Vertrokken na 14 jaar

31-05-2018 22:52 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na heel wat verhalen gelezen te hebben, en dat van je afschrijven schijnt te helpen, doe ik hierbij ook een poging...

Aangepast om herkenbaarheid door haar of een bekende te voorkomen.
anoniem_370484 wijzigde dit bericht op 09-06-2018 00:38
Reden: Aangepast om herkenbaarheid door haar of een bekende te voorkomen.
89.65% gewijzigd
Ze heeft dus voor jou haar vertrouwde omgeving achter zich gelaten. Is ver van vrienden en familie gaan wonen.

Wat krijgt ze er voor terug?

Een man die haar voor lief neemt en totaal geen aandacht aan haar besteed. Die voortdurend achter de computer zit. Die niets met haar wil ondernemen en die haar nog uitscheld ook.

Na 14 jaar heeft ze daar dus genoeg van.
sugarmiss schreef:
01-06-2018 10:57
Ze heeft dus voor jou haar vertrouwde omgeving achter zich gelaten. Is ver van vrienden en familie gaan wonen.

Een man die haar voor lief neemt en totaal geen aandacht aan haar besteed. Die voortdurend achter de computer zit. Die niets met haar wil ondernemen en die haar nog uitscheld ook.

Dit, in een notedop.
Na 14 jaar. Niet getrouwd en geen gezin samen. Ja, dan gaat het makkelijk uitelkaar wanneer er verder niets is dat jullie bind.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
sugarmiss schreef:
01-06-2018 10:57

Nou nou, heeft TO alle schuld en zijn ex nul? Ze was er zelf bij hoor. Een relatie doe je samen.
@appelientjex Dank, ze is natuurlijk geen slachtoffer van me :D En geloof me, dat zal zij zelf ook zeggen. Zij is wel wat socialer dan mij, maar inderdaad ook groot fan van gamen, dus we zitten nu eenmaal veel binnen, nooit een probleem geweest, we moesten er zelfs soms om lachen als anderen er over begonnen dat wij alleen maar achter de pc zitten (oke, we deden natuurlijk ook wel eens wat samen buiten de deur hoor, maar de meeste weekenden brachten we 'lekker' achter de pc door tenzij...en daar komt het, als zij naar een party of zo ging en ik had geen zin dan ging zij zonder mij...dus zegt ze nu, we doen te weinig samen....het zal wel aan mij liggen want ik kan dat maar moeilijk plaatsen, had ik dan met tegenzin naar een party of zo moeten gaan? Ik dacht juist er goed aan te doen haar daar vrij in te laten, kwestie van vertrouwen en lekker haar eigen ding te laten doen met haar eigen vrienden, het kwam wel eens voor dat ik haar daardoor mee teleurstelde...nu ik het allemaal zo lees zie ik het inderdaad...te laat)

We hadden wellicht voor vele een vreemde relatie...maar houden van betekent echt heel veel voor mij, zit diep, ik zou alles voor haar doen. Daarnaast zijn we samen verhuisd uit onze vertrouwde omgeving, echter is zij wel meer een familie mens en dat kwam met vlagen ook wel eens voor dat ze er over begon om terug te gaan...maar ook vaak genoeg plannen voor hier gemaakt, dol enthousiast. Waren we een weekend weg, waren we beide blij weer terug thuis te zijn. En terug verhuizen...voor mij ook geen probleem, maar dan wel realistisch zijn, ik kan niet ons huis in een maand tijd verkopen, we zullen nieuw werk moeten vinden, ook om een nieuwe hypotheek en zo te kunnen regelen, toen we hier heen gingen was min of meer het bedje gespreid. Ondertussen zit ze dan weer naar mooie huizen hier in de omgeving te kijken om daar weer enthousiast over te worden.

Gezin stichten wil zij beslist niet en we zijn niet getrouwd, verder ook geen partner contracten of zo, heb altijd gezegd dat als het zover komt, neem gerust alles mee en ja, laat a.u.b. m'n pc en bed staan. Daar hou ik me beslist aan.
Zoals vele al hebben gezegd, communicatie is echt belangrijk in een relatie, ging er echt vanuit dat we goed op weg waren met de plannen die we hadden...

Maar wat ik helaas niet kan begrijpen...is de 'ongevoeligheid' die nu lijkt te heersen....ik snap dat je even op jezelf wilt zijn en met rust gelaten wilt worden, maar dan vanmorgen een sms sturen met nog niet eens bijvoorbeeld de simpele vraag..hoe gaat het? Ze weet dat ik me echt even geen raad weet. Vandaag de hele dag maar een beetje rond gedoold...en nee, niet achter m'n pc gezeten (tot nu), kan het gewoon even niet. Merk ook dat ik moeite heb met het huis, ben maar wat spullen van haar aan het inpakken/uit het zicht aan het zetten om wellicht minder geprikkeld te worden. Stiekem heb ik nog een beetje hoop, maar weet dat ik dit niet moet doen.

Afgelopen nacht bijna niet geslapen en om 5 uur maar weer opgestaan en begonnen met opruimen/spullen van haar inpakken die in de woonkamer staan, verder maar een beetje rondgereden om de tijd te doden, het is net alsof ik nu constant zit te wachten totdat ze volgende week een keer terugkomt, zodat we wellicht toch nog even kunnen praten. Eten lukte vandaag echt niet, hoop dat dit morgen beter gaat.

Pffff liefdesverdriet, dat zou ik mijn ergste vijand niet eens gunnen.
Heftig hoor TO. Dit is ook zwaar. Vooral dat zij haar twijfels niet heeft gedeeld en uit het niets meedeelde dat het uit is, is haar kwalijk te nemen. Blijkbaar is ze zelf ook geen prater. Of heeft ze ooit serieus geprobeerd te praten over jullie relatie?
En tja meegaan naar een party terwijl je geen partyganger bent lijkt me niet vreemd.
Was gamen en sporadisch naar een party gaan haar enige hobby? Deden jullie dan helemaal geen andere dingen samen? Samen een wandeling maken, boodschappen doen, ergens lunchen, uit eten, naar de film, een museum? Of thuis een spellletje, netflixen etc?
Ik pik dit er even uit; "En terug verhuizen...voor mij ook geen probleem, maar dan wel realistisch zijn, ik kan niet ons huis in een maand tijd verkopen, we zullen nieuw werk moeten vinden, ook om een nieuwe hypotheek en zo te kunnen regelen"

Je hebt 14 jaar de tijd gehad??? Het klinkt alsof alles teveel moeite is, je je nergens voor interesseert.

Jij vindt het allemaal wel best. Wil niks, hebt geen behoeftes. Niet aan mensen, niet aan relaties, niet aan leuke dingen doen. En als ze weg gaat wil je alleen je bed en je computer.... Jeetje, geen boeken, ,geen kunst, niet die fijne bank, geen gordijnen, geen plant, geen fotoboeken (hebben jullie die wel)?

Besef je dat dit over komt als een totaal 1 dimensionaal, oninteressant persoon? Wat jij schetst is geen relatie. Het zijn 2 saaie mensen in 1 huis.
Ik wil voorop stellen dat ik de schuldige ben in de slechte communicatie (alhoewel ik wel van mening ben, en heb dat altijd tegen haar gezegd, dat als we moeten praten ze het maar hoeft aan te geven), we hebben wel eens gepraat maar dat was al weer lang geleden (2 jaar denk ik, toen speelde het even erg hoog dat ze terug naar haar ouders wilde om vanuit daar iets anders in de buurt te gaan zoeken, toen mocht ik overigens wel mee (maar ook dat kwam voor mij te snel om direct ja op te zeggen, vertelde dat we er aan zouden kunnen gaan werken...maar ja, na een jaar of zo vond ze dus hier in de buurt ook weer iets moois (het ging erom dat we naar een kleine boerderij zouden willen verhuizen))...nu lijkt het erop van niet). Overigens, wist ze al vanaf het begin dat ik geen partyganger ben en we hebben elkaar ontmoet op het werk, ik als IT nerd...

De 'klap' van het 'ineens' voelt echt heftig inderdaad (razelingen, warm/koud, misselijk met vlagen), wil zeker niet zielig klinken...maar voel me het toch wel een beetje, wetende dat het ook wel weer goed komt hoor, maar het raakt me :)

Zij heeft nog 1 andere echte hobby, dat is paardrijden en heeft ze 3 jaar geleden weer opgepakt, hier is ze ook redelijk fanatiek in, soms 2 hele dagen (8-5) mee bezig op een boerderij hier in de buurt, dan komt ze ook moe thuis en is ze blij om weer achter de pc te zitten.
Samen deden we echt te weinig, af en toe uiteten, op bezoek bij familie, fietsen...we hebben 2 jaar geleden 2 fietsen gekocht om meer buiten te komen, maar we zijn maar 1x gaan fietsen, dat vond ze maar niets, heb het nog wel eens voorgesteld, maar eerlijk gezegd...ben zelf gewoon een luie donder dus fietsen is niet echt mijn ding...
We zijn slechts een paar keer een weekendje weg geweest, maar of dat nu een succes was...laten we zeggen dat we echt wel lol hebben gehad, maar toen we bijvoorbeeld in Parijs waren (normaliter voor 3 dagen) zijn we na 2 dagen alweer vertrokken met beide blaren onder de voeten van het lopen daar...niets gewend...
Zij houd ook wel van series kijken, zelf vind ik het zo zonde van de tijd...uren aan een stuk naar de tv kijken (ja sorry, dan zit ik inderdaad liever zelf wat te klooien achter m'n pc), alhoewel we toch wel een aantal series samen hebben gekeken op de bank. Maar het is denk ik wel zeker dat we veel te weinig met elkaar samen deden.
Een relatie heeft dagelijks onderhoud nodig en daar is niets aan gedaan.
@Xanthan, nee, ik had wellicht iets duidelijker moeten zijn... de laatste (ongeveer) 4 jaar is dit wat meer gaan spelen. We hebben ook 2 jaar geleden ons huis 1 jaar te koop gezet, maar na wat slechte ervaringen met de makelaar hebben we het huis weer uit de verkoop gehaald, met als rede dat we nog het e.e.a. zouden aanpassen (vooral de houten dak rand, deze was lelijk en is afgelopen maart vervangen). Maar toen wisten we nog niet zeker waar we heen zouden verhuizen...en dat was dus de ene maand hier en de andere maand 200KM verderop bij wijze van spreken. De planning zou ook zijn om rond de zomer het huis opnieuw in de verkoop te zetten.

Dat ik niets van de inboedel wil...is dat ik haar juist alles gun.
@Cateautje Helaas helemaal waar.
Lost2018 schreef:
01-06-2018 23:10
@Cateautje Helaas helemaal waar.
Goede leer voor de volgende keer.
Lost2018 schreef:
01-06-2018 23:09

Dat ik niets van de inboedel wil...is dat ik haar juist alles gun.
Ja, dat snap ik.. maar het komt wel over alsof er een hoop desinteresse uit spreekt. Zo van, geef mij m’n computer en verder maakt het me allemaal niks uit. Kan het zijn dat zij dat gevoel bij jou had?
Lost2018 schreef:
01-06-2018 23:04
Ik wil voorop stellen dat ik de schuldige ben in de slechte communicatie (alhoewel ik wel van mening ben, en heb dat altijd tegen haar gezegd, dat als we moeten praten ze het maar hoeft aan te geven), we hebben wel eens gepraat maar dat was al weer lang geleden (2 jaar denk ik, toen speelde het even erg hoog dat ze terug naar haar ouders wilde om vanuit daar iets anders in de buurt te gaan zoeken, toen mocht ik overigens wel mee (maar ook dat kwam voor mij te snel om direct ja op te zeggen, vertelde dat we er aan zouden kunnen gaan werken...maar ja, na een jaar of zo vond ze dus hier in de buurt ook weer iets moois (het ging erom dat we naar een kleine boerderij zouden willen verhuizen))...nu lijkt het erop van niet). Overigens, wist ze al vanaf het begin dat ik geen partyganger ben en we hebben elkaar ontmoet op het werk, ik als IT nerd...

De 'klap' van het 'ineens' voelt echt heftig inderdaad (razelingen, warm/koud, misselijk met vlagen), wil zeker niet zielig klinken...maar voel me het toch wel een beetje, wetende dat het ook wel weer goed komt hoor, maar het raakt me :)

Zij heeft nog 1 andere echte hobby, dat is paardrijden en heeft ze 3 jaar geleden weer opgepakt, hier is ze ook redelijk fanatiek in, soms 2 hele dagen (8-5) mee bezig op een boerderij hier in de buurt, dan komt ze ook moe thuis en is ze blij om weer achter de pc te zitten.
Samen deden we echt te weinig, af en toe uiteten, op bezoek bij familie, fietsen...we hebben 2 jaar geleden 2 fietsen gekocht om meer buiten te komen, maar we zijn maar 1x gaan fietsen, dat vond ze maar niets, heb het nog wel eens voorgesteld, maar eerlijk gezegd...ben zelf gewoon een luie donder dus fietsen is niet echt mijn ding...
We zijn slechts een paar keer een weekendje weg geweest, maar of dat nu een succes was...laten we zeggen dat we echt wel lol hebben gehad, maar toen we bijvoorbeeld in Parijs waren (normaliter voor 3 dagen) zijn we na 2 dagen alweer vertrokken met beide blaren onder de voeten van het lopen daar...niets gewend...
Zij houd ook wel van series kijken, zelf vind ik het zo zonde van de tijd...uren aan een stuk naar de tv kijken (ja sorry, dan zit ik inderdaad liever zelf wat te klooien achter m'n pc), alhoewel we toch wel een aantal series samen hebben gekeken op de bank. Maar het is denk ik wel zeker dat we veel te weinig met elkaar samen deden.
En wat bedoel je dan met keihard gewerkt voor je relatie? Dat maak ik hier niet uit op.
@Xanthan Jammer dat het zo over komt...ik bedoel het alleen maar goed...ze zei altijd dat ze het wel fijn vond dat ik zo makkelijk ben in veel dingen. Zij denkt wel dat de pc voor haar gaat inderdaad, maar dat is echt niet zo, daarin had ik me wellicht beter moeten uitdrukken...

@Ghost79 Ik (en zij ook) werken echt veel om het allemaal rond te kunnen krijgen, niets mis mee lijkt me, we hadden denk ik meer moeten communiceren, jammer dat ze dat nu niet wilt/doet... (ze appt volgens mij wel de hele dag en nacht....deed ze dat maar met mij...) Dus keihard gewerkt aan onze relatie...hebben we blijkbaar niet...helaas...
En wat een nacht weer...denk hooguit een uurtje of 2 kunnen 'slapen'...en als ik nu denk aan een boterham...nee laat maar zitten... Iemand tips om de honger weer te stimuleren of zo?
Blijven eten, hoe weinig zin je er ook in hebt, is wel belangrijk. Dus je kunt beter toch wat eten, al smaakt het niet. Smeer een broodje of maak een bordje pap of een beschuitje of een kommetje yoghurt of wat fruit.

Je zou ook nu op je fiets kunnen stappen naar de supermarkt en iets halen wat je normaal wel lust. Of over een uurtje naar de bakker kunnen gaan voor een lekker vers broodje.

Verwen jezelf een beetje.
Joh, de excuses en het zelfmedelijden spatten er vanaf. Jullie zijn samen in een heel saai en liefdeloos leven terecht gekomen (betekenisloos zelfs?).

Misschien denkt zij nu ‘gered’ te worden door een andere man. Je weet het niet.

Ik weet alleen dat aantrekkelijkheid begint met zelf een aantrekkelijk persoon zijn. Die goed voor zichzelf en zijn naasten en spullen zorgt, die dingen onderneemt, die geen blaren krijgt van een dagje in een stad lopen, die niet elke avond achter de computer zit. Iemand die eens wat meemaakt en wat te vertellen heeft. Begin eens te léven, misschien wil ze je dan terug. Hoewel ik sterk betwijfel of jij haar dan nog wel wil.
@ikBedoelHetGoed Dank je, ik moet het inderdaad proberen...maar de brok in m'n keel lijkt nog te groot...krijg momenteel nog niets naar binnen...wil proberen om voor vanavond een pan macaroni of zo te maken, hopelijk dat ik dat een beetje naar binnen krijg.

@Xanthan Helemaal gelijk...moet stoppen met het zelfmedelijden en excuses! Dacht door gewoon te schrijven wat ik voel, dit van me af kon schrijven... maar blijkbaar ben ik in zelfs deze communicatie niet goed...Ik moet inderdaad weer meer ondernemen en gaan 'leven'...maar eerlijk gezegd...heb ik er nu geen zin in (begrijp me niet verkeerd, ik wil natuurlijk niet stoppen met leven)...zit nu in een soort wachtstand totdat ze weer iets laat weten en we kunnen kijken hoe we het e.e.a. afhandelen, ondanks ik nog steeds een klein beetje hoop heb, hoop doet leven, ga ook ik er vanuit dat het niets meer wordt, dus wil het dan ook snel afgehandeld hebben zodat ik dit hoofdstuk kan gaan afsluiten...ik denk voor mezelf dat het beste is dat er daarna helemaal geen contact meer is zodat ik haar echt uit m'n hoofd krijg en kan loslaten.
Xanthan schreef:
02-06-2018 07:31
Joh, de excuses en het zelfmedelijden spatten er vanaf. Jullie zijn samen in een heel saai en liefdeloos leven terecht gekomen (betekenisloos zelfs?).

Misschien denkt zij nu ‘gered’ te worden door een andere man. Je weet het niet.

Ik weet alleen dat aantrekkelijkheid begint met zelf een aantrekkelijk persoon zijn. Die goed voor zichzelf en zijn naasten en spullen zorgt, die dingen onderneemt, die geen blaren krijgt van een dagje in een stad lopen, die niet elke avond achter de computer zit. Iemand die eens wat meemaakt en wat te vertellen heeft. Begin eens te léven, misschien wil ze je dan terug. Hoewel ik sterk betwijfel of jij haar dan nog wel wil.
Wat veroordelend weer. Als je liefdesverdriet hebt dan is het logisch dat je zelfmedelijden hebt omdat je je nou eenmaal klote voelt.
En verder is niet iedereen sprankelend en bruisend, vol in het leven. Alhoewel je dat wel zou moeten zijn van onze maatschappij? Pas dan tel je mee?
Er zijn genoeg IT nerds en kluizenaars op de wereld. Dat maakt je niet liefdeloos en betekenisloos. Ik vind TO en zijn vriendin beiden wat autistisch klinken, waar verder niks mis mee is, gewoon een andere manier van denken. Je kan hun manier van leven als saai labelen, maar als je dat prima vind waarom zou je dat veranderen? Voor de buitenwereld? We weten niet waarom zijn ex hem heeft verlaten omdat ze totaal niet communiceert. Dus ja dat is wel een dingetje: als beiden beter hadden gecommuniceerd, was de relatie misschien nog te redden geweest.
Wat wil jij zelf graag nog uit het leven halen en doen?
Waar heb jij behoefte aan?

Het klinkt als een relatie die vooral “makkelijk” was. Huisgenoten. (Kan aan mij liggen hoor, maar zo lees ik het.)

Heel veel sterkte. Heftige periode zo. :hug:
@appelientjex Dank je, je weet het beter dan mij te verwoorden. Zelf vermoed ik dat er toch wel een ander in het spel zit en dat er wellicht op haar in wordt gepraat, het valt me namelijk op dat telkens als ik op WhatsApp kijk zij altijd online is, of net ingelogd is geweest...want hoe iedereen ook denkt, hoe hard ze nu is (door niets te zeggen, op een enkele sms gisterochtend na (dat er een pakje werd afgeleverd met de vraag of ik dat naar haar ouders kon opsturen, dat pakje heb ik vanmorgen dan maar gepost...maar niet eens de vraag...hoe gaat het?... in mijn beleving, is dat echt vreemd)). En ik snap wel dat de meeste zeggen dat het zo gegroeid is en dat voor haar nu de spreekwoordelijke bom is ontploft, maar voor mij toch wel onverwacht met zo'n definitieve stap...nu denk ik, had ze dan maar eerst gepraat of 'ruzie' gemaakt, dan hadden we er uiteindelijk echt wel uitgekomen. Maar in 14 jaar tijd, is het zo'n 2 jaar geleden dat de eerste en enigste 'uitbarsting' plaatst heeft gevonden (toen is ze een paar dagen bij haar ouders gebleven) en ik dacht toch echt dat we daar sterker uit waren gekomen...
Ja jullie hadden vaker ruzie moeten maken. Nu werden irritaties en onenigheid blijkbaar niet uitgesproken.
Ik zou haar wel op haar hardheid aanspreken. Haar appen dat je wilt weten waarom ze ineens is vertrokken, dat je dat verdiend heb na 14 jaar een relatie. Dit laat je toch niet over je heengaan? Je mag best zeggen hoe je je voelt en wat je hiervan vindt.
appelientjex schreef:
02-06-2018 09:45
Ja jullie hadden vaker ruzie moeten maken. Nu werden irritaties en onenigheid blijkbaar niet uitgesproken.
Ik zou haar wel op haar hardheid aanspreken. Haar appen dat je wilt weten waarom ze ineens is vertrokken, dat je dat verdiend heb na 14 jaar een relatie. Dit laat je toch niet over je heengaan? Je mag best zeggen hoe je je voelt en wat je hiervan vindt.
Ja, vind ik ook.
@Laloba Dank je! Je hebt gelijk, iemand anders omschreef het ook al als een broer-zus relatie en denk zelf dat dit wel in de buurt komt. Ik wil veel uit het leven halen, vroeger, tot m'n 25ste, heb ik veel gereisd en gefeest, totaal andere ik zullen we maar zeggen, maar na die 'wilde' jaren en na het overlijden van m'n moeder (nee geen zelfmedelijden, maar het was wel een hoogtepunt/dieptepunt) is er een soort van knop om gegaan, heb m'n studie terug opgepakt en ben hard gaan werken. Toen heb ik haar pas ook ontmoet op mijn werk, met uiteindelijk als doel, ooit een kleine boerderij te kunnen kopen zodat zij haar hobby's (o.a. paardrijden) meer kan beoefenen en ik meer met m'n momenteel stil staande hobby astrofotografie bezig zou kunnen gaan zijn...om zo dus ook meer buiten te komen en achter de pc weg te blijven.

Wat ik nu nog uit het leven wil halen....is nog steeds veel, althans, dat denk ik. Er staat ook nog wel het e.e.a. op de rit waar ik zeker naar uit kijk...maar nu, nu is het even anders, kan me nu niet echt focussen op de toekomst, hoop dat het allemaal snel gaat afzakken zodat ik me inderdaad meer op de toekomst kan gaan richten.

En als je me vraagt, wat wil je er dan nog uit halen...klap dicht merk ik...geen idee...behalve wellicht de standaard dingen zoals liefde, gezond en gelukkig zijn heb ik niets wat ik kan roepen...ik dacht als we ergens leuk zouden wonen zoals we het zouden willen, dan zouden we ons als 'god in Frankrijk' voelen...misschien wil ik dan ook niet meer... hoe afgezaagd het ook klinkt, daarom ben ik ook veel te makkelijk denk ik, ik heb niet veel nodig...maar dan wel met m'n vrouwtje aan mijn zijde...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven