Ervaringen Laparoscopie
vrijdag 8 juni 2018 om 11:26
Hallo,
Zijn er mensen die ervaring hebben met een Laparoscopie (Kijkoperatie), Wanneer gingen jullie weer aan het werk? En hoe zat het met de pijn?
Natuurlijk is het bij elke persoon verschillend, maar ik ben even benieuwd.
Heb zelf de operatie vorige week gehad, en ben nog steeds niet aan het werk, hoop natuurlijk snel weer aan het werk te gaan, maar goed we hebben maar 1 lichaam toch?
Groetjes!
Zijn er mensen die ervaring hebben met een Laparoscopie (Kijkoperatie), Wanneer gingen jullie weer aan het werk? En hoe zat het met de pijn?
Natuurlijk is het bij elke persoon verschillend, maar ik ben even benieuwd.
Heb zelf de operatie vorige week gehad, en ben nog steeds niet aan het werk, hoop natuurlijk snel weer aan het werk te gaan, maar goed we hebben maar 1 lichaam toch?
Groetjes!
vrijdag 8 juni 2018 om 12:00
Ik heb 2x een laparascopische ingreep gehad (blinde darm en liesbreuk). 1e keer na n week weer voorzichtig begonnen, 2e keer pas na 2 weken ivm kleine complicatie en gewoon wat meer klachten.. hangt ook van je werkzaamheden he.. ik werk in de zorg en heb een soort duo baan. Ben dus op kantoor begonnen, niet aan bed.
vrijdag 8 juni 2018 om 12:22
Bedankt voor jullie reacties,
Ik doe schoonmaakwerk, en werd gebeld dat ik volgende week weer op therapeutische basis aan de slag moest, de arts had geadviseerd 3 weken rustig aan doen. Maar werk denkt daar helaas anders over.
Ondanks dat het een (kleine) ingreep was ze gingen alleen kijken of ik eventuele verkevingen had. Hebben ze niks gevonden bij mijn baarmoeder en eierstokken dus echt alleen een kijkoperatie.
Maar ben echt nog zo moe, en tot ook vaak nog duizelig. (Zal vast door de narcose komen)
Was de eerste keer voor mij dat ik geopereerd werd.
Maat het rare is ondanks dat ze niks gevonden hebben ik nog wel een branderig buikpijn gevoel heb die non stop is.. alles is verder gecontroleerd bloedwaardes enz, dus geen ontstekingen. Maar toch buikpijn heel vreemd.
Ik doe schoonmaakwerk, en werd gebeld dat ik volgende week weer op therapeutische basis aan de slag moest, de arts had geadviseerd 3 weken rustig aan doen. Maar werk denkt daar helaas anders over.
Ondanks dat het een (kleine) ingreep was ze gingen alleen kijken of ik eventuele verkevingen had. Hebben ze niks gevonden bij mijn baarmoeder en eierstokken dus echt alleen een kijkoperatie.
Maar ben echt nog zo moe, en tot ook vaak nog duizelig. (Zal vast door de narcose komen)
Was de eerste keer voor mij dat ik geopereerd werd.
Maat het rare is ondanks dat ze niks gevonden hebben ik nog wel een branderig buikpijn gevoel heb die non stop is.. alles is verder gecontroleerd bloedwaardes enz, dus geen ontstekingen. Maar toch buikpijn heel vreemd.
vrijdag 8 juni 2018 om 12:28
Narcose is tegenwoordig zo nauwkeurig afgestemd op je lijf, dat je daar na een paar uur in principe al geen last meer van hebt.
Als er verder niets gedaan is kun je best snel weer aan het werk, lijkt mij.
Ik had destijds op vrijdag een laparoscopie en dacht maandag weer aan het werk te gaan. Door een complicatie lukte dat niet, maar zonder die complicatie denk ik dat dat best gelukt was.
Als er verder niets gedaan is kun je best snel weer aan het werk, lijkt mij.
Ik had destijds op vrijdag een laparoscopie en dacht maandag weer aan het werk te gaan. Door een complicatie lukte dat niet, maar zonder die complicatie denk ik dat dat best gelukt was.
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
vrijdag 8 juni 2018 om 13:09
Ze hebben natuurlijk wel rondgekeken in je buik. Dat kan gevoelig zijn. Maar als je nog zoveel pijn hebt dat je niet kunt werken zou je echt wel naar de arts terug moeten.
Bij mij hebben ze toen mijn eileider weer goed gelegd nadat hij verkleefd zat in mijn buik.
Ondanks dat het wat gevoelig was ben ik gewoon weer gaan werken. Het voelde voor mij niet erger dan menstruatiepijn.
vrijdag 8 juni 2018 om 13:25
Hoi Hecamel,
Ja de arts had vorige week gezegd dat mijn darmen miss wat geirriteerd waren door de operatie, en het gevoel is inderdaad wat je zegt menstruatiepijn. Maar vind het zo vreemd dat het non stop is, maar alle onderzoeken waren goed, gelukkig
! Misschien ben ik ook wel een beetje een pieperd hoor.. hihi maar was even benieuwd naar andere ervaringen en hoe jullie ermee om gingen.. qua werk en alles.
Ja de arts had vorige week gezegd dat mijn darmen miss wat geirriteerd waren door de operatie, en het gevoel is inderdaad wat je zegt menstruatiepijn. Maar vind het zo vreemd dat het non stop is, maar alle onderzoeken waren goed, gelukkig
vrijdag 8 juni 2018 om 13:36
Ik heb twee keer een laparoscopie gehad. De eerste keer om mijn blindedarm te verwijderen, de tweede keer om te kijken of ik endometriose had.
Bij beide keren ben ik redelijk snel weer aan het werk gegaan. Zeker als ze verder niets doen en alleen maar kijken, is het hooguit wat herstellen van de narcose.
Bij beide keren ben ik redelijk snel weer aan het werk gegaan. Zeker als ze verder niets doen en alleen maar kijken, is het hooguit wat herstellen van de narcose.
vrijdag 8 juni 2018 om 13:56
Wow wat heftig 2x, oke dus weer redelijk snel aan het werk.
In de “boekjes” staat 6 weken niet zwaar tillen.. niet zwaarder dan 4kg in ieder geval.. Is dat iets waar je je sws aan moet houden? Of is het net wat je lichaam aankan? Nogmaals in mijn situatie omdat er alleen gekeken is hoef ik het vast niet zo letterlijk te nemen....
In de “boekjes” staat 6 weken niet zwaar tillen.. niet zwaarder dan 4kg in ieder geval.. Is dat iets waar je je sws aan moet houden? Of is het net wat je lichaam aankan? Nogmaals in mijn situatie omdat er alleen gekeken is hoef ik het vast niet zo letterlijk te nemen....
vrijdag 8 juni 2018 om 14:09
Van dat soort dingen heb ik nooit gehoord. Bij de tweede keer kon ik de dag erna alweer aan het werk. Je eigen lichaam is leidend daarin.mizzy85 schreef: ↑08-06-2018 13:56Wow wat heftig 2x, oke dus weer redelijk snel aan het werk.
Bij de eerste keer is er iets wezenlijks gedaan in de vorm van een appendectomie, daar stond wel een wat langere hersteltijd voor, maar zelfs toen duurde dat geen weken.
vrijdag 8 juni 2018 om 14:15
Welke boekjes?mizzy85 schreef: ↑08-06-2018 13:56Wow wat heftig 2x, oke dus weer redelijk snel aan het werk.
Ik denk dat een groot verschil is of er alleen gekeken is, of dat er een ingreep in de buik is gedaan.
Ik heb 1,5 jaar geleden in vrij korte tijd twee laparoscopische buikoperaties gehad, dat is echt wel anders dan alleen maar kijken.
Maar ook na die operaties was ik met een week of 2 weer behoorlijk hersteld.
vrijdag 8 juni 2018 om 15:43
.
Dit geldt misschien voor een korte ingreep zoals deze laparoscopie, maar niet in zijn algemeenheid. Ik ben bijna 10 uur onder zeil geweest en daar moet je echt wel een tijdje van bijkomen.
To, je doet lichamelijk zwaar werk dus wees voorzichtig. Ga wel gewoon naar je werk, maar als het niet gaat geef dat dan direct aan en stel voor dat je de lichtere klussen doet.
vrijdag 8 juni 2018 om 15:48
Als je 10 uur onder narcose bent zal er nog wel iets gebeurd zijn en daar moet je van herstellen. Maar ook zo'n lange narcose is na een paar uur uit je lichaam.Erizon schreef: ↑08-06-2018 15:43.
Dit geldt misschien voor een korte ingreep zoals deze laparoscopie, maar niet in zijn algemeenheid. Ik ben bijna 10 uur onder zeil geweest en daar moet je echt wel een tijdje van bijkomen.
To, je doet lichamelijk zwaar werk dus wees voorzichtig. Ga wel gewoon naar je werk, maar als het niet gaat geef dat dan direct aan en stel voor dat je de lichtere klussen doet.
vrijdag 8 juni 2018 om 18:02
Och jeej heftig,
Alvast veel sterkte.
Mag ik vragen wat ze gaan doen?
vrijdag 8 juni 2018 om 20:21
Rustig aan doen is ook een rekbaar begrip. Dat kan ook betekenen dat je weer een paar uurtjes per dag aan de slag moet. je lijf is leidend. Maar bij zo'n kleine ingreep snap ik wel dat ze dat voorstellen.
Gaat het niet, dan gaat het niet. Dat is juist het fijne als je op therapeutische basis aan de slag kunt.
vrijdag 8 juni 2018 om 20:30
Jemig wat heftig! Idd gelukkig op tijd.. Hoop dat de operatie goed gaat en je herstel straks ook.
Ja dat snap ik, is ook niet niks.
Nogmaals alvast veel sterkte straks met de operatie!