corrigerende tik

05-03-2009 22:35 464 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo, ik heb net mn zoontje een duw gegeven omdat hij de hond steeds mishandeld en ik heb het erg vaak tegen hem gezegd dat hij de hond met rust moet laten nu werd het me teveel en heb hem geduwd /geknepen .

ik voel me erg schuldig .heeft iemand tips om ervoor te zorgen dat hij die hond niet meer mishandelt? en dat ik niet meer duw/knijp
Het is zo makkelijk te veroordelen, niet waar?
Tja, wie weet la Vie....!
quote:La Vie en Rose schreef op 07 maart 2009 @ 21:28:

Nee, op dat specifieke moment kon ik het, voor mijn gevoel, niet anders oplossen. Met mijn 'schijt' handen in mijn haar.

En daarmee is het punt uit. Wat jij of iemand anders daar van denkt zal me werkelijk waar een worst wezen.

Arm joch, inderdaad! Zielig ventje.. het is beter als hij uit huis wordt geplaatst, denk je ook niet, Konijn06?Ja, en dat herken ik dus. Krijg je vast geen Oscar voor, maar zo is het leven soms. Op mijn planeet hoor.
quote:jaimie schreef op 07 maart 2009 @ 20:55:

ik zie jou bijvoorbeeld schrijven dat je haar wegduwt als ze met je wilt spelen en jij hebt zin om een boekje te lezen.Pardon?
Inderdaad, c'est La Vie. En die is echt niet altijd helemaal rose. Helaas.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:La Vie en Rose schreef op 07 maart 2009 @ 21:28:

En daarmee is het punt uit. Wat jij of iemand anders daar van denkt zal me werkelijk waar een worst wezen.

JIj bent mijn held

Ik deel ieders mening dat slaan niet het uitgangspunt moet zijn en er is volgens mij nog geen moeder voorbij gekomen die dat tegenspreekt. En dat er verder moeders of vaders zijn die ook wel eens mensen blijken te zijn en zich niet schamen voor hun menselijkheid en het zelfs durven toegeven dat het in zo'n uitzonderingssituatie zin had, is inderdaad schandalig.

La vie en Rose, geef het op. Zinloos om het proberen uit te leggen, want hoe harder jij het gaat uitleggen hoe meer het gebracht wordt dat je er wel eens groot voorstander van zou kunnen zijn. En hoe meer je gaat roepen dat het dat niet het geval is, maar je het wel begrijpelijk vindt, hoe harder men gaat lopen verkondigen dat je in ontkenning zit en dat ontkenning de glijdende schaal naar beneden is. Dus niet uitleggen en lekker voor je houden en gewoon beter weten hoe jij wél in elkaar steekt en dat je verder een prima moeder bent. De dames hier zouden je anders nog eens anders kunnen doen geloven
quote:fleurtje schreef op 07 maart 2009 @ 21:35:

[...]

Pardon?Inderdaad Fleurtje, probeer het maar niet te begrijpen. Tis ook mijn pardon vraag nl.
Soms doet iedere ouder dingen waarvan je weet dat het beter anders kan maar op moment supreme reageer je nog wel eens anders dan gedacht.
Intiem, je kan je nu wel als slachtoffer opstellen, maar dat verandert niets aan de argumenten die jij bedenkt om wel te kunnen of mogen slaan.
quote:zusenzo schreef op 07 maart 2009 @ 21:42:

Soms doet iedere ouder dingen waarvan je weet dat het beter anders kan maar op moment supreme reageer je nog wel eens anders dan gedacht.En dat is nou net het punt, blijkbaar zijn er ook ouders die er van overtuigd zijn dat het niet anders kan, en dat zelfs niet anders hoeft.
Maar wie slaat zijn kind nu écht tegenwoordig? Nogmaals; niemand toch? Hoop ik.

Ik bedoel, de tik die ik toen heb gegeven zie ik echt niet als mijn kind slaan. Of zie jij dat anders, Soundpost?
La Vie, niet zo naief zijn, helaas worden er nog heel veel kinderen mishandeld.
Ik ben zelf vroeger behoorlijk geslagen en weet dat dat erg veel schade aanricht, niet alleen lichamelijk, daarom sla ik nooit, maar ik sta soms echt wel op dat punt hoor.

Maar ik hou me wel in en moet me ook echt even bedwingen en stap ook gewoon even uit de situatie, maar ik weet wat het aan kan richten.

Een tik op de billen zie ik niet als mishandeling btw maar je moet uitkijken dat het er niet insluipt dat je een tik gebruikt als machtsmiddel.
Da's beetje naief la Vie
Daarmee bedoelde ik dus 'normale mensen'. Normale ouders, zoals jij en ik. En anderen. Een tik geven betekent niet meteen 'slaan' of mishandelen.

En ik heb dat wat fout gezegd, dat komt omdat ik mezelf totaal niet in dezelfde lijn zet als mensen die hun kinderen écht mishandelen.
quote:Soundpost schreef op 07 maart 2009 @ 22:07:

Intiem, je kan je nu wel als slachtoffer opstellen, maar dat verandert niets aan de argumenten die jij bedenkt om wel te kunnen of mogen slaan.
Maar La Vie maar vader beschouwde zichzelf ook als normale vader en dacht dat hij het goed aanpakte dus het is niet zo zwart/wit.
Enne La vie, wij zijn geen normale mensen. Ik ben zowel dader als slachtoffer en dat binnen 1 uur. Benieuwd wat jij zometeen scoort

*houdt het topic goed in de gaten*
quote:intiem schreef op 07 maart 2009 @ 22:21:

[...]

Klasse Intiem.
quote:La Vie en Rose schreef op 07 maart 2009 @ 22:18:

Daarmee bedoelde ik dus 'normale mensen'. Normale ouders, zoals jij en ik. En anderen. Een tik geven betekent niet meteen 'slaan' of mishandelen.

En ik heb dat wat fout gezegd, dat komt omdat ik mezelf totaal niet in dezelfde lijn zet als mensen die hun kinderen écht mishandelen.

Het is ook een lastige scheidslijn, en zogenaamd normale mensen kunnen achter de gesloten deuren heel ander gedrag laten zien.

Denk je bij jezelf dat die tik een incident is, of iets wat je vaker toe wil passen wanneer nodig?
-
anoniem_39212 wijzigde dit bericht op 07-03-2009 22:41
Reden: toch te prive
% gewijzigd
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
quote:Soundpost schreef op 07 maart 2009 @ 22:23:

[...]

Klasse Intiem.Ik kon d'r wel om lachen. Jij niet? Hmm, jammer dan. Heb ook nog klasse gescoort. Gaat goed hier
Tja, blijkbaar zijn die mensen toch niet zo heel 'normaal' dan? Het denken dat je normaal bent en het ook echt zijn, zijn verschillende dingen.

En soundpost, lees even terug als je wil. Lees mijn posts eens goed en daar heb je je antwoord al denk ik. Ik hoef mezelf echt niet te verdedigen in deze.
Als je partner jou een 'corrigerende tik' zou geven als je iets doet wat hij niet leuk vindt (en jou daar misschien zelfs al op aangesproken heeft) zouden de rapen gaar zijn. Waarom dat verschil voor een kind? Dat is toch net zo goed een mens lijkt mij zo. Sterker nog, ik zou mijn huisdier niet eens een 'tik' verkopen.
quote:Branwen76 schreef op 07 maart 2009 @ 23:02:

Als je partner jou een 'corrigerende tik' zou geven als je iets doet wat hij niet leuk vindt (en jou daar misschien zelfs al op aangesproken heeft) zouden de rapen gaar zijn. Waarom dat verschil voor een kind? Dat is toch net zo goed een mens lijkt mij zo. Sterker nog, ik zou mijn huisdier niet eens een 'tik' verkopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven