Zilvervisjes

06-03-2009 16:02 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gek word ik ervan!

De wc, de badkamer, de slaapkamer en gisteren ook al op mijn hoofdkussen (ieuw!) ...

Ik heb het ze nou al een aantal keer vriendelijk gevraagd, maar ze blijven maar terugkomen!

Waar komen die beesten vandaan?

En hoe kom ik eraf?
Even googlen levert daarover best veel op:

http://huis-en-tuin.kwero...rijding-zilvervisjes.html

Zilvervisjes!!!! hoe gaan ze weg??

http://www.doehetzelf.net...lvervisjes-bestrijden.php
Het kan te vochtig of juist te droog zijn in je huis.

In een te vochtig huis (vooral in de badkamer) zie je de zilvervisjes.

Is het juist te droog dan zijn het papiervisjes.

Het verschil is moeilijk te zien, ff googlen voor plaatjes.

En als het echt een plaag geworden is, dan moet er miss iemand van de ongediertebestrijding langskomen?
Jaggies zeg! Ik dacht eerst dat het een grap was..maar je moet aan het werk..

http://www.zilvervisje.nl...lvervisje.nl/N_xp_10.html
Komen af op papieren, boeken en komen ook voor als je huis niet heel erg schoon. Het is ook belangrijk goed te luchten, als het warm en vochtig is verspreiden die beesten zich snel.

Meestal is de oorzaak een verhuisdoos of i.d. en wordt het van kwaad tot erger. Het kan zelfs ooit nodig zijn om z'on speciale dienst te laten komen om ze te verwijderen maar dan helpt het alleen als je buren ook meedoen (als je niet vrijstaand woont).
Ik had ze in mijn vorige woning ook, ik had gelezen bij oma weet raad dat je ene rauwe open gesneden aardappel op de plek des onheils moest leggen. Ze komen meestal in de nacht op bezoek.
Hmm...ben het wel eens met voorgangers, mischien beter om ongedierte dienst te laten komen.
In onze eerste woning hadden we ze ook (flatje). Van alles aan gedaan, maar helaas. Mijn ervaring is dus dat je ze niet wegkrijgt.
Nouja, zoveel zijn het er ook niet hoor..

Ik woon in een nieuwbouwappartement, en het is hier niet vochtig. En idd elke keer als ik snachts naar de wc moet, dan vermoord ik er een stuk of 3. Ik vind ze gewoon erg vies.

Ik heb wel iets gegoogeld ja, maar ik hoopte dat iemand oma-trucjes had

Ik ga die aardappel eens proberen!
quote:girlxxx schreef op 06 maart 2009 @ 16:13:

Hmm...ben het wel eens met voorgangers, mischien beter om ongedierte dienst te laten komen.Tja, maar als ik nu moet zeggen waar ze zitten dan weet ik het niet. Ik vind gewoon steeds zo'n verdwaald beest...
Die papiervisjes worden wel 8 jaar!
Wij wonen nu vijf jaar in een nieuwbouwwoning en ik kom ze gelukkig steeds minder vaak tegen! Inderdaad uitkijken met papier en kartonnen dozen. Dat met die aardappel heb ik ook geprobeerd, maar dat vonden ze echt niet interessant! Veel luchten zou ook moeten helpen. En inderdaad, alles killen wat je tegenkomt!
Het schijnt inderdaad zo te zijn dat ze niet tegen tocht kunnen en dat ze daarom tierig welen (wierig telen?) in goed geïsoleerde nieuwbouwhuizen. Al hadden wij ze in ons vorige tochtige huis ook: waarschijnlijk waren ze daar juist gek op het vochtgehalte en alle kartonnen dozen. Probeer dus in elk geval vaak te luchten.

Maar worden die beesten 8 jaar? Dan denk ik dat je meer hebt aan een vriendschappelijke aanpak. Misschien vinden ze je op een gegeven moment zo lief dat ze de afstandsbediening komen brengen als je uitgeteld op de bank zit. Of dat ze alvast de thee voor je opzetten.
quote:Ann Liv schreef op 06 maart 2009 @ 16:50:

Maar worden die beesten 8 jaar? Dan denk ik dat je meer hebt aan een vriendschappelijke aanpak. Misschien vinden ze je op een gegeven moment zo lief dat ze de afstandsbediening komen brengen als je uitgeteld op de bank zit. Of dat ze alvast de thee voor je opzetten.Hmm.. de 5 zit in de klok... kunnen ze ook mijn drankje brengen?
quote:yoyo2 schreef op 06 maart 2009 @ 16:52:

[...]

Hmm.. de 5 zit in de klok... kunnen ze ook mijn drankje brengen? Kijk, dat ligt aan je investering. De mierenkolonie hier afgelopen zomer bracht me uiteindelijk m'n gin-tonic in de tuin. Maar dat daar een citroentje in hoort kreeg ik ze helaas niet aan het verstand. Misschien deze zomer!
In onze vorige flat ook last van gehad, je kreeg ze amper weg, we probeerden zoveel mogelijk te luchten. Overigens, zilvervisjes reageren op een vochtige ruimte, maar je hebt ook papiervisjes(lijken veel op zilvervisjes) en die gedijen bij droge ruimte. Wij hadden in de keuken een inbouwkast en daar zaten ze vooral, ze gingen bij ons onder een grote stapel borden in een grote schaal liggen, dat wist ik dus, dus een keer per week haalde ik de schaal weg en spoelde de krengetjes door het toilet heen. Maar het was soms echt wel huilen. In ons nieuwe huis hier (sinds december wonen we hier) geen overlast van ongewenste gasten, maar dit is een eengezinswoning, ik weet niet of het daarmee te maken heeft. Kakkerlakken zie je bijvoorbeeld ook meer in flats en verzorgingstehuizen vanwege het gelaagd wonen. We hebben in de flat ook een tijdlang erg veel last gehad van motten, buren van ons klaagden er ook over.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Op mijn werk hadden we laatst ook last van zilvervisjes en de desbetreffende persoon die er even naar kwam kijken gaf als tip vangen met plakband! Dus dan weet je wat je te doen staat .
quote:yoyo2 schreef op 06 maart 2009 @ 16:22:

[...]

Tja, maar als ik nu moet zeggen waar ze zitten dan weet ik het niet. Ik vind gewoon steeds zo'n verdwaald beest...Beest hahahaha het is maar een heel klein miezerig beestje he Maar idd wel een heel vervelend beestje, thank god ging ik verhuizen en het huis word gesloopt, goodbye vieze zilvervisjes blegh !
Plakband wel geinige oplossing, kill atack killlllll
quote:yoyo2 schreef op 06 maart 2009 @ 16:21:

Nouja, zoveel zijn het er ook niet hoor..

Ik woon in een nieuwbouwappartement, en het is hier niet vochtig. Nieuwbouw is vreselijk vochtig! Allemaal bouwvocht dat er uit moet. Aardappel werkte bij ons niet. Vochtvreters in elk vertrek wel. Een klein beetje
Het is 5 jaar oud...

Maarja zo lang ze niet in kolonne door mijn huis wandelen zie ik een bestrijdingdienst ook niet zitten...
ik plet ze altijd als ik ze tegenkom. Dat is niet zo heel vaak.
quote:yoyo2 schreef op 06 maart 2009 @ 17:54:

Het is 5 jaar oud...

Onze nieuwbouw ook, maar als je ziet wat die vochtvreters nog uit de lucht weten te slurpen
Sarah, heb je bij je verhuizing de boeken goed uitgeklopt? Anders dat nu nog doen buiten, je loopt nl. de kans dat je ze mee verhuist...
Wij hebben ze ook, niet zo veel maar `s avonds zie ik er altijd wel eentje op de wc. Ze komen vanuit onze lekker warme en vochtige kelder. Ik heb altijd begrepen dat ze onschuldig zijn en zeker niks met hygiene te maken hebben. Ik kan me er eerlijk gezegd niet zo druk om maken zolang ze niet in kolonnes door het huis gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven