Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook

De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !

Knipenplakuittopiceen:

Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.

Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )

maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.

Bijvoorbeeld:

Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )

Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.

Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )

Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Op de deel en ruilhoek

Ik zoek een trarruim iemand die mij kan helpen

Pas toen ze het over slangen hadden viel het kwartje.
prada schreef:
20-05-2018 01:31
Op de deel en ruilhoek

Ik zoek een trarruim iemand die mij kan helpen

Pas toen ze het over slangen hadden viel het kwartje.
:rofl:
"Goedeavond misschien heeft iemand een kinderwagen nodig"

Nou misschien wel ja of niet.. Dit is dus echt de hele advertentie. :-?
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Hier eigenlijk altijd wel redelijk spul. Enige 'rare' wat ik laatst zag: 3 bananendozen?
Afbeelding

zo goed als nieuw staat erbij.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik ben laatst ook lid geworden van de weggeefhoek van onze stad en omstreken. 40000+ leden. Best wel pauperstad dus daar komt me toch een rommel voorbij! Gister een foto van een pan spaghetti waar al uit gegeten was, maar er was zeker nog genoeg over voor 2 personen dus je kon het binnen een half uur ophalen :sick:

Ik had er zelf spullen op gezet wegens grote opruiming. Wil iemand wat hebben, maken we een afspraak, komt ze gewoon niet opdagen. Ik stuur nog een berichtje met de vraag of ze nog komt. Antwoord: nee komt niet uit geef maar aan iemand anders.

Ik wil geen rel ontketenen op die fb of in onze woonplaats dus heb het maar gelaten. Wel asociaal. Kan me voorstellen dat er mensen zijn die wel flink gaan rellen door dit soort fratsen.
renske1975 schreef:
10-06-2018 18:37
Hier eigenlijk altijd wel redelijk spul. Enige 'rare' wat ik laatst zag: 3 bananendozen?
Heb ik ook voorbij zien komen en als fervent verhuizer (in het verleden) weet ik dat die dingen erg handig kunnen zijn! :proud:
Haha dat ze handig kunnen zijn weet ik, maar ik zou toch nooit bedenken om dat op een weggeefhoek te zetten😊
Tjonge, die mensen die plaatsen dat ze naar iets op zoek zijn maar dan wel met tig eisen. Net geplaatst:

Opzoek naar een tuinset , iemand iets ? Hoor het graag

Komen vrij snel reacties op met mensen die iets aanbieden. Daar reageert meneer niet echt op. Plaatst hij in de reacties:

Ben op zoek na een redelijke moderne tuinsetje , antreciet achtig kleurtje in die buurt . En het liefst 4 kant / rechthoek . Mag ook van hout zijn

Reageert er iemand onder: Waarschijnlijk heeft [naam tuincentrum] wel genoeg setjes die aan je eisen voldoen.

:biggrin:

Daarna is het stil.

Man man wat een geschooi O_O
Ik had een item nodig voor mijn zoontjes kinderfeestje binnenkort. Dus hup! Oproepje geplaatst op de plaatselijke weggeef. Een heel aardige mevrouw had gereageerd. Ik kon het vandaag ophalen, zo-en-zo laat. En als ze er op die tijd niet was, zou ze het buiten neerzetten of in een zakje aan de deur.

Ik moest aan de andere kant van de stad zijn, dus op tijd vertrokken en kind aangekleed en gewassen. Kom ik daar netjes op tijd, is er niemand en .... je raadt het al: ook niks buiten te zien.
Dus ik stuur haar nog een berichtje met de vraag of ik wel het goede adres heb en of het later op de dag nog uitkomt.

NIKS meer gehoord. Ze heeft wel mijn bericht gelezen. Dat noem ik nu met recht "iemand blij maken met een dode mus" ... :@@:
Only dead fish go with the flow
Echt heel asociaal. Ik had er laatst iets op staan waar iemand met "graag" op reageerde. Berichtje gestuurd dat ze het mocht hebben. Krijg ik alleen terug "kan ie uit elkaar?" (ging om een bureau). Aangegeven dat dat idd kon. Niks meer van gehoord. Geen aanhef ("hallo" oid), geen positieve reactie dat ze het mocht hebben en geen afbericht. Tokkie volk. :sick:
Cafetière schreef:
22-06-2018 21:39
Echt heel asociaal. Ik had er laatst iets op staan waar iemand met "graag" op reageerde. Berichtje gestuurd dat ze het mocht hebben. Krijg ik alleen terug "kan ie uit elkaar?" (ging om een bureau). Aangegeven dat dat idd kon. Niks meer van gehoord. Geen aanhef ("hallo" oid), geen positieve reactie dat ze het mocht hebben en geen afbericht. Tokkie volk. :sick:
Dat heb ik ook heel vaak gehad. Tegenwoordig spreek ik een tijd af en dan zet ik het buiten voor die tijd. Ik blijf er niet meer voor thuis. Meestal werkt dat heel goed trouwens!

Maar dat is meestal met kleinere huisraad.
Only dead fish go with the flow
Op de weggeefhoek biedt iemand aan: Vaatwasser, is kapot
Reactie: Graag want ik heb een hekel aan afwassen

Gever: Prima, maar je hebt gelezen dat hij kapot is?

Reactie: Ik mag toch ook wel eens wat hebben, ik haat afwassen

Echt, die reacties waren zo vaag... @(
Hier moet je het bij de beheerder van de pagina melden als iemand niet op komt dagen, of als iemand niet thuis is op de afgesproken tijd. Bij meerdere meldingen wordt iemand er vanaf gegooid.

En als iemand aangeeft dat het daar-of-daar te koop is, reageert ze heel snel met ‘DIT IS EEN WEEGGEEFHOEK, ZE WEET ZELF WEL WAAR ZE HET KAN KOPEN!!!’
Of met ‘IS HET DAAR GRATIS DAN?!?!’
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
pearle schreef:
17-08-2018 21:29
Op de weggeefhoek biedt iemand aan: Vaatwasser, is kapot
Reactie: Graag want ik heb een hekel aan afwassen

Gever: Prima, maar je hebt gelezen dat hij kapot is?

Reactie: Ik mag toch ook wel eens wat hebben, ik haat afwassen

Echt, die reacties waren zo vaag... @(
:rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Mijn hele leuke weggeefgroep is inmiddels leeg. Jammer, heb er veel leuke spulletjes op gescoord, maar sinds er een aantal keer van beheerder is gewisseld is iedereen weggelopen door zijn strenge regime. De enige oproepjes die nu nog te vinden zijn op de pagina, zijn van de nieuwe beheerder zelf. Let wel: hij zoekt enkel dingen, maar geeft nooit iets weg, zo lijkt.
The eyes are useless when the mind is blind.
Hier in de omgeving is zo'n groep waarbij je alleen mag reageren met een like als je mee wil loten. Als je dus reageert met "graag een lootje" dan krijg je 1 waarschuwing (in de vorm van (letterlijk): "LIKE IS JE LOOTJE!!!!!!!" ) en anders word je direct verbannen van de pagina.
Ware het niet dat er ook een pagina is met precies 1 letter verschil waarbij je juist moet reageren als je een lootje wil. Verwarring alom, maar de dictatuur blijft vooralsnog bestaan..
Alweer even geleden, dat ik zo’n pareltje tegen kwam als vandaag.

Hallo heeft er iemand misschien vieze luiers die die zou willen verkopen of weggeven?
je zou ze toch weggooien ik heb ze nodig voor een inzameling voor school voor het millieu project
ik betaal €1,50 per luier
stuur maar een pb
Such a beautiful place to be with Friends.
Gatver die luier zeg, ik vrees dat ik te veel fantasie heb om zo iemand nog normaal te kunnen bekijken :-?

Hier een paar dingen op gezet, allemaal netjes afgehaald.

Tijdens de vakantie wel de fout gemaakt om te denken dat mensen hun spullen wel binnen een week kunnen afhalen: wilden vaak dat het drie weken bijhield want waren in het buitenland.
Ja dat wil ik dus niet.

Zet nu dus bij mijn advertenties iets als 'alleen reageren indien je op *5 dagdelen* kunt ophalen'.
Werkt prima zo, ben m'n spullen nu iedere keer binnen de week kwijt en ik heb de indruk dat mensen even nadenken voor ze roepen 'ik wil'.
LoveDobby schreef:
09-09-2018 18:55
Alweer even geleden, dat ik zo’n pareltje tegen kwam als vandaag.

Hallo heeft er iemand misschien vieze luiers die die zou willen verkopen of weggeven?
je zou ze toch weggooien ik heb ze nodig voor een inzameling voor school voor het millieu project
ik betaal €1,50 per luier
stuur maar een pb
1.50 per luier??? Daar kun je mee binnenlopen als je er 2 in de luiers hebt :idee:
Tvp in de vorm van een bijdrage. Op een weggeefhoek waar ik zit is iemand die iets wil weggeven, maar niet gratis :wtf: ja I know...
Er staat dat het alleen afgehaald kan worden in ruil voor....iets specifieks.
Maar ze kan het blijkbaar niet kwijt, want de advertentie wordt elke dag wel zo’n 4x opnieuw geplaatst. En dat nu al bijna 2 weken achter elkaar.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Op de weggeefhoek in mijn stad zitten een aantal vrouwen die andere mensen helpen. Zo is er iemand die statushoudergezinnen in onze woonplaats helpt met het inrichten van hun huis en dat soort dingen. En een vrouw die kinderen van minimagezinnen helpt met verjaardagscadeautjes en schoolspullen en zo.

Probleem is vooral dat zo'n 90% van wat op de weggeefhoek gezet wordt een van beide wel kan gebruiken, of allebei. De vrouwen zelf zijn volgens mij prima mensen maar ze hebben nogal fanatieke helpers. Als je de spullen aan de ene geeft zul je wel een racist zijn volgens de andere groep. En andersom heb je de "de-buitenlanders-pakken-alles-van-ons-af" groep die boos over je heenvalt.
Als je spullen weggeeft aan iemand anders of loot dan krijg je beide boze groepen over je heen.

Ik twijfel al een tijdje wat ik nu moet met mijn oude bureaustoel op zolder. Ik vind het beide prima doelen, maar ik heb geen zin in gezeik. En geen auto, dus hij moet worden opgehaald, beide vrouwen vragen ook regelmatig of spullen niet langs gebracht kunnen worden. Ik denk dat het uiteindelijk toch de kringloop wordt.
Ik zet dingen soms gratis op een verkoopgroep als ik om een of andere reden gezeik verwacht in een weggeefgroep.

Heb de indruk dat in een verkoopgroep mensen even nadenken voor ze roepen. Het is mij iig al telkens goed bevallen om daar dingen gratis te zetten.
Sue-Heck schreef:
10-09-2018 09:35
Tvp in de vorm van een bijdrage. Op een weggeefhoek waar ik zit is iemand die iets wil weggeven, maar niet gratis :wtf: ja I know...
Er staat dat het alleen afgehaald kan worden in ruil voor....iets specifieks.
Maar ze kan het blijkbaar niet kwijt, want de advertentie wordt elke dag wel zo’n 4x opnieuw geplaatst. En dat nu al bijna 2 weken achter elkaar.
Dat mag bij ons van het beheer echt niet. Gratis is gratis. Ik zet graag spullen op de weggeefhoek, scheelt weer gesjouw naar de stort.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik ben een beetje afgeknapt op al die weggeefhoeken. Voorheen moest je kiezen met zo'n online lootmachine, vind ik eerlijk aangezien iedereen dan evenveel kans heeft om het artikel te winnen. Helaas staat er tegenwoordig bij bijna alle advertenties heel snibbig "IK KIES ZELF!" boven. Meeloten heeft dan geen zin want er reageert altijd wel iemand uit diens vriendenlijst en die krijgt het dan natuurlijk.

Ik had een tijdje terug zelf iets op de weggeefhoek gezet, een artikel waar ik in principe nog best 50 euro voor had kunnen krijgen maar ik gunde het iemand die het goed kon gebruiken. Wellicht een beetje naïef van mij. Meer dan 100 mensen reageerden, diverse privéberichtjes waarin mensen geld boden of het stante pede wilden ophalen (het was bijna middernacht). Afijn, ik heb netjes verloot middels zo'n online verlotingsmachine. Persoon kwam het om een bepaalde tijd ophalen dus ik had gezegd dat dat prima was en dat het buiten al klaarstond. Afijn, ze hebben het gepakt, niet even op de deur geklopt of iets en ook in het chatgesprek achteraf niet even dankjewel gezegd. Dat vind ik eigenlijk heel erg grof en ongemanierd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven