Man liegt. Twijfel over scheiding
maandag 4 juni 2018 om 08:49
Sinds het begin van onze relatie liegt mijn man over dingen. Kleine en grote dingen. De laatste leugens waren over roken. Hij is 4 jaar geleden gestopt met roken en vorig jaar betrapte ik hem met een sigaret in zijn mond.
Sindsdien zegt hij dat hij af en toe rookt maar uit mijn omgeving vang ik steeds meer signalen op dat hij iedere dag rookt.
Hij beweerde dat hij niet had gerookt afgelopen zaterdag op een feestje en dat hij daar erg trots op was. En nu hoorde ik van mijn beste vriendin dat hij wel degelijk had gerookt. Het gaat mij niet om het roken (hij heeft een torenhoge bloeddruk dat wel...) Maar om het liegen er over. Het vertrouwen is compleet weg.
Eigenlijk heb ik geen zin meer om verder te gaan. En hem op nog meer leugens te betrappen. Maar wij hebben een groot gezin en ik ben de hoofdkostwinnaar. Hoe doe ik dat terwijl ik onregelmatig werk en in een lastige sector om oppas te regelen?
Ik ben zo in de war. Help!
Sindsdien zegt hij dat hij af en toe rookt maar uit mijn omgeving vang ik steeds meer signalen op dat hij iedere dag rookt.
Hij beweerde dat hij niet had gerookt afgelopen zaterdag op een feestje en dat hij daar erg trots op was. En nu hoorde ik van mijn beste vriendin dat hij wel degelijk had gerookt. Het gaat mij niet om het roken (hij heeft een torenhoge bloeddruk dat wel...) Maar om het liegen er over. Het vertrouwen is compleet weg.
Eigenlijk heb ik geen zin meer om verder te gaan. En hem op nog meer leugens te betrappen. Maar wij hebben een groot gezin en ik ben de hoofdkostwinnaar. Hoe doe ik dat terwijl ik onregelmatig werk en in een lastige sector om oppas te regelen?
Ik ben zo in de war. Help!
maandag 4 juni 2018 om 09:33
Ook dat. Er zijn tig goede redenen om te verzwijgen dat je rookt.Toverspiegel schreef: ↑04-06-2018 09:24Het schijnt dat vooral ouders van (jonge) kinderen er relatief vaak over liegen, omdat ze geen slecht voorbeeld voor hun kind willen zijn.
- geen zin in de stress die commentaar oplevert
- schaamte
- het goede voorbeeld willen geven
- de intentie binnenkort te willen stoppen
- jezelf beperken in de tijden waarop je rookt
Eerlijk gezegd kan ik niet zulke goede redenen verzinnen om het wèl te vertellen.
Nou ja, misschien als je steun nodig hebt bij het stoppen, maar aangezien hij sowieso niet thuis rookt, heeft hij die steun daar ook niet nodig.
Sommige dingen hoef je als partner niet te weten.
maandag 4 juni 2018 om 09:34
Maar liegt hij nu ook nog altijd over andere dingen?Melanievv88 schreef: ↑04-06-2018 09:30Het gaat idd niet over het roken maar over de leugen. Natuurlijk rook ik het wel en vond mijn zoon een pakje shag in zijn jas waar hij vervolgens heel kwaad om werd want zoon zou liegen en mocht niet in zijn jaszak graaien.
Weet je het gaat niet om het roken.. als hij dat wil doen prima... met zijn gezondheid echt niet verstandig maar be my guest. Maar lieg niet.
poker wijzigde dit bericht op 04-06-2018 09:40
0.71% gewijzigd
maandag 4 juni 2018 om 09:39
Ja hij liegt over heel veel dingen.
Nog een recent voorbeeld. Mijn vader is net overleden en ik ben de dag na de crematie 2 weken non-stop aan het werk geweest . Toen ging mijn beste vriendin een week op vakantie en zou hij op de honden passen.
Hij wou de honden in huis halen en ik niet. Ik trok dat even niet.
Maar toen stuurt hij vervolgens ipv goh ze trekt het even niet, wij hebben lekkage kan ze niet ophalen.
Wtf vertel gewoon de waarheid.. misschien een kleine leugen maar als je ze zoveel hoort dan tellen ze allemaal bij elkaar op en weet je niet meer wat je moet geloven.
Nog een recent voorbeeld. Mijn vader is net overleden en ik ben de dag na de crematie 2 weken non-stop aan het werk geweest . Toen ging mijn beste vriendin een week op vakantie en zou hij op de honden passen.
Maar toen stuurt hij vervolgens ipv goh ze trekt het even niet, wij hebben lekkage kan ze niet ophalen.
Wtf vertel gewoon de waarheid.. misschien een kleine leugen maar als je ze zoveel hoort dan tellen ze allemaal bij elkaar op en weet je niet meer wat je moet geloven.
maandag 4 juni 2018 om 09:41
Ik weet wel dat liegen behoorlijk irritant is... maar de context zou voor mij wel een rol spelen.Melanievv88 schreef: ↑04-06-2018 09:30Het gaat idd niet over het roken maar over de leugen. Natuurlijk rook ik het wel en vond mijn zoon een pakje shag in zijn jas waar hij vervolgens heel kwaad om werd want zoon zou liegen en mocht niet in zijn jaszak graaien.
Weet je het gaat niet om het roken.. als hij dat wil doen prima... met zijn gezondheid echt niet verstandig maar be my guest. Maar lieg niet.
Kun je hem echt niet meer vertrouwen? Is hij in staat goed voor de kinderen te zorgen? Of vallen de beperkingen wel mee, en gaat het je vooral om hem principe?
Voor een fijne relatie zijn twee leuke mensen nodig. Wat is er bij jullie aan de hand? En waar heb je eventueel zelf nog invloed op?
maandag 4 juni 2018 om 09:43
Tsja, liegen ondermijnt inderdaad het vertrouwen. Vriendinnen die stoken in een huwelijk door te vertellen dat een echtgenoot iets verzwijgt ook.
Maar als jullie verder een leuke relatie hebben en dit zijn grootste leugen is, dan overdrijf je nogal met je gecontroleer en je twijfels over scheiden.
Of verzwijg je nu zelf dat jullie wel meer problemen hebben?
Maar als jullie verder een leuke relatie hebben en dit zijn grootste leugen is, dan overdrijf je nogal met je gecontroleer en je twijfels over scheiden.
Of verzwijg je nu zelf dat jullie wel meer problemen hebben?
maandag 4 juni 2018 om 09:44
maandag 4 juni 2018 om 09:45
Het is moeilijk om het helemaal met je eens te zijn op basis van de voorbeelden die je geeft. Ik wil graag geloven dat voor jou de maat vol is. Er speelt vast meer...Melanievv88 schreef: ↑04-06-2018 09:39Ja hij liegt over heel veel dingen.
Maar de concrete voorbeelden komen vooral op mij over als onvolwassen, en niet perse als respectloos. Hij vind het kennelijk moeilijk om eerlijk te zijn. Voor hem is de waarheid misschien niet goed genoeg? of te kwetsend?
Ik heb best veel respect voor mensen die altijd eerlijk durven zijn. Het is namelijk best wel lastig, zeker als je empatisch bent aangelegd en misschien ook nog een beetje onzeker kunt zijn over jezelf.
maandag 4 juni 2018 om 09:47
maandag 4 juni 2018 om 09:50
Oh maar dat doet die van mij ook hoor. Een uitvlucht verzinnen ipv de waarheid zeggen. Is gewoon omdat hij niet veel zin heeft in "gedoe" Hij doet dat vaker in zijn omgeving en ook soms bij mij. Dat gaat over kleine dingetjes maar ik neem dat gewoon met een grote korrel zout. Ik weet dat hij dat niet slecht bedoelt.Melanievv88 schreef: ↑04-06-2018 09:39Ja hij liegt over heel veel dingen.
maandag 4 juni 2018 om 09:53
Deed hij misschien uit bescherming naar jou toe ?Melanievv88 schreef: ↑04-06-2018 09:39Ja hij liegt over heel veel dingen.
maandag 4 juni 2018 om 09:55
JIJ trok het niet, JOUW vriendin, waarom belde jij haar niet?Melanievv88 schreef: ↑04-06-2018 09:39
draai het eens om en zie hoe lief leugens kunnen zijn.
maandag 4 juni 2018 om 09:55
Mijn vriendin zegt juist iets wat anderen al tijden weten maar te achterbaks zijn om het mij in mijn gezicht te zeggen. Ze heeft hem ook de kans gegeven om het mij zelf te vertellen maar dat deed hij niet. En toen ik over die bewuste zaterdag vertelde dat hij trots was dat hij niet gerookt zou hebben begon ze te lachen. En zei dat hij wel degelijk heeft gerookt.
maandag 4 juni 2018 om 09:56
Ja die van mij ook, en ik zelf ook wel eens.Poker schreef: ↑04-06-2018 09:50Oh maar dat doet die van mij ook hoor. Een uitvlucht verzinnen ipv de waarheid zeggen. Is gewoon omdat hij niet veel zin heeft in "gedoe" Hij doet dat vaker in zijn omgeving en ook soms bij mij. Dat gaat over kleine dingetjes maar ik neem dat gewoon met een grote korrel zout. Ik weet dat hij dat niet slecht bedoelt.
maandag 4 juni 2018 om 09:56
Ik vind je tweede voorbeeld overkomen als rekening met je willen houden. Niet jouw gemoedstoestand aan je vriendin willen zeggen maar je beschermen.
Als het roken en dat andere voorbeeld het is dan zou ik er eens over praten en zeggen dat je eerlijkheid waardeert. Persoonlijk zie ik geen reden er met de kinderen vandoor te gaan.
Als het roken en dat andere voorbeeld het is dan zou ik er eens over praten en zeggen dat je eerlijkheid waardeert. Persoonlijk zie ik geen reden er met de kinderen vandoor te gaan.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
maandag 4 juni 2018 om 09:57
maandag 4 juni 2018 om 10:00
jawel, in een relatie is zoiets een gezamenlijke afspraak. Als het zoveel impact heeft.Melanievv88 schreef: ↑04-06-2018 09:57Het is onze vriendin maar mijn beste vriendin. Hun hebben onderling die afspraak gemaakt.
Niet mijn afspraak.
als mijn man zou voorstellen iemands honden in huis te nemen, overleggen we dat eerst even.
Als je dan JA zegt, is het dus iets van jullie samen
jullie hebben rare vrienden, echtMelanievv88 schreef: ↑04-06-2018 09:55Mijn vriendin zegt juist iets wat anderen al tijden weten maar te achterbaks zijn om het mij in mijn gezicht te zeggen. Ze heeft hem ook de kans gegeven om het mij zelf te vertellen maar dat deed hij niet. En toen ik over die bewuste zaterdag vertelde dat hij trots was dat hij niet gerookt zou hebben begon ze te lachen. En zei dat hij wel degelijk heeft gerookt.
Het is ook niet alleen de leugens..subon schreef: ↑04-06-2018 09:56Ik vind je tweede voorbeeld overkomen als rekening met je willen houden. Niet jouw gemoedstoestand aan je vriendin willen zeggen maar je beschermen.
Hij is bot. Als ik huil om verdriet om mijn vader zegt hij ik heb niks met die man. Ik heb hem maar een paar keer gezien.
Ons libido is totaal verschillend. Paar voorbeelden..
maandag 4 juni 2018 om 10:01
Ik zou zo graag zijn kant willen horen..Melanievv88 schreef: ↑04-06-2018 09:57Het is onze vriendin maar mijn beste vriendin. Hun hebben onderling die afspraak gemaakt.
Niet mijn afspraak.
maandag 4 juni 2018 om 10:01
Je hebt je keuze al gemaakt hoef je toch geen goedkeuring te vragen op de viva?Melanievv88 schreef: ↑04-06-2018 10:00Het is ook niet alleen de leugens..
Hij is bot. Als ik huil om verdriet om mijn vader zegt hij ik heb niks met die man. Ik heb hem maar een paar keer gezien.
Ons libido is totaal verschillend. Paar voorbeelden..
maandag 4 juni 2018 om 10:03
Dat heeft hij alleen gemeld. Ik ga de honden ophalen. Daarvoor zei hij ik ga de honden die week verzorgen. In haar huis.
Daar zei ik prima op, maar ik hoef ze niet in huis..