Zonne-allergie
vrijdag 15 juni 2018 om 21:59
Sinds ca 6 weken kamp ik met enorm jeukexceem op mijn linkerhand.
Ik gebruik Vision zonnebrand factor 50
Wie heeft hier ook last van en wat helpt bij jou?
Mijn huisarts weet niks anders dan hormoonzalf, wat ook niet helpt.
Ik zoek dus geen medisch advies, maar ervaringen van anderen.
Ik gebruik Vision zonnebrand factor 50
Wie heeft hier ook last van en wat helpt bij jou?
Mijn huisarts weet niks anders dan hormoonzalf, wat ook niet helpt.
Ik zoek dus geen medisch advies, maar ervaringen van anderen.
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 15-06-2018 22:58
42.42% gewijzigd
vrijdag 15 juni 2018 om 22:10
Tegen de jeuk zou je mentholzalf of poeder kunnen proberen. En wellicht heb je iets aan de tips in dit topic: gezondheid/zonne-allergie-wat-helpt/lis ... ges/411894
vrijdag 15 juni 2018 om 22:20
dankjewelTsumTsum schreef: ↑15-06-2018 22:10Tegen de jeuk zou je mentholzalf of poeder kunnen proberen. En wellicht heb je iets aan de tips in dit topic: gezondheid/zonne-allergie-wat-helpt/lis ... ges/411894
vrijdag 15 juni 2018 om 22:33
Toevallig hebben we aan een kennis van ons met een soort eczeem/schimmel boegem balsem geadviseerd en hielp enorm! Hij heeft wel 10 verschillende (hormoon en normale) zalven geprobeerd en niets werkte. Nu trekt het langzaam weg. De zalf is eigenlijk vooral voor brandwonden, maar uit ervaring weet ik dat het helpt voor meerdere huid klachten. Wellicht het proberen waard. Is online te bestellen bij bol
zaterdag 16 juni 2018 om 00:44
De dokter schrijft mij Actinica lotion voor omdat factor 50 niet voldoende is om snel verbranden en blaasjes te voorkomen. Het werkt heel goed bij mij (overgevoeligheid voor licht/ straling uva&b). Zou het niet op de eczeemplek smeren, maar preventief op gezicht, armen en handen proberen wanneer zonnebrand echt niet meer werkt.
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
zaterdag 16 juni 2018 om 01:07
Inderdaad, lees mijn topic even terug, staan al veel tips in.TsumTsum schreef: ↑15-06-2018 22:10Tegen de jeuk zou je mentholzalf of poeder kunnen proberen. En wellicht heb je iets aan de tips in dit topic: gezondheid/zonne-allergie-wat-helpt/lis ... ges/411894
Waarom denk je eigenlijk dat het zonne-allergie is, want je hebt het 'maar' aan één hand? Ik krijg het op alle onbedekte delen van mijn lichaam als ik buiten ben geweest.
zaterdag 16 juni 2018 om 09:25
Tja daar heb je een punt.nachtvlinder1977 schreef: ↑16-06-2018 01:07Inderdaad, lees mijn topic even terug, staan al veel tips in.
Waarom denk je eigenlijk dat het zonne-allergie is, want je hebt het 'maar' aan één hand? Ik krijg het op alle onbedekte delen van mijn lichaam als ik buiten ben geweest.
Misschien hitte-uitslag in combi met de zon?
Ik begrijp ook niet waarom het '' alleen maar 'op mijn linkerhand zit.
maandag 25 juni 2018 om 20:53
maandag 2 juli 2018 om 10:05
Sunlight zeep heb ik al in huis, dus zal proberen.
Die zeep leg ik ook in mijn bed en op de zitbank. Helpt goed tegen rusteloze benen.
Ik ga straks nog even ermee naar huisarts, maar verwacht er niks van.