Onmogelijke liefde
zaterdag 2 juni 2018 om 14:07
Ik ben 38 jaar en normaal heel rationeel in dingen maar in één ding dus niet! En ik blijf er constant tegen vechten en word gek ervan! Een aantal jaar geleden kwam ik hem tegen door mijn werk, en ik voelde mij direct aangetrokken door hem. Probleem! Bijna 20 jaar ouder en getrouwd! Hierdoor heb ik nooit wat laten merken. Heb deze “dwaze” verliefdheid proberen weg te stoppen. Kom ik eens een mam tegen waar ik verliefd op wordt is hij getrouwd! Nu na al die tijd 6 jaar later ben ik steeds meer met hem moeten gaan samenwerken, hierdoor heb ik hem nog beter leren kennen en tja mijn verliefdheid is misschien wel meer geworden! Ik kijk uit naar iedere afspraak die we samen hebben. Dit zijn de momenten waar ik van geniet. Ik probeer zo normaal mogelijk te doen zodat hij niks merkt maar ik weet door bepaalde dingen die hij doet en zegt dat hij mij ook erg leuk vind. Krijg regelmatig appjes over de meest onnozele dingen, telefoontjes om de kleinste dingetjes te vertellen en regelmatig staat hij opeens voor mijn neus voor een kop koffie samen. Voorlopig is het voor mij maar fantaseren over hoe het zou zijn tussen ons. En genieten van onze momenten samen. Pfff verliefdheid is soms zwaar! Vooral als je de hele dag aan iemand denkt die onbereikbaar is! En dan nog het feit dat hij bijna 20 jaar ouder is! Soms denk ik hoe kan dit toch??? Wat heeft hij wat andere leuke jongere vrijgezelle mannen niet hebben?
zaterdag 2 juni 2018 om 14:27
En wat is dat dan wat hij wel heeft en anderen niet?
(Je kunt theoretisch gezien hem versieren, zodat hij gaat scheiden en jullie samen verder kunnen gaan. Dan weet je nooit of hij niet met een andere jongere vrouw ook zo flirterig gaat appen en koffie drinken. Zou hij dan nog steeds zo speciaal zijn, als jij de bedrogen echtgenote was?)
(Je kunt theoretisch gezien hem versieren, zodat hij gaat scheiden en jullie samen verder kunnen gaan. Dan weet je nooit of hij niet met een andere jongere vrouw ook zo flirterig gaat appen en koffie drinken. Zou hij dan nog steeds zo speciaal zijn, als jij de bedrogen echtgenote was?)
zaterdag 2 juni 2018 om 14:39
Wat hij heeft dat andere jonge vrijgezellen mannen niet hebben is dat hij onbereikbaar is.
Blijkbaar ben je bang om een echte relatie aan te gaan.
Daarom blijf je zwijmelen bij jouw idool als een tiener bij acteur of popster.
Ik weet niet of je een kinderwens hebt.
Zo ja dan is het vreselijk zonde dat je je vruchtbare jaren verspilt aan het in stilte verliefd zijn op een onbereikbare man.
Zoek een andere baan zo dat je los komt van deze man die je niets kan bieden. Zodat je open kan staan voor andere wel bereikbare mannen.
Blijkbaar ben je bang om een echte relatie aan te gaan.
Daarom blijf je zwijmelen bij jouw idool als een tiener bij acteur of popster.
Ik weet niet of je een kinderwens hebt.
Zo ja dan is het vreselijk zonde dat je je vruchtbare jaren verspilt aan het in stilte verliefd zijn op een onbereikbare man.
Zoek een andere baan zo dat je los komt van deze man die je niets kan bieden. Zodat je open kan staan voor andere wel bereikbare mannen.
zaterdag 2 juni 2018 om 15:16
Verliefdheid is hormonen en niet te verklaren. Waarom word je op de ene wel verliefd en op de ander niet? Geen idee. Ik ben ook wel eens op mannen verliefd geweest die rationeel gezien echt niks waren.
Deze man is bezet. Dus de kans is nihil dat het wat wordt tussen jullie. Ik zou echt zo min mogelijk contact met hem hebben. Sonde van je tijd. Je verspilt je goede jaren.
Deze man is bezet. Dus de kans is nihil dat het wat wordt tussen jullie. Ik zou echt zo min mogelijk contact met hem hebben. Sonde van je tijd. Je verspilt je goede jaren.
zaterdag 2 juni 2018 om 15:23
Wat andere, jongere mannen niet hebben, laat zich lastig in woorden te vatten. Aantrekkingskracht is merendeel een gevoel.
Je hebt het wel flink te pakken als je al zes jaar gek op hem bent.
Doordat je op je werk met hem te maken hebt, kom je er moeilijk los van. Daardoor staat je liefdesleven on hold, hij staat tussen jou en een potentiële leuke partner in en je komt dus niet verder.
Kun je elders in het bedrijf gaan werken of ander werk zoeken?
Je hebt het wel flink te pakken als je al zes jaar gek op hem bent.
Doordat je op je werk met hem te maken hebt, kom je er moeilijk los van. Daardoor staat je liefdesleven on hold, hij staat tussen jou en een potentiële leuke partner in en je komt dus niet verder.
Kun je elders in het bedrijf gaan werken of ander werk zoeken?
zaterdag 2 juni 2018 om 15:38
Wat mij bij dit soort topics altijd opvalt is hoe makkelijk er gezegd wordt: vermijd hem, zet hem uit je hoofd en 'maak ruimte' voor andere mannen. Kijk, als het zo makkelijk was, dan had TO geen probleem. Rationeel is het ongetwijfeld het verstandigst om te doen, maar zo werkt het natuurlijk niet.
Ik vind inmiddels 3 jaar dezelfde man leuk. In die 3 jaar zijn er langere periodes geweest dat we elkaar niet zagen. Tot wel 14 maanden aan toe. En toch is hij nooit helemaal uit mijn hoofd verdwenen en bleek de verliefdheid allesbehalve weggeëbd toen ik hem weer zag.
Sterkte TO!
Ik vind inmiddels 3 jaar dezelfde man leuk. In die 3 jaar zijn er langere periodes geweest dat we elkaar niet zagen. Tot wel 14 maanden aan toe. En toch is hij nooit helemaal uit mijn hoofd verdwenen en bleek de verliefdheid allesbehalve weggeëbd toen ik hem weer zag.
Sterkte TO!
zaterdag 2 juni 2018 om 15:50
In elk geval idealiseer jij hem, onbewust, behoorlijk. En daarmee kan niemand wedijveren. Zelfs deze man zelf niet, in het echt. Want dan blijkt hij ook zijn nukken te hebben, stinkende scheten te laten, meer te drinken dan goed voor hem is, veel aandacht te geven aan andere vrouwen, altijd zijn zin door te drammen, bezitterig te zijn of ... Schrijf hem in je gedachten zulke slechte eigenschappen toe en hij wordt op termijn een stuk minder aantrekkelijk.Wat heeft hij wat andere leuke jongere vrijgezelle mannen niet hebben?
Je vergooit de beste jaren van je leven voor een droombeeld. Een fantasie. Raap jezelf bij elkaar.
zaterdag 2 juni 2018 om 15:56
Het is inderdaad lastig, Jest, maar in verliefdheid op een onbereikbare man blijven hangen, maakt niet gelukkig. Dan denk ik, welke elementen kun je dan wél veranderen, waar heb je dan wél invloed op? En dan kan iemand uit de weg gaan een goed alternatief zijn. Op die manier komt er toch meer ruimte om iemand anders te ontmoeten en als je die Onbereikbare Man dan later nog eens tegenkomt, kan er vanbinnen wellicht nog genoeg smeulen maar dan weet je wat je thuis hebt.
zaterdag 2 juni 2018 om 16:02
Het is de enige oplossing, als dat niet werkt is er gewoon geen oplossing. Al denk ik dat je onbewust op zo'n moment niet open staat voor andere mannen en dus niet open staat voor liefde.Jest schreef: ↑02-06-2018 15:38Wat mij bij dit soort topics altijd opvalt is hoe makkelijk er gezegd wordt: vermijd hem, zet hem uit je hoofd en 'maak ruimte' voor andere mannen. Kijk, als het zo makkelijk was, dan had TO geen probleem. Rationeel is het ongetwijfeld het verstandigst om te doen, maar zo werkt het natuurlijk niet.
Sterkte TO!
zaterdag 2 juni 2018 om 17:05
Ik ben met je eens dat er niets anders op zit, zeker als de man in kwestie bezet is. Maar dat tweede klopt uit mijn ervaring ook. En dat maakt het dus allemaal extra lastig. En tijdrovend.
Ik denk dat het veel te maken heeft met hoop. Als je zeker weet dat hij niks voor jou voelt, dan is dat een tijdje heel erg kut, maar dan kun je daarna weer verder. Zolang je hoop houdt dat hij jou ook heel leuk vindt en misschien wel bij zijn vrouw weggaat, zal dat vergeten en verder gaan met je eigen leven een stuk lastiger worden.
zaterdag 2 juni 2018 om 17:12
Je hebt 2 opties:
1) hem proberen uit je hoofd te zetten, maar dat gaat onmogelijk als je hem blijft zien op je werk, dus andere baan zoeken.
2) hem vertellen wat je voelt en kijken of hij hetzelfde voelt. Maar dan loop je het risico dat hij je gevoelens niet beantwoord en het nog ongemakkelijker wordt. Als hij ook hetzelfde voelt voor jou kun je in een affaire terecht komen waar je uiteindelijk ook niet gelukkig van wordt als hij zijn vrouw niet wil verlaten.
Sterkte ermee, het is heel moeilijk dat weet ik uit ervaring.
1) hem proberen uit je hoofd te zetten, maar dat gaat onmogelijk als je hem blijft zien op je werk, dus andere baan zoeken.
2) hem vertellen wat je voelt en kijken of hij hetzelfde voelt. Maar dan loop je het risico dat hij je gevoelens niet beantwoord en het nog ongemakkelijker wordt. Als hij ook hetzelfde voelt voor jou kun je in een affaire terecht komen waar je uiteindelijk ook niet gelukkig van wordt als hij zijn vrouw niet wil verlaten.
Sterkte ermee, het is heel moeilijk dat weet ik uit ervaring.
I’m all about the fairytail baby
zondag 3 juni 2018 om 17:00
Tja als je dan echt zo verliefd bent al zes hele jaren..Zou ik het hem toch vertellen, anders ontneem je je eigen geluk. En mocht het geen wederzijdse liefde zijn dan ook uitleggen dat hij je een poos met rust laat ( geen appjes e.d) en het puur zakelijk houden. Dat geeft jou de rust om je leven weer op te pakken en open te staan voor andere potentiële kandidaten. Leeftijdsverschil hoeft geen probleem te zijn. Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten we zijn nu 12 jaar verder en nog steeds heel gelukkig, zijn ex vrouw ook met een andere leuke man (ook al heel snel)
zondag 3 juni 2018 om 19:16
zondag 3 juni 2018 om 22:07
EensElla1979 schreef: ↑03-06-2018 19:16Tuurlijk is dat wel belangrijk maar als twee mensen verliefd zijn is er geen houden aan en als hij niet verliefd is dan weet to waar ze aan toe is aen kan ze proberen verder te gaan met haar leven. En hij moet haar dan verder met rust laten dingen bespreken werkt heel verhelderend.
Wiens geluk gaat voor?
Die van jezelf of van zijn vrouw?
Frankly my dear, I don"t give a damn
maandag 4 juni 2018 om 12:07
Onzin. De man is bijna 60 en dan zou TO nog even een gezin stukmaken? Nou, daar wordt iedereen gelukkig van, zeg. Uitspreken naar de ander is al een brug te ver. De man is getrouwd.Ella1979 schreef: ↑03-06-2018 19:16Tuurlijk is dat wel belangrijk maar als twee mensen verliefd zijn is er geen houden aan en als hij niet verliefd is dan weet to waar ze aan toe is en kan ze proberen verder te gaan met haar leven. En hij moet haar dan verder met rust laten dingen bespreken werkt heel verhelderend.