Bewoonbare oppervlakte van gezin

30-05-2018 15:33 64 berichten
Wij zijn nu een gezin van 2 volwassenen en 2 kleine kinderen (2 jaar en eentje van 5 maand) wij leven in een huis van 162m2 zou daar nog een kindje bij passen of wordt het dan krap.
Wat zijn jullie ervaringen?
Friezin71 schreef:
30-05-2018 17:13
Meen je dit? Vier slaapkamers, minimaal twee toiletten / badkamers, twee huiskamers (want voor tv én krant) en een kamer voor de was?
Dat heb ik niet hoor. Maar het lijkt me wel ideaal. Twee huiskamers hoeft niet per se. Kan ook 1 huiskamer zijn en 1 leefkeuken zijn. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
:rofl:

Wij waren met vijf op 60 m3.

Bel veilig thuis voor mijn drie arme bloedjes!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Nouschi schreef:
30-05-2018 16:42
Ik dacht al waar blijft ze nou :-D
feow schreef:
30-05-2018 17:53
:rofl:

Wij waren met vijf op 60 m3.

Bel veilig thuis voor mijn drie arme bloedjes!
Oef, das 17m2. Hoogste tijd om een topic te openen!
NYC schreef:
30-05-2018 17:44
Dat heb ik niet hoor. Maar het lijkt me wel ideaal. Twee huiskamers hoeft niet per se. Kan ook 1 huiskamer zijn en 1 leefkeuken zijn. Heerlijk!
Ja dat is heerlijk! Wij hebben dat, woonkamer en eetkamer/keuken. Beide niet groot maar dat ze apart zijn vind ik perfect.

Hier 115 m met 4. Vind het heel ruim, want we komen van 70 m.
Tja, de grote stad, t is geven en nemen ;)
Lijkt mij ruim zat. Wij wonen iig een stuk kleiner (90 m2 met z'n vieren). Gewoon je huis praktisch indelen en regelmatig zorgen voor opruimmomenten om spullen die je niet meer gebruikt weg te doen. Vind het best gek dat je je dit afvraagt eigenlijk.
Wij zijn met 2 op 157 m2. Is toch maar nipt :-$
NYC schreef:

Ik heb ook geen twee huiskamers, maar wel twee zit- een twee eethoeken. L-vormige woonkamer aan de korte poot van de L zit de keuken. Van voor naar achter naar zij, staan bij ons: zithoek, eethoek, zithoek, keukenblok, eethoek. Ene zithoek heeft tv andere niet.
Vrienden van ons hebben een giga huis (zeker voor nederlandse begrippen) met ik weet niet hoeveel slaapkamers en badkamers. Maar ze wonen vooral met z'n allen in de leefkeuken (ca. 50 m2). Is toch het gezelligst, dan dat de een in de living is, de ander in de studeerkamer, de volgende in de bibliotheek en weer een ander in de dining. Ok, ze kunnen er wél een goed feest geven! :P
Jill* schreef:
30-05-2018 15:45
Hihi grappig dat je het aanhaalt ben inderdaad een belg :-D
We hebben voor iedereen een slaapkamer dan.
Ik geneer mij hier bijna omdat ik het gevraagd heb :-\
Tuurlijk geneer jij je... Het gemiddelde huis in een grote stad is 50 m2 Hij hebt het 3 dubbele... (zeg je) Kom op zeg, hoe groot zijn de kamers dan. Je wil gewoon horen Oeeeeh aaaah wat grooooot.
Ik heb ff huizen zitten kijken in belgie. Maar ik begin het te snappen. Wat zijn die dingen krom ingedeeld!
Idd een huis met 2 gewone slaapkamers pijpelaar van een huiskamer/eetkamer keuken en dan zo'n oppervlakte....
Grote hallen, gangen en stukken waar je niets mee kunt. Dan is een huis idd snel vol.
Denk dat we in nederland veel economischer inrichten. Kleine hal, beter ingedeeld Wij zijn de ikea van de huizenbouwers lijkt het :D

Een huis van 135 m2 leek erg op de mijne, behalve de onnodige hal, trap en garage dan. Ik heb een krappe 60 nu maar ook 2 slaapkamers met ongeveer dezelfde grootte, iets grotere badkamer. Kleinere keuken maar vierkant ipv lang en smal en zelfs een grotere huiskamer.
Belgen zijn gewoon niet goed in indelen blijkbaar.
NYC schreef:
Ik kijk regelmatig naar zo'n Brits woningzoekprogramma. Daar schijnt het hebben van twee woonkamers heel normaal te zijn. Die huizen zijn dan wel weer vaak erg hokkerig qua indeling.
Indeling doet zoveel voor een huis! Ik heb grotere huizen afgewezen, omdat deze qua indeling zo onhandig waren, dat ik er niet op vooruit ging, maar op achteruit. Huidige woning is ietsjes groter dan het vorige, maar met zo'n logische indeling, dat ook grotere gezinnen hier makkelijk kunnen wonen zonder elkaar voor de voeten te lopen.
popita schreef:
30-05-2018 20:20
Ik kijk regelmatig naar zo'n Brits woningzoekprogramma. Daar schijnt het hebben van twee woonkamers heel normaal te zijn. Die huizen zijn dan wel weer vaak erg hokkerig qua indeling.
Hokkerig zou ik ook niet willen, maar bijv en suite deuren, waarbij je de woonkamer in twee ruimtes kunt verdelen als de een rustig wil lezen, bellen of met iemand afspreken en de ander een tv-programma kan kijken of gamen of wat dan ook, dat lijkt me toch best fijn. Wij hebben een woonkamer met open keuken. Dat is op zich voor nu eigenlijk het gezelligst. Ik zit meestal aan de tafel, mijn vrouw op de bank, de kinderen slapen. Als de kinderen spelen in de woonkamer vanuit elke hoek zicht. Maar dit is niet de ideaalste indeling voor een huis met puberkinderen. Zeker niet als er geregeld ook vrienden over de vloer komen en je ook niet wil dat je kind de hele dag alleen maar op zijn kamer zit. Hoewel ik de komende 8 jaar eigenlijk nog niet aan verhuizen wil denken is het niet ondenkbaar dat we over 8 jaar toch echt iets anders willen. Gelukkig nog genoeg tijd om daar (nog niet) over na te denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven