Ervaringen bezorgen meubels Ikea

21-06-2018 22:02 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben even benieuwd naar ervaringen over het bestellen en laten bezorgen van meubels bij Ikea.

Wij hebben inmiddels een opleverdatum voor onze nieuwe woning. Dit is halverwege volgende maand. Wij hebben eerder al uitgezocht welke meubels we willen aanschaffen en vragen ons af of je nu (lees: morgen, dan zijn we toevallig beiden vrij) meubels kunt bestellen en deze pas vanaf 20 juli a.s. zou kunnen laten bezorgen?
En dan met name of dit kan i.c.m. het zelf verzamelen van de spullen. (Je pikt zelf de juiste artikelen op uit de winkel en brengt deze naar het magazijn, waar het opgeslagen wordt. Deze optie scheelt toch weer wat geld, want het gaat hard genoeg ;) )

Ben benieuwd naar eventuele ervaringen!
Ik heb vaak online meubels en andere artikelen besteld bij Ikea. Zelf verzamelen doe ik niet aan, mij teveel werk :)
De bezorgdatum kan je dan in veel gevallen zelf zo plannen dat het op de datum wordt bezorgd die jij graag wilt. Kwestie van even wachten met bestellen (artikelen kunnen wel alvast in je winkelmandje als je ingelogd bent) en dan ca. 1 a 2 weken voor 20 juli een bezorgdatum kiezen. Hele goede ervaringen mee.
.
Ik wilde zoiets laatst ook doen, maar als je het zelf verzamelt moet het binnen 48 uur bezorgd worden. Want het staat dan in een apart magazijn.
Misschien scheelt het wel per vestiging, dat zou kunnen.
Als je in de winkel besteld en laat bezorgen zijn de meubels nog net niet eerder bij je huis dan jij.
Zodra ze het in het systeem zetten moet het uit het magazijn. Wij kregen het de volgende dag geleverd. Was ook niet echt nodig dus heeft nog eventjes in de garage gelegen :P
Bedankt voor de ervaringen! Ik had al enige vermoedens dat mijn constructie misschien niet zo gebruikelijk is...
Ik ben nogal van het vooruit plannen, maar het is in ons geval dus handiger om morgen nogmaals even alle meubels te bekijken en de artikelnummers even op de foto te zetten en deze later te bestellen.

Géén garage waar ik de meubels tijdelijk kan opslaan ;-)
Online de juiste meubels verzamelen in het winkelmandje en de bezorgdatum (later) kiezen klinkt als een hele goede optie!
Domninoz schreef: ↑
21-06-2018 22:38
Bedankt voor de ervaringen! Ik had al enige vermoedens dat mijn constructie misschien niet zo gebruikelijk is...
Ik ben nogal van het vooruit plannen, maar het is in ons geval dus handiger om morgen nogmaals even alle meubels te bekijken en de artikelnummers even op de foto te zetten en deze later te bestellen.

Géén garage waar ik de meubels tijdelijk kan opslaan ;-)
Online de juiste meubels verzamelen in het winkelmandje en de bezorgdatum (later) kiezen klinkt als een hele goede optie!
Ik heb dat zo een stuk of 5 keer gedaan, iedere keer perfect verlopen.
Had een keer online besteld, zou op oudejaarsdag worden geleverd, toen belden ze keurig de middag van tevoren dat de chauffeur op oudejaarsdag al om 7.15 uur bij me voor de deur zou staan en of ik daar een probleem mee had. Dat vond ik echt service! Want je bed uit gebeld worden is nou niet bepaald mijn idee van relaxed opstaan :)
Heb nog erg gelachen met de chauffeur die dus in het pikkedonker kwam en de buren met hun slaperige hoofden uit het raam keken wat er toch aan de hand was bij mij ;-D Die man natuurlijk ook een kop koffie gegeven, daar was hij blij mee.
.
Check wel even of je alles online kunt bestellen. Wij hadden een bed nodig en dat kon je alleen in de winkel bestellen
En dan kan je dus geen latere datum inplannen
Bedankt voor de tip!
In de winkel werd inderdaad al aangegeven dat sommige artikelen niet altijd op voorraad zijn en je dan lang(er) op je spullen moet wachten. Gisteren een overzicht gemaakt van wat we willen aanschaffen en dit tegen die tijd maar eens online bekijken.

We zijn afgelopen vrijdag naar een Ikea geweest en ook nog even geïnformeerd. Je kunt, als je zelf de spullen zou verzamelen, dit tot maximaal 13 dagen voor de gewenste leverdatum doen. Langer slaan ze de spullen niet op. (Valt mij alles mee!)

We gaan een week van tevoren de spullen verzamelen online óf in de winkel. Even kijken wat dan in alle drukte van het klussen beter uitkomt. Maar ik kon in ieder geval mooi verder met mijn planning. Nu de uitvoering nog ;)
Succes en veel plezier in jullie nieuwe woning!
.
Hier geen goede ervaring. Ongeveer 2 a 3 keer iets thuis laten bezorgen en 2 keer niet de bestelde producten in huis. Wel een kortingsbon gekregen als goedmakertje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven