Vervelende buurvrouw
vrijdag 1 juni 2018 om 19:55
Beste forummers,
Mijn buurvrouw en ik kennen elkaar al 20 jaar. Echt een pittige tante moet ik zeggen. De laatste tijd doet ze echt zo vervelend, ik kan haar wel wurgen!
Ze heeft allemaal van die irritante bladeren over haar hek, die dan eigenlijk aan mijn kant hangen. Eerlijk gezegd vind ik het geen gezicht, maar ik heb jarenlang niets gezegd omdat ik haar gezeik niet aan wilde horen. Maar wat deed ze nou? Gisteren heeft ze alles afgeknipt, en omdat er een heleboel aan mijn kant hing, is alles bij MIJ OP DE GROND gevallen. Dus toen ik thuis kwam, en even naar de tuin ging, zag ik een berg met bladeren op de grond. Ik werd pissig! Dus wat heb ik gedaan? Heb alles netjes opgeruimd, en over de hek heen gegooid naar haar tuin. 2 uur later ging mijn bel, en jaaaaaaaa… Een boze buurvrouw! Ze zei 'ik ben de hele dag bezig geweest met mijn tuin, en jij hebt alles weer verpest, hoe durf je?'. En ik zei weer heel netjes; 'dikke schijt aan jouw tuin, kom niet huilie huilie doen, want je hebt er zelf om gevraagd! Heel mijn tuin lag door jouw blaadjes overhoop, en in plaats van je excuses aanbieden kom je nog stoer doen? Get a life!'. Toen zei ze 'ik had nog bij jou aangebeld voordat ik begon, maar je was niet thuis, ik wilde het eerst met jou overleggen. Maar wat jij nou hebt gedaan kan echt niet!'. Toen zei ik weer 'tuurlijk was ik niet thuis, was aan het werk, ik werk, ben geen uitkeringstrekker zoals jij die de hele dag in haar tuin zit en biertjes zuipt! En sorry maar dan ga ik ook niet nog een jouw troep opruimen als ik thuis kom, dat doe je lekker zelf maar!' en smeet de deur dicht!
Nu zit ik in de tuin, en hoor haar roddelen over mij met haar vriend. En dan gaan ze ook nog eens heel hard praten zodat ik ze goed kan horen. Wat een onbeschofte stel zeg! Ik ben zo netjes gebleven, maar kijk wat ze doen... Ze zijn ook niet zo echt slim, paar dagen geleden probeerden ze te barbecueën terwijl het heel hard regende, en dan vroegen ze zich ook serieus af, waarom ze de barbecue niet aan konden maken haha
Oke, nu is mijn vraag; hoe kan ik me vanaf nu het beste gedragen? Gewoon compleet negeren? Of een grote bek teruggeven als zij dat ook doet?
Mijn buurvrouw en ik kennen elkaar al 20 jaar. Echt een pittige tante moet ik zeggen. De laatste tijd doet ze echt zo vervelend, ik kan haar wel wurgen!
Ze heeft allemaal van die irritante bladeren over haar hek, die dan eigenlijk aan mijn kant hangen. Eerlijk gezegd vind ik het geen gezicht, maar ik heb jarenlang niets gezegd omdat ik haar gezeik niet aan wilde horen. Maar wat deed ze nou? Gisteren heeft ze alles afgeknipt, en omdat er een heleboel aan mijn kant hing, is alles bij MIJ OP DE GROND gevallen. Dus toen ik thuis kwam, en even naar de tuin ging, zag ik een berg met bladeren op de grond. Ik werd pissig! Dus wat heb ik gedaan? Heb alles netjes opgeruimd, en over de hek heen gegooid naar haar tuin. 2 uur later ging mijn bel, en jaaaaaaaa… Een boze buurvrouw! Ze zei 'ik ben de hele dag bezig geweest met mijn tuin, en jij hebt alles weer verpest, hoe durf je?'. En ik zei weer heel netjes; 'dikke schijt aan jouw tuin, kom niet huilie huilie doen, want je hebt er zelf om gevraagd! Heel mijn tuin lag door jouw blaadjes overhoop, en in plaats van je excuses aanbieden kom je nog stoer doen? Get a life!'. Toen zei ze 'ik had nog bij jou aangebeld voordat ik begon, maar je was niet thuis, ik wilde het eerst met jou overleggen. Maar wat jij nou hebt gedaan kan echt niet!'. Toen zei ik weer 'tuurlijk was ik niet thuis, was aan het werk, ik werk, ben geen uitkeringstrekker zoals jij die de hele dag in haar tuin zit en biertjes zuipt! En sorry maar dan ga ik ook niet nog een jouw troep opruimen als ik thuis kom, dat doe je lekker zelf maar!' en smeet de deur dicht!
Nu zit ik in de tuin, en hoor haar roddelen over mij met haar vriend. En dan gaan ze ook nog eens heel hard praten zodat ik ze goed kan horen. Wat een onbeschofte stel zeg! Ik ben zo netjes gebleven, maar kijk wat ze doen... Ze zijn ook niet zo echt slim, paar dagen geleden probeerden ze te barbecueën terwijl het heel hard regende, en dan vroegen ze zich ook serieus af, waarom ze de barbecue niet aan konden maken haha
Oke, nu is mijn vraag; hoe kan ik me vanaf nu het beste gedragen? Gewoon compleet negeren? Of een grote bek teruggeven als zij dat ook doet?
glanzendhaar wijzigde dit bericht op 01-06-2018 20:00
Reden: Paar spelfouten aangepast.
Reden: Paar spelfouten aangepast.
0.11% gewijzigd
vrijdag 1 juni 2018 om 20:12
De juiste gang van zaken bij een conflict is:
als iets niet bevalt (van een buurvrouw, collega, winkelier enzovoorts): vertel eerst wat het probleem is.
De meeste mensen willen dan wel meewerken aan een oplossing.
Ik weet niet of dat bij de buurvrouw ook zo is, want ik ken haar niet.
Het is duidelijk dat er al eerder conflicten geweest zijn.
En op zich vind ik normaal dat mensen dan niet meer hun normale geduld opbrengen.
Maar dat is niet verstandig.
als iets niet bevalt (van een buurvrouw, collega, winkelier enzovoorts): vertel eerst wat het probleem is.
De meeste mensen willen dan wel meewerken aan een oplossing.
Ik weet niet of dat bij de buurvrouw ook zo is, want ik ken haar niet.
Het is duidelijk dat er al eerder conflicten geweest zijn.
En op zich vind ik normaal dat mensen dan niet meer hun normale geduld opbrengen.
Maar dat is niet verstandig.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
vrijdag 1 juni 2018 om 20:12
daenerys79 schreef: ↑01-06-2018 20:02En toen kreeg je een theemok tegen je hoofd? (voor diegene die dit filmpje hebben gezien afgelopen dagen)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 1 juni 2018 om 20:15
Ja ja ja nu is iedereen opeens team aso buurvrouw! Valt me op dat er hier op forum meestal de topicopeners altijd zomaar ongelijk hebben! Als mijn buurvrouw de topic had geopend had ik vast gelijk gekregen, dan zouden jullie weer 'je had toch best even kunnen wachten tot ze weer thuis kwam en dan overleggen?'...
Sorry maar ik ga geen andermans troep opruimen! Dat die bladeren over mijn hek hangen betekent echt niet dat ze van mij zijn hoor! Het zijn haar bladeren, de 'wortels' (zo noem je dat toch?) liggen gewoon bij haar. Oke ze heeft aangebeld, ik was niet thuis, en dan dacht ze zeker 'pfff ga niet op haar wachten, begin gewoon, ze zoekt het zelf maar uit!'? Nou moooooi niet! Als ik dat bij haar had gedaan, kwam ze ook klagen bij mij. Weet ik heel zeker. Als ze met haar voortuin bezig is, trapt ze ook iedere keer op mijn bloemen zodat ze de randjes van haar voortuin kan bijwerken. En vroeger toen ik nog een kleuter was gooide ik per ongeluk mijn bal in haar voortuin, en ik belde netjes aan bij haar m te vragen of ik mijn bal mocht pakken, en toen kreeg ik ook allemaal gezeik met 'ja maakt me niet uit wat je met je bal doet, maar de eerstvolgende keer als die bal van jou weer in mijn tuin terecht komt, prik ik hem leeg hoor!'.
Sorry maar ik ga geen andermans troep opruimen! Dat die bladeren over mijn hek hangen betekent echt niet dat ze van mij zijn hoor! Het zijn haar bladeren, de 'wortels' (zo noem je dat toch?) liggen gewoon bij haar. Oke ze heeft aangebeld, ik was niet thuis, en dan dacht ze zeker 'pfff ga niet op haar wachten, begin gewoon, ze zoekt het zelf maar uit!'? Nou moooooi niet! Als ik dat bij haar had gedaan, kwam ze ook klagen bij mij. Weet ik heel zeker. Als ze met haar voortuin bezig is, trapt ze ook iedere keer op mijn bloemen zodat ze de randjes van haar voortuin kan bijwerken. En vroeger toen ik nog een kleuter was gooide ik per ongeluk mijn bal in haar voortuin, en ik belde netjes aan bij haar m te vragen of ik mijn bal mocht pakken, en toen kreeg ik ook allemaal gezeik met 'ja maakt me niet uit wat je met je bal doet, maar de eerstvolgende keer als die bal van jou weer in mijn tuin terecht komt, prik ik hem leeg hoor!'.
vrijdag 1 juni 2018 om 20:16
En toen zag ze een unicorn dansend tussen alle bladeren.daenerys79 schreef: ↑01-06-2018 20:02En toen kreeg je een theemok tegen je hoofd? (voor diegene die dit filmpje hebben gezien afgelopen dagen)
Oja, dat filmpje zag ik ook.
vrijdag 1 juni 2018 om 20:16
maar om uw vraag te beantwoorden:
- ga eerst praten, en dan pas wraak nemen
- blijf zakelijk.
Als zij zegt "je was niet thuis"
dan mag je wel zeggen
- blijf zakelijk.
dan mag je wel zeggen
maar nietdat is geen reden om de takken in mijn tuin te laten vallen, u kunt gewoon wachten tot ik terug ben
ik ben geen uitkeringstrekker
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
vrijdag 1 juni 2018 om 20:17
Moet ze eens proberen! Dan giet ik een hele waterkoker of haar hoofd heen die net van de kook af is.daenerys79 schreef: ↑01-06-2018 20:02En toen kreeg je een theemok tegen je hoofd? (voor diegene die dit filmpje hebben gezien afgelopen dagen)
vrijdag 1 juni 2018 om 20:19
Dat snapt zij niet!haarklover schreef: ↑01-06-2018 20:16maar om uw vraag te beantwoorden:
- blijf zakelijk.
dan mag je wel zeggen
maar niet
vrijdag 1 juni 2018 om 20:20
Hè gezellig waarschuw de aso tegenover je dan even. Kan zij/filmen en het op dumpert zetten.Glanzendhaar schreef: ↑01-06-2018 20:17Moet ze eens proberen! Dan giet ik een hele waterkoker of haar hoofd heen die net van de kook af is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat is de oorzaak van je ziekelijke gedrag?Glanzendhaar schreef: ↑01-06-2018 20:17Moet ze eens proberen! Dan giet ik een hele waterkoker of haar hoofd heen die net van de kook af is.
Heb je een stoornis? Of slik je pillen?
Nee, jij niet.Zeer speciale instelling voorbehouden aan mensen die niet asociaal gedrag tonen.De rest hier is zo aso als de pest joh.Glanzendhaar schreef: ↑01-06-2018 20:18Weet iemand hoe je een forummer moet blokkeren? Of kan dat niet?
enn wijzigde dit bericht op 01-06-2018 20:25
27.36% gewijzigd
vrijdag 1 juni 2018 om 20:21
Glanzendhaar schreef: ↑01-06-2018 20:19Nee, ik hoef dan allemaal niet te doen, omdat ik geen zooi in mijn tuin heb. Alleen dat stukje dus wat ik door haar had.
Heb jij een tegeltuin?
vrijdag 1 juni 2018 om 20:21
Goh, je had ook gewoon kunnen aanbellen met de vraag of ze zelf de bladeren in jouw tuin had willen opruimen. Dat had ook jou een hoop moeite bespaard. Dat je direct voor zo'n aanpak gaat is behoorlijk, eh, kinderachtig. Misschien moet je eerst eens stilstaan bij je eigen gedrag voordat je klaagt over het gedrag van een ander. En als concrete reactie op de vraag hoe je je nu moet gedragen, probeer de buurvrouw vooral maar te negeren voordat je jezelf nog meer voor schut zet.
vrijdag 1 juni 2018 om 20:22
vrijdag 1 juni 2018 om 20:23
"Ik kan haar wel wurgen" ...
Dan doe je dat toch gewoon?
Krijgt je partner vanzelf nieuwe buren.
(En jij over een jaar of 15 à 20 ook.)
Eerlijk?
Ik had identiek hetzelfde gedaan met die bladeren.
Ik had alleen nadien de deur niet opengedaan als de buurvrouw voor de deur stond.
Eerlijk?
Ik had alleen nadien de deur niet opengedaan als de buurvrouw voor de deur stond.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 01-06-2018 20:24
34.29% gewijzigd
vrijdag 1 juni 2018 om 20:23
Nee we gaan binnenkort eerst met haar naar de HA. Speciale aso begeleiding van het vivaforum. Dat is hier allemaal goed geregeld hoor! Mag jij ook maar dan moet je eerst asociaal gedrag tonen.Glanzendhaar schreef: ↑01-06-2018 20:22Haha, waar heb je dit allemaal geleerd? Bij je psycholoog waar je wekelijks moet komen?
vrijdag 1 juni 2018 om 20:26
Eindelijk iemand die mij begrijpt en gewoon eerlijk is! De rest die nu beweert dat ik aso bezig ben geweest zouden, of beter gezegd 'zouden willen' om hetzelfde te doen, maar ze hebben het lef gewoon niet, daarom proberen ze mij belachelijk te maken.Tornacense schreef: ↑01-06-2018 20:23"Ik kan haar wel wurgen" ...
Eerlijk?
vrijdag 1 juni 2018 om 20:29
Ja, zoals ik al zei allemaal aso’s hier. Niet te geloven joh. Jij gelukkig niet.Glanzendhaar schreef: ↑01-06-2018 20:25Sorry hoor, maar sommige reacties hier zijn net zo 'slim' als de barbecue actie van mijn buren![]()
Ik denk dat jij het verschil hier zal gaan maken.