Mijn date is onzeker

12-06-2018 15:54 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd uit privacy-overwegingen
anoniem_369516 wijzigde dit bericht op 23-07-2018 17:46
96.78% gewijzigd
Getver. Nu schaart hij het onder onzeker. Maar straks misschien onder bezorgdheid over jou. Angst dat je iets is overkomen ofzo.

En voor je het weet ben je de hele dag bezig hem gerust te stellen en pas jij je leven aan, aan zijn gedrag.

Ik zou het dus afkappen. Onzeker prima, naar dit gedrag is niet normaal.
Ik vrees dat het een beetje een dingetje van deze vluchtige, inwisselbare tijd is. Ik kan me zijn ongerustheid wel enigszins voorstellen dus. Ik zie niet in waarom je het niet zou kunnen bespreken en ik zou er persoonlijk ook bij vertellen dat ik niet heel warm word van deze manier van controleren en dat een dosis vertrouwen wel fijn zou zijn.
Afkappen kan altijd nog toch?
Pff, vermoeiend zo iemand. Ik zou er wel wat van zeggen, misschien dat het helpt. Zo niet, dan zou het mijn kerel in elk geval niet zijn.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Kijk het nog even aan, maar geef heel duidelijk aan dat je hier niet van gediend bent en dat hij jou niet met zijn onzekerheid moet belasten. HIj geeft je het onterechte gevoel dat hij je niet vertrouwt, en dat is funest. En hij trekt eigen conclusies uit het feit dat je niet meteen reageert, en dat is een heel gevaarlijk uitgangspunt. Bovendien is het sowieso niet zijn plaats om je te willen controleren of claimen.

Dus spreek nog een keer af als je dat leuk lijkt, maar zeg erbij dat je al die appjes als beklemmend ervaart en dat hij je daarmee juist afstoot. Hopelijk ziet hij in dat hij verkeerd bezig is, maar als hij dan alsnog de fout in gaat, dan heb je je verhaal klaar.

Overigens is dit inderdaad onaantrekkelijk gedrag. Ik ben niet van de spelletjes of hard to get, maar ietsje cooler en relaxter is wel leuker ja. Hij zal wel weer een trauma hebben opgelopen in een vorige relatie/date ofzo.
Meestal krijg je dit gedrag er niet uit, sommige mensen zijn gewoon zo. En dat vind ik heel onaantrekkelijk. Ik zou geen relatie willen met een man die meteen al zo doet, dat lijkt me een voorbode voor een relatie met veel geclaim en gecontroleer.
Ik zou het misschien nog even aankijken en hem uitleggen dat dit je juist afstoot, maar als hij zo blijft doen, zou ik er niet mee door gaan.
Oh bah wat vervelend. Ik zou het eerst met hem erover hebben. Confronteer hem met zijn gedrag en geef hierin je grenzen aan. Als hij inziet dat het verkeerd is en dit veranderd dan kun je het nog een keer proberen. Zo niet dan zou ik het afkappen.

Moet heel eerlijk zeggen dat zo iemand mij alleen maar de kriebels zou geven en ik persoonlijk had het echt afgekapt. Maar goed je weet niet wat de reden is dat hij zich zo gedraagt en hoe dit is ontstaan, maar dat betekend wel dat je op je hoede moet zijn. Ik hoef jou niet te vertellen dat dit soort gedrag niet normaal is lijkt me.
Direct aangeven dat daten continueren enkel gebeurt als hij met dit gedrag stopt. Ik denk dat als je geen grens trekt dit alleen maar heftiger wordt. Misschien zonder ook trouwens, maar dan weet je helemáál zeker dat je moet stoppen.
Vertrouwen is het basisfundament voor het hebben van een goede (stabiele) relatie. Hij is uiteindelijk degene zijn die zijn angst zal moeten overwinnen. Ik zou gewoon aangeven hoe je die controle ervaart en wat het met je doet. Als hij zijn onzekerheid overwint, dan komt niet alleen die man terug waar je voorheen op viel, maar dan getuigt dat ook vanuit zijn kant dat hij voor jou wil strijden (binnen deze situatie op zijn manier dan natuurlijk).
Maar goed er zijn zoveel vrouwen die dit doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik kan me voorstellen dat dit geen aantrekkelijke gedrag is, maar ik kan me ergens wel voorstellen waarom hij dit doet en zich zo onzeker voelt. Ik heb zelf ook al best vaak meegemaakt dat mannen tijdens het daten ineens niks meer laten horen, vind dat zo enorm irritant en respectloos. En als dat maar vaak genoeg gebeurd ga je je dus snel afvragen of men er al klaar mee is als je even niks hoort, simpelweg zodat je dan maar sneller weet waar je aantoe bent.

Mensen zijn dan gelijk zo hard met dat gelijk afkappen. Je vond hem leuk voordat hij zo begon te doen dus geef dit eens gewoon rustig aan. Vraag waarom hij onzeker is en vertel dat het niet jou bedoeling is om met andere te daten en dat je ook niet ineens zal verdwijnen. Gaat hij daarna nog door wordt het een ander verhaal...
viva-amber schreef:
12-06-2018 16:25
Maar goed er zijn zoveel vrouwen die dit doen.
Ja dus? Dat maakt het nog niet acceptabel.
Grenzen trekken en hem hier bewust van maken. Er mee stoppen kan altijd nog. Ik had pasgeleden ook zo iemand (zie loepje), werd heel anders op gereageerd. Dat ik hem niet moest willen veranderen etc. Dus niet benoemen.

Viva werkt bijzonder :)

Zou het als ik het weer mee maak, absoluut benoemen zodat een ander dit gedrag kan aanpassen. Daten tegenwoordig is gewoon niet meer makkelijk. Kan dit gedrag opwekken. Veranderd het niet, zit het echt in hem en zou ik er mee kappen.
Hem er onomwonden en duidelijk op wijzen dat zulk gedrag door jou niet gewaardeerd wordt, waarom jij dat niet waardeert en dat wanneer hij zo door gaat, jij totaal op hem gaat afknappen. Maar dat jij hem nog wel een kans geeft om te bewijzen dat hij ook normaal kan doen ipv zich als een red-flag stalker te gedragen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ik zou ermee stoppen iemand die al moeilijk over het feit dat je soms slaapt. Wat valt er dan nog uit te leggen?

Ik zou aangeven dat je wil stoppen met appen omdat je het geclaimd als beklemmend ervaart. Gewoon eens kijken hoe hij daarop reageert en bij onvolwassen reactie afkappen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ducktape
Rooss4.0 schreef:
12-06-2018 16:00
Ik vrees dat het een beetje een dingetje van deze vluchtige, inwisselbare tijd is. Ik kan me zijn ongerustheid wel enigszins voorstellen dus. Ik zie niet in waarom je het niet zou kunnen bespreken en ik zou er persoonlijk ook bij vertellen dat ik niet heel warm word van deze manier van controleren en dat een dosis vertrouwen wel fijn zou zijn.
Afkappen kan altijd nog toch?
Niets aan te te voegen, totaal mee eens.
viva-amber schreef:
12-06-2018 16:49
Ik zou ermee stoppen iemand die al moeilijk over het feit dat je soms slaapt. Wat valt er dan nog uit te leggen?
Hij doet niet moeilijk over het slapen, wel over de stilte. Misschien gaat TO extreem vroeg naar bed?
Je trekt het wel een beetje uit zn verband zo.
ergens is het wel lief, maar ook weer onaantrekkelijk.

Ik zou eerlijk aangeven, dat jullie elkaar pas hebben leren kennen..en dat je het graag nog even luchtig wil houden qua contact, maar dat je hem nog wel een keer wil zien ( indien je niet steeds het gevoel krijgt om hem nu al verantwoording te moeten geven, en dat je op zelfverzekerde mannen valt)
-
anoniem_369516 wijzigde dit bericht op 23-07-2018 17:46
0.00% gewijzigd
Heel goed, zo kom je erachter wat voor vlees je in de kuip hebt. Goed gehandeld en nu weer door :) Hem lekker laten gaan mocht hij nog contact opnemen.
Lana1993 schreef:
12-06-2018 18:15
Bedankt voor alle reacties.

Ik heb hem zojuist opgebeld en mijn twijfels geuit. Het was geen fijn gesprek, ik heb niet het idee dat hij inziet dat zijn gedrag vreemd is. Hij vindt het logisch dat hij wil weten waar hij aan toe is en hij vindt dat er geen derde date moet komen als ik nu al twijfel. Dat laatste zei hij een beetje gepikeerd, ik denk dat ik hem beledigd heb. Al met al blijkt hij bij nader inzien toch niet zo leuk, dus die derde date zit er niet meer in.
gelijk heb je. Hij is niet erg meelevend en vrij dwingerig. Hij klinkt niet echt lief
Zo iemand had ik laatst ook, die werd al onzeker vóór de eerste date en wenste niet aan het lijntje gehouden worden, zei ie.
In mijn beleving was er nog niet eens een lijntje :facepalm: .

Vervolgens had ik de volgende morgen drie gemiste oproepen, om 12 uur 's nachts.

Toen ik zei dat ik not amused was werd ie boos, want ik toonde geen begrip voor zijn gedrag...
Die eerste date is er nooit gekomen, dat mag duidelijk zijn.
Rooss4.0 schreef:
12-06-2018 18:04
Hij doet niet moeilijk over het slapen, wel over de stilte. Misschien gaat TO extreem vroeg naar bed?
Je trekt het wel een beetje uit zn verband zo.
Wanneer je slaapt ben je stil of je snurkt maar appen doe je niet. Sowieso of je vroeg slaapt of laat...je bent hem sowieso niet over elke scheet die je laat verantwoording verschuldigd. Maar goed het is nu wel duidelijk dat een volwassen reactie er ook niet in zat.
Klinkt niet als een leuk gesprek, wel als de meest prettige uitkomst voor alle partijen.
the_Wicked_Witch schreef:
12-06-2018 18:26
Zo iemand had ik laatst ook, die werd al onzeker vóór de eerste date en wenste niet aan het lijntje gehouden worden, zei ie.
In mijn beleving was er nog niet eens een lijntje :facepalm: .

Vervolgens had ik de volgende morgen drie gemiste oproepen, om 12 uur 's nachts.

Toen ik zei dat ik not amused was werd ie boos, want ik toonde geen begrip voor zijn gedrag...
Die eerste date is er nooit gekomen, dat mag duidelijk zijn.
Tjongejonge, dat is helemaal erg. Hoe vinden die mannen ooit een relatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven