Centraal Moderatortopic

29-12-2017 17:48 2932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/

Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358

Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231

Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527

Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-98/list_messages/409246

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Kia•Ora schreef:
30-05-2018 10:19
Hoezo 'gekend'? Oa ik en nog veel meer forumsters kenden haar persoonlijk zéér goed, dus laat die haakjes maar achterwege.
Voor jou hetzelfde: Aanhalingstekens, bedoel je denk ik? Dat weet ik, ik heb in het verleden zelf ook persoonlijk contact met haar gehad, maar het ging me nu specifiek even over forummers die haar alleen van het forum kennen. Dat degenen die haar irl kenden haar niet zullen vergeten lijkt me vanzelfsprekend.
Het topic 'Ik kan niet meer klaarkomen' is verwijderd ivm een onderzoekje.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Trotter schreef:
30-05-2018 10:23
Voor jou hetzelfde: Aanhalingstekens, bedoel je denk ik? Dat weet ik, ik heb in het verleden zelf ook persoonlijk contact met haar gehad, maar het ging me nu specifiek even over forummers die haar alleen van het forum kennen. Dat degenen die haar irl kenden haar niet zullen vergeten lijkt me vanzelfsprekend.
Je begrijpt toch wat ze zegt joh. De arrogantie.
Trotter schreef:
30-05-2018 10:23
Mierenneukerij...
[...]
kia・ora wijzigde dit bericht op 30-05-2018 10:32
Reden: De moeite niet
10.04% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Manta schreef:
30-05-2018 10:28
Je begrijpt toch wat ze zegt joh. De arrogantie.

Wat is er arrogant aan als ik mijn aanname verifieer? Misschien bedoelde ze echt wel haakjes, er stonden meer haakjes in mijn bericht dan aanhalingstekens.
ModeratorViva schreef:
30-05-2018 10:25
Het topic 'Ik kan niet meer klaarkomen' is verwijderd ivm een onderzoekje.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Waarom? De TO vroeg gewoon om advies, er zat iemand in de comments te tetteren met een oproepje.
Trotter schreef:
30-05-2018 10:12
Maar haar berichten blijven toch gewoon staan? Er is geen sprake van dat die verwijderd zouden worden (behalve als het forum alle oude topics ooit gaat opschonen, dan is er inderdaad een kans dat ze allemaal verdwijnen).

Als dat gewoon de algemene regel is dat inactieve account na twee jaar op anoniem gaan: ja. Ik zou het veel enger vinden als een forum kan besluiten dat voor bepaalde (overleden) forummers andere regels gelden. Afgezien van het feit dat degenen die MV hebben 'gekend' haar natuurlijk nooit vergeten. Ook niet als haar nick verwijderd wordt.

En waar trekt een forum dan de grens? Moeten overleden forummers dan maar nooit worden verwijderd? Maar hoe controleren ze dan of iemand echt overleden is? In het geval van MV is dat wel duidelijk, maar wat als de nabestaanden van Pietje138 zich melden en zeggen dat hij/zij is overleden, hoe controleert het forum dan of het echt de nabestaanden zijn en of Pietje er inderdaad niet meer is? Dat overschrijdt alle privacygrenzen (nog afgezien van gestoorde lui die misselijke 'grappen' willen uithalen) , dus daar zou een forum zich m.i. helemaal niet aan moeten wagen.
Ik stelde niet voor om deze regelgeving voor iedereen te veranderen, ik vroeg of een uitzondering mogelijk was. Die vraag had ik nooit gesteld als ik het idee zou hebben dat MV misschien liever een nummertje zou worden.

Misschien is een 'testamentje' in je profiel een idee. Dat je een vinkje moet zetten. Wat wil je na twee jaar afwezigheid: nick of nummer?
Kia•Ora schreef:
30-05-2018 10:19
Hoezo 'gekend'? Oa ik en nog veel meer forumsters kenden haar persoonlijk zéér goed, dus laat die haakjes maar achterwege.
Uhm Trotter.

(Ik ben al weg hoor mod ;) , voor verdere discussie zie ik je wel op np verschijnen Trotter.)
kia・ora wijzigde dit bericht op 30-05-2018 10:57
1.28% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Ik begrijp heel goed dat er geadverteerd moet worden op het forum om het forum te kunnen laten bestaan. Maar de site is al totaal niet responsive en die banners lopen soms dwars over topiclijsten heen.
Dat komt de gebruiksvriendelijkheid niet ten goede.

Alsjeblieft, maak de website eens responsive, dat maakt het forummen op iets anders dan een desktop of laptop een stuk prettiger.
Komt de effectiviteit van de advertenties ook nog eens ten goede.
@lise1985
Hoe kom jij er eigenlijk bij dat deze website niet responsive zou zijn? Op alle apparaten waar ik op kijk is de website netjes responsive (even los van de advertenties want die blokkeer ik). Bij jou dus niet?
RikM schreef:
30-05-2018 11:12
@lise1985
Hoe kom jij er eigenlijk bij dat deze website niet responsive zou zijn? Op alle apparaten waar ik op kijk is de website netjes responsive (even los van de advertenties want die blokkeer ik). Bij jou dus niet?
Inderdaad, verre van dat.
niveasoft schreef:
30-05-2018 10:31
Waarom? De TO vroeg gewoon om advies, er zat iemand in de comments te tetteren met een oproepje.
Excuses, je hebt gelijk. We kunnen dit helaas niet meer terug draaien.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

lise1985 schreef:
Inderdaad, verre van dat.

Goh, vreemd. Maar even melden in het bugtopic dan o.v.v. je browser, want dat is echt een bug. Hopelijk doen ze er wat mee.
ModeratorViva schreef:
30-05-2018 11:17
Excuses, je hebt gelijk. We kunnen dit helaas niet meer terug draaien.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Mailtje naar de TO, dat ze haar topic opnieuw kan plaatsen is geen optie? Ik vind het sneu.
RikM schreef:
30-05-2018 11:18
Goh, vreemd. Maar even melden in het bugtopic dan o.v.v. je browser, want dat is echt een bug. Hopelijk doen ze er wat mee.
Al tig keer gedaan uiteraard ;-)
RikM schreef:
@lise1985
Bij mij is bijna alles responsive, de menubalk is bij een bepaalde grootte (mijn tablet) twee keer zo breed en dan valt hij over tekst heen. Ontzettend irritant en ik forum dus eigenlijk alleen nog met een pc omdat ik bij mobiel er om de haverklap uitgegooid wordt.
Trotter schreef:
30-05-2018 10:12
Maar haar berichten blijven toch gewoon staan? Er is geen sprake van dat die verwijderd zouden worden (behalve als het forum alle oude topics ooit gaat opschonen, dan is er inderdaad een kans dat ze allemaal verdwijnen).

Als dat gewoon de algemene regel is dat inactieve account na twee jaar op anoniem gaan: ja. Ik zou het veel enger vinden als een forum kan besluiten dat voor bepaalde (overleden) forummers andere regels gelden. Afgezien van het feit dat degenen die MV hebben 'gekend' haar natuurlijk nooit vergeten. Ook niet als haar nick verwijderd wordt.

En waar trekt een forum dan de grens? Moeten overleden forummers dan maar nooit worden verwijderd? Maar hoe controleren ze dan of iemand echt overleden is? In het geval van MV is dat wel duidelijk, maar wat als de nabestaanden van Pietje138 zich melden en zeggen dat hij/zij is overleden, hoe controleert het forum dan of het echt de nabestaanden zijn en of Pietje er inderdaad niet meer is? Dat overschrijdt alle privacygrenzen (nog afgezien van gestoorde lui die misselijke 'grappen' willen uithalen) , dus daar zou een forum zich m.i. helemaal niet aan moeten wagen.
dit vind ik ook. Je kan niet afwijken van de bestaande regel als de eigenaar van het account niet meer bij machte is om daar toestemming voor te geven
Het topic 'Homoseksueel ouderschap' is verwijderd ivm een onderzoekje.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Het topic 'Welke vrouw wil gratis sex met een m' is verwijderd ivm hengelen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Wanneer heeft de TD het voortdurend uitloggen opgelost?
Het topic 'Tennispartner gezocht omstreeks Amsterdam-Noord' is verplaatst naar de pijler 'contact'.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

De topics 'Samen hardlopen in hoofddorp!' en 'Samen hardlopen in hoofddorp!' zijn samengevoegd in de pijler 'contact'.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Mods, ik kan niet meer loepen, sinds vanochtend, chrome op pc.
nounou
zazamaenade schreef:
31-05-2018 13:22
Mods, ik kan niet meer loepen, sinds vanochtend, chrome op pc.

Ik ook niet.
Leuk! Deze bug hadden we nog niet toch? :jump:
Ik wilde zojuist iemand loepen maar ik kreeg een melding dat ik werd doorgestuurd binnen 3 seconden.
Dit is mijn motto

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven