Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

zaterdag 23 juni 2018 om 21:00
Ohh nee! Aaaaah wat een dramaBoheme schreef: ↑23-06-2018 20:49Nooit gedacht dat ik dit zou vragen... Maar iemand de gouden tip om poep van de muur te krijgen?
Dreumes heeft vanmiddag zijn luier uit getrokken en zitten kleuren met zijn poep... Maar nu is het helemaal in het glasvezelbehang getrokken, dat wordt verven hè?![]()
Ik was even aan het bellen en zo komt dreumes ineens met poep op zijn hele lichaam aan gelopen. Hij was waanzinnig trots, zat zo blij met zijn handjes te klappen en 'zo zo' roepen, alsof het écht heeeel moeilijk en zwaar was.
Vies, vies kind.

zaterdag 23 juni 2018 om 21:00
Nou hier heeft neefje 2 nachten gelogeert, hij is 2,5 jaar. Maar hij eet heel slecht. Dus schoonzus zei; geef hem maar een koekje als hij niet wil eten. Nou dat ging ik dus niet doen, dan maar met honger naar bed, wil vanzelf wel eten. Maar ik zit hier dan ook nog met dreumes die dan ook een koekje wil.
Wij zijn opzich wel redelijk streng, maar tegelijkertijd kan hier ook weer heel veel. Man buigt wel eerder dan wat ik doe, hij vindt het moeilijk en gaat soms liever voor de gemakkelijke route.
Maar zoon kan heel driftig en gefrustreerd raken en gaat dan op de grond liggen grienen en duwt zich dan met zijn beentjes vooruit, dat ziet er zo grappig uit.
Wij zijn opzich wel redelijk streng, maar tegelijkertijd kan hier ook weer heel veel. Man buigt wel eerder dan wat ik doe, hij vindt het moeilijk en gaat soms liever voor de gemakkelijke route.
Maar zoon kan heel driftig en gefrustreerd raken en gaat dan op de grond liggen grienen en duwt zich dan met zijn beentjes vooruit, dat ziet er zo grappig uit.

zaterdag 23 juni 2018 om 21:03
Foto's zijn gemaakt hahaha.BO2punt0 schreef: ↑23-06-2018 21:00Ohh nee! Aaaaah wat een drama. Ik zou niet weten hoe je dat wegkrijgt, maar als het gewoon een witte geverfde muur is zou ik het nog even proberen met een spons en bleekwater, schilderen kun je altijd nog... Bah! Maar ik hoop dat je wel foto's hebt genomen?
Leuk voor als er ooit een vriend(innet)je over de vloer komt...
![]()

En dan wil hij natuuuuurlijk knuffelen.

zaterdag 23 juni 2018 om 21:06
Ik zou opnieuw behangen denk ik...Boheme schreef: ↑23-06-2018 20:49Nooit gedacht dat ik dit zou vragen... Maar iemand de gouden tip om poep van de muur te krijgen?
Dreumes heeft vanmiddag zijn luier uit getrokken en zitten kleuren met zijn poep... Maar nu is het helemaal in het glasvezelbehang getrokken, dat wordt verven hè?![]()
Ik was even aan het bellen en zo komt dreumes ineens met poep op zijn hele lichaam aan gelopen. Hij was waanzinnig trots, zat zo blij met zijn handjes te klappen en 'zo zo' roepen, alsof het écht heeeel moeilijk en zwaar was.
Vies, vies kind.

zaterdag 23 juni 2018 om 21:06
Ik zou opnieuw behangen denk ik...Boheme schreef: ↑23-06-2018 20:49Nooit gedacht dat ik dit zou vragen... Maar iemand de gouden tip om poep van de muur te krijgen?
Vies, vies kind.
zaterdag 23 juni 2018 om 21:07

@Glitter: Dochter heeft geen billen, dus wij hebben het tegenovergestelde probleem. Maar broeken van de H&M zijn haar veel te groot dus misschien is dat wat?

zaterdag 23 juni 2018 om 21:14
Nee, daar zou ik ook voor passen, koekjes voor 'ie gaat slapen. Als je dat er een keer in hebt kom je er nooit meer vanaf. Dochter kan zich ook heel dramatisch op de grond laten zinken (een beter woord is er niet, haha) en dan heeeeel dramatisch met uithalen en tranen huilen, terwijl het dan gaat om dat ze een glas water in plaats van ranja krijgt ofzo.Boheme schreef: ↑23-06-2018 21:00Nou hier heeft neefje 2 nachten gelogeert, hij is 2,5 jaar. Maar hij eet heel slecht. Dus schoonzus zei; geef hem maar een koekje als hij niet wil eten. Nou dat ging ik dus niet doen, dan maar met honger naar bed, wil vanzelf wel eten. Maar ik zit hier dan ook nog met dreumes die dan ook een koekje wil.

zaterdag 23 juni 2018 om 22:09
@Boheme. Bij een ander klinkt dit erg grappig
. Zoon komt gelukkig gewoon vertellen dat hij gepoept heeft terwijl hij zijn luier aan heeft.
@Hier geen Skinny jeans voor zoon. Geen idee welke merken ik precies heb want had pakket gekocht maar passen prima over wasbare luiers. Die van c&a zitten sowieso goed. Zonder luier heeft zoon weinig bil.

@Hier geen Skinny jeans voor zoon. Geen idee welke merken ik precies heb want had pakket gekocht maar passen prima over wasbare luiers. Die van c&a zitten sowieso goed. Zonder luier heeft zoon weinig bil.
zaterdag 23 juni 2018 om 23:17
@boheme:
sterkte
@streng zijn: dreumes is 14 maand en heb niet het idee dat hij al echt bewust stout doet, dat hij daar nog wat te klein voor is. Hij heeft wel driftbuien tegenwoordig, en dan laat ik hem meestal een beetje uitrazen onder het mom van ‘kennelijk moet het er even uit’ of als het geen gepast moment is/me te lang duurt dan leid ik hem af.
@dikke billen: hier heeft zoon ook mooie ronde billetjes (geen kwabbige, maar lekker stevig juist) en draagt op dit moment veel Next jeans. Ook wel wat Hema, Zara en H&M maar nooit de skinny’s want daar hou ik niet van bij die ukkepukken

@streng zijn: dreumes is 14 maand en heb niet het idee dat hij al echt bewust stout doet, dat hij daar nog wat te klein voor is. Hij heeft wel driftbuien tegenwoordig, en dan laat ik hem meestal een beetje uitrazen onder het mom van ‘kennelijk moet het er even uit’ of als het geen gepast moment is/me te lang duurt dan leid ik hem af.
@dikke billen: hier heeft zoon ook mooie ronde billetjes (geen kwabbige, maar lekker stevig juist) en draagt op dit moment veel Next jeans. Ook wel wat Hema, Zara en H&M maar nooit de skinny’s want daar hou ik niet van bij die ukkepukken

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zaterdag 23 juni 2018 om 23:37
Hier een dochter met weinig bil, geen tips dus. Ook niet voor de poepkwestie Het klinkt als iets waar je later heel hard om gaat lachen 
@aapje wat netjes dat hij al zelf zegt dat hij gepoept heeft! Dat zie ik Elsa nog niet snel doen. Ik ben nu trouwens 16 weken zwanger. Sinds vandaag kan man hem ook al aan de buitenkant voelen schoppen.

@aapje wat netjes dat hij al zelf zegt dat hij gepoept heeft! Dat zie ik Elsa nog niet snel doen. Ik ben nu trouwens 16 weken zwanger. Sinds vandaag kan man hem ook al aan de buitenkant voelen schoppen.

zaterdag 23 juni 2018 om 23:49
Dreumes heeft een klein kippenkontje. Hij was eerst een vrij dikke baby maar is nu heel slank. Maar over jeans heb ik ook niks te zeggen want zoon draagt ze eigenlijk niet. Hij vindt ze helemaal niet fijn. Dus heeft hij altijd joggers aan. Vind ik soms best jammer want skinnyjeans staan zo leuk met leuke sneakers.

zondag 24 juni 2018 om 03:05
Ja eerste keer dacht ik dat het toeval was, maar geeft het inmiddels al paar dagen aan. Maar zoon plast thuis ook na ieder slaapje op het potje, loopt soms zelf naar de wc als hint en heb ik af en toe uurtje zonder luier lopen.

zondag 24 juni 2018 om 06:48

Ik heb toch maar weer bij de Zara harem fit broekjes gekocht. Die zitten bij dreumes als normale broekjes

Leuk hoor al die nieuwe buikbaby’s

zondag 24 juni 2018 om 07:48
Hier heeft zoon na 14 maanden eindelijk het klokje rond geslapen
ik ben in shock.
@jeans: mijn zoon draagt dus wat wijdere, skinny’s vindt hij ook niet fijn. Maar mijn zoon is een enorm buitenkind dat de hele dag buiten wil spelen en dan rondkruipt (al zet hij nu buiten ook wel wat stapjes) en die spijkerbroekjes gaan dan wat minder snel stuk.
Hier loopt zoon trouwens de hele dag met zijn tong uit zijn mond. Herkenbaar voor iemand? ‘t Ziet er zo stom uit

@jeans: mijn zoon draagt dus wat wijdere, skinny’s vindt hij ook niet fijn. Maar mijn zoon is een enorm buitenkind dat de hele dag buiten wil spelen en dan rondkruipt (al zet hij nu buiten ook wel wat stapjes) en die spijkerbroekjes gaan dan wat minder snel stuk.
Hier loopt zoon trouwens de hele dag met zijn tong uit zijn mond. Herkenbaar voor iemand? ‘t Ziet er zo stom uit

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zondag 24 juni 2018 om 08:16
Dreumes hier zegt al wel een paar woordjes, als het zo uitkomt, maar is sowieso heel duidelijk. Pakt je bij de hand en leidt je naar hetgeen hij wil hebben. Ik ben wel heel makkelijk, van mij mag hij vaak kiezen of hij brood/beschuit/cracker/pistoletje wil en geef ook vaak de keuze uit 2 soorten beleg.
Het woordje nee zorgt hier gegarandeerd voor een dramatische driftbui, ook als ik dat gewoon uit het niets zeg
het is ook gewoon geen leuk woord. Dus als hij om half 6 ‘s ochtends met zijn schoentjes en jasje aankomt en naar buiten loopt te wijzen zeg ik echt geen nee, maar probeer ik hem af te leiden (koffie zetten? Druk jij op het knopje?). Nee bewaar ik wel voor de dingen die écht niet mogen.
Sinds kort geeft hij ook aan dat hij gepoept heeft door zijn Aankleedkussen te pakken. En als ik vraag of hij wil slapen, dan pakt hij zijn slaapzakje als hij wil. Hij begrijpt sowieso al erg veel van wat ik zeg/vraag.
@spijkerbroekjes
Dreumes was een vrij dikke baby maar al het babyvet is verdwenen. En hij heeft echt de platte afgeschoten kont van zijn vader. Hij draagt niet heel vaak spijkerbroekjes, ik ben meer van het comfortabele. Maar hij heeft 2 jogjeans (eentje van de zeeman, zo’n bikerbroekje en eentje van name iT met scheuren) en die zijn erg skinny bij hem en staan ook heel stoer!
Het woordje nee zorgt hier gegarandeerd voor een dramatische driftbui, ook als ik dat gewoon uit het niets zeg

Sinds kort geeft hij ook aan dat hij gepoept heeft door zijn Aankleedkussen te pakken. En als ik vraag of hij wil slapen, dan pakt hij zijn slaapzakje als hij wil. Hij begrijpt sowieso al erg veel van wat ik zeg/vraag.
@spijkerbroekjes
Dreumes was een vrij dikke baby maar al het babyvet is verdwenen. En hij heeft echt de platte afgeschoten kont van zijn vader. Hij draagt niet heel vaak spijkerbroekjes, ik ben meer van het comfortabele. Maar hij heeft 2 jogjeans (eentje van de zeeman, zo’n bikerbroekje en eentje van name iT met scheuren) en die zijn erg skinny bij hem en staan ook heel stoer!
zondag 24 juni 2018 om 08:35
@poep: als je opnieuw gaat behangen/schilderen, ze hebben van de Histor zogenaamde cleanverf, die is bedoeld voor dit soort ongelukjes, want dan zou je de muur zo schoon moeten kunnen vegen. Je kan hem in alle kleuren laten mengen, wij hebben hem toen tegen de achtermuur van de commode gekwakt (ook omdat hij toen in de aanbieding was en goedkoper dan normale muurverf was). Ik heb alleen nog geen idee of het werkt, volle luiers landen gelukkig tot nu toe altijd op de grond.
Tot zover de tip, nu even lachen om je verhaal:
@dikke billen: hier c&a, en gek genoeg ook sommige broeken van de h&m. Misschien dat de moeder van de nichtjes het nog weten?
Tot zover de tip, nu even lachen om je verhaal:

@dikke billen: hier c&a, en gek genoeg ook sommige broeken van de h&m. Misschien dat de moeder van de nichtjes het nog weten?
zondag 24 juni 2018 om 09:01
@Boheme:
oh nee! Is het schoonmaken gelukt?
Grenzen: oh, maar het is ook echt niet zo dat ik(/we) geen grenzen stellen, maar dat is dan meer in het kader van: "Dreumes, je mag best boos zijn, maar je hoeft niet je eten door de kamer heen te smijten" gevolgd door het weghalen van haar eten. Of: "Ik snap dat je niet naar huis wil, maar we gaan niet midden op de weg zitten uit protest want dat is gevaarlijk" gevolgd door dochter optillen en naar huis/veilige plek brengen.
Maar we hebben bijvoorbeeld fases waarin dochter compleet hysterisch wordt als je met een lepel in de buurt van haar mond komt, maar zodra je een bord met stukken groenten voor haar neus zet gaat ze heel tevreden zitten eten. Nou ja, prima toch? Als dreumes met haar handjes wil eten in plaats van gevoerd te worden dan zie ik geen reden om daar strijd over te gaan voeren, maar vriend is dan bang dat we door dochter haar zin te geven een verwend kind creëren. Dat is een beetje het niveau waarop we van mening verschillen en waarin ik dus makkelijker ben. Dochter eet het liefst van alles groenten & fruit, zolang ze goed eet maakt het mij niet uit of dat met haar handjes of van een lepel is.

Wat goed! Heb je zelf ook goed geslapen?
Grenzen: oh, maar het is ook echt niet zo dat ik(/we) geen grenzen stellen, maar dat is dan meer in het kader van: "Dreumes, je mag best boos zijn, maar je hoeft niet je eten door de kamer heen te smijten" gevolgd door het weghalen van haar eten. Of: "Ik snap dat je niet naar huis wil, maar we gaan niet midden op de weg zitten uit protest want dat is gevaarlijk" gevolgd door dochter optillen en naar huis/veilige plek brengen.
Maar we hebben bijvoorbeeld fases waarin dochter compleet hysterisch wordt als je met een lepel in de buurt van haar mond komt, maar zodra je een bord met stukken groenten voor haar neus zet gaat ze heel tevreden zitten eten. Nou ja, prima toch? Als dreumes met haar handjes wil eten in plaats van gevoerd te worden dan zie ik geen reden om daar strijd over te gaan voeren, maar vriend is dan bang dat we door dochter haar zin te geven een verwend kind creëren. Dat is een beetje het niveau waarop we van mening verschillen en waarin ik dus makkelijker ben. Dochter eet het liefst van alles groenten & fruit, zolang ze goed eet maakt het mij niet uit of dat met haar handjes of van een lepel is.
zondag 24 juni 2018 om 09:04
Nee ik werd wakker van hem en dacht: ohnee, ‘t zal wel weer half 6 zijn. Dus dit was een aangename verrassing 
@woordjes: zoon zegt ook wel wat dingen. Ja, nee, dag, hallo, hoera, oh-oh, koe, boe, bzz (van het bijtje, hij heeft een wheelybug, vandaar), eten, yoghurt, poes, auto, toettoet, kijk. Maar ‘t zijn niet echt woordjes waar ik veel aan heb

@woordjes: zoon zegt ook wel wat dingen. Ja, nee, dag, hallo, hoera, oh-oh, koe, boe, bzz (van het bijtje, hij heeft een wheelybug, vandaar), eten, yoghurt, poes, auto, toettoet, kijk. Maar ‘t zijn niet echt woordjes waar ik veel aan heb

zondag 24 juni 2018 om 09:06
Oh en de uitspraak van sommige woorden is nogal belabberd
yoghurt is dota en kijk is kuuk
duurde heel lang voor ik die door had dus ik vermoed dat er nog wel meer van dat soort woordjes zijn die ik gewoon niet versta.

zondag 24 juni 2018 om 09:24
Ik denk dat dat normaal is op deze leeftijd en dat dat de manier is waarop dreumes probeert te zeggen dat ze er klaar voor is om zelf te eten ipv dat ze gevoerd wordt.nena_ schreef: ↑24-06-2018 09:01Maar we hebben bijvoorbeeld fases waarin dochter compleet hysterisch wordt als je met een lepel in de buurt van haar mond komt, maar zodra je een bord met stukken groenten voor haar neus zet gaat ze heel tevreden zitten eten. Nou ja, prima toch? Als dreumes met haar handjes wil eten in plaats van gevoerd te worden dan zie ik geen reden om daar strijd over te gaan voeren, maar vriend is dan bang dat we door dochter haar zin te geven een verwend kind creëren. Dat is een beetje het niveau waarop we van mening verschillen en waarin ik dus makkelijker ben. Dochter eet het liefst van alles groenten & fruit, zolang ze goed eet maakt het mij niet uit of dat met haar handjes of van een lepel is.
Misschien kan je het in dit specifieke voorbeeld op die manier uitleggen aan je man, dat het geen verwennen is maar loslaten

Jaja, ook als ze klein zijn groeien ze op (heeft man hier ook een probleem mee hoor)
zondag 24 juni 2018 om 09:35
Heerlijk Lux! Hier ook een redelijke nacht. Ze was twee keer wakker, maar is zelf weer in slaap gevallen. Uiteindelijk pas om half 9 eruit gegaan
Aapje, het klinkt alsof hij snel zindelijk zal zijn! Hier heeft ze nog helemaal geen interesse in het potje. Ze vindt het wel leuk om erop te zitten, en dan alsof ze in een botsauto zit. Met zowel haar billen als beide voeten in het potje.
Ik trek meestal leggings bij haar aan, van de Hema i.v.m. gebrek aan billen. Alleen toen ze net begon met lopen droeg ze veel spijkerbroeken. Maar toen was het ook winter en een stuk kouder dan nu. Ik merk dat de spijkerbroeken nu steeds als laatste overblijven in de kast. C&A valt hier ook breed, vooral die joggingbroeken (maar wel een maatje groter nemen, want de kleren van C&A zijn kleiner dan gemiddeld merk ik).

Aapje, het klinkt alsof hij snel zindelijk zal zijn! Hier heeft ze nog helemaal geen interesse in het potje. Ze vindt het wel leuk om erop te zitten, en dan alsof ze in een botsauto zit. Met zowel haar billen als beide voeten in het potje.
Ik trek meestal leggings bij haar aan, van de Hema i.v.m. gebrek aan billen. Alleen toen ze net begon met lopen droeg ze veel spijkerbroeken. Maar toen was het ook winter en een stuk kouder dan nu. Ik merk dat de spijkerbroeken nu steeds als laatste overblijven in de kast. C&A valt hier ook breed, vooral die joggingbroeken (maar wel een maatje groter nemen, want de kleren van C&A zijn kleiner dan gemiddeld merk ik).