Domenicaanse republiek
dinsdag 5 juni 2018 om 15:28
Waar moet je voor oppassen? Je moet altijd en overal goed op jezelf passen, waar moet je in de Dominicaanse Republiek speciaal voor oppassen?VelvetVolvo schreef: ↑05-06-2018 15:20Als je in een goede 5* resort zit aan zee is het super!
Maar verder moet je wel oppassen.
dinsdag 5 juni 2018 om 15:36
Mooi eiland! Heb in Sosua gezeten. Geen resort. Gewoon appartement. Is wel lang geleden. Maar als vrouw was je wel veilig op straat. Als man laat in de nacht niet. In begin van de avond vroegen de vrouwen veel. Laat op de avond werd dat minder en nog veel
Later waren er veel berovingen. Veel vrouwen daar hebben geld nodig voor hun kindjes te eten geven. Was ook veel politie in dat dorpje/stadje of hoe je het ook noemt. Ik heb het fantastisch gehad. Toen was dat via May Way en Club Escolet. Geen idee of dat nog bestaat. Maar tegenwoordig is alles in resorts.
Later waren er veel berovingen. Veel vrouwen daar hebben geld nodig voor hun kindjes te eten geven. Was ook veel politie in dat dorpje/stadje of hoe je het ook noemt. Ik heb het fantastisch gehad. Toen was dat via May Way en Club Escolet. Geen idee of dat nog bestaat. Maar tegenwoordig is alles in resorts.
dinsdag 5 juni 2018 om 15:54
dinsdag 5 juni 2018 om 15:57
Als je voor een relaxte strandvakantie gaat zit je zeker goed daar. Punta Cana neem ik aan? Wel veel Amerikaanse (en dus luidruchtige) toeristen vond ik, maar de stranden zijn fantastisch!mercedes73 schreef: ↑05-06-2018 15:34Wij gaan dan naar een 5 sterren resort, All in cluse! Idd een relax vakantie, 2 weken in de chil stand. Bedankt voor de snelle reacties
Keep on dreaming!
dinsdag 5 juni 2018 om 15:58
Ikook in appartement in sosua. Was fantastisch. Maar ik haat all in concepten dus ik vrees dat ik er weinig meer te zoeken heb.Woman1 schreef: ↑05-06-2018 15:36Mooi eiland! Heb in Sosua gezeten. Geen resort. Gewoon appartement. Is wel lang geleden. Maar als vrouw was je wel veilig op straat. Als man laat in de nacht niet. In begin van de avond vroegen de vrouwen veel. Laat op de avond werd dat minder en nog veel
Kans op berovingen was daar inderdaad groter dan gemiddeld.
dinsdag 5 juni 2018 om 16:27
Reisadvies:
Criminaliteit
In de Dominicaanse Republiek zijn er soms incidenten met criminaliteit, corruptie en geweld. Het aantal toeristen dat buiten de vakantieparken wordt beroofd is hoog. Bij berovingen wordt soms geweld gebruikt.
Bent u op reis in de Dominicaanse Republiek? Neem voor uw veiligheid de volgende voorzorgsmaatregelen:
wees alert als u alleen reist. Het kan veiliger zijn om met anderen te reizen of aan te sluiten bij een georganiseerde excursie of tour;
openbaar vervoer is niet veilig. Neem voor kortere ritten in de steden hoteltaxi's. Houd geen taxi’s aan op straat;
houd uw bagage goed in de gaten. Zeker op plekken waar veel mensen komen, zoals een busstation; neem geen pakketten van onbekenden aan;
draag niet te veel geld op zak en houd opvallende sieraden of juwelen uit het zicht;
draag geld, creditcards en andere waardevolle documenten op uw lichaam, bijvoorbeeld in een money belt;
pin uw geld op veilige plaatsen en niet bij een ATM op straat;
bewaar uw paspoort, vliegticket en geld dat u niet direct nodig heeft op een veilige plek in uw hotel;
bewaar een fotokopie van uw paspoort apart van uw paspoort;
bied geen verzet bij een overval of beroving. Als u hier slachtoffer van bent, geef uw bezittingen dan af. Verzet leidt vaak tot (meer) geweld.
Van het vliegveld naar uw bestemming
Het vliegveld van de hoofdstad Santo Domingo is Las Américas. Wees voorzichtig als u na zonsondergang vanaf dit vliegveld naar uw bestemming reist. Dit komt door het risico op een overval of beroving. Wees ook voorzichtig op de wegen tussen de grote steden.
Wees voorzichtig als u afgelegen toeristische attracties bezoekt. De kans op een overval of beroving is hier groter.
dinsdag 5 juni 2018 om 16:29
Misschien zaten we er wel samenvivapimpelmees schreef: ↑05-06-2018 15:58Ikook in appartement in sosua. Was fantastisch. Maar ik haat all in concepten dus ik vrees dat ik er weinig meer te zoeken heb.
Kans op berovingen was daar inderdaad groter dan gemiddeld.
dinsdag 5 juni 2018 om 16:38
Wij waren er begin jaren negentig. Vond t wel grappig dat man vaker werd lastig gevallen dan ik... omgekeerde wereld.
dinsdag 5 juni 2018 om 16:44
dinsdag 5 juni 2018 om 17:28
Sorry maar ik vind het best naief klinken als ik reacties lees als 'ik voelde me veilig op straat' of 'ik kon gewoon uitgaan'. Dit zegt echt helemaal NIETS over hoe veilig/gevaarlijk het is; pas als je zelf meemaakt dat het fout gaat, pas dan zie je in dat het gevaarlijk is? Come on. Dat je geluk hebt gehad dat er niks fout is gegaan zegt niks.
Je moet gewoon naar de feiten kijken een objectieve bronnen geloven.
https://travel.state.gov/content/travel ... isory.html
"Exercise increased caution in the Dominican Republic due to crime.
Violent crime, such as robbery, murder, and sexual assault, is common. The wide availability of weapons, the use and trade of illicit drugs, and a weak criminal justice system contribute to the high level of criminality."
Je moet gewoon naar de feiten kijken een objectieve bronnen geloven.
https://travel.state.gov/content/travel ... isory.html
"Exercise increased caution in the Dominican Republic due to crime.
Violent crime, such as robbery, murder, and sexual assault, is common. The wide availability of weapons, the use and trade of illicit drugs, and a weak criminal justice system contribute to the high level of criminality."
dinsdag 5 juni 2018 om 19:21
Ja het is idd erg uitkijken en nooit alleen op pad gaan buiten je resort.
Wij gaan voor een relax vakantie en willen misschien nog een excursie doen, maar doen dat dan wel georganiseerd.
Familie van mij gaat al 25 jaar, elke winter naar de Dominicaanse republiek.
Zij hebben 1x meegemaakt dat een stel van hun hotel op eigen houtje buiten het resort de omgeving ging verkennen.
Ze werden beroofd en omdat de man zijn gouden ring niet afkreeg...werd zijn vinger afgesneden.
Wij gaan voor een relax vakantie en willen misschien nog een excursie doen, maar doen dat dan wel georganiseerd.
Familie van mij gaat al 25 jaar, elke winter naar de Dominicaanse republiek.
Zij hebben 1x meegemaakt dat een stel van hun hotel op eigen houtje buiten het resort de omgeving ging verkennen.
Ze werden beroofd en omdat de man zijn gouden ring niet afkreeg...werd zijn vinger afgesneden.
dinsdag 5 juni 2018 om 19:50
dinsdag 5 juni 2018 om 20:07
Ik ben aan die kant van het eiland nooit geweest. Behalve resorts is er weinig aan die kent terwijl in Sosua en Cabarete ook restaurants en barretjes zijn buiten het resort waar je naar toe kan evenals bank, winkels, ...etc
Er is vrijwel altijd gewapende bewaking bij het hotel, horeca en winkels. Soms ligt het wapen onder de toonbank. Daar moest ik wel aanwennen want in NL is bijna niemand bewapend.
Er is vrijwel altijd gewapende bewaking bij het hotel, horeca en winkels. Soms ligt het wapen onder de toonbank. Daar moest ik wel aanwennen want in NL is bijna niemand bewapend.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 5 juni 2018 om 20:24
Dankjewel Star, ja dit geldt voor veel bestemmingen; hoe meer armoede hoe sneller de 'steenrijke' toeristen beroofd worden..Star² schreef: ↑05-06-2018 16:27Reisadvies:
Criminaliteit
In de Dominicaanse Republiek zijn er soms incidenten met criminaliteit, corruptie en geweld. Het aantal toeristen dat buiten de vakantieparken wordt beroofd is hoog. Bij berovingen wordt soms geweld gebruikt.
Bent u op reis in de Dominicaanse Republiek? Neem voor uw veiligheid de volgende voorzorgsmaatregelen:
wees alert als u alleen reist. Het kan veiliger zijn om met anderen te reizen of aan te sluiten bij een georganiseerde excursie of tour;
openbaar vervoer is niet veilig. Neem voor kortere ritten in de steden hoteltaxi's. Houd geen taxi’s aan op straat;
houd uw bagage goed in de gaten. Zeker op plekken waar veel mensen komen, zoals een busstation; neem geen pakketten van onbekenden aan;
draag niet te veel geld op zak en houd opvallende sieraden of juwelen uit het zicht;
draag geld, creditcards en andere waardevolle documenten op uw lichaam, bijvoorbeeld in een money belt;
pin uw geld op veilige plaatsen en niet bij een ATM op straat;
bewaar uw paspoort, vliegticket en geld dat u niet direct nodig heeft op een veilige plek in uw hotel;
bewaar een fotokopie van uw paspoort apart van uw paspoort;
bied geen verzet bij een overval of beroving. Als u hier slachtoffer van bent, geef uw bezittingen dan af. Verzet leidt vaak tot (meer) geweld.
Van het vliegveld naar uw bestemming
Het vliegveld van de hoofdstad Santo Domingo is Las Américas. Wees voorzichtig als u na zonsondergang vanaf dit vliegveld naar uw bestemming reist. Dit komt door het risico op een overval of beroving. Wees ook voorzichtig op de wegen tussen de grote steden.
Wees voorzichtig als u afgelegen toeristische attracties bezoekt. De kans op een overval of beroving is hier groter.
Ooit een overnachting in Miami gehad door een overstap, zo kon ik heeeel goedkoop vliegen. Boekte een hotel en wilde eigenlijk gaan slapen, voor mijn lichaam was het midden in de nacht maar in Miami pas 19.00 uur. Toen ik in het hotel vroeg waar ik een hapje kon gaan eten zei men ook: waar wil je heen, dit hotel heeft een haal- en brengservice: levensgevaarlijk om hier in je eentje de stad in te gaan. Nee, ook niet met een taxi.
Ik ben maar gaan slapen, moest toch heel vroeg weer op
Eenmaal weer thuis las ik dat een Nederlander beroofd was op een manier die toen populair was daar: als je als toerist (en ja, dat zien ze aan je) in je huurauto stapte kwam er iemand zgn. iets vragen om je daarop razendsnel in je voet te schieten.
Dan sta je ff raar te kijken, lang genoeg om je zakken te legen en ervandoor te gaan met je (huur)auto en alles wat je daarin hebt neergelegd.
Toen snapte ik het wel: in je hotel was je veiliger dan waar ook want bewaking, camera's, honderd sloten op je deur en onbreekbaar glas maar buiten dat terrein was je loslopend wild. Ik schrok vooral van de armoe in een stad als Miami dat ik alleen van flitsende films en series kende. Ik dacht: dit zie je dus echt nóóit op beeld.
Wel over de Dominicaanse Republiek heengevlogen
Het leek me prachtig zo vanuit de lucht, echt een bounty-eiland. Is het ook denk ik zolang je maar niet eigenwijs gaat doen en toch 's nachts de stad in met sieraden om en een dure camera/mobiel/merkhandtas in je handen. Beter laat je je sieraden helemaal thuis, wel zo veilig en makkelijk.
dinsdag 5 juni 2018 om 20:28
Weet je dat zeker? Ik dacht dat het hurricane-seizoen meer in maart, april, mei is.Nummer*Zoveel schreef: ↑05-06-2018 19:53Overigens geeft het weer daar in september grote kans op langdurige regen en zit je dan midden in het orkaanseizoen.
Kan me vergissen...?