Mode & Beauty alle pijlers

Bolero

10-06-2018 12:14 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
En weer lees ik het in een topic over een outfit: géén bolero, want die dingen zijn afgrijselijk.

Sinds ik op dit forum rondwandel, heb ik geleerd dat bolero's verboden moeten worden. Maar waarom eigenlijk? Ik vind ze leuk en handig. Ik kan zomerjurken met blote schouders dankzij die dingen ook op mijn werk dragen.

Mijn vraag is dus: wat is er zo verschrikkelijk fout aan een bolero?
cosima schreef:
10-06-2018 18:46
Ik vind ze vooral onflatteus, met name bij brede schouders of wat vollere armen/boezem
Of bij een wat dikkere buik
DulceLoco schreef:
11-06-2018 13:18
Maar op kantoor zit je toch niet in een avondjurk? Doelend op je voorbeeldje.
En wanneer je wel in een avondjurk bent, etentje met collega's, dan zijn blote schouders toch weer prima?

jij schreef dat je je niet kon voorstellen wat de toegevoegde waarde van een bolero was en dat je toch gewoon zonder kon?
Daar reageerde ik op, dat kan dus niet altijd.

Zo'n jurk als de foto die ik plaatste, dat soort modellen worden hier op kantoor (met wat minder opsmuk) gedragen. Met iets over de schouders dus.
Veel winterjurken worden om de een of andere bizarre reden vaak gemaakt met korte mouwen. Dan is iets er overheen ook handig.
Ceci schreef:
11-06-2018 18:12
Veel winterjurken worden om de een of andere bizarre reden vaak gemaakt met korte mouwen. Dan is iets er overheen ook handig.
Ik vind het inderdaad echt bizar hoeveel dik wollen jurken er zijn met korte mouwen. Wie verzint zoiets?!
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Ik vind die laatste nog het ergste :lol: die eerste wil er vreemd uitzien, die 2e komt vast van de Otto (typische Duitse stijl) maar die 3e doet echt wel heel erg haar best. Brrr.
vrouwjagersma schreef:
11-06-2018 10:46
Ik trek ze met liefde aan, die bolero's. Ik ben een ongelooflijk duister, interessant en intelligent wezen, maar als je me op basis van een kledingstuk wilt indelen in het hokje "saai, seksloos, christelijk" dan vind ik het prima: met oppervlakkige mensen kan ik dan weer helemaal niets.
:worship:
Gerard Joling komt met een waarschuwing : no more bolero's!

https://m.youtube.com/watch?v=XyRuMR5EW3c
Mijn mening is gestippeld.
Bolero’s zijn gewoon enorm handig om snel even in je tas te gooien voor een kouder moment.
Vreselijk. Heb er geen een gezien die ik aan zou doen. Raar hoog gedrocht. :-D

En bij kinderen vind ik ze helemaal lelijk.
montblanc schreef:
11-06-2018 18:21
Ik vind het inderdaad echt bizar hoeveel dik wollen jurken er zijn met korte mouwen. Wie verzint zoiets?!
Dit.
Ik heb een leren jurk zonder mouwen. Bij mooi weer te warm, in de winter te koud. Een jasje of vest er overheen verpest de jurk. Een blouse eronder (dat adviseerde de verkoopster) vind ik ook best tuttig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven