Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

zaterdag 23 juni 2018 om 09:56
Leuk snowgirl! Van harte gefeliciteerd!
Hier was het gister drama, normaal valt ze makkelijk in slaap maar middags was haar slaapje heel laat en daarna hadden we een bbq met de straat. Of ze nog geen slaap had, ontregeld was door een iets ander ritme of nog te druk door het straatfeest weet ik niet maar na 1,5 krijsen heeft man haar voor de tv gezet en is ze daarna toch nog gaan slapen....
Vandaag is ze gewoon weer de oude dus het zal wel een eenmalig iets zijn.
Hier was het gister drama, normaal valt ze makkelijk in slaap maar middags was haar slaapje heel laat en daarna hadden we een bbq met de straat. Of ze nog geen slaap had, ontregeld was door een iets ander ritme of nog te druk door het straatfeest weet ik niet maar na 1,5 krijsen heeft man haar voor de tv gezet en is ze daarna toch nog gaan slapen....
Vandaag is ze gewoon weer de oude dus het zal wel een eenmalig iets zijn.

zaterdag 23 juni 2018 om 10:06
Hier ook! Hier heeft al een grondige herinrichting plaatsgevondenlux- schreef: ↑23-06-2018 08:02Ah gefeliciteerd snowgirl, wat fijn!
@shaun: wat heftig! Helaas hoor ik vaker dat soort wal-en-schipverhalen. Daar zouden ze toch wat aan moeten doen.
@hier: de dienst begon om 5:30 maar hij heeft wel de nacht doorgeslapen in zijn tentje in een eigen kamer in een ander huis dus ik mag niet klagen. Hij is nu bezig met hele voorzichtige stapjes hier. Thuis banjert hij al rond maar in een vreemd huis is dat kennelijk nog te engen ik wou dat hij nog niet mobiel was, want dit huis is echt heel leuk ingericht met allemaal glazen tafeltjes en kaarsen en bijzondere snuisterijen enzo die allemaal precies op grijphoogte van een dreumes staan. Dus heb het druk! Maar ze hebben hier ook een paard, 2 ezels, 3 kippen en 2 katten en dat vindt hij echt het einde. En vandaag gaan we lekker naar de dierentuin met een grote speeltuin dus dan kan hij los
Hij speelt nu even met zijn kinderstoel dus kan ff snel koffie naarbinnen gieten![]()

Gefeliciteerd

zaterdag 23 juni 2018 om 11:08
Ik herken het ontzettend, Glittercupcake. Helaas wel.. Man 'leest' haar minder, en heeft minder goed door wat ze precies wil of nodig heeft. Ik vraag ook heel veel aan dreumes: wil je een banaan/cracker/wat dan ook, en door haar antwoord weet ik wat ze wil (of wat ze juist niet wil). Man geeft haar gewoon iets, en als ze het niet blieft voert ze het aan de hond
. Ik ga er maar vanuit dat zodra ze wat beter kan praten (het is nu nog losse woordjes, met matige uitspraak) het beter gaat.

zaterdag 23 juni 2018 om 11:12
Erg eigenlijk hè, dat dat nog kan in een ogenschijnlijk goed georganiseerd land met goede zorg?
Wij hebben het achter ons gelaten. Maar zijn dus wel een beetje wantrouwend naar de zorg gebleven. Helaas voor alle goede lieve zorgverleners.
Snowgirl: gefeliciteerd!!
Glitter: herkenbaar, maar hier ben ik het die de kinderen vaak verkeerd begrijpt. Gelukkig begrijpt mijn man de kinderen wel goed en komen ze niets tekort

zaterdag 23 juni 2018 om 11:14
zaterdag 23 juni 2018 om 11:37
Ik begrijp dochter wel beter dan mijn man omdat ik vaker bij haar ben. Ik ken de nieuwe woordjes dus meestal eerder dan hij. Als ik erbij ben en ik zie dat hij haar niet begrijpt, leg ik uit wat ze bedoelt. Poepluiers mist hij niet, die ruik je wel hier 
Verder merk ik dat ik meer het ritme te pakken heb met haar en het voor mijn man wat meer zoeken is (misschien is hij er ook wat onzekerder in). Maar goed, ik doe het ook vaker. Hij vergeet ook rustig om tussendoortjes te geven omdat in zijn systeem alleen pap-lunch-avondeten zit. Maar dochter is mondig genoeg om het aan te geven als ze iets wil.
En over dat slapen, ik doe dochter ook niet al om 9 uur naar bed, ook al vraagt ze daarom. Dan is het de rest van de dag drama. Redt hij het bij jullie dan tot 's avonds, of slaapt hij dan twee keer?

Verder merk ik dat ik meer het ritme te pakken heb met haar en het voor mijn man wat meer zoeken is (misschien is hij er ook wat onzekerder in). Maar goed, ik doe het ook vaker. Hij vergeet ook rustig om tussendoortjes te geven omdat in zijn systeem alleen pap-lunch-avondeten zit. Maar dochter is mondig genoeg om het aan te geven als ze iets wil.
En over dat slapen, ik doe dochter ook niet al om 9 uur naar bed, ook al vraagt ze daarom. Dan is het de rest van de dag drama. Redt hij het bij jullie dan tot 's avonds, of slaapt hij dan twee keer?

zaterdag 23 juni 2018 om 12:54
Hier nog geen echt woordjes maar ik heb het idee dat man en ik dreumes even goed snappen (of soms ook allebei echt niet snappen). Sommige dingen pakken we wel wat anders aan en dreumes heeft een duidelijke voorkeur voor mijn voorleeskunsten maar verder is het redelijk gelijk.
Wij hebben vanmorgen de pretecho gehad en er zit een jongetje in mijn buik! Alle meisjes dingen die niet meer passen mogen dus het huis uit en ik kan gaan shoppen voor jongensspul
De echo was heel bijzonder en gaaf, krijg er steeds meer zin in om de kleine straks te ontmoeten.
Wij hebben vanmorgen de pretecho gehad en er zit een jongetje in mijn buik! Alle meisjes dingen die niet meer passen mogen dus het huis uit en ik kan gaan shoppen voor jongensspul

De echo was heel bijzonder en gaaf, krijg er steeds meer zin in om de kleine straks te ontmoeten.
zaterdag 23 juni 2018 om 15:39
@Glittercupcake: Nee da’s niet herkenbaar voor mij. Sterker nog, heb soms het idee dat man zoon beter leest dan ik 
@envelop: ah leuk, een jongen! Gefeliciteerd!
@lavendel: haha ik ben zelf wat minimalistischer ingesteld maar bij ons is echt alles waar zoon bij kan ook waar hij mee mag spelen, dus da’s ff wennen voor hem. Gelukkig is het goed weer inmiddels, dus we zitten lekker in de tuin nu.

@envelop: ah leuk, een jongen! Gefeliciteerd!
@lavendel: haha ik ben zelf wat minimalistischer ingesteld maar bij ons is echt alles waar zoon bij kan ook waar hij mee mag spelen, dus da’s ff wennen voor hem. Gelukkig is het goed weer inmiddels, dus we zitten lekker in de tuin nu.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

zaterdag 23 juni 2018 om 16:25
zaterdag 23 juni 2018 om 17:20
Gefeliciteerd Aapje & Snowgirl!
En leuk, Envelop! Fijn dat de echo zo leuk was.
Ik begin steeds met reacties typen en dan komt er iets (meestal dreumes) tussendoor. Nog bedankt voor alle antwoorden over het haar van jullie dreumesjes een paar pagina's terug! We gaan wat dingen uitproberen.
@Glittercupcake: niet helemaal vergelijkbaar, maar wat we hier wel hebben is dat ik veel meer dochter volg en haar dus veel meer "haar zin" geef, terwijl vriend meer vindt dat bepaalde dingen (op zijn manier) moeten. Dreumes deed op vakantie bijvoorbeeld moeilijk over brood en vriend vindt dan dat dochter niet zo moet miepen en haar brood gewoon moet eten. Hij snapt dan echt niet waarom dochter in zijn ogen aan het "zeuren" is. Ik denk dan: ze vindt het brood niet lekker en geef haar een banaan ofzo.
Dochter praat nog niet, dus alles is een beetje invulling van onze kant, aangezien ze dus nog niet kan zeggen waarom ze haar brood niet wil eten en vooral wat ze dan wel wil.
Ik heb wel het gevoel dat ik beter begrijp wat dochter wil maar ook vooral dat ik meegaander ben in dochter's wensen volgen. Vriend is erg bang om een verwend kind te krijgen, ik ben meer van het "het zal wel loslopen" dus daar verschillen we vaak van mening over.
En leuk, Envelop! Fijn dat de echo zo leuk was.
Ik begin steeds met reacties typen en dan komt er iets (meestal dreumes) tussendoor. Nog bedankt voor alle antwoorden over het haar van jullie dreumesjes een paar pagina's terug! We gaan wat dingen uitproberen.
@Glittercupcake: niet helemaal vergelijkbaar, maar wat we hier wel hebben is dat ik veel meer dochter volg en haar dus veel meer "haar zin" geef, terwijl vriend meer vindt dat bepaalde dingen (op zijn manier) moeten. Dreumes deed op vakantie bijvoorbeeld moeilijk over brood en vriend vindt dan dat dochter niet zo moet miepen en haar brood gewoon moet eten. Hij snapt dan echt niet waarom dochter in zijn ogen aan het "zeuren" is. Ik denk dan: ze vindt het brood niet lekker en geef haar een banaan ofzo.
Dochter praat nog niet, dus alles is een beetje invulling van onze kant, aangezien ze dus nog niet kan zeggen waarom ze haar brood niet wil eten en vooral wat ze dan wel wil.
Ik heb wel het gevoel dat ik beter begrijp wat dochter wil maar ook vooral dat ik meegaander ben in dochter's wensen volgen. Vriend is erg bang om een verwend kind te krijgen, ik ben meer van het "het zal wel loslopen" dus daar verschillen we vaak van mening over.
zaterdag 23 juni 2018 om 18:41
Zo. Hier is de dreumes verslagen na een volle dag buitenspelen. Hij was zo zwart als roet en zat helemaal onder god-weet-wat maar hij heeft de dag van zijn leven gehad. Nu ligt hij met net zoveel overgave als hij vandaag heeft gespeeld in bed
@Nena: ik ben ook meer van zoon volgen, maar merk wel dat man soms wel gelijk heeft met een grens, dat het uiteindelijk beter is voor zoon.

@Nena: ik ben ook meer van zoon volgen, maar merk wel dat man soms wel gelijk heeft met een grens, dat het uiteindelijk beter is voor zoon.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

zaterdag 23 juni 2018 om 20:33
BO2punt0 schreef: ↑23-06-2018 11:08Ik herken het ontzettend, Glittercupcake. Helaas wel.. Man 'leest' haar minder, en heeft minder goed door wat ze precies wil of nodig heeft. Ik vraag ook heel veel aan dreumes: wil je een banaan/cracker/wat dan ook, en door haar antwoord weet ik wat ze wil (of wat ze juist niet wil). Man geeft haar gewoon iets, en als ze het niet blieft voert ze het aan de hond. Ik ga er maar vanuit dat zodra ze wat beter kan praten (het is nu nog losse woordjes, met matige uitspraak) het beter gaat.
Ook herkenbaar dat manlief gewoon wat geeft en niet vraagt of dat het gewenste is

Bedankt voor de reacties allemaal! Het relativeert een beetje hoe ik er vanmorgen naar keek. Het bleek trouwens de dag van de miscommunicatie te zijn geworden. Dreumes die vanalles bliefde en een man die geen idee had wat de bedoeling was. Ze liggen nu allebei al te slapen

zaterdag 23 juni 2018 om 20:35
Envelop schreef: ↑23-06-2018 12:54Hier nog geen echt woordjes maar ik heb het idee dat man en ik dreumes even goed snappen (of soms ook allebei echt niet snappen). Sommige dingen pakken we wel wat anders aan en dreumes heeft een duidelijke voorkeur voor mijn voorleeskunsten maar verder is het redelijk gelijk.
Leuk! Veel plezier met shoppen

zaterdag 23 juni 2018 om 20:35
Over shoppen gesproken. Onze dreumes heeft een dikke kont en ik kreeg hem vandaag niet meer in zijn jeans
Die dikke billen maakt al dat ik geen skinnys koop bij de Zara maar wat nu? Hij heeft nu die van de Next.
Iemand tips voor dikke billen jeans?

Iemand tips voor dikke billen jeans?
anoniem_370054 wijzigde dit bericht op 23-06-2018 20:38
77.59% gewijzigd

zaterdag 23 juni 2018 om 20:37
Hahahah, mooi. Ik moet trouwens wel zeggen dat man en ik heel erg op 1 lijn zitten qua reactie op zeuren/narrig doen van dochter, dat is echt heel fijn! Las hierboven iemand die zei dat haar man vaker vasthield aan regels en zij wat losser was, en dat hebben we hier dus eigenlijk helemaal niet. Het lijkt er wel op dat de opvang wat dat betreft iets losser is dan wij (oeps), want hier is ze in no-time weer uit een drein-bui, terwijl ze daar nog wel eens kan blijven hangen in gemiemel en gedoe, omdat ze er veel begripvoller mee omgaan (en dochter daar uitstekend van weet te profiteren). Hier thuis is het vaker: Nee, *naam dochter*, dat krijg je niet/gaan we niet doen, maar dit (insert random ander iets dat OK is) mag je wel hebben. En dan gaan wij over tot de orde van de dag, en meestal is ze binnen een minuut bezig met dat wat ze van ons wel mocht
.

zaterdag 23 juni 2018 om 20:43
BO2punt0 schreef: ↑23-06-2018 20:37Hahahah, mooi. Ik moet trouwens wel zeggen dat man en ik heel erg op 1 lijn zitten qua reactie op zeuren/narrig doen van dochter, dat is echt heel fijn! Las hierboven iemand die zei dat haar man vaker vasthield aan regels en zij wat losser was, en dat hebben we hier dus eigenlijk helemaal niet. Het lijkt er wel op dat de opvang wat dat betreft iets losser is dan wij (oeps), want hier is ze in no-time weer uit een drein-bui, terwijl ze daar nog wel eens kan blijven hangen in gemiemel en gedoe, omdat ze er veel begripvoller mee omgaan (en dochter daar uitstekend van weet te profiteren). Hier thuis is het vaker: Nee, *naam dochter*, dat krijg je niet/gaan we niet doen, maar dit (insert random ander iets dat OK is) mag je wel hebben. En dan gaan wij over tot de orde van de dag, en meestal is ze binnen een minuut bezig met dat wat ze van ons wel mocht.
Wij zijn ook heel rechtlijnig. En als we daar een verandering in willen aanbrengen bespreken we het eerst met elkaar en niet waar dreumes bij is. Maar ik merk wel tegenwerking van omgeving. Jij ook? Dat we niet willen dat dreumes iets eet/krijgt/doet gewoon omdat wij dat op dat moment niet nodig vinden. En dan begint er een oma met ‘Agh toe geeft dat kind toch een..’ of een tante met ‘als dreumes dat toch wil dan is dat toch niet zo erg?’
Ik antwoord dan meestal dat dreumes pas sinds kort weet dat zijn voet een voet heet dus dat wij wel bepalen wat goed voor hem is. Punt.

zaterdag 23 juni 2018 om 20:49
Nooit gedacht dat ik dit zou vragen... Maar iemand de gouden tip om poep van de muur te krijgen?
Dreumes heeft vanmiddag zijn luier uit getrokken en zitten kleuren met zijn poep... Maar nu is het helemaal in het glasvezelbehang getrokken, dat wordt verven hè?
Ik was even aan het bellen en zo komt dreumes ineens met poep op zijn hele lichaam aan gelopen. Hij was waanzinnig trots, zat zo blij met zijn handjes te klappen en 'zo zo' roepen, alsof het écht heeeel moeilijk en zwaar was.
Vies, vies kind.
Dreumes heeft vanmiddag zijn luier uit getrokken en zitten kleuren met zijn poep... Maar nu is het helemaal in het glasvezelbehang getrokken, dat wordt verven hè?

Ik was even aan het bellen en zo komt dreumes ineens met poep op zijn hele lichaam aan gelopen. Hij was waanzinnig trots, zat zo blij met zijn handjes te klappen en 'zo zo' roepen, alsof het écht heeeel moeilijk en zwaar was.
Vies, vies kind.

zaterdag 23 juni 2018 om 20:55
Mwoah, dat valt hier wel mee, gelukkig, de meeste mensen in onze omgeving houden zich heel aardig aan onze regels. Moet wel zeggen dat we niet de illusie hebben dat ze zich daar ook altijd aan houden als dochter ergens logeert
.
We zijn zelf niet heel moeilijk met eten en drinken (en dochter eet/drinkt ook alles, dat helpt ontzettend) maar zijn wel strak op het wanneer. Als ze namelijk doorheeft dat er chocopasta aanwezig is, maar zij smeerkaas krijgt, dan breekt de hel los - dus we proberen er wel voor te zorgen dat ze leert dat ze niet altijd haar nr 1 krijgt, maar soms ook gewoon genoegen moet nemen met iets dat ze gewoon lekker vindt.

We zijn zelf niet heel moeilijk met eten en drinken (en dochter eet/drinkt ook alles, dat helpt ontzettend) maar zijn wel strak op het wanneer. Als ze namelijk doorheeft dat er chocopasta aanwezig is, maar zij smeerkaas krijgt, dan breekt de hel los - dus we proberen er wel voor te zorgen dat ze leert dat ze niet altijd haar nr 1 krijgt, maar soms ook gewoon genoegen moet nemen met iets dat ze gewoon lekker vindt.

zaterdag 23 juni 2018 om 20:56
Nope geen dikke billen hier, bij dochter niet bedoel ik dan 
Hier staat NEE gelijk aan zich op de billen laten valen en met hoofd op de grond tussen haar benen huilen. Of haar in de winkel weer bij de hand pakken en de gewenste kant opsturen ook al op dr kont laten vallen, dus hier is echt grenzen aangeven wel nodig. Ik heb dr zelfs al een keer op de gang gezet thuis dat gejammer en gemier om niks. En volhouden he! Wat dat betreft heb ik een stuk minder geduld dan mijn man. Maar daardoor pak ik ook sneller door.

Hier staat NEE gelijk aan zich op de billen laten valen en met hoofd op de grond tussen haar benen huilen. Of haar in de winkel weer bij de hand pakken en de gewenste kant opsturen ook al op dr kont laten vallen, dus hier is echt grenzen aangeven wel nodig. Ik heb dr zelfs al een keer op de gang gezet thuis dat gejammer en gemier om niks. En volhouden he! Wat dat betreft heb ik een stuk minder geduld dan mijn man. Maar daardoor pak ik ook sneller door.