Gezondheid alle pijlers

Stem kwijt

07-06-2018 22:36 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ben sinds gisteren m'n stem kwijt. Dit komt de laatste jaren met regelmaat voor (zo'n 4x per jaar). Begint met keelpijn en heesheid en daarna ben ik niet meer verstaanbaar. Soms duurt het een paar dagen, maar ook weleens weken. Erg vermoeiend en onhandig.
Niet praten is geen optie ivm werk, fluisteren doe ik niet, met zout gorgelen helpt ook niet.
Heeft iemand DE tip waardoor mijn stem weer zo snel mogelijk de oude is?
Logopedie. Een goede logopediste kan je hiermee helpen en preventief tips geven om te voorkomen.
"After all this time?" "Always."
Logopedie inderdaad, helpt het beste op de lange termijn!

En voor op de korte termijn, thee van gember (verse gember, geen zakjes thee waar ook 1 schilfer gember in zit).

en Islamoos..
chocoladeaardbei wijzigde dit bericht op 07-06-2018 22:43
1.08% gewijzigd
Als het zo vaak (vier keer per jaar is behoorlijk vaak) gebeurt zou ik contact opnemen met een logopedist om te kijken of die adviezen heeft.

Mijn buurvrouw is basisschoollerares en die was een paar jaar geleden ook regelmatig haar stem kwijt (wat ivm werk heel onhandig was), zij is naar een logopedist geweest en daar bleek dat zij haar stem niet goed gebruikte (vraag me niet hoe, ik heb er geen verstand van). Maar met tips en oefeningen van de logopedist heeft ze nu geen last meer van het regelmatig kwijt zijn van haar stem.
Logopedie....daar was ik nou nooit opgekomen. Dankje!

Ga morgen eerst gember scoren :-)
Als ik mezelf terug luistee op video heb ik best een zware stem, misschien dat ik mijn stem inderdaad verkeerd gebruik ofzo.
Was in het verleden ook een stevige roker, maar nu al 3 jaar gestopt. Misschien dat dat er nog iets mee te maken heeft.
Zal eens contact opnemen met een logopedist.
Logopedist vragen naar Lax Vox, beste tip ever!
Bedankt voor de tip bananendoos.

Op dit moment hoest ik me de longen uit mijn lijf en voel ik me goed belabberd.
Meestal gaat dat toch andersom :-?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven