Mode & Beauty alle pijlers

Bolero

10-06-2018 12:14 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
En weer lees ik het in een topic over een outfit: géén bolero, want die dingen zijn afgrijselijk.

Sinds ik op dit forum rondwandel, heb ik geleerd dat bolero's verboden moeten worden. Maar waarom eigenlijk? Ik vind ze leuk en handig. Ik kan zomerjurken met blote schouders dankzij die dingen ook op mijn werk dragen.

Mijn vraag is dus: wat is er zo verschrikkelijk fout aan een bolero?
lilguinea schreef:
10-06-2018 19:57
Wat een bolero, vestje, whatever nou weer met Christelijk te maken heeft en wat er überhaupt mis is met Christelijk ontgaat me volkomen, maar dat zal weer aan mij liggen.
Je hebt echt christelijke mode. Die dragen graag bolero's, tuttige leggings (met printjes) en sjaaltjes in de zomer.. een bepaalde stijl. Wel erg verzorgd eruit willen zien, maar jezelf echt niet kunnen kleden. En omdat ze allemaal met elkaar omgaan zie je dat ze elkaar kopiëren. En daarom zitten er in de kerk zoveel slecht geklede mensen. Amen.
Ze zijn gewoon uit. Ze horen bij de tijd dat je een legging onder een tuniek droeg met een bolero er boven op.
Toen zag je dat ze veel gedragen werden. En nu niet meer. De mode is veranderd. En daarom als ik nu iemand dat zie dragen vind ik haar wel wat belegen eigenlijk. Niet tuttig.
Maar prima hoor voor die persoon want ik ben een groot voorstander dat iedeteen moet dragen wat hij/zij wilt. Maar ik zou het niet meer dragen omdat ik het leuk vindt om mij wat bij de tijd te kleden.
Hangt toch gewoon van je figuur en de combinatie af? Ik vind het altijd zo raar dat kleding die je misschien hartstikke goed staat ineens niet meer 'mag', omdat een ander silhouet verplicht wordt gesteld door de modepolitie. Terwijl je dat misschien helemaal niet staat.

Shoot me, maar hier vind ik bijvoorbeeld echt niets mis mee.

Afbeelding
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
DulceLoco schreef:
10-06-2018 19:17
Het is ontzettend a-seksueel, tuttig en christelijk. Het verpest een jurkje zo erg.. Alle spontaniteit van een leuk zomerjurkje verdwijnt en het outfit is opeens helemaal kerkproof. Gewoon zonde. Helemaal vreselijk wanneer je het jurkje verder verpest met (witte) leggings en ballerina's. En een keurig kapsel tot op de schouders met een natuurlijke lullige slag er in. Ik zie het helemaal voor me, het type :-D
Ik vraag me werkelijk af wat het je oplevert om zo over andere mensen te schrijven. Is je ego dan zo zwak dat je het alleen maar kunt versterken door anderen flink naar beneden te trappen?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik moest even googelen om een goed beeld te krijgen van een bolero. Dacht eigenlijk aan de variant op tiethoogte, dat is hoe ik een bolero kende. Dat droeg ik weleens in mijn tienertijd en vond het vooral misstaan, omdat het vaak niet aansluit. Bij een hemt heb je vaak nog een tukje blote rug of het zakt af waardoor je nog steeds blote schouders hebt en alleen over je armen nog wat stof hebt zitten.

De langere varianten vind ik niet perse misstaan, vind het alleen zo onpraktisch ogen, je wordt er niet echt warmer van, omdat het zo kort is.

Ben zelf meer van de lange (wollen) vesten.
Ik vind een bolero geen modieus ding, maar ik snap de afkeer ervan ook niet zo. Persoonlijk heb ik wel een voorkeur voor een dicht vestje, maar iedereen moet gewoon dragen waar tie zich lekker in voelt (en eventueel wat bij je figuur past).

Afbeelding
Dana schreef:
11-06-2018 00:39
Hangt toch gewoon van je figuur en de combinatie af? Ik vind het altijd zo raar dat kleding die je misschien hartstikke goed staat ineens niet meer 'mag', omdat een ander silhouet verplicht wordt gesteld door de modepolitie. Terwijl je dat misschien helemaal niet staat.

Shoot me, maar hier vind ik bijvoorbeeld echt niets mis mee.

Afbeelding
1. Zwart vestje op een wit met donkerblauwe jurk
2. Verschrikkelijk kerkproof, scheer die oksels (of niet, ook prima) en laat ze vrij.
3.het verpest het silhouet van de jurk doordat het vestje op het lint eindigt.
4. Wanneer je er ballerina's bij aan doet kun je dit samen dragen met je kind van een jaar of 8.
5. Gewoon verschrikkelijk uit. We dragen toch ook geen borstrokken meer? waarom kan die afzichtelijke bolero dan ook niet gewoon verdwijnen.
Sorry Koffielepel, ik zal ervoor zorgen dat de bolero in het straatbeeld blijft :devil:
Dana schreef:
11-06-2018 00:43
Ik vraag me werkelijk af wat het je oplevert om zo over andere mensen te schrijven. Is je ego dan zo zwak dat je het alleen maar kunt versterken door anderen flink naar beneden te trappen?
Joh :-o Het gaat over mode. Is jouw zelfbeeld zo laag dat jij je direct zo aangevallen voelt?
Het voorbeeld hierboven vind ik juist een perfect voorbeeld van hoe het niet staat. Nu is de jurk al tuttig, maar de bolero maakt het zoveel erger. Zo zonde. Het roept bij mij ook op dat het om iemand gaat die geen huid durft te laten zien, en iets veel te gauw te sexy vind. Het staat zoveel spontaner en vrolijker zonder.
anoniem_370335 wijzigde dit bericht op 11-06-2018 07:47
75.49% gewijzigd
Koffielepel schreef:
11-06-2018 06:33
1. Zwart vestje op een wit met donkerblauwe jurk
Het is donkerblauw trouwens op die foto :P
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
vind ze nog best leuk om te dragen soms ☺️
DulceLoco schreef:
11-06-2018 00:19
Je hebt echt christelijke mode. Die dragen graag bolero's, tuttige leggings (met printjes) en sjaaltjes in de zomer.. een bepaalde stijl. Wel erg verzorgd eruit willen zien, maar jezelf echt niet kunnen kleden. En omdat ze allemaal met elkaar omgaan zie je dat ze elkaar kopiëren. En daarom zitten er in de kerk zoveel slecht geklede mensen. Amen.
:applause:
De meeste Nederlandse vrouwen hebben sws geen smaak dus wel of geen bolero maakt dan toch geen verschil...
DulceLoco schreef:
10-06-2018 19:17
Het is ontzettend a-seksueel, tuttig en christelijk. Het verpest een jurkje zo erg.. Alle spontaniteit van een leuk zomerjurkje verdwijnt en het outfit is opeens helemaal kerkproof. Gewoon zonde. Helemaal vreselijk wanneer je het jurkje verder verpest met (witte) leggings en ballerina's. En een keurig kapsel tot op de schouders met een natuurlijke lullige slag er in. Ik zie het helemaal voor me, het type :-D
En als je de rest nou helemaal wegdenkt?

Wat heeft iedereen weinig fantasie zeg. Ik heb 1 vestje dat in het genre bolerootje past, maar bij lange na het effect a-sexueel, tuttig en christelijk heeft.

Die van mij is meer de ballettrainingvariant denk ik. Die zijn trouwens wel vaak van echt afgeknipte panty's :-D Ik draag hem ook niet naar feestjes, maar meer voor het gemak.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 11-06-2018 09:23
11.42% gewijzigd
https://www.google.nl/amp/s/m.nl.aliexp ... rce=images

Ik neem aan dat je dit bedoelt?
Haha, dit droeg ik op de middelbare school in 2001.
DulceLoco schreef:
11-06-2018 07:40
Het voorbeeld hierboven vind ik juist een perfect voorbeeld van hoe het niet staat. Nu is de jurk al tuttig, maar de bolero maakt het zoveel erger. Zo zonde. Het roept bij mij ook op dat het om iemand gaat die geen huid durft te laten zien, en iets veel te gauw te sexy vind. Het staat zoveel spontaner en vrolijker zonder.
huh?
Denk je dat ook bij iemand die een vest draagt? Of lange mouwen?
Mevrouw75 schreef:
11-06-2018 09:22
huh?
Denk je dat ook bij iemand die een vest draagt? Of lange mouwen?
Bij deze jurk (met de stippen) wel :-D ik draag nooit iets over een jurk, want als ik een jurk draag is het warm.
DulceLoco schreef:
11-06-2018 07:36
Joh :-o Het gaat over mode. Is jouw zelfbeeld zo laag dat jij je direct zo aangevallen voelt?
Ik voel me niet aangesproken, want ik ben niet christelijk. Maar ik vind je toon niet normaal. Laat mensen in hun waarde ajb, ook als ze een andere kledingsmaak, een ander uiterlijk of een andere religie hebben dan jij.

Wat je hier schrijft zou je toch - hopelijk - ook niet schrijven over bijvoorbeeld mensen met overgewicht, mensen met een donkere huidskleur, moslims, joden, noem maar op?
DulceLoco schreef:
11-06-2018 09:26
Bij deze jurk (met de stippen) wel :-D ik draag nooit iets over een jurk, want als ik een jurk draag is het warm.
oh. Ik draag altijd jurken. Dus wellicht kun je je voorstellen dat anderen andere keuzes maken, ook als ze verre van Christelijk zijn en verre van veilige keuzes maken en dat daar af en toe heus een bolerootje tussen kan.
Dana schreef:
11-06-2018 09:30
Ik voel me niet aangesproken, want ik ben niet christelijk. Maar ik vind je toon niet normaal. Laat mensen in hun waarde ajb, ook als ze een andere kledingsmaak, een ander uiterlijk of een andere religie hebben dan jij.

Wat je hier schrijft zou je toch - hopelijk - ook niet schrijven over bijvoorbeeld mensen met overgewicht, mensen met een donkere huidskleur, moslims, joden, noem maar op?
:facepalm:
Ook als je niet christelijk bent kun je er echt superchristelijk uit zien, dat heeft opzich niet iets met religie te maken maar wel met het feit dat dames (heren trouwens ook) in bepaalde communities zich gewoon bizar seksloos, degelijk en ronduit slecht kleden. Een bolero is voor mij het toonbeeld van deze dames.
Dana schreef:
11-06-2018 09:30

Kijk, als iemand met bloemetjesschort koekjes bakt in de keuken zal ik ook de vergelijking met Martha Stewart kunnen maken oid.
Al die overgevoeligheid, daar ga ik me niet zoveel van aantrekken.

Mijn oma heeft een tafelkleed van wit kant, ik vond het net Turkse gordijntjes. Maar als ik dat zeg ben ik direct racistisch? Poeh. Overgevoeligheid!
Mevrouw75 schreef:
11-06-2018 09:37
oh. Ik draag altijd jurken. Dus wellicht kun je je voorstellen dat anderen andere keuzes maken, ook als ze verre van Christelijk zijn en verre van veilige keuzes maken en dat daar af en toe heus een bolerootje tussen kan.
Ik heb wel jurken met lange mouwen hoor. Bodycon etc. Die draag ik wel op zomeravonden. Of in de winter met een panty.

Maar de bolero valt wat mij betreft in de categorie bodywarmer, corrigerend ondergoed, legging, huidkleurige panty.
Voordat iedereen over corrigerend ondergoed begint; het is niet sexy. Je ziet het niet zitten, maar als je een man wil verleiden in een leuk setje, trek je dat niet aan. Catch my drift.
Elle1976 schreef:
11-06-2018 09:08
De meeste Nederlandse vrouwen hebben sws geen smaak dus wel of geen bolero maakt dan toch geen verschil...
:rofl:
DulceLoco schreef:
11-06-2018 10:01
Kijk, als iemand met bloemetjesschort koekjes bakt in de keuken zal ik ook de vergelijking met Martha Stewart kunnen maken oid.
Al die overgevoeligheid, daar ga ik me niet zoveel van aantrekken.

Mijn oma heeft een tafelkleed van wit kant, ik vond het net Turkse gordijntjes. Maar als ik dat zeg ben ik direct racistisch? Poeh. Overgevoeligheid!

Ik heb wel jurken met lange mouwen hoor. Bodycon etc. Die draag ik wel op zomeravonden. Of in de winter met een panty.

Maar de bolero valt wat mij betreft in de categorie bodywarmer, corrigerend ondergoed, legging, huidkleurige panty.
Stel je niet zo aan zeg. Je hebt gewoon een nogal beperkte fantasie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven