Dreumes topic II
dinsdag 15 mei 2018 om 13:21
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
vrijdag 8 juni 2018 om 13:42
Ik lees nu je topic van vorige maand en sluit me aan bij Shaunthesheep. Ik zou eens advies inwinnen bij de huisarts, het cb of een diëtist, zo te horen komt je kind veel voedingsstoffen tekort.Driewieler01 schreef: ↑08-06-2018 12:26Wie heeft tips voor lekker en gezond avondeten voor dreumes (20 maanden)
Eet al weken niks in de avond (oke wel iets, maar echt 1 a 2 theelepels)
vrijdag 8 juni 2018 om 14:56
Zoon was vanochtend schijnbaar ook niet te genieten dus vriend heeft hem om 8u weer in bed gedeponeerd en het mannetje heeft gewoon 4 uur (!) geslapen. Was nodig blijkbaar.
Driewieler, soms helpt het om je kind wat te eten te geven in de kinderwagen of voor de tv. Dan eten ze terwijl ze afgeleid zijn soms meer. Geen lange termijn oplossing maar wel even fijn voor de broodnodige voedingstoffen.
Verder sluit ik me aan bij de rest en zou ik je een kinderdieetist aanraden.
Driewieler, soms helpt het om je kind wat te eten te geven in de kinderwagen of voor de tv. Dan eten ze terwijl ze afgeleid zijn soms meer. Geen lange termijn oplossing maar wel even fijn voor de broodnodige voedingstoffen.
vrijdag 8 juni 2018 om 15:55
Bedoel je dan een dietist? Het consultatie bureau vond het geen probleem omdat ze lengte en gewicht op de +1 lijn zit.ShaunTheSheep schreef: ↑08-06-2018 12:55Driewieler, ik heb in april je eet-topic gelezen. Je kindje eet slecht en te weinig. Kun je niet een keer (evt via de huisarts) een afspraak maken met een voedingsdeskundige? Een paar receptjes in dit topic gaan je niet ècht helpen denk ik. Dan kun je langzaamaan nieuwe smaken gaan introduceren en je kind beter leren eten; qua gezond eten en qua hoeveelheid eten. Ik hoop echt dat er snel verbetering komt dan voor jullie.
Ze ontbijt wel altijd en middag eet ze wat kleins, fruit of iets dergeljiks en avond wat hapjes.
vrijdag 8 juni 2018 om 15:57
Komt vaak niet uit om samen te eten (ivm werktijden). Dus vaak eet ze alleen.nena_ schreef: ↑08-06-2018 13:04Onze dreumes eet het liefst groenten en dan met haar handjes of een vork. Oh, en wat er op mijn bord ligt of ik net in mijn mond wil steken, dat wil ze ook héél erg graag. Dochter wil alleen gevoerd worden als het haar zo uitkomt, maar als ze moe is dan wordt ze alleen maar heel erg boos als we met een lepel aankomen.
Wat krijgt je dreumes nu, Driewieler? En eten jullie samen met dreumes?
Groente eet ze alleen verstopt, rijst is ze dol op, pasta niet zo, vlees en qua fruit besjes en banaan.
vrijdag 8 juni 2018 om 15:58
Met een boekje of tv eet ze inderdaad wel beter. Maar gaat zo tegen mijn gevoel in!Moondancer schreef: ↑08-06-2018 14:56Zoon was vanochtend schijnbaar ook niet te genieten dus vriend heeft hem om 8u weer in bed gedeponeerd en het mannetje heeft gewoon 4 uur (!) geslapen. Was nodig blijkbaar.
vrijdag 8 juni 2018 om 16:07
Driewieler01 schreef: ↑08-06-2018 15:58Met een boekje of tv eet ze inderdaad wel beter. Maar gaat zo tegen mijn gevoel in!
Eet ze beter als je wel samen eet? Misschien mist ze gezelschap?
vrijdag 8 juni 2018 om 16:11
Hier ook. Af en toe eet dreumes vroeger of wat anders, maar dan helpt het al als we erbij zitten en zelf iets kleins eten (bij voorkeur groente of fruit, want als hij dan van ons wil mee eten heeft hij dat in elk geval binnen).GlitterCupcake schreef: ↑08-06-2018 16:07Eet ze beter als je wel samen eet? Misschien mist ze gezelschap?
vrijdag 8 juni 2018 om 16:14
Alleen als het eten is dat ze lust. Anders eet ze even goed niet. Ze geeft wel zelf aan wanneer ze echt iets wil eten of drinken, ze kan rustig een week zonder avondeten. Slaapt ze niet slechter op. Controles bij huisarts/consultatiebureau zijn altijd zonder problemen, groeit goed, ontwikkelt goed, daarom vond de huisarts het ook niet nodig iets aan te doen.GlitterCupcake schreef: ↑08-06-2018 16:07Eet ze beter als je wel samen eet? Misschien mist ze gezelschap?
vrijdag 8 juni 2018 om 16:16
Een diëtist kan je ook inschakelen als het gewicht in orde is en het cb geen problemen ziet, ze kunnen je allerlei tips geven mbt eten. Zeker een speciale kinderdiëtist.Driewieler01 schreef: ↑08-06-2018 15:55Bedoel je dan een dietist? Het consultatie bureau vond het geen probleem omdat ze lengte en gewicht op de +1 lijn zit.
Ze ontbijt wel altijd en middag eet ze wat kleins, fruit of iets dergeljiks en avond wat hapjes.
Hier heeft het enorm geholpen bij mijn zwangerschapssuiker. Ik zag er eerst de meerwaarde niet in (want bij mijn eerste ook een dieet voor suiker, dus ik zou het allemaal wel weten), maar toch heb ik er bij de tweede veel aan gehad doordat ze net wat andere variatietips kon geven om alles onder controle te houden. (Dieet was bij de tweede dus ook makkelijker vol te houden)
vrijdag 8 juni 2018 om 16:20
Maar dan geef je dr toch tijdelijk wat meer van hetgeen wat ze op dat moment lust? Dat doen wij hier ook, geen drama aan tafel. De rest blijf je natuurlijk wel aanbieden, want niks zo veranderlijk als een dreumes/peuter, zo eten ze iets weken niet en zo is dat opeens het favoriet van de maandDriewieler01 schreef: ↑08-06-2018 16:14Alleen als het eten is dat ze lust. Anders eet ze even goed niet. Ze geeft wel zelf aan wanneer ze echt iets wil eten of drinken, ze kan rustig een week zonder avondeten. Slaapt ze niet slechter op.
(We hebben hier periodes gekend dat Puk dagen/weken op 2x daags pasta heeft geleefd. Alleen pasta, dus ook zonder saus)
vrijdag 8 juni 2018 om 16:21
Ik ga ernaar kijken, nu je het zo zegt. Zij kijken er toch anders naar. Thanks!Maartje2016 schreef: ↑08-06-2018 16:16Een diëtist kan je ook inschakelen als het gewicht in orde is en het cb geen problemen ziet, ze kunnen je allerlei tips geven mbt eten. Zeker een speciale kinderdiëtist.
Hier heeft het enorm geholpen bij mijn zwangerschapssuiker. Ik zag er eerst de meerwaarde niet in (want bij mijn eerste ook een dieet voor suiker, dus ik zou het allemaal wel weten), maar toch heb ik er bij de tweede veel aan gehad doordat ze net wat andere variatietips kon geven om alles onder controle te houden. (Dieet was bij de tweede dus ook makkelijker vol te houden)
vrijdag 8 juni 2018 om 16:22
Is te veel rijst niet slecht? Wordt toch afgeraden ivm arseenzuur.Maartje2016 schreef: ↑08-06-2018 16:20Maar dan geef je dr toch tijdelijk wat meer van hetgeen wat ze op dat moment lust? Dat doen wij hier ook, geen drama aan tafel. De rest blijf je natuurlijk wel aanbieden, want niks zo veranderlijk als een dreumes/peuter, zo eten ze iets weken niet en zo is dat opeens het favoriet van de maand![]()
(We hebben hier periodes gekend dat Puk dagen/weken op 2x daags pasta heeft geleefd. Alleen pasta, dus ook zonder saus)
vrijdag 8 juni 2018 om 18:49
vrijdag 8 juni 2018 om 19:47
Een diëtist kan je natuurlijk wel tips geven voor gezond en evenwichtig eetpatroon, maar als jee kindje zelf niet wil blijft het natuurlijk lastig. Maar misschien kan ze je wel helpen om op een andere of nieuwe manier smaken bij je dreumes aan te bieden.
Hier eet ze gelukkig best goed. Boterhammen met verschillende dingen. Ik hanteer wel eerste boterham met hartig beleg en tweede mag met zoet beleg. Avondeten met de pot mee eten, wat ze daarvan opeet is aan haar zelf. Ongeacht of ze goed of slecht heeft gegeten, ze krijgt altijd een bakje griekse yoghurt na.
Samen eten helpt wel, als zij de enige is die eet ligt de focus ook wel heel erg op het eten. Man en ik zijn meestal aan de praat met elkaar, ondertussen zit zij te prutsen met het eten en eet ze zelf.
Ik heb dochter vandaag met 1 luier bij de gastouder afgezet
Hier eet ze gelukkig best goed. Boterhammen met verschillende dingen. Ik hanteer wel eerste boterham met hartig beleg en tweede mag met zoet beleg. Avondeten met de pot mee eten, wat ze daarvan opeet is aan haar zelf. Ongeacht of ze goed of slecht heeft gegeten, ze krijgt altijd een bakje griekse yoghurt na.
Samen eten helpt wel, als zij de enige is die eet ligt de focus ook wel heel erg op het eten. Man en ik zijn meestal aan de praat met elkaar, ondertussen zit zij te prutsen met het eten en eet ze zelf.
Ik heb dochter vandaag met 1 luier bij de gastouder afgezet
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 08-06-2018 20:03
0.94% gewijzigd
vrijdag 8 juni 2018 om 19:47
zaterdag 9 juni 2018 om 20:19
Driewieler, het CB kijkt alleen naar gemiddelden en lijntjes. Die lui zijn verleerd normaal na te denken. Een voedingsdeskundige kan je echt helpen die kleine goed en beter te laten eten. Kost tijd misschien, maar het gaat je helpen.
Wij hebben hier juist een mama-fase to the extreme. Ik word er knetter-gek van. Alles is maamaaaah (zo’n zeurderige lange toon) en dan 100x achter elkaar en ik kan geen stap zetten of het is krijsen al om. Vreselijk! Wanneer komt de papa-fase??
Wij hebben hier juist een mama-fase to the extreme. Ik word er knetter-gek van. Alles is maamaaaah (zo’n zeurderige lange toon) en dan 100x achter elkaar en ik kan geen stap zetten of het is krijsen al om. Vreselijk! Wanneer komt de papa-fase??
zaterdag 9 juni 2018 om 21:56
Zoon is hier ook dol op couscous, maar hij pikt juist als eerste de stukjes kip eruit om deze als eerste op te eten.1-Aapje schreef: ↑08-06-2018 19:47Zoon is hier juist meer gefocust op mij.
Couscous is zoons favoriet. Jumbo heeft maaltijdpakket die hier zo goed in de smaak valt. Denk dat zoons portie couscous even groot was als mijne. Hij eet dan alleen niet de kip en groenten maar hij eet fruit zat en vindt vlees vies.
zaterdag 9 juni 2018 om 23:40
zondag 10 juni 2018 om 11:58
Haha, herkenbaar.Lavendel_12 schreef: ↑10-06-2018 11:57Pfff foto's uitzoeken om af te laten drukken voor het fotoalbum. Hoe moet ik nou kiezen? Alle foto's met mijn kind erop zijn fantastisch, geweldig, super lief, mooi![]()