Samenwonen, of toch niet? hulp aub

05-03-2009 21:21 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Ehm....hoe kan ik hem overtuigen?? Hij wil de zogenaamde liefde van zijn leven niet constant aan zijn zijde hebben omdat hij heel misschien ooit jou alleen moet laten en arme jij kan je dan natuurlijk niet redden.....ennnnn gaat hem dan stalken.

Hm...sorry dat ik het zo kort door de bocht en hard neer zet, maar ik vind zijn argumenten idioot en ik denk dat je alleen samen moet gaan wonen met iemand die dat dolgraag wil!
Wat een raar verhaal!
quote:leeej schreef op 05 maart 2009 @ 21:21:

Hallo iedereen,

ik heb een vriend in België maar ikzelf woon in Nederland.

Ik ben/was van plan om volgend jaar te gaan studeren in België en om samen te gaan wonen met hem.

Eerst leek hem dit ook een heel goed plan, maar nu steeds minder als hij er steeds over na denkt.

Al zijn beste vrienden vinden ook dat hij het moet uitmaken voordat ik naar België ga verhuizen (dat is dus zomer 2010).

De redenen waarom hij niet wilt dat ik in België ga wonen zijn:

- Ik verlaat mijn land

- Ik verlaat mijn vrienden

- Als het niet lukt tussen hij en ik dan gaat hij zich ontzettend schuldig voelen omdat ik dan ''alleen'' ben in België.

- Hij denkt dat ik geen vrienden kan maken in België. ( ik heb trouwens wel vrienden hier in Nederland, zoveel verschil is er toch ook weer niet tussen die twee landen?)

- Hij is bang dat ik hem ga achtervolgen als het uit is (dit is wel heel erg)

Persoonlijk heb ik niet echt problemen met mijn land en vrienden verlaten want ik kan nog altijd contact met ze houden. Maar hijzelf kan het zich niet voorstellen om zoiets te doen.

Dat van dat schuldgevoel daar kan ik niet echt iets aan doen, ik kan niet beloven dat het gaat lukken tussen ons.

Ik vind het wel raar dat hij denkt dat ik geen vrienden kan maken in België! Ik weet juist zeker dat ik het kan, of zit ik er nou naast?

En als laatst.. dat achtervolgen.. dat zei ik een keer tegen hem toen ik heel bang was om hem te verliezen (heel stom bezig dus), maar dat is al maanden terug.

Ik word trouwens wel geholpen door een psycholoog (heb een moeilijke tijd achter de rug) maar ze helpt me ook met deze dingen. Volgende keer zal ik vertellen over dat achtervolgen, zodat ik er ook van af ben.

Ik weet dat stalken echt verkeerd is..

Hoe dan ook, ik wil gewoon dolgraag met mijn vriend in België wonen, maarja ik denk dat zijn vrienden heel veel invloed op hem uitoefenen en hijzelf twijfelt ook al heel erg.

Ik wil gewoon niet meer op afstand van hem wonen..

Hij betekent echt zoveel voor mij, we hebben samen heel veel meegemaakt, vertellen elkaar alles en we kennen elkaar inmiddels al 3 jaar.

Wat moet ik doen?

niet geschoten is altijd mis toch? Hoe kan ik hem overtuigen? ik wil zo graag en hij wil ook graag bij mij zijn maar is gewoon bang voor dat schuldgevoel.

Groetjes..

Huh, je gaat toch naar Belgie vanwege je vriend lijkt me?

Mocht het uitgaan dan zul je, neem ik aan, niet meer verhuizen naar Belgie.

Het lijkt mij dat je vriend een beetje koudwatervrees aan het ontwikkelen is. Klinkt mij eerder in de oren dat hij smoezen aan het verzinnen is.
Ja, dat vind ik echt.
Misschien is het een idee om eerst bij hem in de buurt te gaan wonen op kamers ofzo. Dan kun je zelf je leven opbouwen daar en hij is ook nog in de buurt. Samenwonen kan altijd nog.
Het lijkt erop dat hij gewoon niet zo op je zit te wachten....
Pfffffffff, wat een rare gedachten heeft die jongen. Mijn eerste gedachten waren ook; wil je met iemand die hier zo moeilijk over doet samenwonen???

Tweede gedachte is dat hij het misschien allemaal heel spannend vindt en gewoon samenwoonangst heeft die nog eens versterkt wordt door vrijgezelle vrienden.

Wat zegt jouw onderbuikgevoel/intuitie zelf??
-
quote:leeej schreef op 05 maart 2009 @ 21:21:

Hallo iedereen,

ik heb een vriend in België maar ikzelf woon in Nederland.

Ik ben/was van plan om volgend jaar te gaan studeren in België en om samen te gaan wonen met hem.

Eerst leek hem dit ook een heel goed plan, maar nu steeds minder als hij er steeds over na denkt.

Al zijn beste vrienden vinden ook dat hij het moet uitmaken voordat ik naar België ga verhuizen (dat is dus zomer 2010).

De redenen waarom hij niet wilt dat ik in België ga wonen zijn:

- Ik verlaat mijn land

- Ik verlaat mijn vrienden

- Als het niet lukt tussen hij en ik dan gaat hij zich ontzettend schuldig voelen omdat ik dan ''alleen'' ben in België.

- Hij denkt dat ik geen vrienden kan maken in België. ( ik heb trouwens wel vrienden hier in Nederland, zoveel verschil is er toch ook weer niet tussen die twee landen?)

- Hij is bang dat ik hem ga achtervolgen als het uit is (dit is wel heel erg)

Persoonlijk heb ik niet echt problemen met mijn land en vrienden verlaten want ik kan nog altijd contact met ze houden. Maar hijzelf kan het zich niet voorstellen om zoiets te doen.

Dat van dat schuldgevoel daar kan ik niet echt iets aan doen, ik kan niet beloven dat het gaat lukken tussen ons.

Ik vind het wel raar dat hij denkt dat ik geen vrienden kan maken in België! Ik weet juist zeker dat ik het kan, of zit ik er nou naast?

En als laatst.. dat achtervolgen.. dat zei ik een keer tegen hem toen ik heel bang was om hem te verliezen (heel stom bezig dus), maar dat is al maanden terug.

Ik word trouwens wel geholpen door een psycholoog (heb een moeilijke tijd achter de rug) maar ze helpt me ook met deze dingen. Volgende keer zal ik vertellen over dat achtervolgen, zodat ik er ook van af ben.

Ik weet dat stalken echt verkeerd is..

Hoe dan ook, ik wil gewoon dolgraag met mijn vriend in België wonen, maarja ik denk dat zijn vrienden heel veel invloed op hem uitoefenen en hijzelf twijfelt ook al heel erg.

Ik wil gewoon niet meer op afstand van hem wonen..

Hij betekent echt zoveel voor mij, we hebben samen heel veel meegemaakt, vertellen elkaar alles en we kennen elkaar inmiddels al 3 jaar.

Wat moet ik doen?

niet geschoten is altijd mis toch? Hoe kan ik hem overtuigen? ik wil zo graag en hij wil ook graag bij mij zijn maar is gewoon bang voor dat schuldgevoel.Groetjes..

Jij wil heel graag, en dat blijkt ook uit je post. Maar er klinkt ook uit dat hij het helemaal niet wil. Hij wil graag bij je zijn, maar samenwonen is wel een stap verder. '

Alle redenen die je noemt komen over op excuses om jou te overtuigen om vooral niet met hem samen te gaan wonen. Hij is er niet aan toe, of hij is niet geinteresseerd.

Het gaat je niet lukken om hem te overtuigen, en dat moet je ook niet willen. Een paar maanden geleden was je nog heel onzeker. Zo erg dat de term stalken/achtervolgen in je vocabulaire voorkwam. Je hebt nu nog hulp. Denk je niet dat je beter eerst zélf stevig in je schoenen kunt staan en enkel met iemand samen moet willen wonen die dat ook wil en daar ook aan toe is?

Laat het rusten, als jij in Belgie wilt wonen kan niemand je dat verbieden, maar zoek dan een woning voor jezelf. En doe dat alleen omdat je dat zelf wilt, niet om dichter bij hem te zijn.

Nogmaals. Het klinkt alsof hij gewoon niet wil. En jij veel te graag. Kijk daar eens goed naar.

Hoelang zijn jullie eigenlijk al samen, en hoevaak zien jullie elkaar?
'ehhh...... klinkt als iemand die niet met je samen wil wonen (en rare smoesjes verzint omdat ie het niet durft te zeggen...??!)

Wat moet ik doen? Nou, volgens mij zijn dit je opties:

a Hij komt in NL wonen

b blijven latten

c uitmaken
quote:bibi_kiwi schreef op 05 maart 2009 @ 21:27:

Misschien is het een idee om eerst bij hem in de buurt te gaan wonen op kamers ofzo. Dan kun je zelf je leven opbouwen daar en hij is ook nog in de buurt. Samenwonen kan altijd nog.

Volgens hem is de enige voordeel van studeren in België ''hem''.

Maar ik zie ook andere voordelen om eerlijk te zijn.

Ik was er laatst achtergekomen dat het stukken goedkoper is dan in Nederland studeren. Maar misschien kunnen hij en ik inderdaad hierover even praten. bedankt
quote:Eowynn_ schreef op 05 maart 2009 @ 21:27:

Het lijkt erop dat hij gewoon niet zo op je zit te wachten....Eowynn zegt hier even heel in het kort waar ik een hele lap tekst voor nodig heb.
Ik zou het niet doen. Jullie relatie klinkt niet bijzonder liefhebbend.

Overigens, dat argument dat het moeilijk vrienden maken is in Belgie kan ik alleen maar beamen. Ik heb een aantal vriendinnen die in Antwerpen en Gent hebben gestudeerd, en meer dan oppervlakkig contact maken met Belgen is heel erg moeilijk. Mijn vriendinnen zijn na een aantal eenzame jaren allemaal teruggekomen naar Nederland.
quote:leeej schreef op 05 maart 2009 @ 21:28:

Zucht, hij zegt wel dat hij van mij houdt. Maar ik snap het probleem niet.. ik wil gewoon dat we het proberen.

En ik ga toch al naar een psycholoog? en misschien kan ze me ook helpen met dat ''stalk-probleem''maar ik weet dus niet wat ik moet doen, ook al wilt hij het niet zo graag als ik.. ik wil het toch proberen.. is het verkeerd?

maar ik ben zo bang dat hij helemaal op het laatst afhaakt of eerder..Ga me nou niet vertellen dat ik weeeeer heel serieus een trol aan het voeren ben
quote:TheMommyReturns schreef op 05 maart 2009 @ 21:30:

'ehhh...... klinkt als iemand die niet met je samen wil wonen (en rare smoesjes verzint omdat ie het niet durft te zeggen...??!)

Wat moet ik doen? Nou, volgens mij zijn dit je opties:

a Hij komt in NL wonen

b blijven latten

c uitmaken

A wilt hij niet

B Heb ik zelf niet veel zin in maar dit ziet hij dan wel weer zitten.

C Dit is voor mij echt geen optie, ik hou zoveel van hem!
Poeh, ik lees het nog eens, maar het domste wat jij nu kunt gaan doen is samenwonen. Helemaal gezien het feit dat hij zo over je praat. Iemand die zo weinig vertrouwen heeft in zijn vriendin zou ik niet als partner willen.

En ik lees nérgens dat HIJ wil samenwonen. Je zegt ongeveer 300x 'ik wil' in je bericht, maar hou je er rekening mee wat hij wil? Heeft hij een stem in het samenwonen?

En is het verstandig om als je onder behandeling bent van een psycholoog en een lastige tijd achter de rug hebt te verhuizen naar het buitenland?

En als het pas in 2010 is, waarom maken jullie je nú al zo druk? Kom zeg, dat duurt nog 1,5 jaar. Ik weet niet hoelang jullie samen zijn, maar je weet niet eens of het dan uberhaupt nog aan is.
quote:droppertje schreef op 05 maart 2009 @ 21:31:

[...]

Ga me nou niet vertellen dat ik weeeeer heel serieus een trol aan het voeren benWat bedoel je? Dit is echt geen grap als je dat bedoelt!
Oh, dus jij kiest dan maar voor a? Omdat b en c voor jou geen optie zijn? Toffe relatie. Ga je ook met hem trouwen zonder dat hij daarin mee mag beslissen?
Welk stalkprobleem heb je dan????

En waarvoor loop je bij een psych??
quote:Madhe schreef op 05 maart 2009 @ 21:30:

[...]

Eowynn zegt hier even heel in het kort waar ik een hele lap tekst voor nodig heb.Ik kan het wel, soms
Waarom zou je met iemand samen willen wonen, als die persoon niet met jou samen wil wonen.

Klinkt niet echt als echte liefde.
quote:Madhe schreef op 05 maart 2009 @ 21:29:

[...]

Jij wil heel graag, en dat blijkt ook uit je post. Maar er klinkt ook uit dat hij het helemaal niet wil. Hij wil graag bij je zijn, maar samenwonen is wel een stap verder. '

Alle redenen die je noemt komen over op excuses om jou te overtuigen om vooral niet met hem samen te gaan wonen. Hij is er niet aan toe, of hij is niet geinteresseerd.

Het gaat je niet lukken om hem te overtuigen, en dat moet je ook niet willen. Een paar maanden geleden was je nog heel onzeker. Zo erg dat de term stalken/achtervolgen in je vocabulaire voorkwam. Je hebt nu nog hulp. Denk je niet dat je beter eerst zélf stevig in je schoenen kunt staan en enkel met iemand samen moet willen wonen die dat ook wil en daar ook aan toe is?

Laat het rusten, als jij in Belgie wilt wonen kan niemand je dat verbieden, maar zoek dan een woning voor jezelf. En doe dat alleen omdat je dat zelf wilt, niet om dichter bij hem te zijn.

Nogmaals. Het klinkt alsof hij gewoon niet wil. En jij veel te graag. Kijk daar eens goed naar.

Hoelang zijn jullie eigenlijk al samen, en hoevaak zien jullie elkaar?

Ja je hebt gelijk, hij wilt het ook niet echt. Nouja hij wilt het misschien. Maar aan een misschien heb je niet zoveel. Hij wil het denk ik eerst zeker weten.

We zijn nu 1 jaar samen en we zien elkaar 1-2 keer per maand
quote:leeej schreef op 05 maart 2009 @ 21:28:

Zucht, hij zegt wel dat hij van mij houdt. Maar ik snap het probleem niet.. ik wil gewoon dat we het proberen. Om samen te wonen moet je het samen willen. Als je het over proberen hebt, denk ik dat je nu al weet dat het mis gaat. Anders praat je meer in termen van "doen" en "lang en gelukkig samenzijn".

En ik ga toch al naar een psycholoog? en misschien kan ze me ook helpen met dat ''stalk-probleem'' Ik snap dat je vriend er bang voor is, want ook al wil hij niet samenwonen, je dringt het hem haast op op deze manier. En dáárom zeggen die vrienden waarschijnlijk dat hij het op tijd moet uitmaken. Blijkbaar geef je hem nu al niet zijn vrijheid en rust.maar ik weet dus niet wat ik moet doen, ook al wilt hij het niet zo graag als ik.. ik wil het toch proberen.. is het verkeerd? Ja, als de ene niet wil, moet de ander het ook niet willen. Het is verkeerd om je zin door te willen drijven, stalken, claimen, en hem te willen overtuigen om het toch te proberen. maar ik ben zo bang dat hij helemaal op het laatst afhaakt of eerder..Ik gok op eerder.

Waarom niet genieten van het leuke tussen jullie zoals het nu is? Waarom wil je met hem samenwonen. Heeft dat toevallig te maken met je onzekerheid? Vertrouw je hem niet? Ben je bang dat hij je "vergeet" als je niet constant in zijn aanwezigheid bent?

Of zijn jullie zo'n goede match dat jullie je allebei echt gewoon het fijnst voelen als jullie bij elkaar zijn elke ochtend samen wakker willen worden, elke avond de gebeurtenissen van de dag aan elkaar willen vertellen, elkaars vieze sokken wassen en elkaar gewoon het allerliefste om je heen hebt, ook in de standaard dagelijkse dingen en daarom al helemaal geen zin meer hebben om afscheid te nemen of de spullen/kleding heen en weer te sjouwen?
hahaha. Ik denk het idd wel. En moet bekennen dat ik deze insteek wel grappig vind.

Behandeld worden voor een stalkprobleem en het raar vinden dat de vrienden van vriend niet blij zijn. Hahaha. Kom er maar eens op.
quote:droppertje schreef op 05 maart 2009 @ 21:33:

Welk stalkprobleem heb je dan????

En waarvoor loop je bij een psych??

Ik stalk hem niet, maar het zou ''kunnen gebeuren'' als ik daar in België woon en hij het uitmaakt.

Maar dat was een paar maanden geleden dat ik zo dacht.

Als ik er nu eigenlijk over na denk vind ik het echt belachelijk dat ik zo dacht, want het helpt niemand. Doet alleen beiden zeer.

Ik ben ontzettend bang om gedumpt te worden omdat ik de vorige keer toen ik gedumpt werd door een ander 1 jaar lang liefdesverdriet had.

Oja ik ga naar een psycholoog omdat ik veel heb meegemaakt in mijn verleden (vroeger 3 jaar lang gepest geweest) en ik ben er nog steeds niet overheen en ik heb dus heel weinig zelfvertrouwen.

En problemen met vriendinnen en met mijn vriend.

Ik heb verlatingsangst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven