Dilemma Tinder

31-05-2018 08:28 59 berichten
Ik zit met het volgende dilemma, Tinderen (of andere date site of app) of niet, puur voor de afleiding en om te zien dat er ook nog leuke en aardige mannen bestaan dan enkel complexe en/of onbereikbare mannen.

Ter info, ik had het afgelopen jaar een ingewikkelde relatie met een complexe man. We hadden een paar maanden wat, ben ik mee gestopt vooral vanwege woede aanvallen van hem om niks. Na een paar maanden afstand probeerden we het weer vanaf begin dit jaar. Samengevat was dat een paar leuke weken, ineens boosheid bij hem om niks waarna hij in een vervelende man veranderd die eeg naarcen slecht met mij omgaat, waardoor ik afstand neem. Tijdje later gaat hij me missen, ik trap erin en het hele verhaal begint weer opnieuw.
Daar word ik stapelgek van inmiddels, de kans dat het ooit de relatie wordt die ik wil is nihil, en eigenlijk voel ik me ook wel een beetje gebruikt.
Al met al heb ik hem meegedeeld dat het niet gaat werken tussen ons en dat het voorbij is. (En nee dat is niet makkelijk want ik heb/had echt gevoelens voor hem en toch de hoop dat het ging werken tussen ons)
Ik moet hem gewoon echt los gaan laten, hoe vervelend ik dat ook vind. (En dat gaat met een beetje afleiding wel wat makkelijker)

Nu kreeg ik vd week een tip van iemand om puur voor de afleiding en compleet zonder verwachtingen weer te gaan daten. (Daten op zich is, i.m.o, vrij onschuldig, vooral als je niks verwacht)
Ik heb dus Tinder weer geïnstalleerd en heb een paar leuke gesprekken. (Alhoewel eentje is wel een beetje saai, en ik verwacht er verder ook niet zoveel van. Weet niet of ik wel durf te daten..)
En ineens slaat de twijfel weer toe, is dit wel verstandig, ga ik niet te hard, maak ik niet gewoon misbruik van anderen (heb tot nu toe enkel wat gesprekken) en vooral heb ik hier al wel zin in?
(Moet wel zeggen dat ik de afgelopen jaren sinds ik weer single was na een lange relatie erg neig op onbereikbare en/of complexe mannen te vallen, en als iemand echt interesse lijkt te hebben of aardig is tegen mij dan word ik daar, gek genoeg, erg ongemakkelijk van)

Ik heb even objectieve meningen nodig, wat is wijsheid? Gewoon doortinderen maar er niks van verwachten, of beter nog even tijd voor mezelf nemen om Mister complicated los te laten? (Ik begin overigens echt kwaad te worden hoe hij met mij omgaat. Goed teken lijkt mij)

Ter info: aan reacties dat ik een stuiterbal ben en uitgebreide analyses over mij als persoon heb ik weinig. Dat is mijn vraag simpelweg niet en dat ik soms wat neig te stuiteren weten we nu wel.
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 31-05-2018 08:33
10.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Joh doe gewoon lekker waar je zin in hebt

(P.s. je bent een stuiterbal en het liefst maak ik een uitgebreide analyse van je maar dat mag niet.)
Was gister een interessante documentaire op Zembla over tinderen. Ik zou het niet doen!
maze schreef:
31-05-2018 08:31
Was gister een interessante documentaire op Zembla over tinderen. Ik zou het niet doen!
Ja die zag ik ook, daarom twijfel ik nog meer haha...
Ik heb voor het gemak weer voor Tinder gekozen, zou ook iets anders kunnen zijn, of een date site of zo maar ik denk niet dat dat veel verschil maakt. (Maar misschien hen ik het mis?)

Wp: :proud: ;-D
Je mag je analyse PBen als je daar behoefte aan hebt hoor Dr. Freud.. ;)
Ik heb zo ook een hele tijd tinder gehad. Heel veel niet heel spannende gesprekken gehad. En een paar leuke dates. Verwachtte er ook niks van maar ik stond wel
open voor een serieuze relatie. Alleen moest het dan gewoon wel
iemand zijn die een beetje op dezelfde manier in het leven staat en waar ik een fijne relatie mee kon opbouwen.

Maar bij niemand had ik dat wow jij bent echt heel leuk gevoel. Tot daar ineens een geweldige man was. 😍

Was echt niet op slag verliefd met vlinders en al maar ik voelde ineens zo’n rust over me heenkomen en hij liet me lachen. Ik had zoveel lol met hem. We zijn nu 9 maanden verder en vinden elkaar nog steeds heel leuk.
Ik denk dat je het te moeilijk maakt voor jezelf. Natuurlijk moet je de tijd nemen om "mister complicated" los te laten en om dat allemaal een plekje te geven. Dat betekend echter niet dat je je daarom maar geheel moet afzonderen. Er is echt niets mis met leuke gesprekken hebben via tinder (of andere platforms). Wees gewoon eerlijk als iemand je vraagt of je op zoek bent naar een relatie, dan hoef je je echt niet schuldig te voelen.

Probeer je leven op te bouwen, laat die knakker los en heb lol, dat is echt de beste manier.
Ga lekker daten, onschuldig flirten en doe waar je zin in hebt, een leuke avond hebben.

Denk niet direct in huisje boompje beestje.

Wordt het serieuzer dan kan je die oude koeien alsnog uit de sloot trekken. Maar maak het nu vooral niet te zwaar door direct je ervaringen te delen. Dat stoot de leuke mannen vaak af, en trekt de verkeerde typetjes aan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb een heerlijke tijd gehad op Tinder een paar jaar geleden
Maar ik was niet heel wanhopig op zoek naar een relatie

Ik proef in jouw OP dat je dat wel bent
Anders ga je niet terug naar iemand die niet goed voor je is toch?
Want dat snap ik niet zo goed.
Het is een nare man, met woedeaanvallen om niets....mijn gevoelens zouden zp door het douche putje verdwijnen hoor

Als je met een leeg hoofd kan Tinderen is het hilarisch vermaak, heb er ook een paar leuke vrienden aan overgehouden

Als je wilt daten en je op voorhand al bang bent verkeerde mannen aan te trekken, beter niet doen
En eens bij jezelf te rade gaan waarom jou dat steeds overkomt.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik zou iets anders zoeken als afleiding.
Je weet zelf ook wel dat jij niet luchtig kan daten en je enkel gaat flippen door Tinder.
Ben je nu nog steeds bezig met/over die man? Sluit dat eens volledig af. Overal verwijderen en blokkeren, geen contact.
phoebe24 schreef:
31-05-2018 08:34
Ja die zag ik ook, daarom twijfel ik nog meer haha...
Ik heb voor het gemak weer voor Tinder gekozen, zou ook iets anders kunnen zijn, of een date site of zo maar ik denk niet dat dat veel verschil maakt. (Maar misschien hen ik het mis?)

Wp: :proud: ;-D
Je mag je analyse PBen als je daar behoefte aan hebt hoor Dr. Freud.. ;)
Wat wil je?
Ga Wordfreudten.
Summerdance schreef:
31-05-2018 08:58
Ik heb een heerlijke tijd gehad op Tinder een paar jaar geleden
Maar ik was niet heel wanhopig op zoek naar een relatie

Ik proef in jouw OP dat je dat wel bent
Anders ga je niet terug naar iemand die niet goed voor je is toch?
Want dat snap ik niet zo goed.
Het is een nare man, met woedeaanvallen om niets....mijn gevoelens zouden zp door het douche putje verdwijnen hoor

Als je met een leeg hoofd kan Tinderen is het hilarisch vermaak, heb er ook een paar leuke vrienden aan overgehouden

Als je wilt daten en je op voorhand al bang bent verkeerde mannen aan te trekken, beter niet doen
En eens bij jezelf te rade gaan waarom jou dat steeds overkomt.
Ja dat is ook zo, dat ga ik niet ontkennen, dat ik dat verlangen heb na 4 jaar single (min Mr.
complicated) terwijl veel mensen om mij heen wel leuke relaties hebben.

Nou dat wordt dus ook helder voor mij de laatste tijd, dat deze man helemaal niet zo leuk is als ik hoopte, en vooral slecht omgaat met mij.
Daarom heb ik de knoop inmiddels ook doorgehakt en hem gemeld dat ik hem niet meer hoef te zien en dat het voorbij is tussen ons.
Hadewychh schreef:
31-05-2018 09:12
Je weet zelf ook wel dat jij niet luchtig kan daten en je enkel gaat flippen door Tinder.
Ben je nu nog steeds bezig met/over die man? Sluit dat eens volledig af. Overal verwijderen en blokkeren, geen contact.
Ja dat heb ik mij ook bedacht en naar gehandeld. Zoals in de TO staat.
En ja dat weet ik, dat dat lastig is maar oefening baart kunst. (en ik begin in te zien wat ik niet handig deed met daten in het verleden. Helpt ook, als dingen helder worden)
phoebe24 schreef:
31-05-2018 09:23
Ja dat is ook zo, dat ga ik niet ontkennen, dat ik dat verlangen heb na 4 jaar single (min Mr.
complicated) terwijl veel mensen om mij heen wel leuke relaties hebben.

Nou dat wordt dus ook helder voor mij de laatste tijd, dat deze man helemaal niet zo leuk is als ik hoopte, en vooral slecht omgaat met mij.
Daarom heb ik de knoop inmiddels ook doorgehakt en hem gemeld dat ik hem niet meer hoef te zien en dat het voorbij is tussen ons.
maar.....hoe ga je voor jezelf nou voorkomen dat je met een eventuele Tinderdate niet weer de mist in gaat en wat signalen mist dat het eigenlijk helemaal niet zo'n leuke man is?

Kijk als je dat voor jezelf duidelijk hebt, en je kan daar ook op handelen, dan is Tinderen het leukste tijdverdrijf dat er is.
Westerpaviljoen schreef:
31-05-2018 09:12
Wat wil je?
Ja dat weet ik dus niet..
Ik heb zelf geleerd dat het geen zin heeft om te gaan tinderen als je nog niet helemaal over je ex heen bent. Ik dacht dat een nieuwe relatie wel zou helpen. Maar dat is niet de manier.

Uiteindelijk heb ik Tinder eraf gesmeten. Inmiddels zou het weer kunnen maar ik merk dat ik nu niet persé een relatie moet hebben om gelukkig te zijn. Voor mij hét teken dat ik "genezen ben. Ik verkies de "natuurlijke" manier om iemand tegen te komen. Ik zie wel hoe het loopt.
Summerdance schreef:
31-05-2018 09:30
maar.....hoe ga je voor jezelf nou voorkomen dat je met een eventuele Tinderdate niet weer de mist in gaat en wat signalen mist dat het eigenlijk helemaal niet zo'n leuke man is?

Kijk als je dat voor jezelf duidelijk hebt, en je kan daar ook op handelen, dan is Tinderen het leukste tijdverdrijf dat er is.
Dit vind ik een hele goede vraag.
Nogmaals ik begin mijn date fouten wel in te zien inmiddels.
En die signalen die zag ik echt wel, eerst negeerde ik die, en later wilde ik hem toch het voordeel vd twijfel geven. Met in mn achterhoofd dat er echt wel een risico was als ik hem nog een kans zou geven.
Of het een garantie is dat ik niet opnieuw iets niet helemaal handig doe?
Nee natuurlijk niet. Echter als ik alle risico's uit de weg ga, heb ik dan nog een leven? Ik weet het niet..

Nog even wat betreft die documentaire: Tinder (en date sites) is geen garantie op een leuke relatie.
I.m.o is het vooral een kwestie van de juiste tegenkomen, mazzel hebben en het is denk ik ook wel hoe je er zelf instaat. (Ik ken ook mensen die een leuke relatie over hebben gehouden aan daten)

Bearnaise: ik heb zeker geen relatie 'nodig' om een leuk leven te hebben. Dat ben ik zeker met je eens.
Echter ieder mens heeft bepaalde behoeftes zoals genegenheid ed.
Ik ook.

Het is ook zeker niet mijn bedoeling om te Tinderen omdat ik perse nu een nieuwe relatie wil. (Daten is niet hetzelfde als een relatie) Zeker niet.
Meer ongecompliceerd mensen ontmoeten, beetje daten en maar zien waar het schip strand. (Dat is wat anders dan meteen een relatie willen)
En door eehh.. ex neig ik ook mannen over 1 kam te scheren en te denken dat het allemaal eikels zijn.
Ik dacht dat door daten ik er misschien achter kom dat er ook leuke mannen zijn.
Het risico bestaat dat je (nu nog) juist extra gevoelig bent voor de mindere kanten van je dates.

Dat gezegd zijnde, het kan ook geen kwaad hoor. :-) Ik heb idee dat je eigenlijk al besloten hebt dat je wilt gaan daten. Dan moet je dat gewoon lekker gaan doen. Je merkt vrij snel of het (al) leuk is of niet. In dat laatste geval is tinder net zo makkelijk weer te verwijderen. ;-)
phoebe24 schreef:
31-05-2018 09:40
Dit vind ik een hele goede vraag.
Nogmaals ik begin mijn date fouten wel in te zien inmiddels.
En die signalen die zag ik echt wel, eerst negeerde ik die, en later wilde ik hem toch het voordeel vd twijfel geven. Met in mn achterhoofd dat er echt wel een risico was als ik hem nog een kans zou geven.
Of het een garantie is dat ik niet opnieuw iets niet helemaal handig doe?
Nee natuurlijk niet.

Maar dat zou het wel moeten zijn
Nou ja, je kan jezelf natuurlijk nooit 100% behoedden voor eikels en mafkezen, maar de groep waar je normaal gesproken op valt (de foute onbereikbare kerels) is zeker een groep die je er heel makkelijk uit kunt filteren hoor

Na een paar mislukkelingen ben ik ook bij mezelf te rade gegaan, en elke keer kwam ik toch weer bij mezelf uit
Ik luisterde niet, of veel te laat naar alle alarmbellen

het moment dat ik daar naar ging luisteren was ik in het begin binnen had ik na een paar dates wel door dat er weer een mafklapper aan mijn rok hing, alleen nu kapte ik het gelijk af
scheelde een hoop verdriet

Des te verbaasder was ik toen ik mijn bijna echtgenoot tegen het schone lijf liep en ik echt nergens een verborgen agenda, og een mafklapper trekje kon ontdekken ;-)
Bearnaise schreef:
31-05-2018 09:51
Het risico bestaat dat je (nu nog) juist extra gevoelig bent voor de mindere kanten van je dates.
Ja dat had ik ook maar goed te twijfel slaat denk ik niet voor niks toe.
En idd daar ben ik ook wel een beetje bang voor...

Vd andere kant weet ik niet of ik er wat mee opschiet om risico's te gaan ontlopen, voor zover dat mogelijk is.

Bedankt voor je reactie!
Jij ook Summerdance.
Ik vond Tinder en Paiq etc heerlijke afleiding. Kijken wat er allemaal is. Dus dat gedeelte snap ik heel goed.
En kan daar alleen maar over zeggen: geniet daar van!

Zelf ging ik tinder installeren omdat (oh hier komt een trieste bekentenis) ik naar een concert van een band ging en zij op Tinder zaten en zo mensen uitnodigden voor het concert etc omdat niemand hen geloofde. Ik naar dat concert en 2 dagen later:" Ohja.. fok...Tinder! Nou laat ik toch nog ff kijken". Kwam een leukerd tegen, gevoel zei: die is leuheuk! Geen alarmbellen. Ook niet bij de dates ook al heb ik getwijfeld over date 2.
We zijn bijna 3 jaar later en nu ga ik onze dochter in de wagen leggen om te gaan shoppen. En nog steeds plaagt hij me dat hij blijkbaar niet tegenvalt voor een niet bandlid want dat verhaal heb ik uiteraard verteld :)
Een baksteen is nooit alleen
Volgens mij is zo'n app waar misschien 10% echt op zoek is naar een stabiele monogame relatie niet zo'n goed idee voor mensen die meer dan een fling willen/hopen.
Tinder vond ik ook echt heerlijke tijdvermaak, ik ging niet zo snel met iemand op date maar zitten inderdaad wel aparte types op haha.
Als niet klikte via chatten kapte ik eigenlijk wel vrij snel af.
Het werkt echt perfect als je geen verwachtingen hebt, en niet wanhopig bent.
Mijn ervaring in het algemeen met daten is ook hoe relaxter je zelf bent, des te meer je de juiste mannen aantrekt en ook zelf kunt ontdekken of het iemand is die bij je past.
Paar jaar geleden getinderd maar was er even klaar mee. Sinds paar maanden weer erop gezet, was net aan de kant gezet door een date en had even afleiding nodig.
Ben nu echt een superleuk iemand daar tegengekomen, het is nog pril maar we matchen echt supergoed. :heart:
Nou nu wil ik nog even helemaal niks meer dan een fling maar mezelf juist leren om het gewoon ongecompliceerd zonder verwachting leuk te hebben.

Ik heb het ineens door geloof ik. Belangrijk voor mij is denk ik:
-net als in RL als je iemand aanspreekt: het eerst even een tijdje alleen bij small talk houden (dacht dat ik daar niet goed in was maar in het echt lukt het dus waarom niet op tinder)
-Blijven peilen of ik alarmbellen voel
-Goed in de gaten houden of ik iets leuk vind, zodra het niet meer leuk is: kappen
-niet te snel gaan

En mocht bovenstaande niet lukken of ik heb geen zin kan ik natuurlijk ermee kappen.

Btw wat is jullie mening over date sites ten opzichte van Tinder?
Mijn ervaring is dat het allemaal hetzelfde is maar dat is misschien wat kort door de bocht. (En betaalsites zie ik niet helemaal zitten)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven