Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Die van mij beschouwt heel de wereld als zijn publiek geloof ik. En hij is er nog charmant bij ook, dus die krijgt van iedereen aandacht. Of een stukje brood van de wildvreemden die aan her tafeltje naast ons zaten te lunchen, omdat hij vol overtuiging al hap hap hap roepend ernaar zat te wijzen :P
Drama alom hier, want ik mocht die vieze schoen van mijn moeder niet in mijn mond steken.

Jemig wat kan ze het lang volhouden. Hopelijk genieten de buren net zo als wij!
Lavendel_12 schreef:
14-06-2018 10:04
Drama alom hier, want ik mocht die vieze schoen van mijn moeder niet in mijn mond steken.

Jemig wat kan ze het lang volhouden. Hopelijk genieten de buren net zo als wij!

Werkt afleiden enigszins?
Hier werkt dreumes door de kapper vandaag Brave Hendrik genoemd :-|


Ja zo lang er een dozijn knappe, langharige jonge meisjes rondlopen, wel ja ;)


Hier lijkt ‘NEE!’ trouwens in verband te staan met een slaapgebrek. Dreumes slaapt weer redelijk en het ge-nee neemt af.
GlitterCupcake schreef:
14-06-2018 10:44
Werkt afleiden enigszins?
Helaas, ik probeerde haar af te leiden met een ketting, die nam ze mee om daarna in gestrekte pas door te lopen naar de plek waar ik de schoen had neergezet. Om daar vervolgens te gaan staan brullen.
Alle reacties Link kopieren
Dreumes hier ontwikkelt een allergie voor het woord 'nee'. Gelukkig gebruikt hij het zelf ook niet meer, hij doet gewoon iets niet als hij er geen zin in heeft en houdt zijn poot stijf :@@:
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_12 schreef:
14-06-2018 11:28
Helaas, ik probeerde haar af te leiden met een ketting, die nam ze mee om daarna in gestrekte pas door te lopen naar de plek waar ik de schoen had neergezet. Om daar vervolgens te gaan staan brullen.
:rofl:

Voor jou niet grappig natuurlijk, maar heerlijk hoe die kleine dreumesen dit soort dingen bedenken. En afleiden door iets te eten of even samen te spelen? Ik snap die kleintjes wel, heb je iets in je hoofd dat je héél graag wil doen en dan zonder dat je begrijpt waarom blijkt het niet te kunnen/mogen.

Wij hebben hier op KDV ochtenden een kleine drama queen. Ze wil na het ontbijt heel graag samen met ons spelen, of in ieder geval aan ons vast geplakt zitten, en het is voor haar compleet onbegrijpelijk dat we in plaats daarvan bezig zijn met klaar maken om weg te gaan, dus dat resulteert ook in veel gebrul en zodra we dan samen naar de fietskar lopen is alles weer goed.

@GlitterCupcake: fijn dat het ge-nee minder wordt! Dan wordt je dag meteen een stuk gezelliger denk ik.

Wat doen jullie met het haar van jullie meisjes dreumesen? Hier valt het in haar ogen, maar ze weigert er iets in te laten doen en gaat heftig met haar hoofdje schudden als ik probeer er een haarclipje in te doen. Dit (https://www.kruidvat.nl/kids-hair-essen ... /p/4315088) soort haarclipjes vindt ze vreselijk en dit (https://www.kruidvat.nl/kruidvat-essent ... /p/4200981) soort haarclipjes zijn makkelijker in te krijgen, maar daar is haar haar te dun voor en die blijven niet zitten. Ik borstel het nu opzij met een lading haarlotion, maar het is niet echt het charmanste ooit zo... Wat werkt bij jullie dreumesen?
Ik heb laatst gewoon wat wax of modelleer spul van mezelf erin gedaan. Want als ik knipje in doe trekt ze die er meteen weer uit. Haarband ook.
En op een of andere manier woelt ze zelf ook wel graag met haar handen door dr haar, soms ook incl appelstroop, smeerkaas, pasta saus, enz :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
@Nena, klipjes heb ik nooit geprobeerd, ik was bang dat ze dat eruit zou trekken. In het begin gebruikte ik van die paardenelastiekjes (https://www.kruidvat.nl/zenner-rubberen ... /p/3898147) en daar maakte ik een klein staartje van. Het blijft goed zitten en ze kon het er niet uit trekken.

Inmiddels is het haar lang genoeg voor gewone elastiekjes (zelfs voor een vlecht of los achter het oor) en nu laat ze het meestal ook toe.
Alle reacties Link kopieren
Dochter heeft een flinke bos met haar (al met de geboorte had ze een flinke bos met haar). Het is nog net te kort voor een paardenstaart. Ik doe nu meestal een hoge staart en dan de haren aan de achterkant los. De gastouder vlecht haar haar bovenop ook regelmatig in. Hiervoor hebben mijn man en ik helaas nog geen talent ;-D
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Wijze les voor vandaag “Als men voor de gein aan een dreumes laat zien dat men water uit een speelgoed theepot kan schenken, blieft de dreumes enkel nog water uit den speelgoed theepot” :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
14-06-2018 15:18
Wijze les voor vandaag “Als men voor de gein aan een dreumes laat zien dat men water uit een speelgoed theepot kan schenken, blieft de dreumes enkel nog water uit den speelgoed theepot” :facepalm:
Je moet een dreumes noooooit voor de gein wat laten zien, behalve als je hem meteen daarna kan "dumpen" bij je partner :cheers:
Mijn dreumes is ook zo'n fijne copycat
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
14-06-2018 19:50
Mijn dreumes is ook zo'n fijne copycat
Vooral ook in zaken waar je geen idee van hebt dat ze het al ergens opgeslagen hebben zitten terwijl je het al maanden bewust niet meer doet...

Die van ons kan nu oa borden aflikken en neus peuteren :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
14-06-2018 20:11
Vooral ook in zaken waar je geen idee van hebt dat ze het al ergens opgeslagen hebben zitten terwijl je het al maanden bewust niet meer doet...

Die van ons kan nu oa borden aflikken en neus peuteren :facepalm:
:proud: knap kind!
Nena, er bestaat een variant van die click-clacks met stof bekleed! Die blijven zo goed zitten als je eerste link, maar hebben dat zachte en makkelijke van de tweede link. En als kind ze uittrekt haar niet de halve haardos mee.

Ik heb ze ooit kado gekregen dus ik weet niet waar ze te koop zijn maar het bestaat dus. Ik vond ze ideaal. Google kan misschien verder helpen...
En soms doen ze dingen om te helpen, maar is uitvoering niet goed. Zoon wilde vanochtend helpen met vaatwasser maar besefte niet dat twee porseleinen borden tegelijk pakken te zwaar is. Weer een bord minder. Ook snapt hij dat dingen in de vuilnisbak moeten, maar niet dat dit niet geldt voor bijvoorbeeld borden en cadeaubonnen
Alle reacties Link kopieren
Dochter heeft voor het eerst in een hele lange tijd een nacht doorgeslapen! Of nou ja, ik heb haar wel rond half 2 wakker gehoord en ze huilde even toen ze mijn man naar de wc hoorde gaan. Maar ik ben zelf niet uit bed geweest en dat is echt voor het eerst in maanden :cheer2:
Heerlijk fiona!

Hier aan het inpakken voor de vakantie, hopelijk past alles weer in de auto :biggrin:
:cheer2: voor doorslapen. Hier is dreumes vroeg wakker maar liever te vroeg dan midden in de nacht. Wel kondigt hij bij wakker worden zijn wensenlijst aan: uit bed, spelen, boterham, melk, spelen, banaan, auto, bad & slapen. En vlot een beetje! :-|

Prullenbak: hier ook alles in de prullenbak als ie de kans krijgt. Ook daarom zit er een slot op.

Neuspeuteren: jazeker en diep ook :-?

Lavendel: veel plezier :)
Alle reacties Link kopieren
@prullenbak: nadat zijn knuffel zich een keer in de luieremmer had verstopt doen we het nu helemaal anders. We laten Puk nu helpen door alles wat niet al te vies is door hem weg te laten gooien, en anders mag hij de prullenbak open doen. Als hij tussentijds iets wil weggooien kom hij het netjes vragen, dus dat pakt goed uit :proud:

@vakantie: geniet ervan!!

@doorslapen: :yes:
Aah ja. De prullenbak. Hij doet er van alles in maar nóg leuker is het om alles er uit te halen. Gelukkig lukt dit alleen als de prullenbak vrij vol zit.

En neuspeuteren doet die van mij ook maar niet bij zichzelf. Als we zitten te spelen of knuffelen schiet er soms wel opeens een vinger diep in mijn neus. Auw. Vanmorgen had ik zelf een bloedneus 😥
Alle reacties Link kopieren
Ik zat net met een slapende dreumes in de draagdoek, ver na bedtijd al. Ik appte ondertussen met mijn schoonmoeder en zei 'ik hoop dat ik haar nog wakker krijg zo om naar huis te fietsen'. Ik fiets namelijk niet graag met de draagdoek, vind het stoeltje wat veiliger.

Zij: "Oh maar zal ik je dan even met de auto brengen?"
Ik: "Nee dat kan niet, jullie hebben geen autostoeltje"
Zij: "Maar dat kan toch wel als jij op de achterbank zit, met haar in de draagdoek?"

Echt, ik blijf me verbazen. Ik zeg net dat ik fietsen met de draagdoek onveilig vind en als antwoord wil ze me wel met de auto brengen zonder stoeltje. :hamer:

Ik mag hopen dat de boodschap inmiddels duidelijk is dat ik dat dus absoluut niet wil want ze blijft komende week weer een nachtje bij ze slapen. Vorige keer toen ze uit logeren ging gaven ze haar een broodje filet americain :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Haha, mooie logica idd Fiona... Is het ook gelukt om haar nog wakker in het stoeltje te krijgen?

Met het risico enorm dom over te komen, wat is er zo slecht aan filet american voor een kleintje? Wij eten het echt nooit en anderen geven nooit wat voor een eten dan ook zonder onze toestemming ivm allergieën dus ik heb er ook niet bij stil hoeven staan. Maar mag rauw vlees nog helemaal niet?
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag de eerste stapjes (in de Mediamarkt, stonden we daar enthousiast te klappen terwijl Elsa 10x vol op dr gezicht viel en de andere klanten ons aankeken of we gek waren :facepalm: )

Ze waggelt heel enthousiast om vervolgens vol op haar plaat te gaan, er is nog wat oefening nodig ;-) Het grappig is dat los staan nog niet lukt dus ze moet eerst gaan staan met houvast aan iets en waggelt dan vooruit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven