Werk & Studie alle pijlers

Studeren op mijn leeftijd?

23-06-2018 20:04 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Sommigen kennen mijn verhaal wel
Militair geweest, afgereisd naar syrie om te vechten tegen IS etc

Ik heb op mijn 17e mijn VWO diploma gehaald. Heb daarna meteen gesolliciteerd bij de Landmacht. Ik had de KMA (Koninklijke Militaire Acedemie) kunnen doen (officiers opleiding) maar dit heb ik niet gedaan, omdat ik het wel goed vond als soldaat. Is het mogelijk om op mijn leeftijd, (nu 29) nog een studie te volgen? Of is dit totaal niet meer mogelijk. Ik kan op internet zo 1,2,3 niets erover vinden.

Groetjes Christian
Dat kan toch zeker nog wel! Al een idee wat je wilt gaan doen?
Sowieso kun je nog 'n studie doen op je 29e.
Maar waarom doe je dat niet alsnog via de KMA?
ja dat kan wel, maar als je gebruik wilt maken van jouw recht op studiefinanciering, dan moet je wel de opleiding starten voordat je 30 wordt: https://duo.nl/particulier/studiefinanc ... aarden.jsp
redbulletje schreef:
23-06-2018 20:06
Sowieso kun je nog 'n studie doen op je 29e.
Maar waarom doe je dat niet alsnog via de KMA?
Heb het leger verlaten met PTSS
overgehouden aan uitzending
Heb ook een strafbaar feit gepleegd door af te reizen naar syrie.
Dus denk dat ik ook niet meer echt welkom ben bij het leger :P
Ik was 36 toen ik ging studeren. Deeltijd, dat dan wel.
raffa schreef:
23-06-2018 20:05
Dat kan toch zeker nog wel! Al een idee wat je wilt gaan doen?
Nou klinkt mischien heel dom, maar zou graag Politicologie willen studeren.
Wil graag de politiek in ooit
[quote=christian88 post_id=28672558 time=1529778224 user_id=369579]
Nou klinkt mischien heel dom, maar zou graag Politicologie willen studeren.
Wil graag de politiek in ooit
[/quote

Op jouw leeftijd zou dat nog prima op een reguliere universiteit kunnen. Maar als je geen zin hebt om tussen de jonkies te zitten, zou je ook kunnen overwegen om eens bij de Open Universiteit te kijken.
Ik heb ptss en ik.studeer weer in deeltijd en ben midden 30.dus ik zeg ga er voor
Natuurlijk kun je nog studeren.
Ja dat kan prima. Het enige wat lastig kan zijn is het budget ervoor. Volgens mij heb je nu nog recht op één jaar studiefinanciering, mogelijk kun je extra jaren krijgen vanwege situationele redenen. Vaak is je studie willen afronden een rede goed genoeg om verlengd studiefinanciering te krijgen.

Als je het makkelijk zelf kan betalen is avondschool of thuisstudie ook een mogelijkheid.
Ik ben 45 en ga als alles goed gaat (moet nog 1 toelatingsexamen) starten aan een HBO opleiding. Je bent nooit te oud om te leren.
Such a beautiful place to be with Friends.
Tip: als je de politiek in wilt, is Politicologie gaan studeren wel een grote omweg. Dan kun je beter lid worden van een politieke partij en daar actief worden. Als de politiek je boeit, zul je het waarschijnlijk wel een interessante opleiding vinden, maar dat is wat anders. Voor de politiek is geen opleiding. Behalve de praktijk.
Jest schreef:
23-06-2018 21:19
Tip: als je de politiek in wilt, is Politicologie gaan studeren wel een grote omweg. Dan kun je beter lid worden van een politieke partij en daar actief worden. Als de politiek je boeit, zul je het waarschijnlijk wel een interessante opleiding vinden, maar dat is wat anders. Voor de politiek is geen opleiding. Behalve de praktijk.
Ben lid geworden van de Republikeinse partij.
En het plan is ook om mee te doen met de provinciale staten.
En mee te doen voor de kamer verkiezingen in 2021
Edit

En enige kennis van zaken lijkt mij dan wel handig vandaar :)
christian88 schreef:
23-06-2018 21:25
Deze?
http://www.republikeinen.org/faq.php

Compleet kierewiet als je het mij vraagt, maar ik wens je veel succes! Ook met je studiekeuze, maar Politicologie is voor de politiek echt niet nodig. Dat zou ik alleen maar gaan studeren als je dat heel interessant vindt.
Je denkt dat politicologie je voorbereidt op de politiek?
SallySpectra* schreef:
23-06-2018 22:09
Je denkt dat politicologie je voorbereidt op de politiek?
Nee maar het leek mij gewoon interessant. Maar zoals iemand anders al zei, als het een grote omweg is dan doe ik het niet, en ga ik voor iets anders

Zit nu te twijfelen tussen Economie en Bestuurskunde
grappige partij. Een van de speerpunten is overbevolking:

Bijna al onze problemen worden direct of indirect veroorzaakt door onze overbevolking. Het is dus logisch, dat we daar in de eerste plaats wat aan gaan doen. Daarmee beginnen we al op weg naar de Republiek Nederland. Het Van Oranje Nassau-bewind, de Oranjes zijn zelf allochtonen, kan blijkbaar niets anders doen dan het land verder laten volstromen met vluchtelingen en asielzoekers. Wij van De Republikeinen kunnen er wel wat aan doen.
De EU zal moeten erkennen, dat Nederland overbevolkt is en ons quota moeten toestaan voor vluchtelingen, asielzoekers en immigranten.
christian88 schreef:
24-06-2018 09:55
Nee maar het leek mij gewoon interessant. Maar zoals iemand anders al zei, als het een grote omweg is dan doe ik het niet, en ga ik voor iets anders

Zit nu te twijfelen tussen Economie en Bestuurskunde
Gaat wel snel zo zeg.
christian88 schreef:
23-06-2018 21:25
En het plan is ook om mee te doen met de provinciale staten.
En mee te doen voor de kamer verkiezingen in 2021
Een ex-militair met VWO die geen deeltijd studie kan googlen en die actief Republikein is. Gaat het wel helemaal goed met je???
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
christian88 schreef:
23-06-2018 20:21
Heb het leger verlaten met PTSS

Oops sorry van mijn vorige post. Heb je hulp/therapie? Op instabiele basis allerlei carrière keuzes maken kan namelijk ook averechts uitpakken. Waar liggen je interesses en talenten behalve politiek? Heb je al eens aan een loopbaantest/beroepskeuze test gedacht? Dan wel begeleiding bij je loopbaankeuze? Kun je dat nog via het leger krijgen of een andere weg. Een pittige studie doen van een paar jaar is nogal wat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wel gedacht aan een beroepskeuzetest viva-amber. Ik heb de hulp voor mijn PTSS weer opgepakt sinds ik terug ben uit syrie.
@sally spectra. Ik zal snel een keuze moeten maken voor mijn 30e als ik nog recht wil hebben op studiefinanciering.
Ik wil gewoon mijn leven weer op de rit hebben :)
Je hoeft mij niet zo aan te vallen, doe ik ook niet bij jou toch?
Goed idee trouwens van die loopbaantest, ik zal er eens naar informeren dankjewel!
viva-amber schreef:
24-06-2018 10:15
Een ex-militair met VWO die geen deeltijd studie kan googlen en die actief Republikein is. Gaat het wel helemaal goed met je???
huurling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven