corrigerende tik

05-03-2009 22:35 464 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo, ik heb net mn zoontje een duw gegeven omdat hij de hond steeds mishandeld en ik heb het erg vaak tegen hem gezegd dat hij de hond met rust moet laten nu werd het me teveel en heb hem geduwd /geknepen .

ik voel me erg schuldig .heeft iemand tips om ervoor te zorgen dat hij die hond niet meer mishandelt? en dat ik niet meer duw/knijp
quote:anky schreef op 07 maart 2009 @ 20:24:

Ik sloeg uit pure reflex en had later hartstikke spijt. Voor mij is slaan, duwen, hardhandig zijn iets wat voorkomt uit pure emotie en machteloosheid (in pure rust een kind slaan zou ik nooit kunnen! EN WAAROM ZOU JE OOK) en daardoor vind ik het per definitie fout.

ZIJN EMOTIES FOUT DAN? IS MACHTELOOSHEID FOUT?

Bovendien kan ik slaan niet verantwoorden tegenover mijn kinderen. Mijn zoon is ook een mepper en hoe zou ik hem kunnen vertellen dat dat niet mag als ik zelf ook regelmatig een mep geef. Dat komt dan toch totaal niet meer over?

OUDERS mogen andere dingen dan kinderen, leer ik mijn kinderen.

Ik vind je argumenten dus niet zo sterk.
quote:La Vie en Rose schreef op 07 maart 2009 @ 20:48:

Jemig de pemig zeg.

Is er iets met intiem dat ik even niet volg ofzo? Wat zitten jullie op haar huid.

Ik heb ook 'bekend' dat ik mijn zoontje hardhandig bij zijn arm naar de gang bonjour en zelfs een tik op zijn blote billen heb gegeven toen hij mij helemaal krankzinnig maakte tijdens het verschonen van een poepluier. Maar daar hoor ik niemand meer over? Oh, en ik schaam me er ook niet voor hoor...

Wat is het verschil eigenlijk?Geen wat mij betreft.
quote:jaimie schreef op 07 maart 2009 @ 20:42:

en regelmatig zit ik met tranen inmijn ogen omdat ik zo te doen heb met haar dochter.Dit is je antwoord Zwieber waarom ik afhaak. En om de opmerkingen van Soundpost en om een topic wat maar in m'n gezicht gegooid blijft worden, ondanks mijn zeer goede redenen om het te laten sluiten en daar niet met respect mee omgegaan kan worden en omdat het tóch niet uitmaakt wat ik zeg, omdat het beeld tóch al bepaald is en omdat ik geen zin heb om afgezeikt te blijven worden. Daar zoeken jullie maar een andere pispaal voor.
quote:Nijntje schreef op 07 maart 2009 @ 20:49:

[...]

Ik vind je argumenten dus niet zo sterk.Klopt maar er zijn basale waarden die je altijd en overal moet respecteren en een daarvan is de integriteit van het lichaam.
Waarom vraag je mij dan niet verder, Zwiebster?
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:jaimie schreef op 07 maart 2009 @ 20:42:

Ja Zwieber dat dacht ik eerst ook. Maar het is nog erger. Zij schaamt zich er niet eens voor. Zij vindt het doodnormaal. Van haar stukjes gaan al mijn haren rechtopstaan en regelmatig zit ik met tranen inmijn ogen omdat ik zo te doen heb met haar dochter.

Bah, wat een stemmingmakerij.

Ik ben met Lavieenrose.
quote:intiem schreef op 07 maart 2009 @ 20:50:

[...]

Dit is je antwoord Zwieber waarom ik afhaak. En om de opmerkingen van Soundpost en om een topic wat maar in m'n gezicht gegooid blijft worden, ondanks mijn zeer goede redenen om het te laten sluiten en daar niet met respect mee omgegaan kan worden en omdat het tóch niet uitmaakt wat ik zeg, omdat het beeld tóch al bepaald is en omdat ik geen zin heb om afgezeikt te blijven worden. Daar zoeken jullie maar een andere pispaal voor.

Maar, even als tegenargument, zonder dat topic was denk ik dezelfde discussie ontstaan want je vertelt hier immers bijna hetzelfde alleen met dat verschil dat je nu al bezig bent met eraan te werken met hulp.

Ik begrijp het best hoor maar je schetst het beeld natuurlijk ook grotendeels zelf. Wij lezen alleen maar wat jij schrijft.
quote:La Vie en Rose schreef op 07 maart 2009 @ 20:50:

Waarom vraag je mij dan niet verder, Zwiebster?Prima maar ik ga zo naar ikbenik pakketje aflevern. Morgen begint mijn kruisverhoor van jou
quote:Zwieber schreef op 07 maart 2009 @ 20:50:

[...]

Klopt maar er zijn basale waarden die je altijd en overal moet respecteren en een daarvan is de integriteit van het lichaam.

Oja?

Wij zijn gewoon heel fysiek met elkaar. Veel knuffelen, de kinderen rollebollen over elkaar heen, dan komt iemand zn voet in de ander zijn oog., huilen, pats, een mep, mama, hij begon, nee zij, pets, jongens niet slaan, etc etc. Als dat de halve dag zo doorgaat dan sleur ik ook iemand aan zijn arm de gang op en billenkoek wil dan heel soms ook nog wel es uit de ouwe doos komen.

Dat gaat allemaal in goede harmonie hier in huize Nijnstra.
Nou, een vraagje alvast want dat vroeg ik me gelijk af bij je post: hoe verschoon jij je kind in hemelsnaam dat hij bij zijn poepluier kan komen ? Of zit hij aan zijn poepbillen?
Ik bedoel het gewoon precies zoals het er staat. Ik zag de topictitel en wist meteen dat het weer over jou zou gaan. Overigens kun je je ook afvragen waarom jij zulke reacties krijgt.

Dat ik tranen in mijn ogen krijg is gewoon zo. Ik heb een dochtertje van exact dezelfde leeftijd en als ik dan dat beeld voor me heb van haar, en ik zie jou bijvoorbeeld schrijven dat je haar wegduwt als ze met je wilt spelen en jij hebt zin om een boekje te lezen. Tja dan heb ik echt medelijden met haar. En met jou. Want wat zou je een plezier kúnnen hebben met je kind.
quote:Nijntje schreef op 07 maart 2009 @ 20:51:

[...]

Bah, wat een stemmingmakerij.

Ik ben met Lavieenrose.Wat bedoel je met stemmingmakerij?
quote:jaimie schreef op 07 maart 2009 @ 20:55:

Dat ik tranen in mijn ogen krijg is gewoon zo. Ik heb een dochtertje van exact dezelfde leeftijd en als ik dan dat beeld voor me heb van haar, en ik zie jou bijvoorbeeld schrijven dat je haar wegduwt als ze met je wilt spelen en jij hebt zin om een boekje te lezen. Tja dan heb ik echt medelijden met haar. En met jou. Want wat zou je een plezier kúnnen hebben met je kind.:puke:
Misschien dat mijn post van 20:58 dat nog wat duidelijker maakt.
quote:La Vie en Rose schreef op 07 maart 2009 @ 20:48:

Jemig de pemig zeg.

Is er iets met intiem dat ik even niet volg ofzo? Wat zitten jullie op haar huid.

Ik heb ook 'bekend' dat ik mijn zoontje hardhandig bij zijn arm naar de gang bonjour en zelfs een tik op zijn blote billen heb gegeven toen hij mij helemaal krankzinnig maakte tijdens het verschonen van een poepluier. Maar daar hoor ik niemand meer over? Oh, en ik schaam me er ook niet voor hoor...

Wat is het verschil eigenlijk?

Wat ik heb gelezen in jouw omschrijving is het meer situatiegebonden en nam je de hond als voorbeeld. Ik ken jou minder goed, misschien is dat dan een nadeel, dat weet ik niet.

En inderdaad Intiem, ik twijfelde over mijn bericht aan jou om dezelfde redenen die jij nu noemt. Voor een deel geef ik je ook gelijk, maar aan de andere kant kan je niet verwachten dat je bijdragen in een vacuum leven en al het vorige wat je hebt geschreven vergeten wordt.

Het liep toen wat uit de hand idd, wat ik me ook herinner is dat je er echt actief mee bezig was. Daarom ook mijn vraag, die deels misschien verwijtend is omdat ik me verbaas over je verdediging.

Maar ik zal het er niet meer bij halen, al kan ik niet doen alsof ik me je eerdere bijdragen niet herinner.

Ik weet niet goed wat je dan verwacht eigenlijk.
quote:Nijntje schreef op 07 maart 2009 @ 20:49:

[...]

Ik vind je argumenten dus niet zo sterk.

Emoties zijn niet fout, machteloosheid vind ik wel fout.

En in het geval van slaan zie ik inderdaad geen verschil tussen volwassenen en kinderen. Ik houd ook niet van slaande volwassenen.
Ach, kijk, bij mij gebruik je lieve smilies enzo. Dat is leuk natuurlijk, maar het hoeft niet hoor.

Hoe ik zijn luier verschoon? Op bed. Hij heeft geen commode meer. Ik bind hem niet vast met ducktape tijdens het verschonen en aangezien het een heel druk, beweeglijk ventje is (én heerlijk stout) kan hij me soms vreselijk gek maken. Hij daagt me uit; gaat lopen wieren en proberen te zitten enzo. Tijdens dat ik nét zijn luier naar beneden heb. Met poep.

Hij houdt namelijk niet van 'luier verschjonen'. Als klap op de vuurpijl gaat hij dan ook naar beneden graaien met zijn handen, expres doet 'ie dat. Om mijn grenzen nog eens wat meer op te zoeken. Erg passend bij deze leeftijd, overigens.

Nou goed, hij heeft hij me dus een keer hélemaal gek gemaakt hiermee, tijdens een verschoon sessie. Ik heb echt als eerst duidelijk vermeld dat hij moest stoppen, daarna kwam stem verheffen, daarna schreeuwen en nóg wilde hij het alpha mannetje spelen. Tja, *klets* op de billen.

En toen..? Toen was en lág hij stil.

Maar goed, ik ben nu blijkbaar een kindermishandelaar?

Whahha.. hou op , schei uit.
Nee, ik hou er ook niet van als volwassenen slaan. Goed punt. Dat het 1 x per zoveel tijd es gebeurt, is niet om van te houden idd. Das dan meestal machteloosheid. Das ook niet om van te houden. Maar toch is het er.

Waar ik wel erg van moet braken (zie onder) is iemand die een andere volwassene daar op zo n manier op aanspreekt in de trant van "Ik heb meelij met jou en je kind en ik krijg er traantjes van". Gatverjakkesbah.
quote:Wat ik heb gelezen in jouw omschrijving is het meer situatiegebonden en nam je de hond als voorbeeld. Ik ken jou minder goed, misschien is dat dan een nadeel, dat weet ik niet.

Inderdaad, bij mij is het situatie gebonden en zoals ik mijn reactie beschreef bij dat hond gebeuren, zo zou ik dat in het echt ook toepassen. Ik hou niet van dat slappe hap gedoe. Niet bij niets niet.

Verder ben ik het helemaal met Nijn eens wanneer ze zegt dat zij haar kinderen leert dat ouders andere dingen mogen dan de kinderen. Zal grappig zijn wanneer mijn dochter van tien ineens zegt; ' Mam, geen goed voorbeeld wat jij geeft hoor, jij gaat zelf ook laat naar bed, ik vind dus ook dat ik om 01.00 uur naar bed mag. Ik vind dit erg tegenstrijding in je opvoedpatroon'

Oh en verder.. mijn moeder heeft me nog nooit, maar dan ook nog nooit een tik of iets in die richting gegeven. Ik was dan ook een erg braaf, lief en zoet kind. Ik heb mijn ' mishandel technieken' dan ook niet van huis uit meegekregen.
Nijntje nu weet ik het wel hoor dat je moet kotsen van mijn reactie. Pas op dat je er niet in stikt.
Maar je snapt hopelijk wel wat ik bedoel, Jaimie?
Ik vind het absoluut niet kunnen EN niet te begrijpen dat ouders hun eigen kinderen kunnen slaan...! En la vie en rose: van jouw verhaal gaan mijn haren ook overeind staan (van dat poepgedoe)! Sjezus... Kun je toch ook anders "oplossen"?!

Arm joch!
En: "toen lag hij wel stil"!..... Nou applaus hoor, knap gedaan!
Nee, op dat specifieke moment kon ik het, voor mijn gevoel, niet anders oplossen. Met mijn 'schijt' handen in mijn haar.

En daarmee is het punt uit. Wat jij of iemand anders daar van denkt zal me werkelijk waar een worst wezen.

Arm joch, inderdaad! Zielig ventje.. het is beter als hij uit huis wordt geplaatst, denk je ook niet, Konijn06?
quote:La Vie en Rose schreef op 07 maart 2009 @ 21:05:

en nóg wilde hij het alpha mannetje spelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven