Gezondheid alle pijlers

Beste antihistamine?

10-06-2018 16:35 13 berichten
Momenteel gebruik ik loratidine van de etos, toch blijf ik last houden van niesbuien? Hebben jullie alternatieven?
Alle reacties Link kopieren
Naast loratadine is cetirizine ook vrij verkrijgbaar bij de drogist.
En daarnaast een scala aan homeopatische pilletjes etc.
Gewoon de bijsluiter lezen en proberen lijkt me. Wat voor de één goed werkt, hoeft bij de ander niet goed te werken.
Ik krijg via de huisarts een beter middel, desloratadine. De vrije verkoopmiddelen zijn bij mij allemaal niet werkend genoeg. Deze wel.

Heb je al wel eens contact met je huisarts hierover gehad en wat voorgeschreven gekregen?
Hooikoortstabletten van de Lidl. Ik meen dat het Cetirizine is.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Bij mij helpt de loratedine van de DA, eigen merk het beste.

Ze zeggen dat het allemaal hetzelfde is. Maar met loratedine kruidvat, blijf ik niezen en met DA niet, die via de huisarts werkt bij mij ook niet.

Kwestie van uitproberen.

Sommigen hebben meer baat bij cetricine. Die van de aldi bv.
Hangt af van de onderliggende oorzaak wat het beste werkt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Promethazine werkt bij mij erg goed! (heb het niet voor hooikoorts, maar heb dit jaar nog geen hooikoorts medicatie moeten slikken! Erg fijn :) )
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Ik heb 'n zeer zware warmte/contact allergie en ik slik 2x per dag Levocetirizine, voorgeschreven door de dermatoloog. Ik heb ook (des)loratadine en cetirizine geprobeerd en dit is bij mij het enige wat helpt.
Wellicht dat het ook helpt tegen niesbuien?
Ik gebruik Telfast 180 mg; is alleen op doktersrecept verkrijgbaar.
Welke anti-allergietablet het beste is, verschilt per persoon. Daar is dus geen standaardantwoord op te geven.
Loratadine werkt voor mijn man ook nauwelijks, cetirizine weer wel.
Snoesje666 schreef:
10-06-2018 16:48

Ja cetirizine is dat inderdaad. Ik zweer erbij.

7 in een doosje voor heel weinig. €1,59 ofzo
levocetirizine is alleen op recept en zal dus sterker werken dan de vrij verkrijgbare middelen.dit is mij ook door ervaringsdeskundige verteld.

Zelf gebruik ik cetirizine van de Lidl .

Voor niesklachten kan je w.s ook beter een plaatselijk middel gebruiken, een antihistamine neusspray.
Snoesje666 schreef:
10-06-2018 16:48
Hier ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven