Plantenvragen

30-05-2018 22:45 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb momenteel een bloempot met witte narcissen staan. De bloembollen hadden iets te lang gelegen en waren al gedeeltelijk uitgeschoten. Ik heb ze dus wel geplant maar krijg nu alleen vrij lange bladeren en zie geen bloem. Hetzelfde (alleen bladeren en geen bloem) is gebeurd met een Hippeastrum die ik heb geplant. Gaan deze planten nog bloemen krijgen of kan ik ze beter weggooien?
Dat weet ik niet. Maar je hoeft de bollen niet weg te gooien. Je kunt ze tot volgend jaar bewaren. Of in de tuin ingraven.
Als je dit jaar geen bloemen krijgt, dan toch zeker volgend jaar, dus ik zou ze goed blijven verzorgen.
Trouwens, zijn toch gezonde planten, waarom zou je die afdanken.
parbleumondieu schreef:
30-05-2018 22:47
Dat weet ik niet. Maar je hoeft de bollen niet weg te gooien. Je kunt ze tot volgend jaar bewaren. Of in de tuin ingraven.
Moet ik de bollen dan uit de bloempot halen? Een tuin heb ik helaas niet
Je hoeft de bollen er niet uit te halen.
Narcissen hebben een koude rusttijd nodig anders bloeien ze niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een pot vol ui-achtige bladeren kan ook best mooi zijn. Gelukkig ruiken ze niet naar ui. Goed in het licht zetten en lang voor de herfst zullen de bladeren afsterven en foetsie is de narcis. Daarna moeten ze echt een winter onder de grond of koude schuur doormaken en in de lente gaan ze dan bloeien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven