Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Sorry Lavendel, geen tips behalve een gat knippen in een vuilniszak en over je kind haar hoofd trekken. :-D
Lavendel, die verkopen ze volgens mij bij de Wehkamp wel.
Ik heb een voetenzak met poncho eraan vast voor voorstoeltje. Is van bobike.
Wij halen/bestellen onze regenkleding altijd gewoon bij de c&a of h&m. Een broek en losse jas.

Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel je eraan uit wilt geven, als je op google kijkt kan je ze ook voor 100 euro van petit bateau vinden, maar dat vinden we hier een beetje te gortig ;-)
Wij hebben de gele regenjas van de Zara voor dreumes. Lijkt enorm op die van Petit Bateau :) Nadeel is dat er 4 dezelfde jasjes bij de opvang hangen :biggrin:

Vraagje: worden jullie op straat ook aangestaard en naar geglimlacht door vreemden? Ik was net met de bus naar de treinen gaan kijken en we werden best veel bekeken. Dit hebben we ook in de super en als we naar een festival gaan. Ik kijk zelf nooit naar andere kinderen en negeer ze zelfs als er eentje gaat schreeuwen ofzo. Dreumes schreeuwt niet, hij loopt juist mee en wijst eens wat aan. Soms gaat ie op de stoep zitten en dan vraag ik of we weer verder kunnen en dan staat ie weer op. En als ie valt staat ie ook zelf op. Geen reden om ons te bekijken, lijkt mij zo.. maar mensen praten tegen hem, lachen naar hem en kijken naar mijn reactie als dreumes iets doet. Is dat normaal?
Ja hoor, als mn peuter honderduit kletst en ik klets met hem mee, dan vinden mensen dat wel leuk volgens mij. Dan kijken ze of glimlachen ze.
En bij mn dreumes kijkt iedereen vertederd, omdat hij nog met zo’n ik-kan-pas-net-lopen waggelpasje loopt. Lief toch?
Op vakantie probeerde men hem zelfs veelvuldig een handje te geven of vroegen hem om zich te laten optillen door hen. Dat hoeft van mij nou niet echt en van hem gelukkig ook niet ;-D
Hier ook. En zoon kijkt dan wel altijd gelijk in de kinderwagen om te controleren of zijn zusje er nog wel ligt en of ze niet te dichtbij komen.
Volgens mij is zoon hier sowieso wel een attractie in de wijk, hij loopt meerdere keren per dag door de straten alsof hij de koning van de buurt is en iedereen houdt dat goed in stand door hem alle aandacht te geven :love:
Oh ja, zoon trekt aandacht van onbekenden, gewoon door zichzelf te zijn. Mensen glimlachen dan eens naar hem of komen een praatje slaan. Ik vind het heerlijk!
Ja hoor, hier ook veel aandacht. Vooral in het winkelcentrum als ze vol trots haar eigen tas met boodschappen tilt. En het schijnt een schattig meisje te zijn. (Niet dat ik dat niet vind hoor, maar als moeder heb je sowieso een subjectief beeld).
Ik heb een opvallend knappe kleuter-dochter (is van de melkboer denk ik) die al jaren veel bekijks trekt, af en toe tot vervelens toe, want even snel een boodschapje doen zit er niet in. De dreumes is heel gewoon en onopvallend. Ik herken die aandacht dus wel. Kan soms ook wel heel leuk zijn, want er kan zomaar ineens een leuk praatje met iemand uit komen.
Zoon zegt tegen iedereen Hi en herhaalt dat als hij geen reactie krijgt dus maakt het er zelf naar haha.
Jep, hier ook veel aandacht van vreemden en vooral veel opmerkingen over haar rode krullenbos en knalblauwe ogen. Ik sta er dan altijd als trotse moeder naast :-D
Oh en ook wel eens opmerkingen over hoe oud ze is en als ik dan vertel dat ze 16mnd is en nog niet loopt krijg ik regelmatig het verhaal dat pietje, marietje, weet ik veel wie met 10mnd al kan lopen maar dat het helemaal niet erg is dat Elsa nog niet loopt en ik me daar niet druk over moet maken. Uhm... dat deed ik ook helemaal niet?!

Ik kijk er inmiddels wel naar uit dat ze gaat lopen trouwens maar dat heeft niks met die opmerkingen te maken.
Hier ook hoor. Niet door iedereen uiteraard, maar er is altijd wel iemand die baby's en dreumesen schattig of lief vindt. Dochter roept altijd heel enthousiast 'doeiiiii!' tegen iedereen.
Zo, weer terug van vakantie én weer bijgelezen.

Vakantie was heerlijk. Ik heb flinke bekkeninstabiliteit en kom dus door de week heen te weinig buiten. En wat ik buiten kom is altijd hetzelfde omdat ik niet ver kan. Dus deze week weg was een verademing! Mijn kind vond het ook erg leuk, vooral het zwemmen, maar is wel ontregeld nu.

Over het gewicht. Ik ben stikjaloers op jullie allemaal Haha. Ik ben 2 maten groter dan voor mijn kind! 😱 ook hier helpt mijn bekken niet mee natuurlijk.

Boekjes: kind is gek op bladeren in boekjes, hij heeft minder geduld voor het voorlezen.

Eten: hij zit qua gewicht op de -2 maar eet werkelijk als een bootwerker! Sinds deze week ook van een bord zonder dat door te kamer te gooien, met name met lasagne is dat erg fijn 🤣

En tot slot het bekijks. Ik kan de deur niet uit zonder tig keer te worden aangesproken dat het zo’n leuk kind is, wat ik dan natuurlijk beaam. Zoonlief doet er dan een schepje bovenop door met zijn wimpers te wapperen haha
Die dreumesjes zijn toch ook ontzetend schattig en grappig. Natuurlijk trekken ze bekijks en aandacht. Is met een puppy niet anders. Leuk toch 😊.

Wij hebben geen regenjas voor zoon. Hij heeft zn gewone jas aan of een vest. Misschien kopen we er wel eentje voor de herfst.

Hier passen opa en oma elke dinsdag op, waarbij oma het meeste doet (opa heeft rugklachten). Nu beginnen we aan oma te merken dat ze fysiek wat minder wordt maar als we vragen of het nog te doen is zegt ze altijd dat het wel gaat. En wij hebben er zelf weinig zicht op. Maar we vragen ons bijvoorbeeld af of ze zoon nog wel veilig vd trap af kan tillen. Lastig, want ze zijn gek op zoon en zouden het heel erg vinden als ze niet meer mochten oppassen. En oma kan nogal eigenwijs zijn als het om haar gezondheid gaat.
Dus we gaan het de komende tijd maar even goed in de gaten houden. Hopelijk valt het mee en kunnen ze lekker blijven oppassen zonder gevaarlijke toestanden.
Ahaa onze dreumes is dus niet de enige aandachttrekker op straat :) Zelf hou ik er niet zo van en hoeft het van mij niet. Ik ben dan ook een beetje allergisch voor mensen.

Oppassen: wij voelden ons niet meer zo goed bij de oppas capaciteiten van opa en oma. Maar manlief wilde daar niet eerlijk over zijn. Dus hebben we heel plat gezegd een lulsmoes opgehangen over dat het kdv wilde dat we een extra dag af namen want zo konden onze andere dagen gegarandeerd blijven. Want anders zouden we een flexibel contract krijgen.. Tja. Het werkte wel.
Wij zijn gewoon nooit begonnen aan volledige standaard oppasdagen. Zoon is op dinsdag middag alleen standaard paar uur bij mijn moeder.
Is er manier om het veiliger te maken? Bijvoorbeeld campingbedke beneden om trap te vermijden?
:cheer2: Wij hebben een nacht doorgeslapen! Voor het eerst in weken! :cheer2:

Dat het niet meer zo warm is scheelt ook heel veel met dreumes zijn humeur. Ik heb vanmorgen maar 1x NEE gehoord en dat was omdat hij nog een slokje melk wilde.
Hier ook heerlijke vakantie gehad en weer even bijgelezen.
We vertrekken binnenkort naar het peutertoppic, vrijdag wordt zoonlief 2 jaar.
Ik denk niet dat een campingbedje beneden gaat werken, dan zou hij in de woonkamer moeten slapen in het licht met geluiden en beweging om hem heen. Hij gaat dan echt niet slapen verwacht ik.

Ik ga denk ik gewoon maar eens aan mijn moeder vragen hoe ze de trap af gaat met zoon. Of ze dat wil laten zien. En mijn vader zal denk ik sneller aangeven als het eigenlijk niet gaat, dus ik ga hem ook even alleen hierover spreken. Hij is alleen nu een paar weken in het buitenland.

Pff, zoon begon vrolijk vanochtend, maar na 1,5 uur werd t ineens op alles nee zeggen en huilen. Zn brood niet willen eten en op de grond gooien, niet willen spelen, geen boekje lezen. Ik heb hem maar weer terug naar bed gebracht. Hij ligt nu te slapen.
Grrr... onze zoon vindt het geweldig om het afval wat in de speeltuin achtergelaten word in de prullenbak te gooien. Helemaal prima, de speeltuin is nog nooit zo schoon geweest, hij blijft lekker bezig en gooit die zooi niet bij zijn zusje in de kinderwagen om mee te nemen naar huis. (Er zit een supermarktje aan de overkant, dus denk aan frisdrankflesjes en lege zakje snoep)
Dus hij staat vandaag met een leeg plastic flesje, ik moedig hem aan om het in de prullenbak te gooien, komt er een oude wijf voorbij: "dat is plastic hoor, dat moet in die bak aan de overkant, ik loop wel even met hem mee." Fijn... dan kan ik vanaf nu dus 20x in een uur die stomme straat oversteken naar de plasticbak toe waar ik mijn kind expres nog nooit op heb gewezen, met een dreumes en een kinderwagen >:-(
Oh wat irritant Maartje! Waar bemoeien mensen zich soms ook mee :facepalm: Het was vast goed bedoeld maar daar heb je niks aan.

Heerlijk glitter cupcake! Wij afgelopen weekend ook voor het eerst in maanden en eergister nacht weer. Het stomme is dat ik dan soms nog vermoeider wakker wordt terwijl ik meer slaap heb gehad...

Wij hadden vanmorgen ook een dreumes met een kort lontje, heb haar rond 10.00uur al op bed gelegd en ze slaapt nu nog! Volgens mij heeft ze haar eigen record verbroken. Ik ben al 2x wezen kijken of ze nog ademt en heb zelf heerlijk kunnen slapen, opruimen, lunchen en een serie gekeken. Van mij mag ze nu wel wakker worden :-D
Wat heerlijk Envelop! Hier ook een terrordreumes vanochtend, maar ze heeft helaas maar 45 minuten geslapen. Het wordt een lange dag, gelukkig is ze nu wel lief aan het spelen.

Ik ben zelf al een paar dagen niet zo lekker, erg verkouden en droge lippen. Vanochtend was dochter met mijn lippenbalsem aan het spelen en die kan ik nu nergens meer vinden (6) Ik heb wel zo'n 30 knijpers teruggevonden die ze had verstopt, dat dan weer wel :biggrin:
fiona2018 schreef:
13-06-2018 13:51
Vanochtend was dochter met mijn lippenbalsem aan het spelen en die kan ik nu nergens meer vinden (6) Ik heb wel zo'n 30 knijpers teruggevonden die ze had verstopt, dat dan weer wel :biggrin:
Haha herkenbaar, laatst het hele huis doorzocht en de auto's opzoek naar haar grote drinkbeker. Nergens te bekennen. Uur later zit ik op de bank en stapt dochterlief in de gang voorbij, terwijl ze de beker in de handen heeft en eruit drinkt. HOE DAN!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven