Stel ik me aan? Help

16-06-2018 08:08 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lat relatie met een man die aan de andere kant van Nederland woont. Wij zien elkaar iedere week wel een paar dagen.

Woensdag was hij bij mij en hebben we ruzie gekregen over een kleinigheid, maar we kwamen er niet uit. Zijn reactie hierop was om weg te gaan.
Ik heb toen gezegd (in tranen) ga nu niet weg, nu ben je hier en kunnen we het uitpraten straks moet het weer via de app of telefoon. Maar hij is gegaan terwijl ik huilend op de bank zat.

Dagen erop ging het allemaal stroef, ik verloor mezelf in verdriet, onzekerheid, lag nachten wakker, het ging gewoon niet.
Gistermorgen heb ik hem geappt, dat het echt niet goed ging met mij dat ik me verloor in onzekerheid dat ik dingen niet meer helder zag enz. Heb om hulp gevraagd want ook na 2 nachten niet slapen zat ik er volledig doorheen.
Dat werd een enorme discussie want hij vindt het een keuze van mij om mik te laten meeslepen in onzekerheid en als ik dan bijv fotos bekijk van hem en ex op fb en me dan nog rotter voel dan is dat een keuze en doe ik dat mezelf aan.
Uiteindelijk nog een hele discussie /ruzie gehad omdat hij met iets kwam aanzetten wat ik niet wist dus daar was ik weer boos over.

Hij zegt ik weet niet wat ik kan doen om er voor je te zijn, want niks helpt. Toe hrb ik gezegd kom alsjeblieft gewoon hierheen. Hier voor de deur staan dat helpt. Ondertussen was ik echt volkomen overstuur, lag alleen maar huilend in bed.
Toen zei ie, je moet niet denken dat iedere keer als jij overstuur bent ik naar je toe kom (dit is de 2e keer in een jaar denk ik) ik heb geen budget voor benzine en het is je eigen keuze dat je je zo overstuur maakt.

Uiteindelijk heb ik hem gesmeekt te komen, 50 euro overgemaakt voor benzine.
Omdat ik zo "zeurde" werd hij boos rb is hij naar bed gegaan (hij slaapt dan altijd gelijk)
Vervolgens is hij 4.5 uur onbereikbaar geweest en ben ik in die tijd helema geflipt en door het lint gegaan.

Ik had hem nodig, heb m gevraagd te komen omdat het echt niet goed ging. En het is niet alleen dat hij niet komt, hij laat bewust zijn telefoon beneden en gaat naar bed terwijl hij wist hoe diep ik zat en hoe ik eraan toe was.

Zijn uitleg is trouwens dat hij ook boos en overstuur was en geen zin had om hierheen te komen om ruzie te maken.

Voor mij is mijn vertrouwen in hem weg. Ik voel me enorm in de steek gelaten. Ik weet niet of ik meer boos of verdrietig ben, maar zo ga je niet met elkaar om.

Mijn vertrouwen is enorm beschaamd. Ik had hem nodig, heb on hulp gevraagd en ben letterlijk en figuurlijk alleen gelaten.

Hoe kijken jullie hier tegenaan? Hoe zou je dit uitpraten of overheen komen?
Als ik hem was zou ik jou blokken en nooit meer terugkomen. Wat gedraag jij je als 'n enorme dramaqueen zeg.
Ik denk niet dat ik je nog n kans zou geven
Ik begrijp hem heel goed. Jij gaat volledig over de flos na een ruzie en je blijft maar aan hem trekken. Hij wil gewoon even rust aan zijn kop.
Je doet het jezelf aan inderdaad.
Ik zou vooral nagaan waarom je zo extreem emotioneel reageert dat je niet meer in staat bent om voor jezelf te zorgen.
Ik zou daar als partner niet mee om willen en kunnen gaan.
Ja, je stelt je aan. Enorm zelfs.
4.5 uur onbereikbaar. Poeh het is me wat..
Ik zou zo zeggen zoek eens hulp voor jezelf stap eens naar de huisarts en vraag om doorverwijzing.
Dit kan niet zo doorgaan.
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 16-06-2018 08:14
6.37% gewijzigd
Wow. De wereld vergaat niet zonder hem hoor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Tjonge. Verstandige man.

Als jij zo over de zeik gaat van een tegenvaller in jullie relatie, moet hij jou komen redden? Ik zou ook bedanken als partner. Vervelend dat hij koos om weg te gaan. Maar ik verwacht dat hij je langer kent dan vandaag en wist dat er letterlijk ruimte nodig was. Dat heet zelfbescherming van zijn kant.
Hips, hopsakee en pierlala.
Tijd voor 'n afspraak bij een psych, zodat je in volgende relaties steviger in je schoenen komt te staan en ze niet wegjaagt.
En waarom ben je niet naar hem gegaan als je hem zo nodig had?
Dus de man gaat lekker slapen en jij zit te flippen dat ie niet bereikbaar is.
Je gedrag is manipulatief en daar zou ik als ik je vriend was ook niet van gediend zijn. Het is emotionele chantage en een klassiek voorbeeld van een toxic relationship.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 16-06-2018 08:19
20.55% gewijzigd
Waar ging de ruzie over?
Zoek hulp voor je enorme onzekerheid, dit kan zo toch niet?
Team (ex) vriend.
Over een onbenullige ruzie zo over de zeik gaan en hem ook nog sommeren in de auto jouw kant op te komen omdat dat het ENIGE is dat je helpt.

Je kon van mij de boom in.
Zoek hulp en een dagbesteding.
Ik zou ook wel klaar met jou zijn. Wat een naar gedrag! Je krijgt je zin niet omdat hij niet bij je blijft, en zit vervolgens dagenlang als een klein kind te drammen en te dreinen. Manipulatie, emotionele chantage... wat is je volgende stap?
Aangezien dit het verhaal is vanuit het perspectief van TO (wat we nu allemaal al ver over de top vinden), kan ik me zo voorstellen dat het in werkelijkheid nog een tandje erger was. Mijn God zeg. Word al nerveus als ik het lees.
lievemona wijzigde dit bericht op 16-06-2018 08:24
2.40% gewijzigd
Nummer*Zoveel schreef:
16-06-2018 08:22
Ik zou ook wel klaar met jou zijn. Wat een naar gedrag! Je krijgt je zin niet omdat hij niet bij je blijft, en zit vervolgens dagenlang als een klein kind te drammen en te dreinen. Manipulatie, emotionele chantage... wat is je volgende stap?
Ik draai hier nog niet zo lang mee... maar ik vermoed OP verwijderen :-)
redbulletje schreef:
16-06-2018 08:10
Als ik hem was zou ik jou blokken en nooit meer terugkomen. Wat gedraag jij je als 'n enorme dramaqueen zeg.
Dit!
Vraag nog wel even je €50,- terug voordat je hem niet meer te pakken krijgt.
Het is niet voor niets een latrelatie. Ik kan persoonlijk slecht tegen emotionele wrakken die om het minste al lopen te janken. Dat jij het vertrouwen kwijt bent snap ik, maar ik denk dat hij er helemaal klaar mee is. Als hij terugkomt bewijst het gelijk of er toekomst in je latrelatie zit.
Dat je je door een kleine ruzie zo uit je evenwicht laat brengen en compleet laat gaan, vind ik echt niet gezond en nogal zorgelijk. Ik vind je gedrag manipulatief en claimend overkomen en ik was echt niet naar je toegekomen als ik hem was; ook niet als je er 500 euro 'benzinegeld' tegenover had gesteld. Als ik hem was, had ik je een bezoekje aan een psycholoog geadviseerd om aan je zelfvertrouwen, zelfbeheersing, kritisch kijken naar je eigen gedrag en het nemen van eigen verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag in plaats van dit bij hem neer te leggen te werken en eventuele issues die eraan ten grondslag liggen te verwerken.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 16-06-2018 08:35
5.11% gewijzigd
Tja, je komt erg afhankelijk en onzelfstandig over en maakt nogal wat drama's. Kan me hem goed begrijpen. Denk dat je er meer aan hebt om hulp te zoeken bij een goede psycholoog want dit klinkt niet gezond.
Het feit dat hij ver weg woont heeft niks met jouw probleem te maken. Ook als hij twee straten verder woonde is jouw gedrag te dwingend en te manipulatief.

Zoek hulp voor jezelf, zodra je in je eentje in staat bent een gelukkig leven te leiden ben je geschikt relatiemateriaal. :lightbulb:
Soumis schreef:
16-06-2018 08:16
En waarom ben je niet naar hem gegaan als je hem zo nodig had?
Ze zal wel geen eigen vervoer hebben. Lucky voor haar ex dat ze in elk geval niet midden in de nacht gillend bij hem aan de voordeur kan staan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven