Vapers

07-09-2017 16:07 1430 berichten
Hallo,

Alweer bijna een jaar ben ik erg happy met mijn modernere e-sigaret, daarvoor heb ik meerdere modellen gehad tot aan de eerste elektrische sigaret die naar oude sokken smaakte en niet zo 'n succes was.
Deze echter heeft me compleet van het roken afgehouden, ook alweer een jaar geleden.
Het was niet mijn plan maar het is toch een soort van hobby van me geworden en vind het nog iedere keer spannend om nieuwe smaakjes uit te proberen. Uiteindelijk zal ik ook gaan stoppen met de e-sig en ben benieuwd of dat me zwaar zal gaan vallen of niet.

Zijn hier nog meer dampers om ervaringen mee uit te wisselen?

Ik damp overigens nu afwisselend liquids met 6 mg en 0 mg nicotine. Als mijn laatste flesje liquid met 6 mg op is uit mijn laatste bestelling ga ik over op de 0 mg.

Ik ben benieuwd, negatieve reacties zijn natuurlijk ook van harte welkom :hello:
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
04-06-2018 22:53
Zijn de coils ook goed van Alie? Anders ga ik ze in vervolg daar bestellen :)
Ik heb ze toevallig eergisteren daar voor het eerst besteld. Dus moet nog even afwachten. Ik hou je op de hoogte.
@NiekyD, fijn! :)
Ik moet echt leren zelf de coils te "draaien", het zag er op een filmpje kinderlijk eenvoudig uit maar ik kan dat filmpje niet meer terug vinden, helaas.
Met de eco aio ego coil doe ik nu alweer 11 dagen maar de vorige was na 2 dagen al op na intens vapen op de Lemon tart van vape dinner lady. Superzoet maar té lekker om die nooit meer te vapen. Dus zelf coils draaien staat nu op mijn to do list.
Zeikmatras had mij volgens mij hier nog een tip gegeven hoe ik goedkoop aan een doe-het-zelf pakketje kan komen.
Bobby-Pin schreef:
05-06-2018 17:54
Ik moet echt leren zelf de coils te "draaien", het zag er op een filmpje kinderlijk eenvoudig uit maar ik kan dat filmpje niet meer terug vinden, helaas.
Met de eco aio ego coil doe ik nu alweer 11 dagen maar de vorige was na 2 dagen al op na intens vapen op de Lemon tart van vape dinner lady. Superzoet maar té lekker om die nooit meer te vapen. Dus zelf coils draaien staat nu op mijn to do list.
Zeikmatras had mij volgens mij hier nog een tip gegeven hoe ik goedkoop aan een doe-het-zelf pakketje kan komen.
Heya! Ben ik weer...

Kijk even op driphacks website voor de aroma’s ik ken iemand die base verkoopt 100vg 80/20 70/30 etc. Met 3/6/9 mg de ml. Maar dan moet je me even privé een berichtje sturen.

Ik heb dus RTA’s, RDA’s en RDTA’s sinds kort... (Ja... ben uit mijn stekker gegaan... Nu ben ik van alle markten thuis)

Ik koop mijn coils pre/built op alie/wish.
Dan zijn ze al voorgedraaid en weet je de ohms al vooraf. 100 stuks voor 9 euro geloof ik. Je kan ook minder kopen...

Ook heb ik ni80 draad, ss316sl draad (clapton) en kanthal a1.... Maar zelf draaien doe ik “soms” wanneer ik grotere coils nodig heb.

Ik kan de de Merlin mini RTA aanraden of de grotere versie (4ML) merlin RTA.
Super makkelijk build deck! En passen grotere coils in (3mm/3,5mm) die gebruik ik het vaakst. En er zit een dual en single coil deck bij... Ik vind single coil het meeste smaak..

Ook de Zeus single coil rta is goed!

Tenzij je voor MTL gaat dan zou ik de bezerker mtl rta aanraden....

Linkjes voor de coils, cotton, en bouw setje kan ik je privé sturen... Weet niet of je dat hier mag neer zetten.
Trouwens,

Sinds vandaag de UD Bellus RTA binnen en ingebruik. 10tje op alie, dacht voor dat geld moet ik hem proberen...
wel kleinere coils nodig 2,5 mm en kleiner anders past het niet. Zit een “dopje” bij zodat het single coil kan worden gebouwd.
Denk dat deze ook restricted DL/MTL kan.
Net zoals de merlin mini btw.

+++ Bestelde vorig jaar ook mijn coils op alie voor de Justfog q16 orgineel en niet orgineel... waren prima te dampen! Geen verschil en stukken goedkoper.
Hoi Zeikmatras, leuk dat je er weer bent, ik moet wel even oefenen op je post, ben nog altijd niet helemaal thuis in het vakjargon het klinkt voor mij zoals dit:

https://www.youtube.com/watch?v=2X7SlCcWVVg

:rofl:
Zeikmatras schreef:
05-06-2018 18:36
Trouwens,

Sinds vandaag de UD Bellus RTA binnen en ingebruik. 10tje op alie, dacht voor dat geld moet ik hem proberen...
wel kleinere coils nodig 2,5 mm en kleiner anders past het niet. Zit een “dopje” bij zodat het single coil kan worden gebouwd.
Denk dat deze ook restricted DL/MTL kan.
Net zoals de merlin mini btw.

+++ Bestelde vorig jaar ook mijn coils op alie voor de Justfog q16 orgineel en niet orgineel... waren prima te dampen! Geen verschil en stukken goedkoper.

Ik heb 'm eventjes opgezocht. Mooi tankje!
Afbeelding

Als de coils op Alie net zo goed zijn als de Nederlandse webwinkels dan is het verstandiger om ze in bulks te kopen? Of is dat toch een beetje risky voor als er een partij slechte tussen zitten. Je brengt ze niet 123 terug naar Alie :)
Ik had hier heel wat getypt... Maar plaatsen doet ie niet... Denk door de linkjes... Ik stuur je privé even..
Zeikmatras schreef:
05-06-2018 22:04
Ik had hier heel wat getypt... Maar plaatsen doet ie niet... Denk door de linkjes... Ik stuur je privé even..
Spannend, ik ga snel even kijken :mail:
Naja! Ik heb jullie nu pas gevonden hier. :bye: Zou ik misschien mee mogen schrijven met jullie? Lijkt me leuk!
Ik zal misschien wel wat meer meelezen, maar met vlagen kan ik ook wel eens actief meeschrijven (aanleiding om überhaupt te gaan posten was nota bene een ander vape-topic).

Ik damp nu bijna 2 jaar, na 10 jaar roken en begonnen met een Justfof S14. Absoluut een MouthToLung-damper, Direct Lung bevalt mij niet.
Ik ben daarnaast sinds 1,5 jaar ook een mixerT en een bouwerT, heb zo'n 5/6 setups in de dagelijkse roulatie en mijn zoveelste tankje (RTA) is toevallig sinds vandaag onderweg. Ik geloof dat dat nummer 11 wordt.

Een paar van de tanks die Zeikmatras noemt, ben ik zelf ook heel tevreden mee, zoals de Merlin Mini en de Berserker. De grote Merlin heb ik ook, maar voor mijn manier van dampen vind ik 'm te luchtig. Qua bouwen wel een ideale beginnerstank!

Nou, laat ik eens niet meteen een heel epistel schrijven, ik kom af en toe wel even gezellig buurten bij jullie Vapesters! B)
jen16 schreef:
13-06-2018 15:41
Naja! Ik heb jullie nu pas gevonden hier. :bye: Zou ik misschien mee mogen schrijven met jullie? Lijkt me leuk!
Ik zal misschien wel wat meer meelezen, maar met vlagen kan ik ook wel eens actief meeschrijven (aanleiding om überhaupt te gaan posten was nota bene een ander vape-topic).

Ik damp nu bijna 2 jaar, na 10 jaar roken en begonnen met een Justfof S14. Absoluut een MouthToLung-damper, Direct Lung bevalt mij niet.
Ik ben daarnaast sinds 1,5 jaar ook een mixerT en een bouwerT, heb zo'n 5/6 setups in de dagelijkse roulatie en mijn zoveelste tankje (RTA) is toevallig sinds vandaag onderweg. Ik geloof dat dat nummer 11 wordt.

Een paar van de tanks die Zeikmatras noemt, ben ik zelf ook heel tevreden mee, zoals de Merlin Mini en de Berserker. De grote Merlin heb ik ook, maar voor mijn manier van dampen vind ik 'm te luchtig. Qua bouwen wel een ideale beginnerstank!

Nou, laat ik eens niet meteen een heel epistel schrijven, ik kom af en toe wel even gezellig buurten bij jullie Vapesters! B)
Gezellig! Volgens mij is iedereen welkom.... Knipoog naar Bobby-Pin. :biggrin:

Ik gebruik de Merlin zonder de “extra” plug in de base. Voor restricted DL is die plug.
En ik damp graag DL dus een heerlijke tank voor mij :)... maar je kan er idd door die vernauwde plug + spelen met de airflow een MTL tankje van maken.

Ik zat laatst ook al te kijken naar de beserker... maar dan niet MTL.... En misschien schaf ik nog wel is een keer een pod systeem aan..... Gewoon voor de heb... ofzo... (Vapen word langzaamaan een hobby...)

Inmiddels deze RTA’s in bezit : UD Bellus, 2x Merlin mini, Serpent mini, en er ligt nog een andere ergens in een vergeten hoekje...
RDTA: De Peerless en avocado..
RDA’s : Dead rabbit SQ & UD Smith...

Maar de Merlin blijft mijn grote liefde...
Zeikmatras schreef:
13-06-2018 23:38
Gezellig! Volgens mij is iedereen welkom.... Knipoog naar Bobby-Pin. :biggrin:

Ik gebruik de Merlin zonder de “extra” plug in de base. Voor restricted DL is die plug.
En ik damp graag DL dus een heerlijke tank voor mij :)... maar je kan er idd door die vernauwde plug + spelen met de airflow een MTL tankje van maken.

Ik zat laatst ook al te kijken naar de beserker... maar dan niet MTL.... En misschien schaf ik nog wel is een keer een pod systeem aan..... Gewoon voor de heb... ofzo... (Vapen word langzaamaan een hobby...)

Inmiddels deze RTA’s in bezit : UD Bellus, 2x Merlin mini, Serpent mini, en er ligt nog een andere ergens in een vergeten hoekje...
RDTA: De Peerless en avocado..
RDA’s : Dead rabbit SQ & UD Smith...

Maar de Merlin blijft mijn grote liefde...
Leuk! De grote Merlin is zelfs met de restricor erin en de AFC dicht nog wat te losjes voor mij, maar ik gebruik 'm nu om af en toe nog eens DL uit te proberen. Echt een smaakkanon is dat. De tank die onderweg is, wordt een tweede Merlin Mini (heb deze keer de Rainbow genomen, haha, lekker kitsch, ik heb 'm al in goudkleur). Die is een stuk strakker af te stellen dan zijn grote broer. Meer in mijn straatje.

Ik ben echt van de MTL tanks; de Savour RTA is nu mijn favoriet, de Skyline gebruik ik ook veel met de kleinste airdisk erin, de Berserker vind ik ook fijn, de Ares is weer wat losser maar ook een mooie tank, en de enige dripper die ik heb is de Nectar Micro (prima voor MTL voor mij). Een Kayfun Lite heb ik ook nog ergens liggen, maar die is sinds mijn favoriete tanks in mijn bezit zijn nagenoeg ongebruikt.

Qua podsystemen schijnt de Minifit van Justfog erg goed te zijn, is ook maar voor een tientje te koop bij ome Ali. Wel nogal MTL... Of een Penguin natuurlijk :-D Ik denk dat er steeds meer van dat soort apparaatjes uitkomen, het heeft ook wel wat.
Jen16 en Zeikmatras....jullie spreken nu echt arabisch voor mij :-o
Maar..ik blijf het belangstellend volgen hahaha
jen16 schreef:
14-06-2018 18:29
Leuk! De grote Merlin is zelfs met de restricor erin en de AFC dicht nog wat te losjes voor mij, maar ik gebruik 'm nu om af en toe nog eens DL uit te proberen. Echt een smaakkanon is dat. De tank die onderweg is, wordt een tweede Merlin Mini (heb deze keer de Rainbow genomen, haha, lekker kitsch, ik heb 'm al in goudkleur). Die is een stuk strakker af te stellen dan zijn grote broer. Meer in mijn straatje.

Ik ben echt van de MTL tanks; de Savour RTA is nu mijn favoriet, de Skyline gebruik ik ook veel met de kleinste airdisk erin, de Berserker vind ik ook fijn, de Ares is weer wat losser maar ook een mooie tank, en de enige dripper die ik heb is de Nectar Micro (prima voor MTL voor mij). Een Kayfun Lite heb ik ook nog ergens liggen, maar die is sinds mijn favoriete tanks in mijn bezit zijn nagenoeg ongebruikt.

Qua podsystemen schijnt de Minifit van Justfog erg goed te zijn, is ook maar voor een tientje te koop bij ome Ali. Wel nogal MTL... Of een Penguin natuurlijk :-D Ik denk dat er steeds meer van dat soort apparaatjes uitkomen, het heeft ook wel wat.
De restrictor heb ik eruit geschroefd bij de merlin mini... Ik heb de rainbow ook! En simpel black ...

Justfog q16 was mijn starter setje! Daar is ‘t allemaal mee begonnen... Maar vind de smaak daar uit bleh....

Dus keek al idd naar de mini fit! Of de Pax....
NiekyD schreef:
14-06-2018 19:24

Haha... Komt vanzelf allemaal!
NiekyD schreef:
14-06-2018 19:24
Ik sluit me aan bij NiekyD :D

Dol op pods en AIO's, dat dan weer wel en dat komt door mijn laatste aanwinst waar ik het al vaker over heb gehad. Het gemak, de smaak vind ik zelfs de veel duurdere Nautilus tank met Pico overtreffen :$ vooral met zoete zomers smaakjes erin.
De Minifit lijkt me ook wel een leuke, goeie reviews over gelezen en ook zo lekker klein.

O ja, hoi Jen16, leuk dat je hier ook meeschrijft!
Nog even een Hoi terug naar allemaal! Leuk dat ik mee mag doen :yes:

Ik ben ook met een Justfog begonnen, heel soms gebruik ik ‘m nog even maar eigenlijk niet veel meer.

Sorry NiekyD! De meeste rare termen zijn gewoon de namen van tankjes, waarbij de één een wat ‘creatievere’ naam heeft gekregen dan de ander, haha. En Mouth to Lung vs Direct Lung gaat over de manier van hijsen die je gebruikt (sigaretstijl -trek vs sisha-hijs). Bijna iedere damper heeft wel een voorkeur voor 1 van die 2.

Bobby-Pin; sowieso kunnen smaken en de beleving daarvan veel verschillen per tankje. In de ene tank smaken bakery smaken beter, in een ander komen fruitsmaken beter tot hun recht, enz.
Leuk dat je de Minifit overweegt!
Het duizelt me😂
Wat is volgens jullie een goede starters vaper?
Dragon99 schreef:
18-06-2018 19:18
Het duizelt me😂
Een AIO en dan wel de ego aio eco van Joyetech. Plaatje heb ik ergens hierboven geplakt :)
Dragon99 schreef:
18-06-2018 19:18
Het duizelt me😂
De justfog Q16. Ben er zelf erg tevreden over.
Dank jullie wel :eh:
Heb je al een keuze kunnen maken, Dragon99?
Ik heb laatst een fles base 40 pg/60 vg voor weinig weten te scoren. Nu zou ik leuke mixjes kunnen maken met driphacks. Nu nog even te druk met andere dingen maar ik denk dat ik me binnenkort me er echt in ga verdiepen. En de tips van Zeikmatras erbij halen, natuurlijk :)
jen16 schreef:
14-06-2018 21:04
Nog even een Hoi terug naar allemaal! Leuk dat ik mee mag doen :yes:

Ik ben ook met een Justfog begonnen, heel soms gebruik ik ‘m nog even maar eigenlijk niet veel meer.

Sorry NiekyD! De meeste rare termen zijn gewoon de namen van tankjes, waarbij de één een wat ‘creatievere’ naam heeft gekregen dan de ander, haha. En Mouth to Lung vs Direct Lung gaat over de manier van hijsen die je gebruikt (sigaretstijl -trek vs sisha-hijs). Bijna iedere damper heeft wel een voorkeur voor 1 van die 2.

Bobby-Pin; sowieso kunnen smaken en de beleving daarvan veel verschillen per tankje. In de ene tank smaken bakery smaken beter, in een ander komen fruitsmaken beter tot hun recht, enz.
Leuk dat je de Minifit overweegt!

Ik had Dinnerlady lemon tart, (die ongelooflijk lekker smaakte in mijn ego aio eco maar de coil in 2 dagen verstopte) in mijn Nautilus minitank gedaan omdat ik meer Aspire coils in huis, maar daarvoor zat daar Milkyman is ( die ik heel erg vies vind, ugh ugh ) en overheersend want ik krijg de smaak van de lemontart er niet doorheen ondanks nieuwe schone coil.
@Bobby-Pin, sommige smaken zijn erg hardnekkig hè, en inderdaad is de LT wel echt een coilkiller. Wel heel lekker ja!

Leuk dat je met de Driphacks gaat beginnen, welke smaken ga je maken?
Veel mixplezier alvast!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven