Hoe sociaal ben jij?
vrijdag 1 juni 2018 om 20:22
vrijdag 1 juni 2018 om 20:29
minnimouse schreef: ↑01-06-2018 20:27Nee, ik heb geen grote sociale kring en knoop ook niet makkelijk een gesprekje met vreemden aan.
Ik ook niet. En is prima zo.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
vrijdag 1 juni 2018 om 20:33
Ik ben heel erg niet-sociaal.
Ik heb op dit moment nauwelijks tot geen vrienden. Ik hou niet van met mensen omgaan, vind dat ook lastig, ik vind de meeste mensen ook niet leuk. Ik heb wel momenten dat ik attent ben en juist graag voor mensen (mijn vriend) zorg, maar verder nee, het liefst ben ik een kluizenaar die cocoont in haar eigen huis.
Ik heb op dit moment nauwelijks tot geen vrienden. Ik hou niet van met mensen omgaan, vind dat ook lastig, ik vind de meeste mensen ook niet leuk. Ik heb wel momenten dat ik attent ben en juist graag voor mensen (mijn vriend) zorg, maar verder nee, het liefst ben ik een kluizenaar die cocoont in haar eigen huis.
vrijdag 1 juni 2018 om 20:52
To, wat zie jij als sociaal?
Ik heb geen hopen vrienden/kennissen, ik heb geen groot netwerk of zo. Maar ik ben wel geïnteresseerd in de mensen die ken/ontmoet, ik vind het leuk om iemand een kaartje te sturen om te laten weten dat ik aan iemand denk. Samen iets doen vind ik ook leuk. Een praatje maken met een vreemde vind ik niet moeilijk. Ik wil best helpen als iemand hulp nodig heeft, alhoewel ik liever niet help met verhuizen.
En met sommige mensen ga ik niet in gesprek omdat ik ze stom vind. Ik ben geen pleaser en voel mij niet genoodzaakt om aan de verwachtingen van een ander te voldoen. En ik vind het heerlijk om dingen alleen te doen.
Ben ik nu wel of niet sociaal?
Ik heb geen hopen vrienden/kennissen, ik heb geen groot netwerk of zo. Maar ik ben wel geïnteresseerd in de mensen die ken/ontmoet, ik vind het leuk om iemand een kaartje te sturen om te laten weten dat ik aan iemand denk. Samen iets doen vind ik ook leuk. Een praatje maken met een vreemde vind ik niet moeilijk. Ik wil best helpen als iemand hulp nodig heeft, alhoewel ik liever niet help met verhuizen.
Ben ik nu wel of niet sociaal?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
vrijdag 1 juni 2018 om 20:53
Redelijk sociaal. Maak graag praatjes en lul-lach altijd met iedereen. Heb best een grote vriendenkring met ook veel verschillende type's. Maar ik heb een allerliefste vriendin. ( en vriend maar dat is mijn man)
Hou rekening met iedereen, bedenk en stel dingen voor. Niet wekelijks maar best vaak.
Maar wel alleen op mijn gekozen momenten. Ik kan dat niet elke dag, de hele dag. Raak ik overprikkeld helaas.
Kan dus ook heel fijn alleen zijn om te ontprikkelen en heb dan ook geen zin onverwacht bezoek ofzo.
Ben nooit te beroerd om iets voor iemand te doen of te maken. Ik hoop op een interessante vrijwilligersbaan eerdaags.
Hou rekening met iedereen, bedenk en stel dingen voor. Niet wekelijks maar best vaak.
Maar wel alleen op mijn gekozen momenten. Ik kan dat niet elke dag, de hele dag. Raak ik overprikkeld helaas.
Kan dus ook heel fijn alleen zijn om te ontprikkelen en heb dan ook geen zin onverwacht bezoek ofzo.
Ben nooit te beroerd om iets voor iemand te doen of te maken. Ik hoop op een interessante vrijwilligersbaan eerdaags.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 01-06-2018 21:08
25.89% gewijzigd
vrijdag 1 juni 2018 om 20:54
Ik heb een aantal vrienden, maar ik ben maar bij twee van hen echt op mijn gemak. Op mijn gemak ben ik verder alleen bij mijn vriend en ouders. Een gesprek aanknopen vind ik lastig. Überhaupt over koetjes en kalfjes praten ligt me niet zo. Feestjes oid vind ik maar ongemakkelijk en collega's zie ik niet buiten werktijd.
vrijdag 1 juni 2018 om 20:56
Ik ben heel sociaal, maar ik heb niet zoveel vriendinnen.
Ik geef geld aan goede doelen, werk zelfs bij een goed doel en doe vrijwilligerswerk. Verder help ik graag mensen, ben betrokken bij de school van mijn kinderen etc. Daarnaast ben ik graag alleen/ met mijn gezin/ met mijn man. Heb dus aan een paar vriendinnen genoeg en spreek buiten werktijd niet met collega's af.
TO, doe jij ook vrijwilligerswerk of iets voor goede doelen?
Ik geef geld aan goede doelen, werk zelfs bij een goed doel en doe vrijwilligerswerk. Verder help ik graag mensen, ben betrokken bij de school van mijn kinderen etc. Daarnaast ben ik graag alleen/ met mijn gezin/ met mijn man. Heb dus aan een paar vriendinnen genoeg en spreek buiten werktijd niet met collega's af.
TO, doe jij ook vrijwilligerswerk of iets voor goede doelen?
vrijdag 1 juni 2018 om 21:01
Ik ben selectief sociaal. Ik ben namelijk erg selectief met wie ik sociaal wil zijn. Mensen die mij kennen, vinden mij heel sociaal en gezellig. Heb ook genoeg hechte vrienden en ook wel kenissen. Maar ik ben niet zo van de gesprekken aanknopen in de supermarkt omdat de tomaten zo duur zijn. Mocht iemand mij daar op aanspreken dan antwoord ik vrolijk terug, en maak best eens een praatje met een kennis op straat. Maar ik ben vaak niet degene die dat initiatief neemt. Ook zijn genoeg mensen gewoon mijn "type" mens niet. Niet dat ik mij beter voel, maar een persoonlijkheid past bij je of niet. Dat zijn dan meestal kenissen. Vrienden kennen mij door en door en daar heb ik genoeg aan. Man is hetzelfde.
vrijdag 1 juni 2018 om 21:06
Ik ben selectief sociaal. Op mijn werk moet ik wel, werk met mensen en soms moet ik mezelf er toe zetten, vaak gaat het spontaan. Soms zet ik dan als het ware een sociaal gezicht op. Met mijn collega's en paar vriendinnen gaat het automatisch en ontspannen. Probeer altijd verjaardagen te onthouden, en stuur kaartjes bij bijzonderheden. Vind ik zelf ook altijd heel attent als anderen aan mij denken. Maar verder kan ik me aan heel veel mensen zo storen dat ik die gerust negeer. Zal me dan een bietenzorg zijn. Ik ben graag op mezelf en heb in mijn vrije tijd graag rust. Moet er niet aan denken dat ik constant verplichtingen heb. Zo voelt het ook: verplichtingen.
vrijdag 1 juni 2018 om 21:51
Ik ben niet echt sociaal in de zin van snel vrienden maken. Ik heb een paar jeugdvriendinnen. Merk dat het nu ik wat ouder ben lastiger is om nog nieuwe vriendschappen op te doen.
Ik kan wel gewoon een leuk praatje houden met vreemden en ook op werk ging dat altijd prima. Nu ben ik een ‘thuisblijfmoeder’ en heb ik eigenlijk helemaal geen tijd, zin en energie om van alles te ondernemen met nieuwe mensen.
Ik kan wel gewoon een leuk praatje houden met vreemden en ook op werk ging dat altijd prima. Nu ben ik een ‘thuisblijfmoeder’ en heb ik eigenlijk helemaal geen tijd, zin en energie om van alles te ondernemen met nieuwe mensen.