Wie zijn er nog meer vanaf nu (maart 09) bezig?

06-03-2009 12:37 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

M'n vriend en ik hebben besloten om er voor te gaan!

Heel leuk en spannend allemaal! Paar weken geleden is mijn spiraaltje verwijderd. Ik zou het weekend van 20 maart mijn menstruatie moeten krijgen.

Wie zijn er nog meer pas begonnen?

Lijk me leuk om te kletsen met elkaar!

Zal eerst nog wat over mijzelf vertellen.

Ik ben Lola 25 jaar en woon samen in Den Haag.

Ik werk als ziekenverzorgende in de psychiatrie, en doe een thuisstudie verpleegkunde.

Groetjessss!
Hoi Lola.

Kijk eens op de pijler 'kinderen'.

Ik zie al een aantal dagen dezelfde soort berichten langskomen met vrouwen die allemaal vanaf deze maand gaan proberen om zwanger te raken. Het zal wel iets te maken hebben met de lente

Maar ik neem aan dat ze zich ondertussen wel verzameld zullen hebben.

Succes gewenst!
Ja, dat vind ik echt.
Hai Lola

Graag wil ik ook mee kletsen! Ik ben alleen vanaf 1 januari gestopt met de pil maar de andere forums zitten al zo vol, kom je bijna niet meer tussen!

Mijn cyclus is nog niet geregeld. Ben gister ongesteld geworden na 35 dagen.

Verder wordt ik in juni 25 jaar en woon samen.

Groetjes!
Ja, ik schrijf mee! Mijn vriend en ik hebben gisteren besloten ook voor een baby te gaan. Ik ben 25 en hij 27 en we zijn 7 jaar samen. Alles is op orde: huisje, boompje, beestje en hopelijk binnenkort een kindje!

Ik heb er vannacht niet van kunnen slapen, zoveel adrenaline in mijn lijf door deze beslissing. In gedachten ben ik mijn huisje al kinderklaar aan het maken inclusief box en babykamer e.d. Maar ik realiseer me ook dat het nog heel lang kan duren voordat het raak is.

Gebruiken jullie middeltjes en/of ovulatietesten om de kans te verhogen? Ik ben me daar nu een beetje op aan het orriënteren...

Gr. Sisa
Hey Sisa

Leuk dat je ook mee schrijft! Grappig ook dat we van dezelfde leeftijd zijn.

Ben je al gestopt met de pil of gebruikte je die niet?

Ikzelf gebruik geen middeltjes ofzo. Zou ik trouwens alleen maar zenuwachtig van worden. Hou wel een beetje mijn cyclus in de gaten maar daar is nog geen touw aan vast te knopen.
Hé Jacky,

Ik ben al een half jaar geleden met de pil gestopt. En vanaf nu dus ook andere anti-conceptie aan de kant gegooid.

Verder ben ik nogal ongeduldig aangelegd, dus ik ga wel wat foliumzuur en ovulatietesten inslaan, denk ik.

Wat betreft mijn cyclus: de 1e en 2e week na je menstruatie zijn toch het belangrijkste? Moet ik me nog in verdiepen eigenlijk!
Hey Sis

Dat van het ongeduldigheid ken ik ook wel haha!

Foliumzuur slik ik ook al.

Als op 1e maand van je menstruatie is ben je het vruchtbaarst op dag 8 t/m 15. Op de website van predictor staat zo'n schema.

Tot later!
hoi, ook ik wil graag meekletsen.. woendag as gaat mijn spiraal eruit dus dan gaan wij er ook voor!

Ik ben 29 jaar woon in midden vh land..
Ha meiden, foliumzuur zou ik meteen al mee beginnen (tip). Niet wachten totdat je zwanger bent!
Hoi,

Ik schrijf ook in een nog een topic mee maar ook wel leuk om hier te posten.

Ben ook net gestopt met de pil. Mijn ongi zal rond 18 maart moeten zijn.

Mn eisprong week heb ik net gehad. Ik heb dan altijd dezelfde klachten dus weet het precies.

groetjes

cas
Hai Cassidy,

Leuk dat je meeschrijft!

Wat is jullie plan van aanpak? Verhogen jullie de sexfrequentie, gebruiken jullie ovulatietesten etc? Of gaan jullie op de oude voet door en is het enige verschil met vroeger dat je nu geen anti-conceptie gebruikt?

Ik ben nogal een ongeduldig typetje. Ik wilde het liefst een jaar geleden al beginnen, maar toen was mijn vriend er nog niet klaar voor. En nu we de knoop hebben doorgehakt, kan ik haast niet wachten tot het raak is.

Ik ben trouwens net ongesteld geweest (vanaf 2 maart) dus tussen de 18e en 20e ben ik (geloof ik!) op m'n vruchtbaarst. Ik wil de frequentie wel een beetje opschroeven naar 3x per week....
Jaaa, gevonden! Zag overal overvolle topcs, maar gelukkig was er ook 1 voor maart.

Wij zijn ook deze maand begonnen, ben net vanaf de 4e ongesteld geweest, dus nu wordt het spannend!!

Ik heb wel meteen multivit met foliumzuur gehaald, maar verder gaan we eerst maar eens kijken of het zonder al teveel gedoe gaat lukken.

XB
hoi Meiden!!

hopelijk is dit onderwerp nog toegankelijk voor nieuwe meiden! :-) Reageerde hiervoor op twee topics die al vol waren..

ik zal me ook even voorstellen!

Wij hebben ook besloten om voor een kindje te gaan! Sinds januari ben ik gestopt met de pil, en na 39/40 dagen werd ik ongesteld. Nu, als het 28 dagen is, verwacht ik het rond 15 maart (of misschien wel niet als ik zwanger ben natuurlijk!)

ik ben 24 jaar, en werk full-time als maatschappelijk werkster.

Ik vind het heel leuk om hier mee te schrijven, ervaringen te delen enzo!
quote:sisa schreef op 07 maart 2009 @ 11:30:

Hai Cassidy,

Leuk dat je meeschrijft!

Wat is jullie plan van aanpak? Verhogen jullie de sexfrequentie, gebruiken jullie ovulatietesten etc? Of gaan jullie op de oude voet door en is het enige verschil met vroeger dat je nu geen anti-conceptie gebruikt?

Ik ben nogal een ongeduldig typetje. Ik wilde het liefst een jaar geleden al beginnen, maar toen was mijn vriend er nog niet klaar voor. En nu we de knoop hebben doorgehakt, kan ik haast niet wachten tot het raak is.

Ik ben trouwens net ongesteld geweest (vanaf 2 maart) dus tussen de 18e en 20e ben ik (geloof ik!) op m'n vruchtbaarst. Ik wil de frequentie wel een beetje opschroeven naar 3x per week....Aangezien ik rond mn eisprong heftige buikpijn heb en slijmerige afscheiding weet ik wanneer ik vruchtbaar ben. Dus dan doen we het sowieso een paar x. De rest van de weken gewoon wanneer we zin hebben.
om even te reageren op al het bovenstaande, nee ik gebruik geen ovulatietesten, nog niet in ieder geval..hoop eigenlijk dat het vanzelf wil lukken, maar ja wie wil dat niet!

ik hoop alleen dat mn cyclus regelmatiger gaat worden, maar het heeft alles met ontpillen te maken denk ik!

Sexfrequentie is bij ons wel wat opgeschroeft, ik las ergens dat het het beste is om het om de dag te doen, maar ik wil nog even niet 'op de klok' vrijen...maar het gebeurt wel vaker als toen we nog niet voor een kindje gingen!
Hey meiden,

Leuk al zoveel reacties.

Ik ben dit topic begonnen omdat inderdaad die andere al zo vol zaten.

Leuk dat we ook allemaal rond dezelfde leeftijd zijn!

Ik herken het gevoel ook, van toen we besloten hadden ervoor te gaan er zoveel adrealine door je lijf gieren. Je al bezig bent met namen, spulletjes enz.hihi.

Ik ga maandag foliumzuur halen.

Met die ovulatietesten moet ik me nog even in verdiepen, misschien ook wel handig om te hebben.

Sexfrequentie is hetzelfde , we doen het gemiddeld om de dag.

Misschien ook een leuk idee om een tabelletje te maken met onze namen en meer gegevens?

Als jullie dit een leuk idee vinden, wie kan dat dan maken, ben dr namelijk niet zo handig in.

Fijne avond allemaal!

Liefs!
Hoi lolaatje,

Het is inderdaad allemaal erg spannend. Je bent er toch steeds mee bezig nu he. Ik vind het zonder pil zijn helemaal niks want ik was eerst 1,5 week ongi (normaal of niet of 3 dagen licht) en toen zat ik rond mn eisprong en buikpijn en afscheiding dus was die inlegkruisjes enz echt wel zat daarna.

Nu heb ik colitis ulcerosa (darmziekte) en ik ben nu 4 mnd zonder medicatie maar het gaat weer niet zo goed dus ik heb binnenkort weer gesprek met darmarts wat te doen nu. Er zijn wel medicatie die je kan gebruiken met zwangerschap maar liever niet natuurlijk.

Bij ons vorige kindje ben ik 2x ongi geweest en toen zwanger dus hopelijk hebben we nu weer zo'n geluk. Mijn zoontje is bijna 5 jaar nu.

groetjes

cas
@ Lolaatje: Wat wil je allemaal van me weten voor je tabel? Haha. Ik ben 29, ben 1 maart met mn pil gestopt en als alles goed gaat wordt het de eerste.

Ik ben ook echt onwijs ongeduldig... Dacht dat ik wel wat relaxter zou zijn, maar eigenlijk valt dat best tegen!

Ik zie meteen ook overal zwangere vrouwen op straat, baby's op tv (nu wéér!!).

Nou heb ik ook nog een week vakantie, dus lekker de hele dag de tijd om niet aan andere dingen te denken .

Hoe werkt zo'n ovulatietest eigenlijk?? (bf zegt: stickie in je muts en dan staat het erop ) Ik ging ze niet gebruiken zei ik, maar ik twijfel toch wel een beetje....
Hoi

Wil wel mee schrijven maar zit helaas op de topic dat wij al meer dan een jaar bezig zijn en zonder succes.

Hoop dat dat iedereen gespaard blijft en dat het jullie sneller lukt. Succes!

Knuff
Pfff ik heb geprobeerd om een schema te maken maar helaas t lukt me niet!

Iemand anders proberen?

Leuk dat er al zoveel reacties zijn!
@Cassidy:

Inderdaad vervelend dat je na de pilgebruik zo last heb, ik herken het ook wel een beetje. Toen ik de pil gebruikte menstrueerde ik altijd erg weinig. Maar omdat ik vaak de pil vergat, had ik besloten om een koper spiraaltje te nemen. Echt vreselijk hoeveel ik ineens menstrueerde met veel buikpijn.

In de toekomst ga ik zeker weer aan de pil.

Vervelend dat je darmklachten heb, ik zou toch als het erg blijft met je arts praten voor medicatie, zeker ook omdat je zegt dat niet schadelijk is voor je kindje.

@Britannia:

Ik zag bij vele andere topics allemaal mooie tabelletjes staan met de volgende info.

Naam ,NOD , zwanger, UD, Vk/Gyn, Echo, Bijzonderheden.

Dus dacht ik misschien een leuk ideetje om dat ook in ons topic te plaatsen haha.

Misschien ben ik wel heel blond hoor, maar wat betekend NOD??.

Lekker dat je een week vakantie hebt!

Ik twijfel ook of ik die testen zal gebruiken, ga dr eerst wat meer info over zoeken en dan zie ik wel verder.

@Linnielin:

frusterend lijkt me dat zeg, al een jaar bezig zonder succes. Hoop voor je dat het snel raak is. Sterkte!

Groetjes!
NOD = Niet Ongesteld Dag (als het gelukt is )
Ik heb bij mijn 1e kindje ovulatietest gebruikt omdat ik wilde weten of ik echt mijn eisprong voelde en die voelde ik dus inderdaad. Het was na het gebruiken van die test toevalig ook gelijk raak.

Ik heb over 2,5 week ook een afspraak bij de darmarts. Sowieso wel fijn om te overleggen nu ik een 2e kinderwens heb.
Hoi Meiden!

ik heb net even gekeken voor de tabel, maar ik krijg het alleen in Word voor elkaar! Ik ga even kijken of ik het kan kopieren en plakken in dit onderwerp!

@ Brittania; ik herken wat je schrijft! overal zie je nu zwangere vrouwen, en wat bij mij komen ook steeds meer vriendinnen die vertellen dat ze zwanger zijn!

ik ben ook ongeduldig hoor, terwijl ik dat normaal eigenlijk niet zo ben!

@Cassidy; wat vervelend dat je een darmziekte hebt! het is maar goed dat je even gaat overleggen met je arts. Is het met het eerste kindje icm met de darmziekte wel allemaal goed gegaan?

@ linnielin;; frustrerend voor je dat het maar niet lukt! ben je wel al bij de HA geweest?

Vanmiddag moet ik even de stad in, hebben jullie wel eens gehoord van teunisbloem olie? Of bij de Etos 'zwanger worden' pilletjes?

hoe staan jullie daar tegen over?

Fijne dag iedereen!
Hai allemaal!!

Leuk dat het al wat drukker wordt op dit topic!

@ Linnielin: wat ontzettend vervelend dat het niet lukt om zwanger te worden. Dat is ook echt mijn grote angst. En tegelijkertijd denk ik dat als ik me er te druk om ga maken, het helemaal niet gaat lukken. Hoe oud ben je eigenlijk? Mijn vriendin was vanaf haar 24e bezig om zwanger te worden en die heeft ook ruim een jaar moeten wachten voordat het raak was. Bij haar bleek dat ze niet na 2 weken ovulatie had, maar al in de 1e week na haar ongesteldheid. Vandaar dat ze dus steeds op het verkeerde moment aan het 'klussen' waren...

@ Louise en Lola: een tabel lijkt mij ook heel fijn! Ik ben echter nogal een klungel wat dat soort dingen betreft. Ik heb wel ergens gelezen dat in de FAQ uitleg staat over het maken van een tabel. Je schijnt codes nodig te hebben ofzo. Hoop dat het één van jullie lukt! Hierbij alvast wat info t.b.v. de tabel:

Naam: Sisa

NOD (mijn betekenis hiervan is dat ik op die dag ongesteld zou moetnen worden): 1 april

Leeftijd: 25

Kindje: 1e

Zwanger, UD, Vk/Gyn, Echo, bijzonderheden: n.v.t.

@ Louise: zou Teunisbloemolie werken? Heb er nog niks over gehoord. Maar op zich sta ik positief tegenover pilletjes en hulpmiddeltjes. Heb pilletjes van de Kruidvat: Zwanger Vitaal, met foliumzuur. Verder heb ik ook ovulatietesten gekocht, maar volgens mij is dit bij nader inzien misschien wat overdreven aangezien ik een vrije regelmatige cyclus heb.

Even een vraagje over mijn cyclus: ik word gemiddeld zo'n 30/31 dagen na de 1e ongesteldheidsdag weer ongesteld. Is mijn cyclus dan 30/31 dagen of moet ik die 5 ongesteldheidsdagen er aftrekken?

@ Iedereen: hebben jullie ook zo de kriebels? Kan haast aan niks anders meer denken. En hoe staan jullie mannetjes er tegenover? Bij ons is het zo dat ik al een jaar stond te popelen en hij is sinds een paar weken om. Ik ben er in gedachten al heel lang mee bezig. Mijn vriendinnen zijn onlangs moeder geworden en dan zie je het van zo dichtbij... Gelukkig is mijn vriend er ook heel enthousiast over en heb ik nog geen commentaar gehad over mijn zwangerschaps-gekakel.

Het liefst ga ik kinderkleertjes kopen en een kinderkamer uitzoeken, namen bedenken etc. En ik kan ook haast niet wachten op het moment dat ik mijn ouders kan vertellen dat ik zwanger ben. Ik weet gewoon dat het ze zo ontzettend gelukkig zal maken.... Maar tegelijkertijd denk ik ook dat het juist niet zal lukken om zwanger te raken als ik er zo mee bezig ben.

Gr. Sisa

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven