Nieuwe koelkast direct aangezet door bezorgers
vrijdag 22 juni 2018 om 00:42
Even een vraag over het volgende: ik heb gisteren mijn (super mooie) nieuwe koelkast binnen gekregen. Werd bezorgd door twee mannen. Ze hebben hem 4 trappen op moeten slepen. Eenmaal binnen zaten ze belachelijk gehaast te doen (ze schijnen maar 2 minuten de tijd te hebben om de koelkast af te leveren en de oude weer mee te nemen?). Afijn, ze hebben hem meteen op de plek gezet waar ik ‘m wilde hebben en ook direct de stekker in het stopcontact gedaan. En weg waren ze.
Nou vertelde ik dit vandaag aan mijn collega en cliënten, en zij zeggen dat het slecht is voor je koelkast om hem direct aan te zetten. Natuurlijk maak ik me hier druk om. Want zo ben ik nu eenmaal. Ik ben zelfs zwaar geïrriteerd.
Google heeft wisselende antwoorden op dit vraagstuk. Wat zouden jullie doen? Morgen de leverancier bellen?
Nou vertelde ik dit vandaag aan mijn collega en cliënten, en zij zeggen dat het slecht is voor je koelkast om hem direct aan te zetten. Natuurlijk maak ik me hier druk om. Want zo ben ik nu eenmaal. Ik ben zelfs zwaar geïrriteerd.
Google heeft wisselende antwoorden op dit vraagstuk. Wat zouden jullie doen? Morgen de leverancier bellen?
vrijdag 22 juni 2018 om 08:11
Chill!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Lotus90 schreef: ↑22-06-2018 01:25Nee, niet bij Coolblue.
Ik kan zó ontzettend moe worden van het feit dat ik kennelijk echt ALTIJD als een bloedhond overal bovenop moet zitten. Maar ik, die altijd zoveel mogelijk uitzoekt en overal wel 10x bij nadenkt, heb nooit geweten dat je moet wachten met aanzetten.
Als koelkasten afleveren je beroep is, zou ik er toch op moeten kunnen vertrouwen dat je weet hoe het werkt? Heel vermoeiend als ik zelfs de meest basic dingen niet eens kan toevertrouwen aan mensen die ervoor betaald krijgen. Maar goed. Ik ga stoppen met zeuren en morgen de leverancier bellen. Welterusten allemaal.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 22 juni 2018 om 08:51
Ik denk dat die bezorgers ook moe worden van zulke enorm arrogante en veeleisende kopers. Kopers die niet zo goed snappen wat bezorgen inhoudt. Die meestal voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, maar wel een VIP-behandeling verwachten.
Als je alles beter weet TO, dan had je lekker zelf dat ding naar boven mogen sjouwen.
Raak je altijd zo in paniek van niets? Wat zal je dan een heftig leven hebben.
Als je alles beter weet TO, dan had je lekker zelf dat ding naar boven mogen sjouwen.
Raak je altijd zo in paniek van niets? Wat zal je dan een heftig leven hebben.
vrijdag 22 juni 2018 om 09:24
Ik heb hele andere ervaringen helaas!
Maar eerlijk is eerlijk, van de bezorgers kon ik nooit iets zeggen.
vrijdag 22 juni 2018 om 09:24
Vind ik ook! Ze hebben hier drie keer een nieuwe koelkast gebracht omdat er echt een miniscuul deukje in zat. Bleek door de productie van de koelkast te komen, zat een fout in. Daarna nog een leuk kaartje gekregen.
vrijdag 22 juni 2018 om 10:10
Ik had gister een late dienst, daarna ben ik altijd een beetje moe. En als ik moe ben, ben ik sneller geïrriteerd. Dat is nu allang weer over. Wel vind ik het nog steeds vervelend.
Even voor degenen die alweer allerlei wilde conclusies getrokken hebben: chill zelf. Wanneer mensen mij een service komen leveren, doe ik uiteraard gewoon beleefd tegen ze. Logisch. Bovendien, als je goed leest, wist ik op dat moment niet eens dat ie nog niet aangezet moest worden. Ik kon er dus nog helemaal niets van zeggen en ik heb ze vriendelijk bedankt. Een service is alleen niet meer echt een service, als ze niet juist met je spullen omgaan.
Op de website van mijn koelkast merk staat dat deze koelkasten nooit liggend vervoerd mogen worden, dat leidt namelijk tot onherstelbare schade aan de motor. Ook staat er dat je de koelkast na plaatsing eerst enkele uren moet laten staan zonder dat deze op de elektra wordt aangesloten of wordt aangezet. Dat staat er vast niet voor de grap.
Stoere praatjes dat ik de koelkast zelf maar naar boven had moeten sjouwen en voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten zijn pas echt hilarisch. Ik heb er juist veel geld voor betaald. Dus uiteraard is het mijn bedoeling om zolang mogelijk met deze koelkast te gaan doen. Ik hoop dus dat het -meteen aanzetten- geen invloed heeft op de levensduur van het ding.
Even voor degenen die alweer allerlei wilde conclusies getrokken hebben: chill zelf. Wanneer mensen mij een service komen leveren, doe ik uiteraard gewoon beleefd tegen ze. Logisch. Bovendien, als je goed leest, wist ik op dat moment niet eens dat ie nog niet aangezet moest worden. Ik kon er dus nog helemaal niets van zeggen en ik heb ze vriendelijk bedankt. Een service is alleen niet meer echt een service, als ze niet juist met je spullen omgaan.
Op de website van mijn koelkast merk staat dat deze koelkasten nooit liggend vervoerd mogen worden, dat leidt namelijk tot onherstelbare schade aan de motor. Ook staat er dat je de koelkast na plaatsing eerst enkele uren moet laten staan zonder dat deze op de elektra wordt aangesloten of wordt aangezet. Dat staat er vast niet voor de grap.
Stoere praatjes dat ik de koelkast zelf maar naar boven had moeten sjouwen en voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten zijn pas echt hilarisch. Ik heb er juist veel geld voor betaald. Dus uiteraard is het mijn bedoeling om zolang mogelijk met deze koelkast te gaan doen. Ik hoop dus dat het -meteen aanzetten- geen invloed heeft op de levensduur van het ding.
vrijdag 22 juni 2018 om 10:12
Ja, gelukkig wel.
vrijdag 22 juni 2018 om 10:27
Nogmaals: doordat er geen freon meer in zit, is dit advies al heel lang achterhaald. Liggend vervoeren mag inderdaad niet. Het beste is een uurtje ‘rust’ voor de koelkast, maar er gebeurt werkelijk niks mee als dit niet gebeurd is. Fabrikanten adviseren het nog altijd en dat zal altijd zo blijven. Het heeft gewoon te maken met het acclimatiseren van jouw koelkast ook qua omgevingstemperatuur. Als de koelkast maar waterpas staat, is er werkelijk niks aan het handje.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
vrijdag 22 juni 2018 om 11:27
Zelfde ervaring als Stormvloedkering. Ze namen echt de tijd en legden alles netjes uit. Twee keer zelfs, want de eerste koelkast was een paar mm breder dan de maten in de specificaties en die paste daardoor niet in onze keuken. Kwamen ze weer omruilen voor een model dat wel paste. Heel tevreden over hun service.Stormvloedkering schreef: ↑22-06-2018 07:41Juist daar vind ik de service echt heel goed van?
Mijn koelkast komt er vandaan (dit jaar gekocht) en heb uitgebreid instructies gehad (ding mocht trouwens na 2 uur staan al aan) en ondanks dat ze veel huizen langsmoeten nemen ze echt de tijd het product juist af te leveren. Evenzo met de wasmachine die deze week geleverd is, word waterpas gezet, het kalibratieprogramma wordt door hun gestart. Er was zelfs tijd genoeg dat ik even achter de wasmachine kon stofzuigen (kan ik echt niet bij als apparaat er staat).
vrijdag 22 juni 2018 om 12:14
Ja, dat heeft vast super veel nut ruim 24 uur later.
Maar ik ga er maar vanuit dat het wel goed zit. Volgens de leverancier is het tegenwoordig niet meer nodig. Fabrikant zegt iets anders, maar ok.
Ik kan het nu toch niet meer terugdraaien.
vrijdag 22 juni 2018 om 12:14
Het is hierboven al eerder gemeld maar als de koelkast gewoon rechtop vervoerd is (en dat doen ze bij Coolblue) dan kun je hem in principe gewoon aanzetten. Als hij op z'n kant heeft gelegen dan kun je beter een paar uur wachten; dit heeft te maken met de smeerolie in de koelvloeistof die moet zakken.