Werk & Studie alle pijlers

Klanten contact?

30-05-2018 22:15 17 berichten
Hallo,

Ik werk in een salesfunctie waarbij ik veel klantencontacten heb.
1 klant heb ik goed geholpen toen er problemen waren met 1 van onze producten.
Nu besteld hij onze producten ook weer regelmatig. Om professionele berichten uit te wisselen heb ik zowel via telefoon als soms ook via sms om korte melding te maken contact met hem.

Nu stuurde hij vandaag dit bericht: bestelling is aangekomen, als ik de 100 units haal gaan we iets gaan eten, beloofd? En ook dat hij het product gebruikt omdat ik een toffe ben (lol).

Eigenlijk voel ik me wat ongemakkelijk door dit soort opmerkingen van een klant omdat ik het puur professioneel wil houden. Of overdrijf ik nu en moet ik het zien als complimentje?

Groeten,
Wolkje
anoniem_63c432eff37cd wijzigde dit bericht op 30-05-2018 22:28
0.55% gewijzigd
oeps dubbel gepost..
Alle reacties Link kopieren
nee, ik zou me daar ook ongemakkelijk bij voelen. een gevatte opmerking die duidelijk maakt dat je de relatie waardeert maar dat ie vooral niks geks moet denken is de oplossing. hoop dat er hier mensen zijn die die even uit huj mouw schudden voor je
Wat snoepzak zegt dus.
Zouden jullie dit bij je leidinggevende bespreken?
'Uit eten? Leuk! Maar ik weet niet of mijn man dat goed vindt.'
Hangt af van de waarde van het account. Is het een investering van een etentje waard? Dan samen met een collega of je leidinggevende. Anders idd zoiets zeggen wat SjaanRoeispaan zegt of een ontbijtje laten bezorgen ofzo.
Niet gelijk het ergste denken.. hij heeft je toch nog nooit gezien? Ik maak zulke grappen ook wel eens tegen klanten of leveranciers..
wolkje75 schreef:
30-05-2018 22:29
Ja hoor.
wolkje75 schreef:

Nee. Je kunt toch zelf zeggen dat je het contact graag zakelijk houdt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
grasspriet schreef:
30-05-2018 22:36
Hangt af van de waarde van het account. Is het een investering van een etentje waard? Dan samen met een collega of je leidinggevende. Anders idd zoiets zeggen wat SjaanRoeispaan zegt of een ontbijtje laten bezorgen ofzo.
Niet gelijk het ergste denken.. hij heeft je toch nog nooit gezien? Ik maak zulke grappen ook wel eens tegen klanten of leveranciers..
Ik heb hem op zijn bedrijf geholpen toen er problemen waren met ons product. Hij heeft mij dus wel al gezien en kent mij daarvan.
Joh, die man probeert gewoon wat. Jij hebt daar geen zin in (en dat is je goede recht). Gewoon vriendelijk maar duidelijk afkappen. Goeie kans dat ie dat gewoon sportief oppikt. Pas als ie zich blijft opdringen zou ik er eventueel iemand anders (zoals je leidinggevende) bij gaan betrekken.

Iets als: 'Fijn dat het product je goed bevalt. Mijn sociale leven en mijn professionele leven houd ik liever gescheiden. Ik hoop dat je te zijner tijd iemand anders vindt om de mijpaal mee te vieren.' ?
Sommige sales mensen zijn erg joviaal. En willen (op kosten van de zaak) met mensen lunchen. Ongeacht of dat je man of vrouw bent. Gezellig iemand, dan is samen lunchen gewoon leuker dan alleen.

Of hij vindt je gewoon een lekker ding en wil meer.

Het is aan jou wat je er mee wil doen. Is het alleen vraag, en je hebt geen zin, dan zou je hem vriendelijk afwimpelen.

Heb je het gevoel dat het grensoverschrijdend gedrag is, dan bespreken met je LG.

Vragen staat vrij, en weigeren ook. Niet te zwaar aan tillen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Bij ons bespreken we zulke voorvallen ook wel als het niet grensoverschrijdend is, gewoon informatief. Zijn wij zulke kletskousen?
SjaanRoeispaan schreef:
'Uit eten? Leuk! Maar ik weet niet of mijn man dat goed vindt.'
Tjeezus wat een zwaktebod.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
ik zou denk ik gewoon hahaha zeggen of sturen en ergens anders over beginnen.je tikt er wel erg zwaar aan.
Ik zou precies schrijven wat hier zet. Ik wil het contact graag professioneel houden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
@ snoepzak
Nee, ik til er niet zwaar aan hoor, heb het gewoon genegeerd en nog wat proffesionele vragen over onze producten gesteld. Maar stond even perplex van de wat onproffesionaliteit vanaf zijn kant. En ga dit niet meer ter sprake brengen verder ook niet bij leidinggevende stelt idd niet veel voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven