Introvert

07-06-2018 22:19 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Ik ben er de laatste tijd achter gekomen dat ik best wel introvert ben, ik ben niet super onsociaal ik hou van uitgaan met vrienden en leuke dingen doen. (Maar ik kan ook rustig met 30 graden thuis alleen een film kijken met de gordijnen dicht.)

T probleem is zodra er nieuwe mensen / onbekenden erbij komen komen kijken op festivals en andere partijen kan ik vaak niet goed connecten met hun. Dit komt eigenlijk ook omdat ik niet heel erg veel praat, niet veel gesprekstof en ik weet gewoon niet waar ik over moet praten met ze.

Ik praat van mezelf niet heel veel en ik merk de laatste tijd dat ik hier best wel erg last van heb, mijn moeder zei dit al tegen me zo'n 5 jaar geleden dat ik meer moest gaan praten. Niet alleen met bekenden maar ook met goede vrienden heb ik vaak weinig te zeggen en is er geen gesprekstof. Ik probeer dan ook soms uitjes met z'n 2en te vermijden en ben liever in een groep. T licht er ook heel erg aan met wie ik ben natuurlijk, met sommige vrienden kan ik echt niet een hele dag met ze 2en wat gezelligs doen en met de andere weer wel.

Eigenlijk is mijn probleem ook dat ik zo weinig praat. En ben ik bang hier probemen mee te krijgen in relaties.

Heeft er iemand tips en of ideeën voor mij?

Ik hoor jullie graag!
Misschien niet inzetten op meer praten, maar inzetten op meer vragen. Stel vragen aan de ander. Stel open vragen waar je geen ja of nee op kunt zeggen. Het eerste voordeel is dat je zelf niet hoeft te praten, het 2e voordeel is dat mensen vaak graag over zichzelf praten en je dus heel aardig vinden 8-)
Zelfde probleem hier, dus ik lees mee :-]
Weinig praten is niet hetzelfde als introvert zijn, en dat je als introvert liever met een groep bent is eigenaardig.

Ben je niet gewoon verlegen? Dat is iets anders.
psyche/introvert-schrijf-mee/list_messa ... 7#27822337

Kun je een paar dagen vooruit,
Zalmsnipper schreef:
07-06-2018 22:26
Misschien niet inzetten op meer praten, maar inzetten op meer vragen. Stel vragen aan de ander. Stel open vragen waar je geen ja of nee op kunt zeggen. Het eerste voordeel is dat je zelf niet hoeft te praten, het 2e voordeel is dat mensen vaak graag over zichzelf praten en je dus heel aardig vinden 8-)
Dit inderdaad! En waarom praat je weinig? Als je daar achter bent kun je kijken wat je eraan kunt doen, om wel meer te (durven) vertellen/delen.
Don't be a salad, be the best goddamn broccoli you could ever be.
Ik denk dat je ambivert bent, ben ik volgens mij ook. Mag graag met vrienden leuke dingen doen en dan ben ik ook wel de gangmaker, maar als ik mensen niet goed ken kijk ik liever de kat uit de boom en ben ik afwachtend.
Is wel veel leesvoer over online, ook met tips.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven