Bekendste man ter wereld
vrijdag 8 juni 2018 om 11:15
vrijdag 8 juni 2018 om 11:32
MinkeDeWit schreef: ↑08-06-2018 10:58Wie is Mark Zuckerman?
Natuurlijk ken ik de man wel, maar ik denk niet dat ik hem op straat zou herkennen. Ik denk eerder aan Ruud Gullit, Johan Cruyff, Charlie Chaplin, John F. Kennedy, Michael Jackson.
Maar jij wist ook niet wie of wat IS was... wat is de maatstaf die je moet nemen? Als je van deze uitgaat, dan wordt het toch echt Jezus.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
vrijdag 8 juni 2018 om 11:37
lilalinda schreef: ↑08-06-2018 08:48https://www.quora.com/Who-is-currently- ... the-top-10
Het zal je verbazen!
Ja want dit is echt een representatief onderzoek.
vrijdag 8 juni 2018 om 11:42
Wat is bekendheid? Dat iemand de naam kent, dat iemand weet hoe die persoon eruit ziet, dat iemand weet wat die persoon heeft gedaan?
In een line up met random mensen zal Mark Zuckerberg echt niet zo snel herkend worden, net als Jesus vermoed ik. Dan zijn Osama Bin Laden, Michael Jackson en Elvis herkenbaarder. Maar laat iemand een naam noemen en vragen of zij weten wie dat zijn, zal iedereen Jesus kennen en maar een selectieve groep Mark Zuckerberg. En anderen zullen juist weer veel gegoogeld worden, juist omdat mensen ze niet kennen, zoals Larry Page en Sergey Brin (de oprichters van Google).
In een line up met random mensen zal Mark Zuckerberg echt niet zo snel herkend worden, net als Jesus vermoed ik. Dan zijn Osama Bin Laden, Michael Jackson en Elvis herkenbaarder. Maar laat iemand een naam noemen en vragen of zij weten wie dat zijn, zal iedereen Jesus kennen en maar een selectieve groep Mark Zuckerberg. En anderen zullen juist weer veel gegoogeld worden, juist omdat mensen ze niet kennen, zoals Larry Page en Sergey Brin (de oprichters van Google).
vrijdag 8 juni 2018 om 13:43
AnAppleADay schreef: ↑08-06-2018 11:14Ruud Gullit en Johan Cruyff bekendste man ter wereld? Misschien dat Cruyff nog in Nederland zou kunnen winnen...
Verder kent een groot deel van de jeugd JFK niet en ik betwijfel of ze Charlie Chaplin goed kennen in Azie.
Vraag een gemiddelde man van rond de 50 jaar, waar dan ook ter wereld en ik denk dat 75 % weet wie Cruyff is.
zaterdag 9 juni 2018 om 07:57
Mwah, in Europa ja. Misschien in Zuid-Amerika.
Maar in Azie, Afrika en Noord-Amerika zal dat vies tegenvallen.
Bovendien bestaat de wereld niet uit mannen van rond de 50 jaar.