Centraal Moderatortopic

29-12-2017 17:48 2932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/

Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358

Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231

Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527

Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-98/list_messages/409246

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
consuelabananahammok schreef:
28-05-2018 16:30
Ik vind eerlijk gezegd dat deze vraag en het besluit bij haar nabestaanden hoort te liggen, bij haar moeder.
Niet bij forummers.

Er staat hier ook een hoop gevoelige informatie van Mylène, daar kan je toch niet een groep forummers over mee laten denken of dit onder haar naam tot in de eeuwigheid blijft staan of niet?
Precies maar zelfs moeders horen er niet over te gaan, M’leen was een volwassen vrouw. Ze heeft hier heel veel gedeeld ook in haar slechtere periode van haar leven. Zij heeft ook het recht vergeten te worden al klinkt dat pijnlijk. Draai het even om naar jezelf. Zou jij willen dat jouw forumgeschiedenis tot in de nadagen blijft bestaan en omhoog gehaald wordt zodat ook forummers kennis nemen van je leven ook al heb je die nooit gekend? Ik zou denken nee en ik zou al helemaal niet willen dat mijn nabestaanden hier over moeten en mogen beslissen.
S-Meds schreef:
28-05-2018 18:00
Precies maar zelfs moeders horen er niet over te gaan, M’leen was een volwassen vrouw. Ze heeft hier heel veel gedeeld ook in haar slechtere periode van haar leven. Zij heeft ook het recht vergeten te worden al klinkt dat pijnlijk. Draai het even om naar jezelf. Zou jij willen dat jouw forumgeschiedenis tot in de nadagen blijft bestaan en omhoog gehaald wordt zodat ook forummers kennis nemen van je leven ook al heb je die nooit gekend? Ik zou denken nee en ik zou al helemaal niet willen dat mijn nabestaanden hier over moeten en mogen beslissen.
Ook een punt.
Eens met S-Meds.

Haar moeder wil misschien wel de kans hebben om bepaalde dingen op te slaan voordat MV's account anoniem wordt. Net als Lamaatjes man misschien.
S-Meds schreef:
28-05-2018 18:00

Ben ik het ook helemaal mee eens.
Ik zou het niet willen nee.
Dat kan ik nu ook bij leven zeggen.

Als dat niet kan, dan is in ieder geval de nabestaanden in de eerste lijn de enige die er ook maar iets over te zeggen heeft en zou kunnen inschatten wat Mylène had gewild.
En echt niemand anders.
Daarom ook trok ik mijn wenkbrauw op bij het lezen dat evt. Ideeen daarover door forummers gemaild kunnen worden.
niet iedereens familie weet toch dat je hier op het forum zit.
denk niet dat mn moedertje de vraag zou willen krijgen wat ze met mijn teksten aan moeten. en moet er ook niet aan denken dat ze mijn teksten zou inbinden
Hoi. Willen jullie de titel van mijn topic aanpassen? Verander ‘potloodventer’ maar in ‘met je piemel staan zwaaien, hoe gestoord ben je dan’. Op overige. Thnx.
Vriendelijk.
consuelabananahammok schreef:
28-05-2018 18:10
Ben ik het ook helemaal mee eens.
Ik zou het niet willen nee.
Dat kan ik nu ook bij leven zeggen.

Als dat niet kan, dan is in ieder geval de nabestaanden in de eerste lijn de enige die er ook maar iets over te zeggen heeft en zou kunnen inschatten wat Mylène had gewild.
En echt niemand anders.
Daarom ook trok ik mijn wenkbrauw op bij het lezen dat evt. Ideeen daarover door forummers gemaild kunnen worden.
Ik denk dat in sommige gevallen (forum) vriendinnen beter weten wat iemand met haar teksten en naam zou willen dan een eerstelijns familielid. Mijn familie heeft geen idee maar mijn forumvriendin daarentegen juist wel. Die kan die keuze dus voor mij maken. Dat heb ik dan ook liever. En Myv had en heeft hier vriendinnen en collega's die dat prima in kunnen schatten. Maar moeder kan hierin ook gewoon een stem hebben als zij dat wil.
kia・ora wijzigde dit bericht op 28-05-2018 19:43
3.73% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Het forum was een heel groot deel van Mleens leven en ik denk dat ze voort zou willen leven hier. Ze heeft nooit iets gezegd over anonimisering.
Haar moeder weet dat ze forumde, heeft net na haar dood ook hier in het memoriamtopic geschreven.
Dit geldt ook voor de man en zoon van Lamaatje. Overleggen met hen lijkt me een goed idee.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Lastig lastig. Ik denk dat je het beste gewoon kunt anonimiseren, de mensen van hier die MV gekend hebben herkennen haar posts toch meteen als ze ouwe topics herlezen. En dan zou je ter nagedachtenis een nieuw receptentopic kunnen openen (en sticky maken!) op de eetpijler, waar je haar naam aan verbindt.
Nog maar eens een poging:

Ik herhaal zazamaenade en mezelf nog maar even:
zazamaenade schreef:
25-05-2018 17:27
Wat betekent dit voor de mensen die gisteren en eergisteren op anoniem zijn gegaan ?
Krijgen die alsnog een onherkenbare nickname in plaats van het herkenbare nummer ?
Daar ben ik ook benieuwd naar, ik ben daar een van.
snoopy12345 schreef:
28-05-2018 17:46
kan er wat aan dat filmpje van de ns gedaan worden? Bij elke topic wat ik open wordt deze weer opnieuw opgestart, ga ik naar de volgende pagina: weer dat filmpje. Iets met overdaad.
Wij geven het door!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

niveasoft schreef:
28-05-2018 20:00
Nog maar eens een poging:

Ik herhaal zazamaenade en mezelf nog maar even:

Daar ben ik ook benieuwd naar, ik ben daar een van.
Bij het anonimiseren wordt de nickname (net als voorheen) onherkenbaar gemaakt.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

'auto die ni starte bij meisje' is verwijderd ivm trollen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum

patatjedubbelmayo schreef:
28-05-2018 18:18
Hoi. Willen jullie de titel van mijn topic aanpassen? Verander ‘potloodventer’ maar in ‘met je piemel staan zwaaien, hoe gestoord ben je dan’. Op overige. Thnx.
Ik denk dat mijn vraag is ondergesneeuwd.
Vriendelijk.
patatjedubbelmayo schreef:
28-05-2018 21:32
Ik denk dat mijn vraag is ondergesneeuwd.
We hebben het voor je aangepast!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum

rozamunda schreef:
28-05-2018 18:13
niet iedereens familie weet toch dat je hier op het forum zit.
denk niet dat mn moedertje de vraag zou willen krijgen wat ze met mijn teksten aan moeten. en moet er ook niet aan denken dat ze mijn teksten zou inbinden

Dat is ook heel begrijpelijk.
Zou ik ook niet willen.
In noemde haar moeder omdat Mylène haar moeder er wel van op de hoogte is en hier ook heeft meegschreven.
Dus in dit specifieke geval vind ik dat het meest logische, als er al aan iemand wat over gevraagd zal worden :)
Geachte moderators,

In deze post staan een aantal uitspraken die ik helemaal niet heb gedaan, ook helemaal niet waar zijn, en waar vrij agressief op wordt gereageerd.
sugarmiss schreef:
28-05-2018 23:52
Zouden jullie hiernaar willen kijken?

Met vriendelijke groeten,

Isabelle
IsabelleLeiderdorp schreef:
29-05-2018 00:01
Geachte moderators,

In deze post staan een aantal uitspraken die ik helemaal niet heb gedaan, ook helemaal niet waar zijn, en waar vrij agressief op wordt gereageerd.

Zouden jullie hiernaar willen kijken?

Met vriendelijke groeten,

Isabelle
Je link werkt niet. Je kunt het beste het bericht in kwestie staffen!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum

memberlist.php?mode=viewprofile&u=370325
Zit zeer oude topics vol te spammen.
De nieuwe spammaatregelen werken geweldig goed :biggrin:
Nou zeg. Inderdaad! Goede maatregelen!

Mod, het staat weer vol Arabische spam.
Kunstenkitsch schreef:
29-05-2018 11:00
Nou zeg. Inderdaad! Goede maatregelen!

Mod, het staat weer vol Arabische spam.
De spam is allang weggehaald.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Het topic 'Onmogelijke keuze' is verwijderd i.v.m. privacy.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Het topic 'Whatsapp contacten gezocht!' is verwijderd ivm hengelen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

CommunityManagerViva schreef:
28-05-2018 13:10
Hi yette,

Daarin kunnen inderdaad uitzonderingen gemaakt worden, zeker bij personen die voor velen belangrijk zijn.

Hoe zien jullie dit dan voor je? Zou haar nick dan dus wel of niet zichtbaar moeten zijn, en wel of niet loepbaar?
Als jullie je ideeën daarover op de mail willen zetten naar communitymanager@viva.nl; dank!

Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum

En dan wordt ook geverifieerd wie welke forummer is en wie de nabestaanden zijn en wie daarvan recht heeft over het beheren van de forumgeschiedenis of hoe gaan jullie dat aanpakken? Lijkt me veel te ingewikkeld. Gewoon anonimiseren en de loep eraf net als bij anderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven