Domenicaanse republiek

05-06-2018 15:08 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen in september naar de Domenicaanse republiek Wie is er wel eens geweest? Hoe is het daar, graag ervarings verhalen😄 :-D
Ik heb in sept/okt ook weleens een staartje orkaan gehad en 'regenseizoen' wat meestal bestaat uit een hevige bui om 16.00/17.00 uur. Die staart orkaan was wel iets anders dan wat ik ooit aan weer heb meegemaakt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wij zaten in Sosua in een all in resort, aan zee met alle nodige faciliteiten. Het was groot opgezet waardoor je alles had wat je nodig had op het resort, verschillende restaurants en winkels, zwembaden en jaccuzis, hangmatten, palmbomen, strand. Toch zijn we overdag weleens sosua in geweest en we voelden ons niet onveilig maar letten wel altijd op. Namen niks waardevols mee etc. Bij ons ook gewapende mannen voor de ingang, dat is daar standaard heb ik t idee. Verder wel excursies vanuit het resort gedaan, werd opgehaald in een bus voor de deur. Naar paradise island, echt een prachtig plekje om te snorkelen! Ook canyoning gedaan, ook gaaf! Mooie natuur en prachtige stranden waar vandaan we konden snorkelen.
Kortom, ik zou er zo weer heen gaan, maar dat hangt er ook vanaf hoe erg je het vindt om een groot deel van de tijd op je resort te blijven. En wees voorzichtig. Maar het is er prachtig!
Lenn12345 schreef: ↑
05-06-2018 20:28
Weet je dat zeker? Ik dacht dat het hurricane-seizoen meer in maart, april, mei is.
Kan me vergissen...?
Ja je vergist je. Het is van mei tot en met oktober.
dolfje schreef: ↑
05-06-2018 20:58
Klopt, met het hoogtepunt van juni t/m september.
viva-amber schreef: ↑
05-06-2018 20:30
Ik heb in sept/okt ook weleens een staartje orkaan gehad en 'regenseizoen' wat meestal bestaat uit een hevige bui om 16.00/17.00 uur. Die staart orkaan was wel iets anders dan wat ik ooit aan weer heb meegemaakt.
Ik heb op verschillende plekken een “staartje” meegemaakt. In de DR betekende het dat het koud was, waaide en de hele dag regende. Op Cuba betekende het enorme buien aan het eind van de middag. En in Miami vreselijk onweer zoals ik dat nooit eerder had gezien.
Lenn12345 schreef: ↑
05-06-2018 20:24

Ooit een overnachting in Miami gehad door een overstap, zo kon ik heeeel goedkoop vliegen. Boekte een hotel en wilde eigenlijk gaan slapen, voor mijn lichaam was het midden in de nacht maar in Miami pas 19.00 uur. Toen ik in het hotel vroeg waar ik een hapje kon gaan eten zei men ook: waar wil je heen, dit hotel heeft een haal- en brengservice: levensgevaarlijk om hier in je eentje de stad in te gaan. Nee, ook niet met een taxi.
In Miami hebben ze tegenwoordig geen “huurauto” meer op de huurauto’s staan, waardoor het reizen per huurauto veiliger is geworden.

Ook verschilt in Miami de veiligheid enorm van wijk tot wijk. De toeristische zone (Miami Beach, South Beach, gebied rond de haven) is echt veel veiliger geworden in de afgelopen jaren. Maar je moet niet per ongeluk in de verkeerde buitenwijk terecht komen of bij het vliegveld in de buurt willen overnachten, want daar is het echt stukken minder.

Maar dat is (of was?) in wel meer Amerikaanse steden zo. Ik heb wel eens in een motel in Philadelphia geslapen waar 5 sloten aan de binnenkant van de deur zaten, en de rest van de deur was behangen met veiligheidsinstructies. Bij aankomst werd je door het hotel per bus van receptie naar je kamer vervoerd ivm de veiligheid. Echt niet fijn! En wij maar denken dat het wel goed zou zitten want we hadden via een vertrouwd Hollands reisbureau geboekt. (Dit was nog voordat je zelf via internet je research kon doen).

Maar ook in New York, waar ik in een goed 5* hotel zat, werd via de instructies duidelijk dat je ‘s nachts de hoteldeur toch echt op slot moest draaien, en vooral ook niet zomaar open moest doen als er onverwacht aangeklopt werd.
Nummer*Zoveel schreef: ↑
05-06-2018 21:10
Ik heb op verschillende plekken een “staartje” meegemaakt. In de DR betekende het dat het koud was, waaide en de hele dag regende. Op Cuba betekende het enorme buien aan het eind van de middag. En in Miami vreselijk onweer zoals ik dat nooit eerder had gezien.
Nou dan was dit iets meer. De lucht werd zwart alsof het nacht was en de wind was echt geen grap. Iedereen ging zijn ramen dichtspijkeren en dingen aan elkaar knopen om het niet weg te laten waaien. Het was eng weer, hoge golven....echt een tropische storm waarbij bomen om waaien enzo.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dolfje schreef: ↑
05-06-2018 20:58
Goed dat ik het lees! Ik wilde na tig jaar weer eens terug maar eigenlijk het liefst in jan, feb, of maart als het hier pokkeweer is maar was er helemaal van overtuigd dat dat juist de maanden waren dat je een groot risico loopt dat je geen zon te zien krijgt: dat kan dus gewoon :D

Vorige keer toen ik terugging, ook via Miami was het begin juni, ik was ruim een maand weggeweest. Zat te wachten op de vlucht van Miami naar Amsterdam en werd aangesproken door een stelletje dat helemaal de pest erin had: in Miami mochten ze een paar dagen van hun week huwelijksreis (ook dat nog ja.. slecht begin ;) ) het hotel niet uit en in Nederland was het ook groot nieuws, orkaan ?????? had flink huisgehouden daar. Zeker weten dat allerlei Nederlanders riepen dat ze zo'n pech hadden gehad, want het seizoen voor hurricanes was nu toch wel achter de rug. Stom had het gewoon op kunnen zoeken natuurlijk :bonk: bedankt voor de info!

Waar ik zat was het 1 dag een beetje bewolkt geweest en een paar druppels regen, tegen 1 uur 's middags was het weer prachtig weer, vlak daarna vertrok ik dus het seizoen was net begonnen. En in reisgidsen op het www waar ik zit te zoeken vermelden ze de temperatuur van de lucht, het zeewater en het aantal zonuren p.d. maar nooit: vette kans dat er een orkaantje opsteekt beste lezertjes :D

Wel in Thailand een keer een échte regenbui meegemaakt met storm: niet te geloven, binnen 10 minuten stond er echt water tot aan je knieën en de palmbomen bogen echt helemaal dubbel, wist niet dat dat bestond. Leuk om eens meegemaakt te hebben en de volgende dag was het weer prachtig weer. Echt indrukwekkend maar ik wil niet mijn hangmat uitwaaien dus kan ik juist beter eind januari gaan :yes:

Naar de Carribean bedoel ik, en toch liever Aruba of Bonaire als ik dat zo lees. Al een tijd geleden maar het was er wel echt heel veilig en als je van duiken houdt of snorkelen houdt zit je daar echt prima. To veel plezier, laat je nog weten hoe het is geweest als je terugkomt?
05-06-2018 21:20
In Miami hebben ze tegenwoordig geen “huurauto” meer op de huurauto’s staan, waardoor het reizen per huurauto veiliger is geworden.

Ook verschilt in Miami de veiligheid enorm van wijk tot wijk. De toeristische zone (Miami Beach, South Beach, gebied rond de haven) is echt veel veiliger geworden in de afgelopen jaren. Maar je moet niet per ongeluk in de verkeerde buitenwijk terecht komen of bij het vliegveld in de buurt willen overnachten, want daar is het echt stukken minder.

Maar dat is (of was?) in wel meer Amerikaanse steden zo. Ik heb wel eens in een motel in Philadelphia geslapen waar 5 sloten aan de binnenkant van de deur zaten, en de rest van de deur was behangen met veiligheidsinstructies. Bij aankomst werd je door het hotel per bus van receptie naar je kamer vervoerd ivm de veiligheid. Echt niet fijn! En wij maar denken dat het wel goed zou zitten want we hadden via een vertrouwd Hollands reisbureau geboekt. (Dit was nog voordat je zelf via internet je research kon doen).

Maar ook in New York, waar ik in een goed 5* hotel zat, werd via de instructies duidelijk dat je ‘s nachts de hoteldeur toch echt op slot moest draaien, en vooral ook niet zomaar open moest doen als er onverwacht aangeklopt werd.
Dat klopt, omdat ik alleen overstapte overnachtte ik dus bij het vliegveld in de buurt, ik had toch geen tijd om echt de stad te gaan bekijken.
Ik had een losse ticket maar als je aankomt in Miami kan je een hele rits hotels bellen dat je een kamer zoekt, de prijzen staan erbij en dan komen ze je ophalen en zorgen dat je je volgende vlucht haalt.
Was ik wel blij mee op zich maar dacht ach, even snel door die mooie wijken rijden en daar wat eten is toch ook wel leuk, ben er nu toch maar dat heb ik toen geschrapt.

Toevallig las ik vandaag nog in de krant hoe touristen in Amsterdam geript worden.... de Zeedijk is een hele tijd een gebied geweest waarvoor touristen gewaarschuwd werden wegens té gevaarlijk.
En nog meer wijken of plaatsen waar je overdag niets bijzonders ziet maar je beter weg kan blijven als je er niet woont. Als Nederlander weet je wel dat je beter niet zomaar ergens koffie moet gaan drinken in een koffietentje in de Schilderswijk in Den Haag en zeker niet 's avonds laat.
Dat heb je echt overal, alleen hoe armer mensen zijn en hoe minder ze te verliezen hebben des te groter de kans dat je gouden kettinkje van je nek getrokken wordt en men je echt bewerkt met een mes om een gouden ring.
Hier blijft het meestal bij zakkenrollen, bagage stelen dat werk. Maar dat kan ons morgen ook gebeuren, ook in Appelscha of Volendam.
Das gewoon pech, doet me eraan denken dat ik nog even een kopietje van mijn paspoort moet maken voor het geval ik hem kwijtraak :idee:
viva-amber schreef: ↑
05-06-2018 21:28
Nou dan was dit iets meer. De lucht werd zwart alsof het nacht was en de wind was echt geen grap. Iedereen ging zijn ramen dichtspijkeren en dingen aan elkaar knopen om het niet weg te laten waaien. Het was eng weer, hoge golven....echt een tropische storm waarbij bomen om waaien enzo.
Die hele zwarte lucht herken ik wel, maar het dichtspijkeren en knopen (gelukkig) niet.
@Lenn, als ik ooit in de nacht in A’dam mocht stranden, dan zou ik dus juist naar de Zeedijk en omgeving gaan. Er is altijd veel volk op straat en veel politie, en de laatste ook nog eens 24-uurs cameratoezicht door de politie. En wordt het je toch te dol, dan kun je ook nog schuilen bij Het Leger des Heils. Je kunt echt geen veiligere plek vinden in Amsterdam.
Die gewapende mannen, dat doen ze daar juist omdat ze denken dat ze ons, de toeristen, daarmee een veilig gevoel geven. Dat wij het juist als signaal zien dat het dus wel onveilig zal zijn, is verkeerd gedacht. Natuurlijk moet je op je spullen letten, maar dat moet iedere toerist in Amsterdam ook. Niet met opzichtige sieraden over straat lopen, niet je portemonnee of telefoon voor het grijpen in je achterzak hebben, etc. En niet 's avonds laat in onbekend gebied gaan rondlopen.
De hotels willen ook graag dat je binnen hun hekken blijft he, en de touroperators willen graag dat je je excursie bij hen boekt en niet bij anderen. Ze dikken de verhalen daarom graag aan.

Ik zou niet zelf een auto huren om daar rond te rijden, het verkeer is chaotisch en onoverzichtelijk. Maar met taxi's kun je je prima verplaatsen, en overdag (als je goed op je spullen let) kun je ook gewoon in die busjes stappen die als een soort van OV dienen.
Pas bij de resorts op voor sankypanky's: https://en.wikipedia.org/wiki/Sanky-panky
05-06-2018 22:29
@Lenn, als ik ooit in de nacht in A’dam mocht stranden, dan zou ik dus juist naar de Zeedijk en omgeving gaan. Er is altijd veel volk op straat en veel politie, en de laatste ook nog eens 24-uurs cameratoezicht door de politie. En wordt het je toch te dol, dan kun je ook nog schuilen bij Het Leger des Heils. Je kunt echt geen veiligere plek vinden in Amsterdam.
in de jaren 70/80 was de Zeedijk echt en no go vanwege de overlast van junks en criminelen maar tegenwoordig valt het reuze mee de wallen is vooral een van de veiligste buurten van A'dam loopt veel politie in burger rond, camera's enz je hebt wel van die dealers maar ja gewoon negeren.

Vriend van mij is zelf Dominicaans en die gaat ook wel is regelmatig terug maar ook hij blijft op het resort een keer was hij gaan hardlopen op het strand en toen liep hij iets te ver en was dus van het ''resort'' af een bewaker zag hem en rade hem aan op terug te gaan.

DR heeft me nooit getrokken, ken wel een hoop mensen die er zijn geweest en het hardstikke leuk hebben gehad.
Relax we're all crazy, it's not a competition

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven