Goedkope bamboehaag in tuin?

02-06-2018 15:20 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Voor mijn achtertuin ben ik op zoek naar een goedkope niet-woekerende bamboesoort, maar schrik erg van de prijzen! Heb circa 5 grote potten nodig met bamboe van minimaal 120 cm groot.

Heeft iemand tips waar ik dit het goedkoopst kan scoren? Andere tips m.b.t. het onderhoud van bamboes hoor ik ook graag! Bedankt! :-)
Marktplaats zie ik vaak Bamboe.
Loop een rondje over een volkstuincomplex oid op een mooie dag. Kijk waar bamboe staat en vraag of je wat stekjes mag.
Bij mij op het complex was dat nooit een probleem, en werd er een stuk afgestoken. Het groeit snel genoeg weer aan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
miekemv schreef: ↑
02-06-2018 15:24
Marktplaats zie ik vaak Bamboe.
Bedankt voor de tip! Heb ik inderdaad gekeken maar helaas is er weinig aanbod in mijn omgeving. Ik houd het in ieder geval in de gaten!
himalaya schreef: ↑
02-06-2018 15:25
Loop een rondje over een volkstuincomplex oid op een mooie dag. Kijk waar bamboe staat en vraag of je wat stekjes mag.
Bij mij op het complex was dat nooit een probleem, en werd er een stuk afgestoken. Het groeit snel genoeg weer aan.
Nog niet aan gedacht! Goed idee!
Of je koop ze wat kleiner, dan zijn ze ook goedkoper. Hebben wij ook ooit gedaan en het jaar erop was het al flink gegroeid en het tweede jaar hadden we een mooie volle haag. Wat is je budget?
Onderhoud was overigens enorm simpel. Gewoon af en toe in vorm snoeien.
Eames6 schreef: ↑
02-06-2018 16:09
Of je koop ze wat kleiner, dan zijn ze ook goedkoper. Hebben wij ook ooit gedaan en het jaar erop was het al flink gegroeid en het tweede jaar hadden we een mooie volle haag. Wat is je budget?
Welk soort hadden jullie? Klinkt ook als een optie idd!

Budget is tussen 100 - 150 eur max incl verzending of in de omgeving afhalen. Liever minder uiteraard :-) Wil een stukje van circa 3 meter beplanten. Het liefst een niet-woekerend type dat al minimaal 120 cm hoog is.

Groeiden ze bij jou ook erg in de breedte, in één jaar tijd?
https://www.tasboomkwekerij.nl/epages/P ... ucts/12003
Heb je vijf Fargesia Robusta van 140-150 cm. voor 125 euro en geen bezorgkosten.
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
Calamitycat schreef: ↑
02-06-2018 18:28
https://www.tasboomkwekerij.nl/epages/P ... ucts/12003
Heb je vijf Fargesia Robusta van 140-150 cm. voor 125 euro en geen bezorgkosten.
Dank je voor het meezoeken! Die had ik inderdaad ook zelf al gevonden, maar helaas zijn er nog maar 2 op voorraad :-(
O, had ik niet gezien. Balen!
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven