Twijfels

04-06-2018 20:22 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_370699 wijzigde dit bericht op 02-10-2018 00:12
0.00% gewijzigd
in zijn vorige relaties is het in ieder geval niet goedgekomen
Lijkt me niks om een vriend te hebben die steeds twijfelt.

Graag of niet.
Verder vind ik het wel een beetje manipulerend klinken. "Mijn exen deden wel zo of zo."

Het zijn niet voor niks exen. Ze hadden vast ook genoeg van dit gejammer.
Hoe lang zijn jullie al samen en hoe lang twijfelt hij? Deze situatie mag niet te lang duren - hij moet wel voor jou gaan. Dat mag je hem ook gerust vertellen, je bent toch zeker veel te goed voor een 'vooruit dan maar en we zien wel even'- relatie? Graag of niet hoor.
Beter een half motto....
ik volg het niet, in vorige relaties was hij ook minder verliefd na een tijdje maar dat kwam goed?

hoeveel vriendinnen heeft hij nu dan?
Lorem Ipsum
Hoe lang zijn jullie al bij elkaar?
We zijn 8 maanden samen en die twijfel is al ongeveer een maand. Hij heeft 2 relaties voor mij gehad en toen is inderdaad het gevoel gewoon teruggekomen.
jamaar, als het gevoel terugkwam, dan zijn het nu toch geen exen meer? Het is toch niet goedgekomen?
Dat was tijdens hun relatie, uiteindelijk is het om andere redenen uitgegaan
Hoezo twijfels? Dit is een normaal verschijnsel. Heus, ik ken mijn man al bijna 23 jaar en het 1e jaar ben je erg verliefd maar op den duur gaat dat verliefde gevoel over. Dat is bij iedereen zo. Dan verstevigd zich de relatie en wordt het houden van. Dat is normaal. Het is de kunst om verdieping aan te brengen. Doe ook eens wat dingen los van elkaar en ook regelmatig samen uit. Probeer elkaar te respecteren en probeer elkaar niet veranderen maar wel te begrijpen.
Ik heb de liefste man die er is. We zijn heel verknocht op elkaar en ik hou verschrikkelijk veel van hem en zou beslist niet zonder hem kunnen … maar we zijn niet meer verliefd op elkaar (heel af en toe in een romantische bui … ;-) ) en dat is ook normaal in een relatie die langer duurt.
Hindelopen schreef:
04-06-2018 22:22
Hoezo twijfels? Dit is een normaal verschijnsel. Heus, ik ken mijn man al bijna 23 jaar en het 1e jaar ben je erg verliefd maar op den duur gaat dat verliefde gevoel over. Dat is bij iedereen zo. Dan verstevigd zich de relatie en wordt het houden van. Dat is normaal. Het is de kunst om verdieping aan te brengen. Doe ook eens wat dingen los van elkaar en ook regelmatig samen uit. Probeer elkaar te respecteren en probeer elkaar niet veranderen maar wel te begrijpen.
Ik heb de liefste man die er is. We zijn heel verknocht op elkaar en ik hou verschrikkelijk veel van hem en zou beslist niet zonder hem kunnen … maar we zijn niet meer verliefd op elkaar (heel af en toe in een romantische bui … ;-) ) en dat is ook normaal in een relatie die langer duurt.
Ja ik vind het ook normaal, maar hij zegt dat het normaal niet zo snel minder wordt. Vandaar dat ik het nu even laat en het er niet meer over heb, misschien komt ie zelf dan tot dit inzicht. Aangezien het verder wel gewoon leuk is
anoniem83613 schreef:
04-06-2018 22:17
Dat was tijdens hun relatie, uiteindelijk is het om andere redenen uitgegaan
het is uitgegaan maar hij heeft nog wel steeds gevoelens voor zijn exen?
hij dekt zich al vast in, handige gast.
wij slapen nooit.
S-Meds schreef:
04-06-2018 23:12
het is uitgegaan maar hij heeft nog wel steeds gevoelens voor zijn exen?
Nee? Echt geen idee hoe je dit eruit haalt. Dat was jaren geleden en is afgesloten.
anoniem83613 schreef:
04-06-2018 23:28
Nee? Echt geen idee hoe je dit eruit haalt. Dat was jaren geleden en is afgesloten.
omdat jij zegt dat zijn verminderde liefde in zijn vorige relaties weer goed kwam, de liefde kwam dus terug.
maar het ging uit, maar jij zegt nu dat dat niets te maken heeft met zijn verminderde liefde
daaruit maak ik op dat de exen hem verlieten en hij nog steeds van ze houdt

maar goed als je nu al dit soort dingen hebt dan is je relatie op sterven na dood
Veel druk uitoefenen, dan is hij sneller verdwenen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
mijn gok is; manipulatieve bullshit die ervoor zorgt dat de vrouwen hun best gaan doen om te zorgen 'dat zijn gevoel terug komt'

klinkt niet als een leuk type in ieder geval, als hij verwarring zaait zo vroeg in een relatie
Lorem Ipsum
Die van mij ook hij vroeg me om wat geef je nou wel dus antwoorde om jou hij geloofde me niet.
Hindelopen schreef:
04-06-2018 22:22
Als de verliefdheid over gaat, zoals ik veel lees, zit het volgens mij niet 100 procent goed. Knal me maar af, maar dat is mijn uitspraak. En zeker als de twijfel er al zo snel is, lijkt me dat, qua voor altijd bij elkaar blijven, géén goede optie....(en nog een paar loze puntjes)......
Als je verliefd bent, verandert de wereld. Je verbeelding werkt op volle toeren en kleurt alles zachter, warmer. Een droomwereld, maar niet echt. Net zoals er achter de partner van je dromen een echt mens schuil gaat. Zo ga je van verliefdheid naar liefde, van verbeelding naar werkelijkheid. En die werkelijkheid kan tegenvallen. Wat je eerst leuk vond, gaat je irriteren bijvoorbeeld.

Als je vriend twijfelt dan is het tijd om een tandje minder hard te gaan lopen. Zijn woorden klinken manipulatief.

Hij mag je best minder leuk vinden nu hij zijn roze bril is kwijtgeraakt, maar hij hoeft jou niet aan het lijntje te houden.
Als ik jou was zou ik me niet te druk maken in die twijfels. Ik denk dat het belangrijk is dat je je nu vooral op jezelf richt. Ga zelf leuke dingen doen, werk aan je eigen ontwikkeling. Zorg dat je je goed in je vel voelt en laat je vriend even zijn eigen leven leiden. Ik zou hem zeker niet achterna zitten. Hij zal snel genoeg inzien dat jij en wat jullie hebben echt wel de moeite is en dat het twijfelen niet nodig was.
Ik heb er ervaring mee. Na 23 jaar samen had mijn man dezelfde twijfels. Wij zijn uit elkaar. Als hij na 8 maanden al zo begint denk ik niet dat dat een duurzame, bestendige relatie oplevert.

Je verdient beter.
Castor1975 schreef:
05-06-2018 18:25
Als de verliefdheid over gaat, zoals ik veel lees, zit het volgens mij niet 100 procent goed. Knal me maar af, maar dat is mijn uitspraak. En zeker als de twijfel er al zo snel is, lijkt me dat, qua voor altijd bij elkaar blijven, géén goede optie....(en nog een paar loze puntjes)......
Hoezo Castor1975 verliefdheid is een biologisch proces en gaat bij iedereen over na 1 of twee jaar. Uiteraard blijft de aantrekkingskracht maar dan wordt het houden van. Biologisch gezien is het onmogelijk om altijd verliefd te blijven. Dat wordt minder en zegt niets over de kwaliteit van de relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven