Vliegen in huis

14-06-2018 20:39 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na de eerste heerlijke weken zonder problemen merken we dat nu de vliegen weer terug zijn.

Ik heb openslaande tuindeuren en geen hor, die zie ik ook niet komen. Buren hebben geen openslaande deuren en weleens hor voor de ene deur.

Vorig jaar waren er ook veel vliegen, denk dat dat gewoon is hier, het is niet 'extreem' maar ze zijn wel aanwezig en daar wil ik vanaf.

Volgende punten hebben we (nu of vorig jaar) al geprobeerd zonder echt succes:

- Doodslaan met krant
- Plakstrips, al dan niet voorzien van enkele op eerdere wijze omgebrachte exemplaren
- lavendel in vaas
- water met kruidnagel
- alles goed schoonhouden
- vuilnis goed afsluiten, ook GFT
- caviahok goed schoonhouden (serieus, al is dat hok aan verschoning toe, dan zitten ze nog liever op mijn schone haar...)

Wie heeft de tip om hier echt vanaf te zijn?

Ik denk aan bv een blauwe lamp of een geurstekker? Ik hoor graag ervaringen!
en waarom geen hor?
Zonder hor wordt het moeilijk denk ik.
Tiana_76 schreef:
14-06-2018 21:07
Zonder hor wordt het moeilijk denk ik.
Met de openslaande deuren wordt het een hele investering en daarnaast vind ik het dan niet mooi, het grote lichte vlak wordt toch echt veel minder licht.
Waarom een investering? Je hebt een dubbele hor nodig, die heb je ook in voorzetdeuren of schuifdeuren.
en zo;n soort hor idee waar je doorheen kan lopen, die hadden mijn ouder vroeger. Die hang je gewoon op. Moet je alleen oppassen als je er door heen loopt dat er niks naar binnen komt
Ik wilde vorig aar zo'n hor kopen, ik schrok van de prijs, toen maar niet gedaan.
Wij hebben ook openslaande deuren en hebben er een liso vliegengordijn voor. Je hebt er een transparante variant van die licht door laat, die hebben wij. Ik vind dit veel fijner dan een hordeur, want je loopt er gewoon doorheen en hoeft hem niet open te doen. Ik zie nooit meer een vlieg binnen, heerlijk gordijn en ook onverwoestbaar. Qua prijs viel het me ook nog mee. Ik kwam op iets van €125,- uit voor 180cm breed en 2 meter hoog. Moet je hem wel zelf in elkaar zetten. Dat is wel een flinke klus nog.

Ik denk niet dat er een andere manier is om de vliegen buiten te houden. Ik heb ook vanalles geprobeerd, zakjes water in de deuropening, cd’s, zo’n vliegenvang-zak buiten. Niks hielp. En ze vlogen bij ons dan door het huis naar het raam voor in de keuken en zaten daar dan te vervelen continu. Ik werd gek van dat gezoem en getik bij dat raam steeds en vond het ook gewoon vies, die vliegen in huis steeds. Nu nergens meer last van gelukkig :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven