Hoeveel neem je mee?
vrijdag 22 juni 2018 om 17:28
Een aantal jaar geleden was ik op een trip naar Singapore. Toen ik wegging en opgehaald werd zei mijn chauffeur: where is the rest of your luggage?
Ik had een kleine trolleykoffer bij me en dat was het.
Mijn schoonouders gingen laatst een weekje weg en hadden beide ruim 20 kg aan bagage bij zich. Mijn schoonmoeder was enorm gefrustreerd want ze moest dus dingen uit haar koffer halen.
Van de zomer gaan we weer 16 dgn met ons gezin naar een all inclusive resort. In totaal hebben we dan 2 grote koffers bij ons met ik denk samen 30 kg (voor 4 personen) en heb ik een (hele) grote schoudertas met dingen als e-readers, medicijnen etc.
Hoeveel hebben jullie bij als jullie reizen? Zeker als je een strandvakantie hebt dan hoef je volgens mij niet zoveel mee te zeulen. Een paar bikini’s + covers voor overdag. Ondergoed en kleding voor ‘s avonds, maar omdat je dat maar een paar uur aan hebt kan je het vaker aan na even uithangen.
Ben benieuwd
Ik had een kleine trolleykoffer bij me en dat was het.
Mijn schoonouders gingen laatst een weekje weg en hadden beide ruim 20 kg aan bagage bij zich. Mijn schoonmoeder was enorm gefrustreerd want ze moest dus dingen uit haar koffer halen.
Van de zomer gaan we weer 16 dgn met ons gezin naar een all inclusive resort. In totaal hebben we dan 2 grote koffers bij ons met ik denk samen 30 kg (voor 4 personen) en heb ik een (hele) grote schoudertas met dingen als e-readers, medicijnen etc.
Hoeveel hebben jullie bij als jullie reizen? Zeker als je een strandvakantie hebt dan hoef je volgens mij niet zoveel mee te zeulen. Een paar bikini’s + covers voor overdag. Ondergoed en kleding voor ‘s avonds, maar omdat je dat maar een paar uur aan hebt kan je het vaker aan na even uithangen.
Ben benieuwd
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 22 juni 2018 om 17:31
Ik heb altijd teveel... hoe ik dat voor elkaar krijg,. geen idee. Zelfs naar de naaktcamping slaag ik erin met tassen vol te arriveren.
Ik heb het inmiddels van mezelf geaccepteerd. Ben zo blij dat we dit jaar een dakkoffer op de auto hebben
Ik heb het inmiddels van mezelf geaccepteerd. Ben zo blij dat we dit jaar een dakkoffer op de auto hebben
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
vrijdag 22 juni 2018 om 17:41
Wij hebben veel bij ons met een zoon die een campingbedje, kinderstoel, luiers en verschoonkussen nodig heeft en iedere dag schone kleren aan moet omdat hij een smeerpoets is
en dan de kinderwagen nog want hij loopt nét dus nog geen lange stukken voorlopig.
En dan hebben man en ik nog wat schoon ondergoed en een tshirt en tandenborstel bij ons
En dan hebben man en ik nog wat schoon ondergoed en een tshirt en tandenborstel bij ons
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
vrijdag 22 juni 2018 om 17:43
Die onderbroeken zijn het gewicht en de ruimte toch niet. Ik denk dat ik niet de enige ben die zich hier niets bij bovenstaande voor kan stellen. Je wast je ondergoed toch gewoon na elke keer dragen? Zeker tijdens een zonvakantie is je gewassen ondergoed immers zo droog.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 22-06-2018 17:56
12.69% gewijzigd
vrijdag 22 juni 2018 om 17:46
vrijdag 22 juni 2018 om 18:12
Weinig. Een sporttas. Met genoeg voor een precies een week. Geen verzorgingsspullen of make up. We hebben een huis met wasmachine en droger in Frankrijk dus doe ik een was na een week. Alles wat ik nodig heb aan verzorging vind ik lekkerder daar dan hier. Dus koop ik dat daar. Nooit een koffer. We hebben allebei een sporttas want dat kun je lekker in de achterbak proppen. Overigens heb ik na een week nog niet alles gedragen dus heb ik nog steeds te veel mee. Maar meer dan een kilo of 6 zal het niet zijn.
Daar draag ik vooral korte broeken en tshirts of polo’s. 1 jurkje voor als we uit eten gaan.
Daar draag ik vooral korte broeken en tshirts of polo’s. 1 jurkje voor als we uit eten gaan.
vrijdag 22 juni 2018 om 19:13
Dat is precies wat ik dus zeg... daarom kunnen wij ook met 4 man met een klein beetje bagage reizen.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑22-06-2018 17:43Die onderbroeken zijn het gewicht en de ruimte toch niet. Ik denk dat ik niet de enige ben die zich hier niets bij bovenstaande voor kan stellen. Je wast je ondergoed toch gewoon na elke keer dragen? Zeker tijdens een zonvakantie is je gewassen ondergoed immers zo droog.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 22 juni 2018 om 19:20
Toen wij 10 dagen naar Italië gingen hadden we alledrie alleen een handbagagetrolley mee mee (wel ingecheckt). Plus nog een kleine rugzak. Meer zou niet in de huurauto gepast hebben en is niet handig in het openbaar vervoer. Mijn oudste heeft altijd wel veel zooi mee, dus ik had nog schoenen van haar in mijn koffer.
Voor een week Kaapverdië had ik mijn middelgrote koffer mee. Was nog geen 12 kilo terwijl die van mijn vriend 14 kilo was. De kofferdragers in het hotel waren stomverbaasd, een vrouw met minder bagage dan haar man.
Voor een week Kaapverdië had ik mijn middelgrote koffer mee. Was nog geen 12 kilo terwijl die van mijn vriend 14 kilo was. De kofferdragers in het hotel waren stomverbaasd, een vrouw met minder bagage dan haar man.
vrijdag 22 juni 2018 om 19:21
Ik neem nog altijd teveel mee, maar ik ben er wel beter in geworden om minder mee te nemen.
Ik heb deze winter gebackpackt met 8 kilo bagage in Azië. Ik had 2 lange broeken mee die ik ook echt nodig had samen met een softshell en een trui. Ook had ik bergschoenen bij me.
Als ik naar een land ga met mooier weer kan ik ook met 6 kg toe.
Voor een weekje strand kom ik uit met een sporttas of handbagagetrolley.
Twee weken strand met een backpack.
Een stedentrip lukt met een handbagagetrolley.
Als ik ga kamperen neem ik wel vaak veel meuk mee. Vooral omdat het weer nog weleens onvoorspelbaar is. Dan heb je toch vaak wat meer lange broeken en truien mee.
Ik snap vooral niet wat mensen (zonder kleine kinderen) allemaal wel niet mee hebben als ze bijvoorbeeld 2 weken naar Griekenland gaan. Soms zie je stellen met allebei een grote koffer en dan ook nog grote tassen met handbagage. Ik vermoed dan altijd dat de vrouw van het optutterige soort is die dan voor elke gelegenheid een jurk bij zich heeft, 5 paar schoenen en een enorme beautycase. En een föhn en een steiltang en weet ik nog wat allemaal meer. Maar die man dan?
Ik heb deze winter gebackpackt met 8 kilo bagage in Azië. Ik had 2 lange broeken mee die ik ook echt nodig had samen met een softshell en een trui. Ook had ik bergschoenen bij me.
Als ik naar een land ga met mooier weer kan ik ook met 6 kg toe.
Voor een weekje strand kom ik uit met een sporttas of handbagagetrolley.
Twee weken strand met een backpack.
Een stedentrip lukt met een handbagagetrolley.
Als ik ga kamperen neem ik wel vaak veel meuk mee. Vooral omdat het weer nog weleens onvoorspelbaar is. Dan heb je toch vaak wat meer lange broeken en truien mee.
Ik snap vooral niet wat mensen (zonder kleine kinderen) allemaal wel niet mee hebben als ze bijvoorbeeld 2 weken naar Griekenland gaan. Soms zie je stellen met allebei een grote koffer en dan ook nog grote tassen met handbagage. Ik vermoed dan altijd dat de vrouw van het optutterige soort is die dan voor elke gelegenheid een jurk bij zich heeft, 5 paar schoenen en een enorme beautycase. En een föhn en een steiltang en weet ik nog wat allemaal meer. Maar die man dan?
vrijdag 22 juni 2018 om 19:23
Ze bedoelt de kleding voor s avonds even uithangen. Shirts en broeken enz.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑22-06-2018 17:43Die onderbroeken zijn het gewicht en de ruimte toch niet. Ik denk dat ik niet de enige ben die zich hier niets bij bovenstaande voor kan stellen. Je wast je ondergoed toch gewoon na elke keer dragen? Zeker tijdens een zonvakantie is je gewassen ondergoed immers zo droog.
vrijdag 22 juni 2018 om 19:35
Ik neem meestal qua kleding veel te veel mee maar bij mijn vorige vakantie dacht ik dat moet anders want ik wil ruimte hebben voor souvenirs echter schommelde de temperatuur tussen de 15 en 25 graden met soms nachtvorst en ochtenden van een graad of 4.
Ik had naast voldoende ondergoed, sokken en mijn pyjama het volgende bij voor 17 dagen:
- 4 lange broeken (incl. vliegbroek)
- 4 shirtjes korte mouw
- 3 shirtjes lange mouw
- 1 fleecevest
- 1 dun gebreid vestje
- 1 dun truitje
- 2 iets dikkere truien
- 1 hempje voor de zekerheid
- 1 grote handdoek
- 2 paar schoenen (sneakers en m'n wandelschoenen)
Uiteindelijk niet alles gebruikt en achteraf gezien te weinig shirts korte mouw mee genomen omdat het de hele reis overdag tussen de 22-30 graden was. In de ochtend en als de zon onder ging was het wel ineens 10 graden koeler. En ik knoei soms met eten en na een bezoekje aan een grot zaten m'n schoenen en broek onder de modder en zand. Wel fijn dus om genoeg bij te hebben
Mijn koffer woog in totaal zo'n 16 kilo.
Ik lees wel eens dat mensen van ieder ding maar 2 paar inpakken. Dus een shirt aan, het ander in de was etc. Dat zou ik echt niet kunnen. Hoef echt niet iedere dag een andere outfit maar wil ook niet hebben dat ik naar zweet stink en ik niks anders heb om aan te trekken omdat het gewassen shirt nog niet droog is.
Ik had naast voldoende ondergoed, sokken en mijn pyjama het volgende bij voor 17 dagen:
- 4 lange broeken (incl. vliegbroek)
- 4 shirtjes korte mouw
- 3 shirtjes lange mouw
- 1 fleecevest
- 1 dun gebreid vestje
- 1 dun truitje
- 2 iets dikkere truien
- 1 hempje voor de zekerheid
- 1 grote handdoek
- 2 paar schoenen (sneakers en m'n wandelschoenen)
Uiteindelijk niet alles gebruikt en achteraf gezien te weinig shirts korte mouw mee genomen omdat het de hele reis overdag tussen de 22-30 graden was. In de ochtend en als de zon onder ging was het wel ineens 10 graden koeler. En ik knoei soms met eten en na een bezoekje aan een grot zaten m'n schoenen en broek onder de modder en zand. Wel fijn dus om genoeg bij te hebben
Mijn koffer woog in totaal zo'n 16 kilo.
Ik lees wel eens dat mensen van ieder ding maar 2 paar inpakken. Dus een shirt aan, het ander in de was etc. Dat zou ik echt niet kunnen. Hoef echt niet iedere dag een andere outfit maar wil ook niet hebben dat ik naar zweet stink en ik niks anders heb om aan te trekken omdat het gewassen shirt nog niet droog is.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 22-06-2018 19:55
0.15% gewijzigd
vrijdag 22 juni 2018 om 19:36
vrijdag 22 juni 2018 om 19:38
Kleding voor 5-6 dagen mee, ik was altijd daar. Op de hand of met de wasmachine. Zorg ook dat ik het meeste weer schoon mee terug heb.
Verder eigen beddengoed, handdoeken, eigen hoofdkussen, wat gezelschapsspellen en een klein tasje speelgoed voor de kinderen. Boodschappen doen we daar wel, alleen wat drinken en snoepen voor onderweg.
Best compact, ondanks dat we genoeg ruimte in de auto hebben.
Verder eigen beddengoed, handdoeken, eigen hoofdkussen, wat gezelschapsspellen en een klein tasje speelgoed voor de kinderen. Boodschappen doen we daar wel, alleen wat drinken en snoepen voor onderweg.
Best compact, ondanks dat we genoeg ruimte in de auto hebben.
vrijdag 22 juni 2018 om 19:45
Wow wat nemen mensen soms weinig mee. Maar dat hangt ook af van de bestemming natuurlijk. Bij een zonvakantie zou ik ook minder meenemen want alles is na een half uur buiten hangen weer droog na het wassen. Maar als je met veel temperatuur verschil zit ,of was binnen een dag droog gaat niet, dan neem je automatisch wat meer mee denk ik. Tenzij je gebruik maakt van de wasserette/laundry service wat ik zelf zo min mogelijk doe. Heb een keer op zoek moeten gaan naar wat van mijn kleding want ik miste wat dingen en ik had wat dingen van een ander....
vrijdag 22 juni 2018 om 19:49
Tot het elke dag regent en alles nat is, je dikke klodders tomatensaus in dat ene tshirt smeert of uit je broek scheurt bij het klimmen over een hekje. Ik heb altijd wel reservekleding mee die ik niet nodig hoop te hebben.
.
vrijdag 22 juni 2018 om 20:01
Welnee - we hebben vorig jaar van de 16 dagen er 14 stromende regen gehad. We doen een trektocht, dus (begin maar vast met gruwelen
Ik heb dan grofweg bij me;
2 sport BHs
1 afritsbroek
1 kortebroek
2 shirts korte mouw
1 shirt lange mouw
1 dunne fleece
Paar sandalen
4-5 paar wandelsokken
4-5 onderbroeken
Slaapshirtje en (in koude gebieden) thermo-onderbroek voor snachts.
Regenkleding
Als we naar kouder weer gaan iets meer lange broek / lange mouw, en een dikke fleece.
Van alles wat mee gaat weten we het gewicht (alles ligt thuis opgeslagen met gewichtlabel er bij), we douchen bijna elke dag (wassen 1x per dag sowieso, al is het soms een kattenwasje) en hebben ook nog een spelletje mee.
Heerlijk, even helemaal niks bij je hebben aan extra “spullen” (en elk jaar weer te veel!)