Ruzie....met rust laten?
woensdag 6 juni 2018 om 07:54
Lieve allemaal, mijn liefste en ik zijn vorige week getrouwd en nu op huwelijksreis op het heerlijke Mauritius. Er is echter nu een dingetje aan de hand en heb jullie advies nodig: gisteren kregen we een beetje mot over iets onbenulligs. We waren allebei een beetje boos en als dat zo is, dan sluit hij zich af voor alles. Dan laat ik m even met rust en dan maken we t weer goed.
Maar omdat we nu hier zitten, kun je je niet even gemakkelijk terugtrekken om alles op een rij te krijgen.
Nu is hij dus heel boos omdat ik in.mijn boze bui gezegd heb dat ik spijt het dat ik met zo'n kinderachtige man getrouwd ben (hij zette thee voor zichzelf en toen ik vroeg of hij ook thee voor mij wilde zetten, had hij daar geen zin in). Hij heeft toen gelijk een mail naar TUI gestuurd of we eerder naar huis konden (maar te duur) en tegen mij dat het over en uit is.
We hebben nog een week te gaan hier en voordat ik dingen doe of zeg die de situatie alleen nog maar erger maakt: wat kan ik nu het beste doen?
Beetje wazig verhaal maar weet het even niet meer......
Maar omdat we nu hier zitten, kun je je niet even gemakkelijk terugtrekken om alles op een rij te krijgen.
Nu is hij dus heel boos omdat ik in.mijn boze bui gezegd heb dat ik spijt het dat ik met zo'n kinderachtige man getrouwd ben (hij zette thee voor zichzelf en toen ik vroeg of hij ook thee voor mij wilde zetten, had hij daar geen zin in). Hij heeft toen gelijk een mail naar TUI gestuurd of we eerder naar huis konden (maar te duur) en tegen mij dat het over en uit is.
We hebben nog een week te gaan hier en voordat ik dingen doe of zeg die de situatie alleen nog maar erger maakt: wat kan ik nu het beste doen?
Beetje wazig verhaal maar weet het even niet meer......
woensdag 6 juni 2018 om 09:51
Precies wat ik wilde typen!sugarmiss schreef: ↑06-06-2018 08:48Hoe kom je er bij dat de ruzie om iets onbenullig gaat? Dit gaat juist over hele belangrijke dingen.
Als hij thee maakt zonder jou te vragen of jij ook wil en vervolgens weigert om thee voor je te zetten als jij aangeeft ook graag te willen dan laat hij zien dat hij een egoïstische man is die alleen maar aan zich zelf denkt en die niets voor je over heeft.
Het soort man met wie je niet eens zou moeten willen trouwen.
Als jij vervolgens reageert met dat je spijt hebt van je huwelijk dan voelt dat heel onveilig voor hem.
In een relatie wil je je geliefd en geborgen voelen. Dat gaat niet met een vriendin die het moment zegt dat ze van je houdt en met je wil trouwen en het andere moment roept dat ze spijt heeft dat ze met je getrouwd is. Want hoe zit het nu echt? Houdt ze nu wel of niet van je.
Ik zou er als ik jou was serieus rekening mee houden dat je huwelijk over is. Dat hij gelijk Tui mailt zegt veel.
Mochten jullie het bijleggen ga dan bij terugkomst in relatie therapie. Jullie kunnen totaal niet met elkaar communiceren en hebben totaal niet door wat jullie gedrag met de ander doet.
Mensen vinden sommige dingen gauw zo onbenullig en klein, terwijl er juist zoveel vanuit de basis in verscholen ligt. Maar er dan overheen stappen óf juist mega ruzie over maken, zonder eens goed met elkaar te communiceren. Zo zonde!
woensdag 6 juni 2018 om 09:53
Jeetje dit meen je niet. Zo'n ruzie owv een kopje thee. Op jullie huwelijksreis nota bene.
Die opmerking dat je spijt hebt met hem getrouwd te zijn (tijdens jullie huwelijksreis!) vind ik er ook nogal over. Hij had een keer geen zin om jouw een kopje thee te halen. Big deal. Om daardoor te gaan twijfelen over jullie huwelijk... Zijn reactie is ook nogal overtrokken: Meteen mailen om naar huis te kunnen.
Jullie zijn getrouwd! Als jullie dit akkefietje al niet redden dan vraag ik me af hoe jullie in godsnaam tot aan het altaar zijn geraakt.
Ik zou tegen de lunch toch nog eens het gesprek aangaan en zeggen dat het je ontzettend spijt en dat je heel graag samen met hem wilt verder genieten van jullie tijd samen daar. Laat hem weten dat je hem wel degelijk heel graag ziet en dat je zoiets naars nooit meer zal zeggen.
Die opmerking dat je spijt hebt met hem getrouwd te zijn (tijdens jullie huwelijksreis!) vind ik er ook nogal over. Hij had een keer geen zin om jouw een kopje thee te halen. Big deal. Om daardoor te gaan twijfelen over jullie huwelijk... Zijn reactie is ook nogal overtrokken: Meteen mailen om naar huis te kunnen.
Jullie zijn getrouwd! Als jullie dit akkefietje al niet redden dan vraag ik me af hoe jullie in godsnaam tot aan het altaar zijn geraakt.
Ik zou tegen de lunch toch nog eens het gesprek aangaan en zeggen dat het je ontzettend spijt en dat je heel graag samen met hem wilt verder genieten van jullie tijd samen daar. Laat hem weten dat je hem wel degelijk heel graag ziet en dat je zoiets naars nooit meer zal zeggen.
woensdag 6 juni 2018 om 09:54
Hear hear!sugarmiss schreef: ↑06-06-2018 08:48Hoe kom je er bij dat de ruzie om iets onbenullig gaat? Dit gaat juist over hele belangrijke dingen.
Als hij thee maakt zonder jou te vragen of jij ook wil en vervolgens weigert om thee voor je te zetten als jij aangeeft ook graag te willen dan laat hij zien dat hij een egoïstische man is die alleen maar aan zich zelf denkt en die niets voor je over heeft.
Het soort man met wie je niet eens zou moeten willen trouwen.
Als jij vervolgens reageert met dat je spijt hebt van je huwelijk dan voelt dat heel onveilig voor hem.
In een relatie wil je je geliefd en geborgen voelen. Dat gaat niet met een vriendin die het moment zegt dat ze van je houdt en met je wil trouwen en het andere moment roept dat ze spijt heeft dat ze met je getrouwd is. Want hoe zit het nu echt? Houdt ze nu wel of niet van je.
Ik zou er als ik jou was serieus rekening mee houden dat je huwelijk over is. Dat hij gelijk Tui mailt zegt veel.
Mochten jullie het bijleggen ga dan bij terugkomst in relatie therapie. Jullie kunnen totaal niet met elkaar communiceren en hebben totaal niet door wat jullie gedrag met de ander doet.
woensdag 6 juni 2018 om 10:08
Het ging om een kopje thee! Jij trekt het veel te veel uit zijn verband. Mensen die gaan scheiden, man, waar gaat het over....sugarmiss schreef: ↑06-06-2018 09:45En jij wordt wel blij als je man zegt stomme trut ik wou dat ik nooit met jou getrouwd was?
Reken maar dat dit aan jegaat vreten als het meerdere keren tegen je gezegd wordt.
Dan krijg je echt wel liever te horen ik vind het vervelend dat je geen kopje thee voor mij wil maken. Dan krijg ik het gevoel dat je niet om mij geeft.
Maar als je zelf boos bent op iemand dan voelt het natuurlijker veel lekkerder om het eerste te roepen.
Dan zou ik dat ook veel liever roepen. Maar je maakt er wel wat mee kapot.
En er zijn inderdaad veel mensen die niet zulke fijne dingen zeggen tijdens een ruzie. Maar er zijn ook veel mensen die gaan scheiden.
Ik kan je 1 ding zeggen; als ik zo”n betuttelende reactie had gekregen “ik vind het heel vervelend/naar dat je geen thee wilt zetten, ik kan het ook zelf maar nu voelt het alsof je geen moeite voor me wilt doet en dat vind ik naar” dan was ik serieus met de verkeerde persoon getrouwd! En was ik al ver voor ons trouwen hard weggehold.
Maar al met al, de tweede post van TO doet me vermoeden dat dit óf allemaal flauwekul is, óf die vent heeft echt een steekje los.
woensdag 6 juni 2018 om 10:08
Ook een vraag die door mijn hoofd geschoten is. En deze ook: hoelang hadden TO en de bruidegom een relatie alvorens in het huwelijksbootje te stappen?
Maar die laatste vraag is eigenlijk irrelevant aangezien ze elkaar toch echt hebben gezegd elkaar lief te hebben in goede en kwade dagen. En nu zouden ze tijdens hun huwelijksreis al uit elkaar gaan owv een kopje thee? Dat valt voor mij zelfs niet in de categorie "kwade dagen".
woensdag 6 juni 2018 om 10:10
Eens en even een tvp want ik wil weten hoe dit aflooptBearnaise schreef: ↑06-06-2018 10:08Ook een vraag die door mijn hoofd geschoten is. En deze ook: hoelang hadden TO en de bruidegom een relatie alvorens in het huwelijksbootje te stappen?
Maar die laatste vraag is eigenlijk irrelevant aangezien ze elkaar toch echt hebben gezegd elkaar lief te hebben in goede en kwade dagen. En nu zouden ze tijdens hun huwelijksreis al uit elkaar gaan owv een kopje thee? Dat valt voor mij zelfs niet in de categorie "kwade dagen".
woensdag 6 juni 2018 om 10:20
Popcorn erbij 
Nee, zonder gekheid: manlief heeft verleden met veel ruzies thuis en is daar snel door van slag. Ik praat niet recht wat ik heb gezegd (want ook oprechte excuses aangeboden, zonder een 'ja maar jij') maar ik vind wel dat je af en toe best eens boos op elkaar mag zijn. Dat zou een relatie niet zomaar kapot moeten krijgen. Ik krijg nu meer en meer het idee dat hij een punt wil maken en de macht van deze ruzie in handen wil houden. Ik vind het zonde van de vakantie dus ook al ben ik nog steeds een beetje geïrriteerd, ik wil t goedmaken. Maar hij dus niet. Zo gaan onze ruzies overigens wel vaker. Maar als we thuis zijn, mag hij best een dag zwijgzaam boos zijn hoor (ieder z'n ding toch?) Maar hee, we zijn op huwelijksreis! Zet je er overheen en accepteer mijn excuses. Zo lastig moet dat toch niet zijn?
Nee, zonder gekheid: manlief heeft verleden met veel ruzies thuis en is daar snel door van slag. Ik praat niet recht wat ik heb gezegd (want ook oprechte excuses aangeboden, zonder een 'ja maar jij') maar ik vind wel dat je af en toe best eens boos op elkaar mag zijn. Dat zou een relatie niet zomaar kapot moeten krijgen. Ik krijg nu meer en meer het idee dat hij een punt wil maken en de macht van deze ruzie in handen wil houden. Ik vind het zonde van de vakantie dus ook al ben ik nog steeds een beetje geïrriteerd, ik wil t goedmaken. Maar hij dus niet. Zo gaan onze ruzies overigens wel vaker. Maar als we thuis zijn, mag hij best een dag zwijgzaam boos zijn hoor (ieder z'n ding toch?) Maar hee, we zijn op huwelijksreis! Zet je er overheen en accepteer mijn excuses. Zo lastig moet dat toch niet zijn?
woensdag 6 juni 2018 om 10:29
Klikt als een rake analyse TO. Misschien kun je zeggen: "Ik ben naar het strand. Als je zin hebt zie ik je wel verschijnen. Doei!". En als hij je vanavond nog steeds negeert dan zeg je waar je eten gaat en zwaai je weer vriendelijk.
Gewoon een beetje doen of je gek bent. Als hij blij wordt van binnen zitten en mokken dan zou ik er niet naast blijven hangen. Hij moet zichzelf blijkbaar nog oprapen. Weinig volwassen, al kun je dat beter niet nogmaals tegen hem zeggen.
Gewoon een beetje doen of je gek bent. Als hij blij wordt van binnen zitten en mokken dan zou ik er niet naast blijven hangen. Hij moet zichzelf blijkbaar nog oprapen. Weinig volwassen, al kun je dat beter niet nogmaals tegen hem zeggen.
woensdag 6 juni 2018 om 10:39
Toch klink je alsof je vindt dat hij zich er maar overheen moet zetten. Alsof jij bepaalt dat de ruzie over moet zijn. Je kunt niet voor een ander bepalen hoe die zich moet voelen. Als er eerst (op huwelijksreis nog wel!) tegen me gezegd zou worden dat mijn lief spijt heeft dat ie met me getrouwd is om een vervolgens ook nog eens te vinden dat 'het niet zo lastig moet zijn' om excuses te accepteren en me er overheen te zetten, dan zou ik dubbel gekwetst zijn. Lijkt wel of jullie een machtsspelletje met elkaar spelen ipv een liefdesleven delen.Curlpower schreef: ↑06-06-2018 10:20Popcorn erbij
Vraag eens gewoon wat hij nu nodig heeft. Wat je moet doen of laten om samen verder te kunnen. Luister naar hem. Grote kans dat je dan andersom ook die ruimte gaat krijgen.
woensdag 6 juni 2018 om 10:46
apiejapie schreef: ↑06-06-2018 10:39Toch klink je alsof je vindt dat hij zich er maar overheen moet zetten. Alsof jij bepaalt dat de ruzie over moet zijn. Je kunt niet voor een ander bepalen hoe die zich moet voelen. Als er eerst (op huwelijksreis nog wel!) tegen me gezegd zou worden dat mijn lief spijt heeft dat ie met me getrouwd is om een vervolgens ook nog eens te vinden dat 'het niet zo lastig moet zijn' om excuses te accepteren en me er overheen te zetten, dan zou ik dubbel gekwetst zijn. Lijkt wel of jullie een machtsspelletje met elkaar spelen ipv een liefdesleven delen.
Vraag eens gewoon wat hij nu nodig heeft. Wat je moet doen of laten om samen verder te kunnen. Luister naar hem. Grote kans dat je dan andersom ook die ruimte gaat krijgen.
Ik zou lekker op het strand gaan liggen.
woensdag 6 juni 2018 om 11:12
Nu ik weet dat hij snel van slag is bij ruzie vind ik je opmerking nog erger. Hoe kan je ruzie maken als je er gelijk tegen je gezegd wordt dat je spijt hebt van het huwelijk. Dan kan je ook niets meer. Je hebt je excuses aangeboden, maar zou je het volgende keer weer zeggen?Curlpower schreef: ↑06-06-2018 10:20Popcorn erbij
Laat hem met rust en hij komt wel weer naar je toe als hij daar aan toe is. Dat kan je niet afdwingen.
woensdag 6 juni 2018 om 11:21
Verhaal beetje uit z'n verband getrokken. Het oorspronkelijke akkefietje waar iemand om ging zitten mokken. Was dat we gisterochtend naar een botanische tuin in de buurt gingen. Ik was m'n flesje water vergeten en wilde dat uit de auto halen (30 graden dus zonder water geen optie) en omdat hij doorliep dacht ik dat hij me niet gehoord had dus ik zei nog een keer dat ik mijn flesje water ging halen uit de auto. En toen zei hij (out of the blue): wat loop je nou te zeiken over je flesje water!!!!! Ik was in de war van zijn reactie en hij chagrijnig. Dus terug naar het resort en boos zitten zijn. Ik vond t best overdreven dus toen hij die middag weigerde ook voor mij een kopje thee te zetten heb ik in mijn irritatie geroepen dat ik dacht dat ik een volwassen man getrouwd was en niet zo'n kinderachtige. En dat ik daar spijt van had. Daar heb ik die avond mijn oprechte excuses voor aangeboden. Maar hij blijft boos. Terwijl de oorsprong van deze kutruzie is dat hij tegen mij uitviel.
Ik lig nu lekker in de zon op m'n strandbedje. Dat dan weer wel. Maar ik verwacht nu een klein beetje dat de rest van het goedmaken van zijn kant komt. Heb geprobeerd een gesprek te beginnen maar daar heeft hij duidelijk geen zin in. Dus dat.... #kopjethee
Ik lig nu lekker in de zon op m'n strandbedje. Dat dan weer wel. Maar ik verwacht nu een klein beetje dat de rest van het goedmaken van zijn kant komt. Heb geprobeerd een gesprek te beginnen maar daar heeft hij duidelijk geen zin in. Dus dat.... #kopjethee
woensdag 6 juni 2018 om 11:28
Ik zou hem lekker met TUI laten regelen dat hij naar huis kan.Curlpower schreef: ↑06-06-2018 11:21Verhaal beetje uit z'n verband getrokken. Het oorspronkelijke akkefietje waar iemand om ging zitten mokken. Was dat we gisterochtend naar een botanische tuin in de buurt gingen. Ik was m'n flesje water vergeten en wilde dat uit de auto halen (30 graden dus zonder water geen optie) en omdat hij doorliep dacht ik dat hij me niet gehoord had dus ik zei nog een keer dat ik mijn flesje water ging halen uit de auto. En toen zei hij (out of the blue): wat loop je nou te zeiken over je flesje water!!!!! Ik was in de war van zijn reactie en hij chagrijnig. Dus terug naar het resort en boos zitten zijn. Ik vond t best overdreven dus toen hij die middag weigerde ook voor mij een kopje thee te zetten heb ik in mijn irritatie geroepen dat ik dacht dat ik een volwassen man getrouwd was en niet zo'n kinderachtige. En dat ik daar spijt van had. Daar heb ik die avond mijn oprechte excuses voor aangeboden. Maar hij blijft boos. Terwijl de oorsprong van deze kutruzie is dat hij tegen mij uitviel.
woensdag 6 juni 2018 om 11:43
Curlpower schreef: ↑06-06-2018 10:20Popcorn erbij
JIj bent nog steeds aan het hij-bakken zie ik.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.