Curacao in december
zondag 24 juni 2018 om 00:05
Hallo,
Mijn vriend en ik willen in december graag naar de zon.
We hebben al gekeken naar Dubai, Canarische eilanden, Egypte, maar of we zijn hier al geweest of het trekt ons niet.
Nu zouden we graag naar Curacao gaan midden december.
Iemand hier ervaring mee qua klimaat? Ik lees namelijk dat het behoorlijk kan regenen, maar de verhalen lopen nogal uiteen. Vandaar mijn vraag hier!
Bedankt!
Mijn vriend en ik willen in december graag naar de zon.
We hebben al gekeken naar Dubai, Canarische eilanden, Egypte, maar of we zijn hier al geweest of het trekt ons niet.
Nu zouden we graag naar Curacao gaan midden december.
Iemand hier ervaring mee qua klimaat? Ik lees namelijk dat het behoorlijk kan regenen, maar de verhalen lopen nogal uiteen. Vandaar mijn vraag hier!
Bedankt!
zondag 24 juni 2018 om 04:53
Ik ben jaloers...
Ooit naar de ABC eilanden geweest in mei/begin juni, was prachtig weer, letterlijk 1 uur geen zon gehad in een maand tijd.
Sorry ik pik ff het topic: welke maanden zou je aanbevelen om die kant op te gaan Dionne? En welke absoluut niet?
Wil weer eens terug, zo'n zin in maar liever niet als het hier zomer is!
zondag 24 juni 2018 om 12:43
Topmaanden vind ik
December ( maar is dan wel wat hectischer en drukker vanwege de feestdagen).
Januari, februari.
Januari is rustig en heerlijke temperatuur. Plus is het eiland vaak wat groener ( omdat er meer regen is gevallen, maar het regent vaak snachts).
Februari of maart heb je ook carnaval.
Maart is ook nog een goede maand.
De zomer ( augustus sept) vind ik de minste maanden. Hopi hot hot!
Januari, februari.
Januari is rustig en heerlijke temperatuur. Plus is het eiland vaak wat groener ( omdat er meer regen is gevallen, maar het regent vaak snachts).
zondag 24 juni 2018 om 13:21
Nou..bijna het hele jaar door hetzelfde weer. Maar als je zoals ik er enige jaren hebt gewoond/opgegroeid dan weet je dat men ook het regenseizoen heeft die behoorlijk heftig kan zijn en vergeleken kan worden met de Moesson tijd in Azie.
Grappige is wel, gezien de eerste regel in de quote, is dat juist veel autochone landgenoten dan de omgekeerde reis maken om de kou in Nederland te ontlopen. Maar Curacao is wel erg veranderd i.v.g.m toen ik er verbleef. Veel drukker en commercieler. Ik verkas nu liever naar het kleinere Bonaire.
zondag 24 juni 2018 om 13:31
Nou, moessons in Azië zijn echt wel wat heftiger dan de regenbuien op Curaçao (ik ben ook Antilliaans). Dat vind ik echt niet te vergelijken. Hoe dan ook, ik ben er regelmatig in de maand december, en het zijn echt altijd korte buitjes, misschien iets langer als er ergens een hurricane is. In Azië is het veel meer en veel langer en ook echt dagelijks in de moessontijd.IWRD2018 schreef: ↑24-06-2018 13:21Nou..bijna het hele jaar door hetzelfde weer. Maar als je zoals ik er enige jaren hebt gewoond/opgegroeid dan weet je dat men ook het regenseizoen heeft die behoorlijk heftig kan zijn en vergeleken kan worden met de Moesson tijd in Azie.
Grappige is wel, gezien de eerste regel in de quote, is dat juist veel autochone landgenoten dan de omgekeerde reis maken om de kou in Nederland te ontlopen. Maar Curacao is wel erg veranderd i.v.g.m toen ik er verbleef. Veel drukker en commercieler. Ik verkas nu liever naar het kleinere Bonaire.
maandag 25 juni 2018 om 18:45
Oh wat heerlijk al deze berichten. Nu kan ik helemaal niet meer wachten.
We willen 11 dagen gaan, rond Sinterklaas vertrekken ongeveer.
We hebben een mooi hotel gezien in “Piscadera Baai”, is dat wat dat iemand weet?
Ik weet dat bij veel mensen Jan Thiel favoriet is. Maar dit hotel had meer onze voorkeur. Ben benieuwd!
We willen 11 dagen gaan, rond Sinterklaas vertrekken ongeveer.
We hebben een mooi hotel gezien in “Piscadera Baai”, is dat wat dat iemand weet?
Ik weet dat bij veel mensen Jan Thiel favoriet is. Maar dit hotel had meer onze voorkeur. Ben benieuwd!
maandag 25 juni 2018 om 20:13
Welk hotel?
Piscadera is ook heel leuk.
Jan Thiel is idd het populairst maar ik vind het niet het leukste plekje. Wel leuk om op zaterdag heen te gaan met happy hour.
Piscadera is mooi. Je zit ook overal vlakbij. Ze hebben daar nu ook een nieuw goed restaurant waar dagelijks verse vis gebracht wordt door lokale vissers. Dus als het jullie voorkeur heeft zou ik het gewoon doen.
Jan Thiel is idd het populairst maar ik vind het niet het leukste plekje. Wel leuk om op zaterdag heen te gaan met happy hour.
Piscadera is mooi. Je zit ook overal vlakbij. Ze hebben daar nu ook een nieuw goed restaurant waar dagelijks verse vis gebracht wordt door lokale vissers. Dus als het jullie voorkeur heeft zou ik het gewoon doen.
maandag 25 juni 2018 om 21:11
Jammer, ik lust geen enkele vis.juliadenders schreef: ↑25-06-2018 20:13Welk hotel?
We hadden “Hilton Curacao” gezien. Voldoet eigenlijk aan al onze eisen en de recensies zijn ook prima!
Ken je het toevallig?
Weet je dan ook hoe lang je er met een auto of openbaar vervoer over doet om bijvoorbeeld naar Jan Thiel te gaan voor een happy hour?
maandag 25 juni 2018 om 22:08
maandag 25 juni 2018 om 23:45
Ja Hilton is leuk hoor! Buitenkant ziet er niet uit. Maar de kamers zijn prima en vooral buiten is het daar erg mooi.
In punda ben je in 5 min rijden. Jan Thiel is 25 minuten ong.
Auto heb je wel nodig hoor. Ov is niets.
En vanuit piscadera kan je mooi makkelijk beide kanten uit. Bandabout ( veel natuur en veel idylische strandjes) en Banda riba ( Jan Thiel, mambo).
En naast piscadera heb je nog blue bay.
In punda ben je in 5 min rijden. Jan Thiel is 25 minuten ong.
Auto heb je wel nodig hoor. Ov is niets.
En vanuit piscadera kan je mooi makkelijk beide kanten uit. Bandabout ( veel natuur en veel idylische strandjes) en Banda riba ( Jan Thiel, mambo).
En naast piscadera heb je nog blue bay.
dinsdag 26 juni 2018 om 01:57
Ja, OV is er maar zeer beperkt. Er rijden misschien hier een daar wat shuttle busjes tussen hotels, en er zijn een aantal lokale busjes, maar dat is echt weinig. Je hebt echt een auto nodig, zeker als je alle andere strandjes en plekken wat verder weg wil bekijken. Er zijn zoveel leuke baaitje, zonde om dan de hele tijd bij het hotel te blijven.
Boek je auto tijdig. Ik moest een keer voor een sterfgeval in december naar Curaçao en toen was er bijna niets meer beschikbaar (in het goedkope segment
)
Boek je auto tijdig. Ik moest een keer voor een sterfgeval in december naar Curaçao en toen was er bijna niets meer beschikbaar (in het goedkope segment
dinsdag 26 juni 2018 om 09:24
juliadenders schreef: ↑24-06-2018 12:43Topmaanden vind ik
Januari, februari.
Eens. Ik heb op Bonaire gewoond, gedurende het hele jaar vond ik de wind heerlijk. Behalve in die periode. Of de wind was dusdanig warm dat het leek of iemand een föhn aan had staan of de wind viel weg in verband met het orkaanseizoen op de bovenwindse eilanden.
Januari vond ik zelf erg koud (verpest door de warmte), maar als je uit het koude Nederland kwam, was het wel lekker en het is rustiger. En zonder huurauto kun je inderdaad helemaal niets op die eilanden. Nou ja, je kunt met de taxi gaan, maar dat is ook zo'n gedoe.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 26 juni 2018 om 15:15
MissMystique schreef: ↑26-06-2018 12:09Wat leuk, al die Bonairefans hier.
Ik was er tot 2 weken geleden ook.
In oktober ga ik weer, en in januari weer en dan hopelijk voor een wat langere periode. Heerlijk eiland!
Ga je duiken?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.