Bekendste vrouw ter wereld?
donderdag 7 juni 2018 om 23:35
stripverhaal schreef: ↑07-06-2018 23:32Zij is de patroonheilige van de blinden (vandaar de ogen op het schoteltje)
De wat?
donderdag 7 juni 2018 om 23:35
Bijzonder. Thnx voor de uitlegstripverhaal schreef: ↑07-06-2018 23:32Zij is de patroonheilige van de blinden (vandaar de ogen op het schoteltje)
donderdag 7 juni 2018 om 23:37
Beschermheilige van de blinden. Een martelaar wier ogen zijn uitgestoken maar toch bleef ze zien.
Daarnaast is ze in Italie een soort Sinterklaas, die net als Sinterklaas wordt vereerd als beschermheilige van prostituees (jaja, daar hoor je nog maar weinig over de laatste jaren) en cadeautjes komt brengen aan kinderen - die dan een wortel klaarleggen voor haar... ezel en wat eten voor haar en haar knecht... nee niet Piet maar Gastaldo.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
donderdag 7 juni 2018 om 23:40
Oh, wat een verhaal maar ze klinkt wel als een topwijf, deze Lucy hoort ook in het rijtje.Dana schreef: ↑07-06-2018 23:37Beschermheilige van de blinden. Een martelaar wier ogen zijn uitgestoken maar toch bleef ze zien.
Daarnaast is ze in Italie een soort Sinterklaas, die net als Sinterklaas wordt vereerd als beschermheilige van prostituees (jaja, daar hoor je nog maar weinig over de laatste jaren) en cadeautjes komt brengen aan kinderen - die dan een wortel klaarleggen voor haar... ezel en wat eten voor haar en haar knecht... nee niet Piet maar Gastaldo.
donderdag 7 juni 2018 om 23:45
Nu je het zegt, Nijntje draagt altijd jurkjes, maar Nijntje lijkt me dan eerder een meisje. Nog geen vrouw maar wel leuk gevonden als bekendste vrouw van de wereldstripverhaal schreef: ↑07-06-2018 23:42In de boekjes wordt er regelmatig verwezen naar “zij” als het over Nijntje gaat, dus toch vrouwelijk.
donderdag 7 juni 2018 om 23:45
Luciafeest: https://nl.wikipedia.org/wiki/Luciafeest
"Italië
In het noorden van Italië lijkt het Luciafeest op het sinterklaasfeest uit Nederland en België, maar ook op de Britse Father Christmas en Grootvadertje Vorst uit Rusland. Sint-Lucia brengt in de nacht van 12 op 13 december, vergezeld van haar ezel en haar helper Castaldo, cadeaus aan de brave kinderen en kolen aan de stoute kinderen. Kinderen kunnen Sint-Lucia een verlanglijst schrijven en laten bij het naar bed gaan op tafel een bord met sinaasappels, koekjes of koffie achter voor Lucia, hooi of een wortel voor de ezel en rode wijn voor Castaldo. De kinderen wordt verteld vroeg naar bed te gaan, want als ze de heilige zien, zal zij as in hun ogen strooien, waardoor ze verblind kunnen raken. De volgende dag vinden de kinderen hun bord gevuld met snoep en zoeken ze hun cadeaus, die in het huis verstopt zijn. "
"Italië
In het noorden van Italië lijkt het Luciafeest op het sinterklaasfeest uit Nederland en België, maar ook op de Britse Father Christmas en Grootvadertje Vorst uit Rusland. Sint-Lucia brengt in de nacht van 12 op 13 december, vergezeld van haar ezel en haar helper Castaldo, cadeaus aan de brave kinderen en kolen aan de stoute kinderen. Kinderen kunnen Sint-Lucia een verlanglijst schrijven en laten bij het naar bed gaan op tafel een bord met sinaasappels, koekjes of koffie achter voor Lucia, hooi of een wortel voor de ezel en rode wijn voor Castaldo. De kinderen wordt verteld vroeg naar bed te gaan, want als ze de heilige zien, zal zij as in hun ogen strooien, waardoor ze verblind kunnen raken. De volgende dag vinden de kinderen hun bord gevuld met snoep en zoeken ze hun cadeaus, die in het huis verstopt zijn. "
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
donderdag 7 juni 2018 om 23:54
Ja hè? Dat vind ik ook. Mijn favoriete verbeelding van die Lucy is Amanda Lear (ben je oud genoeg om die te kennen?) die voor Salvador Dali ooit poseerde met een bordje eieren, voor in de Vogue. Absolute Edelkitsch.
donderdag 7 juni 2018 om 23:56
Ja van Follow me, was ze nou echt een vrouw of een man?
Of wellicht transgender?
vrijdag 8 juni 2018 om 00:06
Dat denk ik ook niet. Maar hoop hier op dirt forum wat volwassener mensen te zien.bethweeter schreef: ↑07-06-2018 23:49Ik denk dat een heleboel jongeren al niet meer weten wie Jacky Kennedy was. En kinderen al helemaal niet.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
vrijdag 8 juni 2018 om 00:07
vrijdag 8 juni 2018 om 10:29
Mijn zoon is maar een paar jaar ouder dan de jouwe, volgens mij, maar die herkende toch best veel mensen hoor. (nouja, hij keek maar een paar minuten mee) Nou zat de hele set van suits er volgens mij ook en sowieso herkende hij vele acteurs. Oude en jonge, ook als ik ze niet herkende.fashionvictim schreef: ↑07-06-2018 23:01Mijn puber herkent Madonna niet en zegt alleen "oh ja, dat is die saaie muziek die jij leuk vindt". Hij herkent haar muziek dus wel op de radio maar haar zelf niet.
Oprah herkende hij wel bij het huwelijk van Meghan en Harry, dat was de enige gast die hij herkende, zelfs David Beckham zei hem niks.
Beckham sowieso.
Later is nu