Ruzie....met rust laten?
woensdag 6 juni 2018 om 07:54
Lieve allemaal, mijn liefste en ik zijn vorige week getrouwd en nu op huwelijksreis op het heerlijke Mauritius. Er is echter nu een dingetje aan de hand en heb jullie advies nodig: gisteren kregen we een beetje mot over iets onbenulligs. We waren allebei een beetje boos en als dat zo is, dan sluit hij zich af voor alles. Dan laat ik m even met rust en dan maken we t weer goed.
Maar omdat we nu hier zitten, kun je je niet even gemakkelijk terugtrekken om alles op een rij te krijgen.
Nu is hij dus heel boos omdat ik in.mijn boze bui gezegd heb dat ik spijt het dat ik met zo'n kinderachtige man getrouwd ben (hij zette thee voor zichzelf en toen ik vroeg of hij ook thee voor mij wilde zetten, had hij daar geen zin in). Hij heeft toen gelijk een mail naar TUI gestuurd of we eerder naar huis konden (maar te duur) en tegen mij dat het over en uit is.
We hebben nog een week te gaan hier en voordat ik dingen doe of zeg die de situatie alleen nog maar erger maakt: wat kan ik nu het beste doen?
Beetje wazig verhaal maar weet het even niet meer......
Maar omdat we nu hier zitten, kun je je niet even gemakkelijk terugtrekken om alles op een rij te krijgen.
Nu is hij dus heel boos omdat ik in.mijn boze bui gezegd heb dat ik spijt het dat ik met zo'n kinderachtige man getrouwd ben (hij zette thee voor zichzelf en toen ik vroeg of hij ook thee voor mij wilde zetten, had hij daar geen zin in). Hij heeft toen gelijk een mail naar TUI gestuurd of we eerder naar huis konden (maar te duur) en tegen mij dat het over en uit is.
We hebben nog een week te gaan hier en voordat ik dingen doe of zeg die de situatie alleen nog maar erger maakt: wat kan ik nu het beste doen?
Beetje wazig verhaal maar weet het even niet meer......
woensdag 6 juni 2018 om 11:52
Jee To wat jammer van jullie huwelijksreis. Ik zou inplaatst van aan het strand liggen toch even tijd vrij maken om aan hem te vragen of jullie huwelijks reis nu helemaal verpest is? En of hij zich over zijn boosheid heen kan zetten om er samen in iedergeval nog een leuke vakantie van te maken.
Kan/wilt hij dat niet tja dan weet je eigenlijk wel genoeg.
Kan/wilt hij dat niet tja dan weet je eigenlijk wel genoeg.
woensdag 6 juni 2018 om 12:22
Je mag inderdaad boos zijn zonder dat de relatie meteen klapt. Maar jij wilde de relatie laten klappen om een kopje thee. Ik zou dat ook niet licht opnemen, iemand die zegt spijt te hebben van het huwelijk/relatie hoef ik niet. Ook niet, of juist niet als het in boosheid is geroepen.Curlpower schreef: ↑06-06-2018 10:20Popcorn erbij
Nee, zonder gekheid: manlief heeft verleden met veel ruzies thuis en is daar snel door van slag. Ik praat niet recht wat ik heb gezegd (want ook oprechte excuses aangeboden, zonder een 'ja maar jij') maar ik vind wel dat je af en toe best eens boos op elkaar mag zijn. Dat zou een relatie niet zomaar kapot moeten krijgen. Ik krijg nu meer en meer het idee dat hij een punt wil maken en de macht van deze ruzie in handen wil houden. Ik vind het zonde van de vakantie dus ook al ben ik nog steeds een beetje geïrriteerd, ik wil t goedmaken. Maar hij dus niet. Zo gaan onze ruzies overigens wel vaker. Maar als we thuis zijn, mag hij best een dag zwijgzaam boos zijn hoor (ieder z'n ding toch?) Maar hee, we zijn op huwelijksreis! Zet je er overheen en accepteer mijn excuses. Zo lastig moet dat toch niet zijn?
Je zegt dat dit de normale gang van zaken is, maar je vindt dat hij zich maar anders moet gedragen omdat jullie op reis zijn. Tja... Je hebt hier zelf voor gekozen, dit is de normale gang van zaken en dit is hoe het gaat. Wel of niet op vakantie maakt daar geen verschil in.
woensdag 6 juni 2018 om 12:23
Ik vind het ook te ernstig.Koffiehagedis schreef: ↑06-06-2018 08:34Waarom zeg je zulke rare dingen in een ruzie? Voor mij zou dat ook de druppel kunnen zijn hoor.
Zeg wat je meent of anders:zeg het niet.
Anders ben je niet te vertrouwen op je woord, dan is alles wat je zegt twijfelachtig , want "oh ik zei het wel, maar ik meen het niet hoor" , dat is killing voor vertrouwen .
Wat zeg je een volgende keer in een ruzie als je gekwetst/boos bent ? Kan je je dan beheersen of maak je dingen stuk ?
Goed (respectvol) ruzie maken is ook een kunst , goed bijleggen ook.
Succes ermee .
woensdag 6 juni 2018 om 12:33
woensdag 6 juni 2018 om 12:58
Eens. Vind hem een beetje overkomen alsof hij wel kan uitdelen maar niet kan incasseren. De opmerking verdient dan misschien geen schoonheidsprijs, maar ik vind het wel begrijpelijk na al dat onvriendelijke gedoe. En dan is hij opeens zo zwaar beledigd dat hij eerder naar huis wil, geen excuses wil accepteren, helemaal geen relatie meer wil.BellatrixVanDetta schreef: ↑06-06-2018 12:33Ik vind de uitspraak "ik dacht dat ik met een volwassen man getrouwd was en niet met een kinderachtige" nou echt niet zo erg hoor, gezien het feit dat die gozer de hele tijd op TO loopt te hakken.
Ik trok lekker mijn eigen plan en terug thuis maar verder zien.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 6 juni 2018 om 12:59
Eens!BellatrixVanDetta schreef: ↑06-06-2018 12:33Ik vind de uitspraak "ik dacht dat ik met een volwassen man getrouwd was en niet met een kinderachtige" nou echt niet zo erg hoor, gezien het feit dat die gozer de hele tijd op TO loopt te hakken.
Ik trok lekker mijn eigen plan en terug thuis maar verder zien.
woensdag 6 juni 2018 om 13:18
Hoezo?
woensdag 6 juni 2018 om 13:18
Geprobeerd een gesprek aan te gaan. Ook aangegeven dat hij natuurlijk het recht heeft boos te zijn maar ook wat ik er aan kan doen om er samen een leuke vakantie verder van te maken. Nogmaals gezegd dat hetgeen ik gezegd heb echt kut is en er spijt van heb. Hij geeft aan dat het allemaal niet helpt. Heeft een allergie voor ruzies en heeft geen zin meer 'in dit gedoe'. Hij schiet in een soort overlevingsmodus als er een verkeerd of geïrriteerd woord valt. Trekt een muur op. Hij heeft gezegd dat hij nog wel wil proberen om een beetje normaal tegen me doen maar wil de relatie wel verbreken.
Voel me nu erg verdrietig.....
Ik wil nu graag naar huis......
Ik wil nu graag naar huis......
woensdag 6 juni 2018 om 13:22
Nou zegCurlpower schreef: ↑06-06-2018 13:18Geprobeerd een gesprek aan te gaan. Ook aangegeven dat hij natuurlijk het recht heeft boos te zijn maar ook wat ik er aan kan doen om er samen een leuke vakantie verder van te maken. Nogmaals gezegd dat hetgeen ik gezegd heb echt kut is en er spijt van heb. Hij geeft aan dat het allemaal niet helpt. Heeft een allergie voor ruzies en heeft geen zin meer 'in dit gedoe'. Hij schiet in een soort overlevingsmodus als er een verkeerd of geïrriteerd woord valt. Trekt een muur op. Hij heeft gezegd dat hij nog wel wil proberen om een beetje normaal tegen me doen maar wil de relatie wel verbreken.
Ik wil nu graag naar huis......![]()
Je wordt wel erg zwaar afgerekend op die paar woorden die je hebt gezegd tegen hem. Iedereen zegt wel eens dingen waar je later spijt van hebt. Die prins van je moet eens wat eelt op zijn ziel kweken.
woensdag 6 juni 2018 om 13:22
He wat vervelend TO. In een ruzie moet je nooit dingen zeggen die je niet meent, maar hé je hebt je excuses ervoor aangeboden. En hij gesdroeg zich ook niet netjes met dat flesje water en door geen thee voor je te willen zetten. Dus hij mag ook best naar zz kijken en daar ook sorry voor zeggen. Dan zou het toch klaar moeten zijn? Waarom boos blijven?
Dat hij de vaardigheden mist om dit nu volwassen uit te praten is dieptriest. Dat hier nu al dagen overheen gaan. Eeuwig zonde!
Ik weet ook niet wat je nu moet doen. Misschien nog 1x iets zeggen dat je het heel graag uit wilt praten en dat je graag van hem hoort wanneer hij daar klaar voor is? Kan me alleen voorstellen dat zijn (kinderachtig) gedrag nu ook bij jou weer irritatie en verdriet veroorzaken.
Tijd voor een goed gesprek over de regels van ruzie maken.
Dat hij de vaardigheden mist om dit nu volwassen uit te praten is dieptriest. Dat hier nu al dagen overheen gaan. Eeuwig zonde!
Ik weet ook niet wat je nu moet doen. Misschien nog 1x iets zeggen dat je het heel graag uit wilt praten en dat je graag van hem hoort wanneer hij daar klaar voor is? Kan me alleen voorstellen dat zijn (kinderachtig) gedrag nu ook bij jou weer irritatie en verdriet veroorzaken.
Tijd voor een goed gesprek over de regels van ruzie maken.
woensdag 6 juni 2018 om 13:23
Jee, wat heftig allemaal. En dat nadat je elkaar net grote beloftes hebt gedaan in voor -en tegenspoed. Wat is dat dan nog waard?
Gezien alles wat je schrijft vraag ik me af waarom je überhaupt bent gaan trouwen, hij was toch voor die tijd ook al zo?
En is er voor dat waterflesje incident niet nog iets gebeurd waardoor hij zo reageerde? Of was het gewoon heel gezellig en romantisch en toen jij het flesje wilde halen begon hij over dat hij het gezeik vond?
Gezien alles wat je schrijft vraag ik me af waarom je überhaupt bent gaan trouwen, hij was toch voor die tijd ook al zo?
En is er voor dat waterflesje incident niet nog iets gebeurd waardoor hij zo reageerde? Of was het gewoon heel gezellig en romantisch en toen jij het flesje wilde halen begon hij over dat hij het gezeik vond?
woensdag 6 juni 2018 om 13:23
Sjemig ik snap dit niet zo goed? Dit moet toch al een hele tijd spelen? Waarom in godsnaam dan toch dat huwelijk doorzetten..Curlpower schreef: ↑06-06-2018 13:18Geprobeerd een gesprek aan te gaan. Ook aangegeven dat hij natuurlijk het recht heeft boos te zijn maar ook wat ik er aan kan doen om er samen een leuke vakantie verder van te maken. Nogmaals gezegd dat hetgeen ik gezegd heb echt kut is en er spijt van heb. Hij geeft aan dat het allemaal niet helpt. Heeft een allergie voor ruzies en heeft geen zin meer 'in dit gedoe'. Hij schiet in een soort overlevingsmodus als er een verkeerd of geïrriteerd woord valt. Trekt een muur op. Hij heeft gezegd dat hij nog wel wil proberen om een beetje normaal tegen me doen maar wil de relatie wel verbreken.
zonde van al die centjes en moeite.
♡
woensdag 6 juni 2018 om 13:27
Jemig dit meen je niet. Wil hij serieus scheiden om deze opmerking waar je gewoon sorry voor heeft gezegd?? Heeft ie dit ooit eerder gezegd in een ruzie?? Meent hij dat denk je?Curlpower schreef: ↑06-06-2018 13:18Geprobeerd een gesprek aan te gaan. Ook aangegeven dat hij natuurlijk het recht heeft boos te zijn maar ook wat ik er aan kan doen om er samen een leuke vakantie verder van te maken. Nogmaals gezegd dat hetgeen ik gezegd heb echt kut is en er spijt van heb. Hij geeft aan dat het allemaal niet helpt. Heeft een allergie voor ruzies en heeft geen zin meer 'in dit gedoe'. Hij schiet in een soort overlevingsmodus als er een verkeerd of geïrriteerd woord valt. Trekt een muur op. Hij heeft gezegd dat hij nog wel wil proberen om een beetje normaal tegen me doen maar wil de relatie wel verbreken.
Ik zou zeggen dat hij geen dingen moet zeggen die hij niet meent. En dat je hier heel erg verdrietig en gekwetst van raakt. Dat het niet realistisch is om een relatie te verwachten zonder ruzie. Dat als hij hier echt om wilt scheiden je dat uitermate vreemd vindt.
Is er niet meer aan de hand? Hij viel tenslotte ook al uit het niets chagrijnig tegen je uit over dat flesje water? Bleef daarna mokken? Ging jullie relatie wel goed voor jullie gingen trouwen?
appelientjex wijzigde dit bericht op 06-06-2018 13:29
6.09% gewijzigd
woensdag 6 juni 2018 om 13:36
Jullie zijn net pas getrouwd... Hij heeft 'beloof je haar trouw in goede en slechte tijden, bij voorspoed en tegenslag, bij gezondheid en in ziekte, tot het eind van je leven' niet echt begrepen, of wel? Snapt hij wat een huwelijk is?
woensdag 6 juni 2018 om 13:44
Als hij de relatie om zoiets al wil verbreken, omdat hij allergisch is voor ruzie, dan was dat toch binnen de kortste keren wel gebeurd. Vervelend dat je nu helemaal daar zit en niet weg kan. Ik zou proberen een ander hotel te boeken en de rest van de vakantie mijn eigen weg gaan. Een vakantie die begon als huwelijksreis, maar eindigt in een scheiding, dat wordt natuurlijk niks, dan voel je je alleen maar doodongelukkig.
Ik vraag me wel hetzelfde af als appelientje: is dit niet een poging om wraak te nemen en jou te breken, zodat je het voortaan wel uit je hoofd laat om ruzie met hem te maken?
Als dat het is, zou ik evengoed sterk overwegen om die scheiding door te zetten, maar ik denk niet dat je verbaasd moet zijn als hij na deze reis opeens wil praten en je dan het gevoel heeft dat hij je een enorme gunst verleent door je nog een kans te geven.
Voor nu zou ik zo snel mogelijk een ander hotel regelen.
Ik vraag me wel hetzelfde af als appelientje: is dit niet een poging om wraak te nemen en jou te breken, zodat je het voortaan wel uit je hoofd laat om ruzie met hem te maken?
Als dat het is, zou ik evengoed sterk overwegen om die scheiding door te zetten, maar ik denk niet dat je verbaasd moet zijn als hij na deze reis opeens wil praten en je dan het gevoel heeft dat hij je een enorme gunst verleent door je nog een kans te geven.
Voor nu zou ik zo snel mogelijk een ander hotel regelen.
Don't waste your time on jealousy,
woensdag 6 juni 2018 om 13:46
Vind t lastig. Dit is wel een patroon maar omdat ik weet wat er in zijn rugzak zit, ben ik iets voorzichtiger geworden. We hebben het er al vaker over gehad (ook na het huwelijksaanzoek!) En toen gaf hij ook aan dat hij het lastig vindt maar dat onze liefde voor elkaar zo groot is dat hij het wel aankan. Anders waren we nooit getrouwd (!) We hebben het in de weken voor ons huwelijk wat vaker ter sprake gebracht maar het antwoord was steeds hetzelfde: dit gaan wij doen. En als het nodig is met hulp.
En dan nu dit....
Ik denk dat hij bang is dat ik hem verlaat en dat hij daarom van tijd tot tijd de muur optrekt. En om zelf de touwtjes in handen te houden, zegt hij dit bij voorbaat naar mijn idee.
Ik wil t liefst naar huis want met elkaar op vakantie zijn zonder samen te eten, praten, vrijen, leuke dingen doen, is natuurlijk geen optie. En het klinkt okee om de hele dag op je strandbedje te liggen maar het is een all-inclusive resort met allemaal koppels. Dat voelt niet fijn en als je dan in je uppie gaat eten zonder je geliefde.....dat is kut.
En dan nu dit....
Ik denk dat hij bang is dat ik hem verlaat en dat hij daarom van tijd tot tijd de muur optrekt. En om zelf de touwtjes in handen te houden, zegt hij dit bij voorbaat naar mijn idee.
Ik wil t liefst naar huis want met elkaar op vakantie zijn zonder samen te eten, praten, vrijen, leuke dingen doen, is natuurlijk geen optie. En het klinkt okee om de hele dag op je strandbedje te liggen maar het is een all-inclusive resort met allemaal koppels. Dat voelt niet fijn en als je dan in je uppie gaat eten zonder je geliefde.....dat is kut.