Lens is het nog even van zich af aan het verven.
Dat hebben we allemaal toch van die periodes? Dan gaat alles fout, lok je elkaar uit de tent, doe je (on)bewust precies dat wat de ander boos maakt.
Ben je thuis ook zo gezellig Lance?
Voorleesvader.

Mm.

Als dat het antwoord is op de vraag over rollenverdeling, dan ga ik jou maar eens doos noemen.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 05 maart 2009 @ 22:28:

[...]

GPS is voor mannen-met-een-windjack.

[afbeelding]

En toch he. Denk ik dat je een dikkerd die echt lekker in haar vel zit en vol energie zit, niet als 'pad' zou bestempelen. Ik zie 'pad' zelf niet zozeer als een fysieke conditie (ook natuurlijk) maar ook heel erg als 'state of mind'. Lusteloos, uitgezakt, ingekakt, energieloos, hangende mondhoeken, hangende schouders, altijd moe, zwak, ziek, misselijk, nergens aan meedoen.......

Heb trouwens een vriendin die ooit zo was. Zij heeft zichzelf een inmense schop onder d'r reet gegeven. Heeft een coach gezocht, baan opgezegd, eigen zaak begonnen, afgevallen....ongelooflijk hoe zij nu straalt. Je wordt gewoon al zowat gelukkig als je naast 'r staat.
Wat een arrogante kwal!

Heb gelezen dat jij altijd kookt? Pas je recepten dan wat aan en kook, bak en braad met minder vet. Na een paar maanden heeft ze een paar maten kleiner! Moeilijk he?
.
Vlinder dat klopt wel wat je zegt over de state of mind. Dat herken ik wel van mezelf.
He Lance! Je krijgt heilige plekken hoor als je in het donker verft. Je kunt beter forummen...sowieso natuurlijk.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 05 maart 2009 @ 22:39:

Vlinder dat klopt wel wat je zegt over de state of mind. Dat herken ik wel van mezelf.Hoe heb jij dat gedaan dan, veel afvallen?
quote:Eowynn_ schreef op 05 maart 2009 @ 22:21:

Als ze nou een leuke vent had om voor af te vallen, maar van zo'n hork als jij zou ik zou moe worden dat ik pas zou afvallen als er een leuke vent in the picture was. Ik begrijp het volkomen, twas je schijnbaar een beetje teveel op het lijf geschreven, wat heb jij toch een fijne vent!!
Gezond eten, veel bewegen en volhouden Vlinder.

Lance, jammer dat je zo doet. Ik ga je vrouw steeds beter begrijpen. Jij bent echt niet zo'n hork geworden omdat zij te zwaar is. Ik dacht eerst dat het typisch onhandig mannen taalgebruik was, maar het zit dieper. Je bent echt een respectloze vent, waarom zou zij haar best moeten doen voor jou?
quote:Vl43inder schreef op 05 maart 2009 @ 22:29:

[...]

Ja, wij zijn ook al bijna 13 jaar bij elkaar, know what you mean, gelukkig....Al hebben wij ook wel een periode gehad dat we ons vooral gedroegen alsof we dat niet wisten. Werd gevoed door boosheid, irritatie en gebrek aan zelfinzicht. Is nog niet zo heel lang geleden. Herkenbaar Lance?Wij zijn 15 jaar bij elkaar, maar tis tijd voor verandering, en wat ze allemaal zeggen als zou ik niet van mijn vrouw houden, das bullshit, had er ook niet echt de nadruk op gelegt in dat openings stukje tekst moet ik eerlijk zeggen. Maar je vrouw te dik vinden is een gevoelig onderwerp hier.
Ik moet HPL daar wel gelijk in geven. Waarom reageer je niet op de positieve posts eigenlijk? Wat maakt dat je je richt op negativiteit?

Zou het kunnen dat dat eigenschappen van je vrouw en jou zijn die zeg maar gedrag oproepen dat niet het beste in jullie naar boven haalt?
quote:Chatterly schreef op 05 maart 2009 @ 22:35:

Wat een arrogante kwal!

Heb gelezen dat jij altijd kookt? Pas je recepten dan wat aan en kook, bak en braad met minder vet. Na een paar maanden heeft ze een paar maten kleiner! Moeilijk he?Ja die slappe opmerking had ik wel verwacht, nou de rest van het gezin heeft normale proporties!
Ik ben ook van mening dat je 100% eerlijk moet kunnen zijn in een relatie en wat dat betreft moet Lancel0t ook tegen zijn vrouw kunnen zeggen dat hij niet blij is met haar huidige voorkomen. Ik hoop alleen dat hij dat niet zo ongelofelijk kortzichtig en bot breng.. áls hij het al brengt. Ik snap niet waar dat voor nodig is en ik begrijp ook niet wat hij (sorry, jij, Lancel0t) daarmee denkt te kunnen bereiken. Eerlijk zijn kan ook op een constructieve manier...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven